انتخاب رنگ اتاق خواب عروس مناسب تمام سلیقه‌ها

اتاق خواب یکی از آرامش‌بخش‌ترین و امن‌ترین فضاهای منزل است. به‌همین‌دلیل، باید پیش از طراحی فضای داخلی و دکوراسیون آن به نکات ویژه‌ای توجه کرد، به‌خصوص اگر قرار باشد منزل یک عروس و داماد چینش شود.

امروزه اکثر زوجین تمایل دارند که رمانتیک و عاشقانه بودن فضای منزل خود را به شکلی بارز نشان دهند. مطمئنا این مساله روی نحوه طراحی اتاق خواب تاثیر زیادی دارد. یکی از مهمترین آیتم‌ها در این زمینه رنگ اتاق خواب عروس است. از رنگ‌های پرکاربرد می‌توان به صورتی، بنفش، آبی، کرم و غیره اشاره کرد. در ادامه به جزئیات بیشتری از انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب عروس خواهیم پرداخت.

نمونه‌ای از رنگ‌های مناسب برای انتخاب رنگ اتاق خواب عروس و داماد

اگرچه طیف وسیعی از رنگ‌ها وجود دارد، اما بهتر است رنگ اتاق خواب عروس طبق سلیقه عروس و داماد و پس از مشورت با یک طراح داخلی حرفه‌ای انتخاب شود. شناخت روانشناسی رنگ‌ها و استفاده از هر رنگ در جایگاه مناسب آن باعث می‌شود نه تنها اتاق خوابی چشمگیر داشته باشید بلکه خوابی آسوده و راحت نیز تجربه خواهید نمود. در این بخش به ویژگی‌های هرکدام از رنگ‌های پرکاربرد اشاره می‌کنیم تا با دقت نظر بیشتری دست به انتخاب بزنید.

بیشتر بدانید : اصول انتخاب رنگ اتاق خواب

اتاق خواب سفید
از نظر بسیاری، رنگ خنثی سفید بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین است چراکه قدرت آرامش‌بخشی بالایی دارد و می‌توان به‌راحتی رنگ‌های دیگر را با آن ترکیب کرد. از طرفی، اغلب منازل امروزی سایز بزرگی ندارند و استفاده از رنگ‌هایی مانند سفید می‌تواند فضای اتاق خواب را بزرگتر جلوه دهد. حتی می‌توانید علاوه بر دیوارها، پرده‌ها و حتی تخت خواب و پاتختی را نیز به رنگ سفید انتخاب کنید.

اتاق خواب صورتی
رنگ صورتی نماد عشق درونی و لطافت وجود است. به‌همین‌دلیل، می‌تواند حس عاشقانه زوجین را به‌خوبی تقویت کرده و کمک کند که آرامش فضای اتاق خواب حفظ شود. تجربه نشان داده است که استفاده از رنگ‌های روشنی مانند صورتی برای طراحی رنگ اتاق خواب عروس، تاثیر زیادی در دلباز دیده شدن اتاق دارد. رنگ صورتی به‌خوبی با رنگ‌هایی مانند طوسی، سفید و کرم ترکیب می‌شود.

اتاق خواب سبز
انتخاب رنگ اتاق خواب زوجین به رنگ سبز، می‌تواند حس سرزندگی را افزایش دهد. این مساله طبق اصول روانشناسی رنگ اتاق خواب نیز تایید شده است. در واقع طیف متفاوت رنگ سبز می‌توانند به حفظ آرامش و احساسات مثبت فضا کمک کنند و جان تازه‌ای به آن بدهند. اگر قصد استفاده از این رنگ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به ترکیب آن با رنگ‌هایی مانند سفید یا زرد فکر کنید. به عنوان مثال با خرید سرویس خواب عروس به رنگ سفید و قرار دادن آن در مرکز یک اتاق خواب با دیوارهای سبز، می‌تواند ایده خوبی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب باشد.

بیشتر بدانید : انواع دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب قرمز
برخلاف باور عموم مردم، انتخاب رنگ قرمز برای رنگ اتاق خواب عروس هیچ ایرادی ندارد و بالعکس باعث افزایش شادابی و حس عاشقانه فضای اتاق می‌شود. طبق تجربه، استفاده از رنگ قرمز برای تزئین دیوار پشتی تخت خواب ایده جالبی است و ترکیب آن با رنگ سفید یا سبز عالی به نظر می‌رسد. البته زیاده‌روی در استفاده از رنگ قرمز می‌تواند باعث تحریک بیش‌ازحد مغز و مانع از برخورداری از یک خواب آرام شود. حتما به این نکته توجه بفرمایید.

چند مثال از بهترین ترکیب رنگ‌ها برای طراحی اتاق خواب عروس و داماد

اگر دوست دارید که فضای اتاق خواب شما زیباتر و جذاب‌تر جلوه کند، توصیه می‌کنیم که از ترکیب رنگ‌های مختلف برای طراحی دکوراسیون آن استفاده کنید. به عنوان نمونه:

  • ترکیب رنگ سفید با نارنجی در عین آرامش‌بخشی می‌تواند چشم‌ها را به خود خیره کند. نارنجی یک رنگ گرم است و تضاد زیاد آن با رنگ سفید به‌عنوان یک رنگ خنثی، غیر قابل انکار است.
  • ترکیب رنگ کرم و طوسی با آبی یا زرد واقعا می‌تواند یک فضای لطیف و در عین حال شیک برای اتاق خواب فراهم کند. اگر تمایل دارید که جلوه بیشتری بگیرد، می‌توانید از رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای نیز استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای طراحی رنگ اتاق خواب عروس، از تناژهای متنوع رنگ‌های آبی یا سبز استفاده کنید تا دلگیر جلوه نکند.

  • ترکیب رنگ طوسی با زرد می‌تواند فضای اتاق خواب عروس و داماد را لوکس و خاص کند. اغلب از این ترکیب رنگ در سبک نئوکلاسیک استفاده می‌شود. به عنوان یک ایده جالب، شما می‌توانید دیوار پشتی تخت خواب را به رنگ طوسی تیره و روتختی یا فرش اتاق را به رنگ زرد اُکر انتخاب کنید.
  • ترکیب رنگ طوسی با صورتی از گذشته تا به امروز جایگاه ویژه‌ای برای طراحی رنگ اتاق خواب عروس و داماد دارد. معمولا از رنگ صورتی برای رنگ‌آمیزی دیوارها و از رنگ طوسی برای انتخاب رنگ سرویس خواب یا پرده استفاده می‌شود. وجود تابلوها یا اکسسوری‌های طلایی با نقره‌ای رنگ می‌تواند جلوه بیشتری به فضای اتاق خواب بدهد. پیشنهاد می‌کنیم از چند تابلو کوچک با طرح‌های ساده و ترکیب رنگی طوسی و سفید نیز استفاده کنید.همچنین یکی از رنگ‌های بسیار زیبا، ملایم و آرامبخش برای اتاق خواب عروس رنگ یاسی است. با دکوراسیون رنگ یاسی می‌توانید آرامش و حال خوب را در خود ایجاد نمایید. رنگ یاسی با رنگ سفید برای اتاق خواب عروس، ایده مناسبی است. می‌توانید بعضی از اجزای سرویس خواب و اکسسوری‌ها را به رنگ یاسی و دیگر وسایل را به رنگ سفید انتخاب کنید. اگر تخت خواب عروس به رنگ یاسی است، انتخاب کمد و یا دراور به رنگ سفید و یاسی در کنار هم گزینه مناسبی است. این کار حالت یکنواختی را در اتاق خواب از بین برده و اتاق خواب لوکس و زیباتر می‌شود.

از سخت ترین کارها در خرید جهیزیه عروس می تواند انتخاب رنگ سرویس خواب دو نفره باشد. اما ساده ترین راه برای انتخاب رنگ سرویس خواب، این است که ابتدا به سلیقه شخصی خود توجه نمایید و در درجه دوم به نوع دکوراسیون و استایل اتاق خواب دقت کنید و هماهنگ با آن رنگ مناسبی را برای خرید تخت خواب و دیگر اجزاء سرویس خواب انتخاب نمایید.

کلام پایانی …
بنابراین باید پیش از انتخاب رنگ اتاق خواب عروس و داماد، باید نسبت به رنگ‌ها و استفاده درست از آن در اتاق خواب توجه ویژه‌ای داشته باشید. این مساله کمک می‌کند تا احتمال بروز خطا به حداقل برسد و در مقابل زیبایی فضای اتاق دو چندان شود. در این مطلب سعی کردیم تا به نکات مهم در این زمینه اشاره کنیم. امیدواریم علاوه بر مشورت با یک طراح داخلی، به این نکات نیز توجه کنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

1 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب رنگ اتاق خواب عروس مناسب تمام سلیقه‌ها;

دیدگاهتان را بنویسید