اصول چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب عروس

مسلما می‌دانید که اتاق خواب یک محل مناسب برای آرامش و آسایش است و همه‌ی افراد روز خود را در این محیط آغاز می‌کنند و به پایان می‌رسانند؛ از همین رو چیدمان و تزیین اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار است. البته اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌‌شود که شما تصمیم به چیدمان اتاق خواب عروس می‌گیرید. امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی اتفاق افتاده است، ایده‌های مختلفی برای دکوراسیون اتاق خواب عروس وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای یک دکوراسیون بی‌نقص، باید به مسائل مختلفی توجه داشت. به این ترتیب در این مقاله به‌طورکامل درباره دیزاین اتاق خواب عروس و هرآنچه باید در این باره بدانید صحبت خواهیم کرد.

سبک دکوراسیون اتاق خواب را انتخاب کنید

اولین موضوعی که باید پیش از چیدمان اتاق خواب عروس به آن توجه شود، انتخاب سبک دکوراسیون است. درواقع شما برای انتخاب نوع تخت، سرویس خواب، پرده و هرچیز دیگر باید بدانید که سبک دکوراسیون اتاق چیست؟ برای مثال بسیاری از تازه عروس‌ها در خیال و رویای خود به دنبال اتاق خوابی شبیه به اتاق خواب شاهزاده‌های داستانی هستند و تمایل دارند که از وسایلی به رنگ‌های سفید و طلایی استفاده کنند. یا عده‌ای دیگر از تازه عروس‌ها به دنبال سبک‌های مدرن هستند و ترجیح می‌دهند که اتاق خوابشان شیک و لوکس باشد. انتخاب سبک دکوراسیون کاملا به سلیقه فرد مرتبط است؛ اما نکته‌ای که اهمیت دارد، این است که حتما درباره سبک دکوراسیون تصمیم‌گیری شود تا دیگر وسایل و تزئینات به‌درستی انتخاب شوند.

اصول دکوراسیون اتاق خواب عروس به چه شکل است؟

در هنگام انتخاب دیکوریشن مناسب و اصول چیدمان اتاق خواب شاخص‌های مختلفی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود. از مهم‌ترین این شاخص‌ها باید به مواردی چون نورپردازی، سرویس چوب، رنگ دکوراسیون، پرده و تزئینات اشاره کرد. درواقع موضوعی که اهمیت دارد، این است که انتخاب این موارد باید به‌گونه‌ای انجام شود که میان عناصر مختلف که در اتاق خواب قرار گرفته‌اند، ارتباط گرم و صمیمی ایجاد شود.

مناسب‌ترین رنگ اتاق خواب عروس

رنگ اتاق خواب از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مواردی است که باید هنگام چیدمان اتاق خواب عروس به آن توجه شود. همان‌طور که می‌دانید، هر یک از رنگ‌ها تاثیرگذاری متفاوتی دارند و اگر به‌درستی از آن‌ها استفاده شود، می‌توانند در بهبود فضای منزل شما تاثیرگذار باشند. البته در این بخش که به رنگ اتاق خواب عروس اختصاص داده شده، منظور تنها رنگ دیوار یا سرویس چوب نیست، بلکه قرار است در این قسمت به رنگ تمام بخش‌ها مانند دیوارها، پرده، سرویس خواب و تمام وسایل اتاق خواب عروس بپردازیم. البته در نهایت انتخاب رنگ به سلیقه شخص عروس و داماد وابسته است و ما تنها به بررسی برخی از رنگ‌های پرطرفدار می‌پردازیم.

    • سفید: بهترین رنگ برای اتاق خواب عروس سفید است. این رنگ علاوه‌بر جذابیتی که دارد، باعث می‌شود محیط بزرگتر و بازتر به‌نظر برسد؛ بنابراین اگر اتاق خواب شما کوچک است، انتخاب رنگ سفید برای وسایل اتاق یک انتخاب مناسب خواهد بود. البته شما می‌توانید در کنار رنگ سفید از رنگ‌های دیگری چون مشکی، قرمز و آبی نیز استفاده کنید و جلوه و زیبایی بیشتری به محیط ببخشید.
    • قرمز: همان‌طور که می‌دانید، رنگ قرمز یک رنگ آتشین و هیجان‌انگیز است و بیشتر عروس و دامادهایی که روحیه شادی دارند از این رنگ استفاده می‌کنند. البته توصیه می‌شود کنار رنگ قرمز از رنگ‌های مکملی چون طلایی و مشکی نیز استفاده کنید، زیرا این کار علاوه‌بر آنکه چشم‌انداز زیبایی دارد، فضای شیک‌تری را نیز ایجاد می‌کند.

سرویس خواب مناسب برای اتاق خواب عروس

از دیگر وسایل اتاق خواب که در چیدمان اتاق خواب عروس بسیار اهمیت دارد، سرویس خواب عروس است. امروزه سرویس‌ خواب‌ها در مدل‌‌های چوبی و فلزی طراحی و تولید می‌شوند؛ اما معمولا زوج‌های جوان سرویس خواب‌های چوبی را ترجیح می‌دهند. برای انتخاب سرویس خواب عروس موارد مختلفی را باید در نظر گرفت. از همین رو در ادامه برخی از سبک‌های سرویس خواب که در دکوراسیون اتاق خواب عروس مورد استفاده قرار می‌گیرند را بررسی می‌کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

سرویس خواب سفید

یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌هایی که برای سرویس خواب عروس و داماد وجود دارد، سرویس خواب سفید است. شما می‌توانید از تخت و کمدهای سفید رنگ کنار یکدیگر استفاده کنید تا اتاق خواب زیباتر و شکیل‌تر به‌نظر برسد. البته دقت داشته باشید که ابعاد تخت یک موضوع بسیار مهم هنگام دیزاین اتاق خواب عروس است که باید به آن توجه داشته باشید. به این ترتیب در ابتدا ابعاد اتاق را بررسی کنید و سپس در ادامه انتخابی انجام دهید که مناسب با فضای اتاق است. برای مثال اگر فضای اتاق شما کوچک است، نباید از تخت‌هایی که ابعاد بزرگ دارند استفاده کنید، زیرا این کار باعث می‌شود که فضای اتاق بیش‌ازحد کوچک به‌نظر برسد.

سرویس خواب سلطنتی

بسیاری از عروس و دامادها برای دکوراسیون اتاق خواب عروس از تخت خواب‌های سلطنتی استفاده می‌کنند. این تخت‌ها معمولا تاج‌دار و منبت‌کاری شده هستند و از زمان‌های گذشته مورد توجه قرار داشته‌اند. این مدل از سرویس خواب معمولا رنگ‏‌هایی چون طلایی، قهوه‌ای، چوبی دارد و شما می‌توانید بر اساس دکوراسیونی که برای اتاق خواب انتخاب کرده‌اید، یکی از رنگ‌ها و مدل‌ها را انتخاب کنید.

میز آرایش مناسب برای اتاق خواب عروس

از دیگر مواردی که باید در دکوراسیون اتاق خواب عروس از آن استفاده کرد، میز آرایش است. این وسیله به‌قدری در اتاق خواب عروس اهمیت دارد که نباید به‌هیچ‌وجه از آن چشم‌پوشی کرد. توصیه می‌شود میز آرایش اتاق خواب را هماهنگ با سایر وسایل اتاق خواب تهیه کنید. همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که میزهای آرایش انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید مدل موردنظر با کارایی که می‌خواهید تهیه کنید؛ اما به‌طورکلی خانم‌ها، به‌ویژه تازه عروس‌ها از میز آرایش برای مرتب کردن لوازم آرایش و لباس‌های خود استفاده می‌کنند. به این ترتیب با استفاده از میز آرایش در دکوراسیون اتاق خواب عروس، می‌توان یک محیط مرتب داشت، پس هنگام انتخاب میز آرایش مناسب، علاوه‌بر طراحی و زیبایی وسیله به کارایی آن نیز توجه داشته باشید.

اهمیت آینه قدی در سرویس عروس

آینه قدی برای سرویس خواب خواب دو نفره بسیار واجب و مهم است. پیش از خرید آینه قدی بهتر است با انواع آن و رنگبندی‌های مناسب با توجه به دکور کلی دقت کرده باشید تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید. اگر اتاق شما بزرگ است آینه قدی با با قابلیت جابجایی خریداری کنید.

دکوراسیون اتاق با پاتختی

وجود پاتختی در سرویس خواب یک  نعمت است. پاتختی یک نوع دراور با ارتفاع کمتر است که علاوه بر زیبایی محیط و سرویس خواب شما را به فضایی دل نشین تر تبدیل می‌کند و می‌توانید بسیار از وسایل مورد نیاز خود در آن قرار دهید. در سرویس خواب‌های دونفره پاتختی رو می‌توانید در دو طرف تخت خواب قرار دهید.

جمع‌بندی
دکوراسیون اتاق خواب عروس یک موضوع حائز اهمیت به شمار می‏آید که ذهن بسیاری از زوجین جوان و خانواده‌ها را به خود درگیر کرده است؛ اما دقت داشته باشید که دیزاین اتاق خواب عروس کار چندان سختی نیست، به‌شرط آنکه شما با اصول و نکات تاثیرگذار بر این موضوع آشنا باشید. از همین رو در این مقاله هرآنچه لازم بود را بررسی کردیم تا بتوانید بهترین دکوراسیون و چیدمان را برای اتاق خواب عروس انتخاب کنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید