چگونه روتختی را فیکس کنیم؟ مراحل مرتب کردن روتختی

مرتب کردن روتختی

مرتب کردن روتختی برای برخی از ما تبدیل به یک دغدغه شده است. مخصوصا فرزند نوزاد یا نوجوان دارید! روتختی از آن جمله کالاهای خوابی است که هر چقدر هم به صورت پیوسته مرتب و منظم‌اش کنیم، باز هم به سادگی نامرتب می‎شود. اما چگونه روتختی را فیکس کنیم تا مجدد نا مرتب نشود؟ امروز می‌خواهیم در ادامه این مطالب شما را با چندین ترفند مرتب کردن روتختی و همچنین مراحل مرتب کردن روتختی آشنا کنیم، تا این دغدغه برای شما نیز رفع شود. پس اگر شما به با روتختی خود دچار چالش شده‌اید، در ادامه همراه ما باشید.

نحوه فیکس کردن روتختی با استفاده از کش

می‌توانیم بگوییم که از ساده‌ترین روش‌های فیکس کردن روتختی تخت، استفاده از کش در روتختی است. امروزه در لبه و چهارگوش اکثر روتختی‌های موجود در بازار کش دوخته شده است. اما اگر در چهارگوش روتختی شما کشی وجود ندارد، می‌توانید تنها با چند تکه کش ساده اما محکم، چهارگوشه‌ی روتختی خود را کش‌دار کنید. کش موجود در روتختی باعث می‌شود تا به راحتی روتختی شما بر روی تخت فیکس شود. اگر پس مدتی متوجه شدید که کش روتختی شما شل شده است، می‎توانید آن کش‌ها را بکنید و کش جدیدی را جایگزین کنید.

فیکس کردن روتختی

نحوه فیکس کردن روتختی با استفاده از نوار الاستیک

یکی از روش‌های فیکس کردن روتختی که می‌توانید از آن در مراحل مرتب کردن روتختی استفاده کنید، به کارگیری حلقه الاستیک است.  این حلقه‌های الاستیکی معمولا متناسب با سایز هر تخت خوابی تولید می‌شوند و برای هر نوع سرویس خواب مناسب است. نوارها و یا باندهای الاستیکی را بر روی تخت قرار دهید و سپس ملحفه را روی تخت پهن کنید در قدم بعدی بایستی که این دو را توسط قفلی که داخل سگک هست به یکدیگر وصل کنید. به همین راحتی! حالا دیگر نظم روتختی شما بهم نمی‌ریزد.

نحوه مرتب کردن روتختی با کش دو طرفه

در این روش بایستی که به دو سمت چپ و راست روتختی خود، کشی وصل کنید. بهتر است که برای این کار از کش‌های پهن و بسیار سفت تهیه کرده باشید. کش خریداری کرده را از دو طرف به روتختی بدوزید. حال کش زیر تخت شما فیکس می‌شود و کاور تخت شما اصلا تکان نمی‌خورد. این سبک برای سرویس خواب نوجوان بسیار مناسب است.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید روتختی برای سرویس خواب

نحوه فیکس کردن روتختی با استفاده از شال تخت

امروزه شال‌ها تبدیل به یکی از اکسسوری‌های پرطرفدار دکوراسیون خانه به ویژه برای تخت خواب شده‌اند. شما می‌توانید با تهیه یک شال زیبا برای تخت خواب خود، با یک تیر دو نشان بزنید. کافیست شال تختی ست شده با روتختی خود تهیه و آن را در قسمت پایینی تخت خود پهن کنید تا هم دکوراسیون اتاق شما زیبا شود و هم همیشه روتختی شما فیکس و مرتب باقی بماند. به صورت کلی شال‌ها در ابعاد، اندازه و حتی طرح و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است.

نحوه مرتب کردن روتختی با استفاده از گیره نگهدارنده

گیره‌های نگه‌دارنده یکی از کاربردی‌ترین وسایل برای فیکس کردن روتختی است. به صورت کلی این گیره‌ها دارای چهار عدد گیره دیگر هستند که با توجه به تسمه‌های تنظیم کننده موجود در آنها ملحفه هر سایز تشکی را به راحتی فیکس کنند. البته از این گیره‌های نگه‌دارنده برای تخت خواب کودک، صندلی ماشین، میز ناهارخوری و دیگر فضاهایی که روکش دارند، بسیار زیاد استفاده می‎شود. این روش، از بهترین روش ها برای مرت کردن سرویس خواب نوزاد است.

نحوه فیکس کردن روتختی

نحوه فیکس کردن روتختی با استفاده از ملحفه زیپ‌دار

به صورت کلی ملحفه‌های زیپ‌دار برای خانواده‌هایی مناسب است که دارای فرزندان کوچک هستند. شما می‌توانید تشک‌های خود را داخل ملحفه زیپ‌دار کرده و به راحتی زیپ آن را ببندید. با این کار تشک کاملا داخل زیپ می‌رود و روتختی فضایی برای تکان خوردن و جا به‌جایی ندارد. البته بهتر است این مورد را بدانید که شست و شوی این نوع ملحفه‌ها بسیار دشوار است و برای هر بار شستن نیاز است که تشک را جا به جا کنید. اگر مجرد هستید به راحتی از این روش می‌توانید برای تخت یا سرویس خواب یک نفره خود نیز استفاده کنید.

مراحل مرتب کردن روتختی

پس از بررسی نحوه‌های گوناگون فیکس کردن روتختی به سراغ شیوه‌ها و مراحل مرتب کردن روتختی می‎رویم. اما در ابتدا بگویید که آیا دوست دارید که فقط در عرض چند ثانیه به راحتی روتختی خود را مرتب کنید؟ اگر جواب شما بله است، در ادامه مطالب همراه ما باشید. شیوه‌ها و مراحل مرتب کردن روتختی عبارتند از:

مرتب کردن روتختی به روش هتل‌ها

برای مرتب کردن روتختی به روش هتل‌های مجلل، در ابتدا بایستی که روتختی را به صورت کامل اتو بزنید تا هموار و بدون هیچ تایی شود. سپس گیره‌های نگهدارنده گفته شده در قسمت‌های بالا را به اطراف روتختی وصل کنید. شما حتی می‌توانید از محافظ روتختی نیز برای زیباتر و منظم‎تر شدن هرچه بیشتر تخت خواب خود استفاده کنید.

مرتب کردن روتختی به روش حرفه‌ای‌ها

برای مرتب کردن روتختی به روش حرفه‌ای‌ها بهتر است که در ابتدا ار پارچه‌های دورتا دور کش‌ به عنوان پوششی برای تخت استفاده کنید. در برخی از این نمونه پارچه‌ها به جای استفاده از کش، بند تعبیه شده است. وجود بند در این ملحفه‌ها فیکس کردن روتختی را بسیار آسان می‌کند.

راه مرتب کردن روتختی

مرتب کردن روتختی به روش آنکارد کردن

برای اینکه تخت و روتختی بسیار مرتبی داشته باشید می‌توانید از روش آنکارد کردن استفاده کنید. در این روش ابتدا باید روتختی را به صورت کامل اتو کنید، سپس چهار گوشه روتختی را به خوبی در زیر تشک قرار دهید. حال می‌توانید بالش‌ها را روی تشک خود قرار دهید. فقط توجه کنید که قسمت‌های پایینی و بالایی روتختی را به خوبی زیر تشک قرار داده باشید.

کلام پایانی

حال که به پایان این مقاله رسیدیم، امیدواریم که پاسخ چگونه روتختی را فیکس کنیم را توسط مطالب گفته شده، دریافت کرده باشید. به کارگیری و استفاده از ترفند‌ها و روش‌های بالا قطعا مرتب کردن روتختی را برایتان چند برابر آسان می‌کند. اگر قصد خرید روتختی جدیدی را دارید، پیشنهاد می‎کنم سری به بخش روتختی در وبسایت بالسا زنید و یا با مراجعه حضوری به شعب سراسری بالسا از روتختی‌های بسیار باکیفیت و زیبای آن دیدن فرمایید.

سوالات متداول

  1. دامن تخت چیست؟
    دامن تخت نوعی پارچه‌های چین‌دار و یا ساده‌ای است که دور تا دور تخت را می‌پوشاند. استفاده از دامن تخت در دور تشک، از بهم‌ریختگی روتختی جلوگیری می‌کند. به صورت معمول از دامن‌های تخت در هتل‌ها بسیار زیاد استفاده می‌شود.
  2. گیره نگهدارنده روتختی چند نوع است؟
    گیره‌های نگهدارنده روتختی در دو نوع 2 عددی و 4 عددی در بازار موجود هستند. گیره‌های دو عددی رو تختی را از طول و یا عرض به یکدیگر متصل می‌کنند. اما گیره‌های 4 عددی برای چهار گوشه‌ی روتختی کاربرد دارند.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه روتختی را فیکس کنیم؟ مراحل مرتب کردن روتختی;

دیدگاهتان را بنویسید