هر آنچه که باید درباره فنگ شویی اتاق خواب بدانید

اگر در این زمان قصد تغییر دکوراسیون خانه و یا محل کار خود را دارید و یا از آن دسته افرادی هستید که هر یک ماه، یکبار دکوراسیون منرل و یا دکوراسیون پذیرایی محل کارتان را تغییر می‎دهید، احتمالا علم فنگشویی به گوشتان آشنا است. فنگ شویی یک تکنیک چینی است و با هدف هماهنگ کردن افراد و محیط با یکدیگر انجام می‌شود. یک سیستم متافیزیکی و شبه‌فلسفی محسوب می‌شود که می‌تواند با ایجاد تغییراتی در نحوه ساخت منزل یا چینش وسایل آن به حفظ آرامش ساکنین کمک کند. ترجمه تحت‌اللفظی فنگ شویی معادل باد–آب است. در واقع فنگ به معنای باد و شویی به معنای آب است. این دو عنصر برای چینی‌ها جز پدیدآورنده‌های اصلی طبیعت محسوب می‌شوند و معتقد هستند که از حرکت باد و آب و به کار بردن درست عناصر مادی انرژی خوبی در محیط جریان پیدا می‌کند.

اتاق خواب باید مهم‌ترین بخش منزل در نظر گرفته شود چراکه افراد بیشتر زمان خود را در این مکان می‌گذرانند و در آنجا استراحت می‌کنند. پس لازم است به اصول فنگ شویی اتاق خواب توجه ویژه‌ای شود. فنگشویی هنرى ساده و انعطاف‌‌پذیر برای افزايش نشاط و رسیدن به آرامش و تعادل است. لازم است تا با چینش صحیح وسایل و ایجاد تغییراتی، برای ايجاد تعادل و هماهنگی در جريان طبيعي انرژی‌های پيرامون اقدام کرد. در ادامه به موثرترین ترفندهای فنگ شویی اتاق خواب اشاره خواهیم کرد.فنگشویی اتاق خواب

 

بیشتر بدانید : اصول فنگ شویی چیست

فنگ شویی اتاق خواب چیست؟

اتاق خواب باید مکانی برای استراحت کردن، عشق‌ورزی و کسب آرامش باشد و نه چیز دیگری. از‌آنجایی‌که ما تمایل داریم بیش از هشت ساعت در روز را در این فضای مقدس بگذرانیم، باید سعی کنیم سطح فنگ شویی آن را تا حد امکان به حداکثر برسانیم. قبل از شروع فنگشویی اتاق خواب، توصیه می‌کنیم یک پاکسازی سریع برای از بین بردن هرگونه انرژی منفی انجام دهید. زیرا هنگام خواب در حالت منفعل هستید و به همین دلیل تحت تأثیر تمام انرژی‌های اتاق خواب قرار خواهید گرفت. سوزاندن گیاهانی مانند مریم گلی یا سدر برای پاکسازی فضا عالی است. در مرحله بعد لازم است که طبق اصول فنگ شویی اتاق خواب برای جابه‌جایی یا حتی تعویض برخی از وسایل موجود در اتاق اقدام کنید.

جدول فنگ شویی اتاق خواب

برای اجرایی شدن اصول فنگ شویی یک جدول 9 خانه‌ای طراحی و به هر خانه یک عدد کوآ اختصاص داده است. برای بررسی جهت تخت خواب در فنگ شويي یا فنگ شویی آینه در اتاق خواب و … باید به این جدول مراجعه شود. چراکه هر فردی براساس عدد کوآ دارای ۴ منطقه و جهت مطلوب در زمینه ثروت، سلامت، عشق و تکامل فردی است. مشورت با یک طراح داخلی حرفه‌ای می‌تواند اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما بگذارد.

نحوه چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

همانطورکه ذکر شد، فنگ شویی یک فلسفه مبتنی بر سیستم قوانین طبیعی چین باستان است که قرار است جهت‌گیری فضایی مبلمان و دکوراسیون شما را در رابطه با جریان انرژی (چی) حاکم کند. فنگ شویی معاصر در دهه 1970 در جامعه غربی توسعه یافت و منطبق بر روانشناسی چگونگی دستیابی به اهداف از طریق تمرکز هدفمند بر جنبه‌های مختلف زندگی و همچنین شکل کلاسیک اصول فنگ شویی است.

جالب است بدانید که سطوح مختلفی از تخصص فنگ شویی وجود دارد و برای تسلط بر آن‌ها نیاز به سال‌ها مطالعه است. ما لیستی از نکات فنگ شویی اتاق خواب را برای اطمینان از جریان انرژی شما در جهت درست و کمک به شما در رسیدن به یک خواب خوب و باکیفیت گردآوری کرده‌ایم. از آن‌ها بهره‌مند شوید.

1. تخت خواب خود را در مرکز اتاق قرار دهید
در فنگ شویی اتاق خواب، تخت خواب شما باید در موقعیت فرماندهی قرار گیرد زیرا مهم‌ترین آیتم در آن اتاق است و بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کنید. در واقع بهترین مکان برای قرار دادن تخت خواب رو‌به‌رو درب اتاق و در راستای مخالف با آن است. بدین‌شکل محیط بیرون اتاق در دید شما است، اما مستقیماً به بیرون از آن نگاه نمی‌کنید. مطمئنا شما نیز تمایل ندارید که درب مستقیما در راستای تخت خواب شما باز شود.


تخت خواب خود را به‌گونه‌ای قرار دهید که تاج تخت به دیوار تکیه کند تا بتوانید بیشترین حمایت و قدرت را احساس کنید. در صورت امکان، تخت خود را زیر ستون، تیر چوبی یا آهنی یا سقف شیبدار قرار ندهید. اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی بزرگ است، توصیه می‌کنیم که یک سرویس خواب بزرگ و مجهز تهیه کنید تا بتوانید با آرامش بخوابید و از حواس‌پرتی‌های دنیای مدرن دور شوید.

2. از همه چیز یک جفت تهیه کنید
طبق اصول فنگ شویی اتاق خواب، جفت‌ بودن اجسام باعث تقویت انرژی می‌شود. بنابراین اتاق خواب خود را برای دو نفر بسازید، حتی اگر در حال حاضر در رابطه نیستید. به فکر تهیه 2 عدد پاتختی مشابه، 2 بالش، 2 صندلی و 2 عدد آباژور مشابه باشید.

3. تمام کشوهای دراور لباس و درهای کمدها را در صورت عدم استفاده بسته نگه‌دارید
برای رسیدگی به فنگ شویی اتاق خواب، مهم است که همه عواملی که حواس شما را پرت می‌کنند محدود کنید. بنابراین، حتی اگر بعد از یک روز طولانی و سخت کاری باید سریع استراحت کنید و متوجه شده‌اید که درب میز تحریر یا کمد لباستان کمی باز است، ابتدا آن‌ها را ببندید. به ما اعتماد کنید، این کار باعث می‌شود که سریع‌تر به خواب بروید.

4. میزان وسایل الکترونیکی را در اتاق خواب کاهش دهید
ازآنجایی‌که اصول فنگ شویی با اصول جهان طبیعی هماهنگ است، هر چیزی که تکنولوژیکی یا ساخته دست بشر باشد می‌تواند سطح انرژی محیط کاهش دهد و در نتیجه خواب و آرامش ما را مختل کند. به‌خصوص نور آبی منعکس شده از صفحه موبایل، تبلت یا کامپیوتر که یکی از بدترین موارد برای جلوگیری از خواب است. خرید ساعت زنگ‌دار و مطالعه کتاب، دو راه برای سرگرم کردن و درگیر نگهداشتن ذهن شما بدون نیاز به تلفن یا سایر وسایل الکترونیکی است.

5. از ملافه‌های طبیعی و مواد سازگار با محیط زیست استفاده کنید
یکی دیگر از راه‌های گنجاندن عناصر طبیعی در اتاق خواب استفاده از ملافه‌های طبیعی است. به‌دنبال تشک‌های طبیعی باشید که از بامبو یا پنبه ساخته شده‌اند. این‌ها نه تنها برای بهبود فنگ شویی اتاق خواب عالی هستند، بلکه برای تنظیم دما نیز ایده‌آل هستند. زیرا مواد طبیعی رطوبت را بهتر جذب می‌کنند. اگر قصد خرید سرویس خواب نوجوان یا تخت خواب دو نفره دارید، سعی کنید به جای فلز یا مصنوعات چوبی، یک تخت خواب چوبی تهیه کنید.

6. به رنگ غالب در اتاق خواب توجه ویژه‌ای داشته باشید
در فنگ شویی اتاق خواب تصور می‌شود که وجود رنگ‌های خاصی باعث القای حس و آرامش بیشتر می‌شود و داشتن یک خواب آرام را تقویت می‌کند. یک قانون کلی این است که رنگ‎های روشن را یا سایه‌های کم‌رنگ تطبیق دهید. اگر می‌خواهید کمی اشتیاق بیشتری در اتاق خواب خود داشته باشید، سعی کنید چند قطره رنگ قرمز اضافه کنید. رنگ‌های خنثی حمایت و آرامش بیشتری را فراهم می‌کنند. اگر به‌دنبال شادابی و سرزندگی هستید، رنگ‌های آبی و سبز را امتحان کنید. رنگ‌های صورتی و هلویی رنگ‌های ایده‌آلی برای جلب مشارکت هستند.

به طور کلی، نحوه انتخاب بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب شما تا حد زیادی به نیاز شما بستگی دارد. از سفید کردن کامل دیوارهای اتاق اجتناب کنید، زیرا رنگ سفید محرک است و می‌تواند مانع از داشتن یک خواب آرام شود. اصول رنگ اتاق خواب در فنگ شویی را نادیده نگیرید و رنگ‌های دوستدار فنگ شویی را برای تزئین دیوارها یا خرید روتختی انتخاب کنید.

7. کتابخانه خود را به اتاق دیگری منتقل کنید
شاید برای اهل کتاب و علاقه‌مندان به ادبیات توجه به این نکته مشکل باشد، اما کتاب‌ها عامل دیگری برای حواس‌پرتی هنگام تلاش برای خوابیدن هستند. وجود آن‌ها در جمع‌آوری گرد و غبار و برهم زدن تعادل انرژی اتاق خواب شما نیز موثر است. بنابراین سعی کنید قفسه کتاب خود را در اتاق مطالعه یا اتاق دیگری نگه‌دارید. البته می‌توانید فقط کتابی را که در حال خواندن آن هستید در اتاق خواب خود نگه‌دارید.

کلام پایانی …
سعی کردیم در این مطلب به تمامی قوانین فنگ شویی اشاره کنیم تا از این به بعد بتوانید خواب بهتر و آرام‎تری را تجربه کنید. فرصت عالی فنگ شویی اتاق خواب را از دست ندهید!

سوالات متداول

  1. موقعیت فرماندهی در فنگ شویی چیست؟
    موقعیت فرماندهی در فنگ شویی، نقطه هایی در اتاق است که بیشترین فاصله را از در ورودی اتاق دارد و اصلا با درب در کی راستا قرار ندارند.
  2. چطور شادی را با فنگ شویی به خانه بیاوریم؟
    خیلی از افراد هستند که قوانین شادی آفرینی علم فنگ‎شویی را زیر سوال می‎برند و بر آن باوری ندارند. اگر شما یک فرد تازه کار در علم فنگشویی هستید، پیشنهاد می‎کنم که خودتان را با این نمونه ریزه‎کاری‎ها درگیر نکنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید