راهنمای خرید روتختی برای سرویس خواب

یکی از بهترین و لذت بخش ترین بخش‌های یک خرید برای بانوان، خرید لوازم کاربردی متنوع و زیبا نظیر روتختی برای اتاق خواب است. روتخت خوابی از جمله لوازمی نیست که بتوان آن را دائم عوض کرد و یا یک دانه جدید خرید. پس مهم است که توجه زیادی برای خریدش داشته و راهنمای خرید روتختی را از قبل خوانده باشید. بانوان با خرید روتختی در رنگ‌های مختلف علاوه بر اینکه جلوه ای زیبا به اتاق خواب و تخت خواب می‌بخشند، با استفاده از کالای خوابی با کیفیت، نرم و راحت از خوابی پر از آرامش نیز لذت می‌برند. در این مقاله از مجله بالسا قصد داریم شما را با انواع روتختی و راهنمای خرید روتختی آشنا کنیم، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

انواع روتختی

روتختی، پارچه ای برای پوشاندن سطح تشک تخت خواب و سرویس خواب بوده که امروزه به دو صورت لحافی و کاوری تولید می‌شود. در مدل لحافی روتختی، کاور از لحاف به آسانی جدا شده و شست و شوی آن بسیار راحت است اما در مدل کاوری، کاور به راحتی از لحاف جدا نمی‌شود و شست و شوی این مدل روتختی‌ها کمی دشوار به نظر می‌رسد. در ادامه انواع روتختی را از نظر جنس و دوخت معرفی و بررسی خواهیم کرد.

معرفی انواع روتختی از نظر طرح

روتختی تکه ‌دوزی: این نوع روتختی از پارچه‌هایی با رنگ‌های متنوع که به هم دوخته شده‌اند، تهیه می‌شود. روتختی تکه دوزی ظاهری شیک و جذاب دارد و در اتاق خواب‌های ساده و یکنواخت زیبایی خاصی ایجاد می‌کند.
روتختی گل‌ دوزی: این دسته از روتختی‌های زیبا، ظریف و هنرمندانه، مورد پسند همه بانوان بوده و جذابیت تخت خواب و اتاق خواب را چندین برابر می‌کنند.
روتختی با طرح‌های چاپی : رو تختی با طرح‌های چاپی رایج ترین نوع روتختی در بازار است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و متنوع تولید می‌شوند.
روتختی چهل ‌تکه : این نوع روتختی، سبکی سنتی و دنج در اتاق خواب به وجود می‌آورد. علاوه بر این، روتختی چهل تکه از رنگ‌های متنوع و زیبایی تهیه شده که ظاهری فوق العاده بی نظیر و نوستالژی به اتاق خواب می‌بخشد.

مقاله پیشنهادی: تاثیر کالای خواب بر کیفیت خواب

معرفی انواع روتختی از نظر جنس

انواع روتختی از نظر جنس پارچه عبارتند از:
روتختی با جنس پلی استر:این روتختی، گرما را به خوبی نگه می‌دارد و برای فصل سرما و زمستان بسیار مناسب است. روتختی پلی استری همچنین به راحتی در لباسشویی شسته و تمیز می‌شود.
روتختی با جنس کتان روتختی با جنس کتان برای خواب بسیار نرم و راحت بوده و در هنگام تماس با پوست، حس خوبی در پوست ایجاد می‌کند. نحوه شستن انواع روتختی نظیر روتختی کتانی راحت بوده و در ماشین لباسشویی به آسانی تمیز می‌شود. همچنین روتختی کتانی به علت کیفیت بالا، گران قیمت است.
روتختی با جنس پلی کتان : این نوع روتختی از دو جنس پلی استر و کتان تولید شده و دوام و مقاومت بالایی دارد. روتختی پلی کتان علاوه بر دوام بالا، نرم و لطیف بوده و به راحتی در لباسشویی تمیز می‌شود.
روتختی از جنس ساتن : روتختی ساتن علاوه بر زیبایی، براقی و شیک بودن، ضد چروک است و با تور دوزی‎‌های فوق العاده جذابی تزئین می‌شود. این روتختی همچنین برای استفاده روزانه مناسب نیست و از آن برای سرویس خواب دو نفره عروس استفاده می‌شود.
روتختی با جنس ابریشم : ابریشم، پارچه ای فوق العاده زیبا، شیک و خنک است و پوست به راحتی زیر این نوع روتختی نفس می‌کشد. وزن روتختی ابریشمی سبک بوده و ضد چروک و ضد آلرژی ا‌ست. روتختی ابریشمی مانند روتختی میکرو فیبر، الکتریسیته ساکن تولید می‌کند و در مقایسه با سایر روتختی‌ها در بازار، گران قیمت تر است.

رو تختی با جنس تنسل: تنسل، نام برندی است که با استفاده از چوب درخت اکالیپتوس اقدام به تولید پارچه‎هایی کرده است. چوب درختان اکالیپتوس از جمله گیاهان طبیعی است که با استفاده از آنها پارچه‎های بسیار خوش جنس و البته بادوامی تولید می‎شوند. این نوع پارچه از جمله بادوام‎ترین پارچه‎های موجود در بازار است که در شرایط عادی و ایده‎آل می‎تواند تا ماه‎های طولانی بدون هیچ‎گونه پارگی و کهنگی‎ای به دوام خود پایبند باشد. تنسل از جمله پارچه‎هایی است که در فصل سرما شما را به خوبی گرم نگه می‎دارد و ذره‎ای سرما را به خود جذب نمی‎کند. می‎توانیم بگوییم که تنسل یک روتختی زمستانی به حساب می‎آید.

معرفی انواع روتختی از نظر دوخت

انواع روتختی از نظر دوخت عبارتند از:
روتختی کاوری : همان‌طور که در قسمت فوق اشاره کردیم، روتختی به دو صورت کاوری و لحافی دوخته می‌شود. روتختی کاوری روی لحاف کشیده شده و با استفاده از زیپ یا دکمه بسته می‌شود. یکی از مهم ترین ویژگی‌های این نوع روتختی، راحت جدا شدن کاور از لحاف بوده و به راحتی در لباسشویی شسته می‌شود. همچنین بدون آنکه لحاف جدیدی خریده شود، می‌توان آن را به راحتی عوض کرد،
روتختی لحافی : رایج ترین نوع روتختی، روتختی لحافی است که در شب، نقش روانداز را بازی می‌کند و در روز به عنوان روتختی از آن استفاده می‌شود. قیمت این دسته از روتختی‌ها مناسب تر از روتختی کاوری است. همچنین شست و شوی روتختی لحافی سخت بوده و باید برای تمیز کردن روتختی لحافی از خشکشویی استفاده کرد.

نکات کاربردی برای راهنمای خرید روتختی

  • توجه به چیدمان اتاق خواب
  • توجه به رنگ روتختی
  • سایز روتختی
  • توجه به کیفیت و مرغوبیت روتختی
  • توجه به سایز تخت خواب برای خرید روتختی
  • خرید روتختی سبک و نرم
  • انتخاب روتختی دورو برای تنوع و زیبایی بیشتر اتاق خواب
  • توجه به جنس روتختی برای کیفیت خواب بهتر
  • توجه به طرح و نقش روتختی
  • سبک بودن ‌روتختی
  • روتختی ‌دورو

ست روتختی شامل کاور لحاف، لحاف روتختی، ملحفه تشک، ملحفه روانداز، روبالشی و روکوسنی است. انواع روتختی‌ از پارچه‌های گوناگون طراحی و تولید می‌شوند که برای جلوگیری از آسیب به بافت آنها، باید از خشکشویی استفاده کرد. همچنین روتختی‌ها را باید با استفاده از آب سرد و مایع لباسشویی ملایم تمیز کرد. رنگ‌های شاد و ملایم هستند زیرا حال و هوای خاصی در اتاق خواب و تخت خواب ایجاد می‌کنند. بنابراین برای داشتن احساس خوب و شادابی از انتخاب و خرید روتختی‌های تیره خودداری کنید.

روتختی را از کجا بخرم؟

برای خرید روتختی با کیفیت و جذاب در رنگ‌ها و طرح‌های زیبا، می‌توانید به بهترین و مطمئن ترین فروشگاه‌های اینترنتی نظیر بالسا مراجعه کرده و با راهنمایی از مشاوران فروش این مجموعه، زیباترین روتختی‌ها را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

کلام پایانی …
بنا بر آنچه در این مقاله از بالسا بیان کردیم، برای داشتن خوابی آسوده و راحت، استفاده از انواع روتختی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای تهیه انواع روتختی و سایر لوازم مورد نیاز اتاق خواب و غیره می‌توانید با مشاوران فروش مجموعه بالسا ارتباط برقرار کرده و محصول مورد نظر خود را با بهترین و نازل ترین قیمت، سفارش دهید.

سوالات متداول

  1. چه جنس پارچه‎ای برای روتختی بهتر است؟
    اگر استفاده روزانه و مستمری از روتختی دارید، پیشنهاد ما به شما روتختی های نخی است. این مدل روتختی‌ها به دلیل جنسی که دارد هرگز باعث ایجاد حساسیت نمی‌سود و البته با این جنس روتختی‌ها احساس گر گرفتگی و عرق کردن نخواهید داشت. اما اگر پوست حساسی ندارید و نیاز به یک روتختی گرم دارید، به شما روتختی ببری و روتختی لحافی را پیشنهاد می‌کنیم.
  2. چه مقدار هزینه برای خرید روتختی کنیم؟
    اگر قصد خرید روتختی ارزان قیمتی را دارید به شما پیشنهاد می‎کنم که اصلا این کار را نکنید. چرا که به معنای واقعی کلمه، پول دور ریختن است. با کمی بیشتر هزینه کردن مطمئن خواهید شد که کالای مورد نظرتان قطعا کیفیت مرغوبی دارد و همچنین طول عمر بالا. اگر به دنبال روتختی با کیفیت مرغوب هستید پیشنهاد ما به شما روتختی های بالسا است.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید