مدل چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

طبق اصول روانشناسی، فضای اطراف تاثیر زیادی در خلق‌وخو و بازدهی عملکرد ما دارد. به‌همین‌دلیل، باید نسبت به دکوراسیون اتاق شخصی خود حساس باشیم. ازآنجایی‌که دختران نسبت به پسران احساسات قوی‌تری دارند و نسبت به نظم و چیدمان وسایل خود حساس‌تر هستند، توصیه می‌کنیم برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه حتما از فرزند خود نظرخواهی کنید.
برخلاف باور عموم مردم، دختران موجودات هوشمندی هستند که فقط نیاز به یک اتاق با طراحی عروسکی ندارند. بلکه آن‌ها یک محیط امن می‌خواهند که علاوه‌بر تامین آرامش، مکان مناسبی برای خواب، مطالعه، تفریح یا حتی دورهمی دوستانه نیز باشد. بنابراین، باید پیش از هرگونه اقدامی اندکی فکر کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با نکات و ایده‌های مهم در زمینه دکوراسیون اتاق دخترانه آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

سادگی و زیبایی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، همیشه در اولویت است

وجود وسایل اضافی و غیر ضروری در اتاق خواب فرزند شما نه تنها زیبایی ویژه‌ای ندارد بلکه باعث می‌شود که ذهن او برای پذیرش مطالب آموزشی و درسی تمرکز لازم را نداشته باشد. برای حفظ نظم وسایل اتاق حتما یک کتابخانه خانگی، جعبه اسباب‌بازی و کمد لباس بزرگ تهیه کنید. مطمئنا در این شرایط فرزند شما خواب آرامی را نیز تجربه خواهد کرد. از سایر وسایل مورد نیاز برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده و شیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سرویس خواب، مهم‌ترین المان طراحی اتاق خواب دخترانه

امروزه به‌راحتی می‌توان با هزینه مناسب، یک سرویس خواب کامل شامل تخت خواب، پاتختی، میز و صندلی آرایش، آینه قدی، فایل کشودار و کمد لباس برای فرزند خود تهیه کرد. توصیه می‌کنیم برای حفظ سادگی و سبک مینیمالیستی دیزاین اتاق خواب دخترانه، به‌جای سرویس خواب کلاسیک یک سرویس خواب نوجوان مدرن یا اسپرت تهیه کنید.
به‌واقع تخت خواب عنصر اصلی دکوراسیون اتاق خواب است. چراکه قرار است فرزند شما بعد از یک روز پرفرازونشیب برای استراحت به آنجا پناه ببرد. ازآنجایی‌که فلز سرد است و امواج مغناطیسی را جذب می‌کند، توصیه می‌کنیم کل سرویس خواب فرزند خود را از جنس چوب تهیه کنید.

برای حفظ آرامش بیشتر، تخت خواب را در فضایی دورتر از بخش ورودی و به دور از پنجره اتاق قرار دهید. اگر دیوار پشت تخت خواب را با کاشی‌های رنگی یا یک کاغذ دیواری شاد تزئین کنید که عالی می‌شود. هرگز در بالای تخت خواب چیزی مانند تابلو یا قفسه نصب کنید. هنگام بروز زلزله خطر افتادن آن‌ها روی سر فرزند شما وجود دارد.همان طور که اشاره شد بهتر است که سرویس خواب یک نفره شما، جلو در، پنجره یا کمد نباشد تا ثبات و آرامشتان بهم  نخورد. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر به هردلیلی مجبور شدید تا تخت را زیر پنجره قرار دهید؛ پشت تخت به پنجره باشد. و با فاصله ای تخت را از پنجره جدا نمایید که بتوانید پرده ها را آسان و بی دردسر جابجا کنید.
شاید برای پسر شما وجود آینه در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه اهمیت نداشته باشد، اما دختر کوچک شما دوست دارد هر روز موهای خود را مقابل میز آرایش شانه کند. با رسیدن به سن نوجوانی و جوانی اهمیت این مسئله به‌دلیل تمایل به آرایش کردن افزایش پیدا می‌کند.
برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دونفره، وجود یک تخت خواب دو طبقه ضرورت دارد. این کار به حفظ استقلال هرکدام از بچه‌ها کمک زیادی می‌کند.

میز تحریر، المان پرکاربرد دکور اتاق خواب دخترانه

می‌توانید خرید میز تحریر دخترانه را به بعد از سن 5 سالگی موکول کنید. زیرا با شروع سن پیش‌دبستانی، کودک باید ساعات زیادی را به نقاشی کردن و نوشتن حروف اختصاص دهد. استفاده از میز تحریر کمک می‌کند تا فرزند شما متمرکز شود و بتواند بدون هیچ‌گونه آسیب جسمی به تکلیف‌های مدرسه خود رسیدگی کند. به‌خصوص در دوران کنکور که این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

پرده اتاق خواب، تکمیل کننده طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

پرده یکی از مهمترین اجزای دکور اتاق خواب دخترانه است. زیرا هرگونه عدم هماهنگی در رنگ و طرح پارچه آن باعث احساس بی‌نظمی و عدم هماهنگی در اتاق می‌شود. نباید فراموش کنید که دختران در چینش وسایل منزل نظم فکری منحصربه‌فردی دارند.
پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی بیشتر یک پرده حریر یا نخی ساده که تناسب رنگی زیادی با دیگر اجزای اتاق دارد نصب کنید. اگر پس از مشورت با فرزند خود متوجه شدید که او یک پرده طرح‌دار می‌پسندد، بهتر است طرحی متناسب یا روتختی تخت خواب یا شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه کودک انتخاب کنید. معمولا با افزایش سن دختران، تمایل آن‌ها به نصب پرده‌های کرکره‌ای ساده و بدون طرح با رنگی ملایم افزایش پیدا می‌کند.

بهترین مکان برای قرار دادن کمد لباس

در اتاق خواب، کمد لباس از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون اتاق خواب است. کمد لباس انواع مختلفی دارد که چیدمان‌های متفاوتی هم خواهد داشت. به طور کلی در انتخاب فضای مناسب برای قرار دادن کمد دقت کنید. بهتر است کمد را مقابل درب قرار ندهید که زمانی که در باز است فضای شخصی حفظ شود. کمدهای بلند در گوشه اتاق زیباتر دیده می‌شوند و کمدهای کوتاه‌تر بهتر است زیر پنجره قرار گیرد.

پیشنهاداتی برای انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دختران موجوداتی شاد و پرانرژی هستند. به‌همین‌دلیل، از مشاهده رنگ‌های کدر و تیره لذت نمی‌برند. از طرفی طبق اصول روانشناسی، استفاده از رنگ‌هایی مانند قرمز یا نارنجی برای دکوراسیون اتاق خواب نیز خواب راحتی فراهم نخواهد کرد. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم از ترکیب رنگ‌های زیر برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کنید:

  • سفید و صورتی
  • سفید و قرمز روشن
  • طوسی و سبز
  • طوسی و زرد
  • طوسی و قرمز روشن
  • کرم و زرد
  • کرم و نارنجی روشن
  • کرم و قرمز روشن

معمولا طراحان داخلی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، از رنگ‌های خنثی سفید، طوسی یا کرم برای دیوارها، کفپوش و تخت خواب استفاده می‌کنند و وسایل تزیینی مانند تابلوها، کوسن‌ها و روتختی را به رنگ شاد قرمز، سبز یا زرد انتخاب می‌کنند.
سعی کنید طبق رنگ اتاق خواب دخترانه، رنگ پرده و پارکت را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر رنگ غالب اتاق صورتی، بنفش یا قرمز است، بهتر است رنگ پرده سفید و پارکت کرم روشن باشد.

دختران عاشق استفاده از اکسسوری‌های خاص برای تزئین اتاق خواب خود هستند

در کنار توجه به همه نکات ذکر شده در زمینه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، توصیه می‌کنیم در صورت تمایل فرزند خود برای تهیه و نصب اکسسوری‌های زیر نیز اقدام کنید:

  • دو عدد آباژور برای روی پاتختی یا یک عدد آباژور ایستاده در کنار تخت خواب
  • یک عدد لوستر ساده در وسط اتاق
  • چند عدد گلدان طبیعی کوچک در کنار پنجره یا روی میز تحریر
  • استیکرهای کوچک و مورد علاقه کودک برای روی دیوار
  • تعدادی تابلو نقاشی کوچک و یک تابلو عکس خانوادگی
  • یک یا چند عدد ریسه برای نورپردازی
  • یک یا چند عدد عروسک پولیشی

کلام پایانی …
با توجه به تاثیرات قابل توجه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بر روحیه فرزند شما، هیچ‌گاه در انتخاب و چینش وسایل مسئله‌ای را به او تحمیل نکنید. پیش از هرگونه اقدامی مشورت کنید و با این کار به فرزند خود نشان دهید که چقدر وجود او اهمیت دارد!

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

1 دیدگاه دربارهٔ «مدل چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه;

دیدگاهتان را بنویسید