تخت جک‌دار یا تاشو؟ 4 مزیت و عیب تخت خواب تاشو

تخت جک‌دار یا تاشو

یکی از اصلی‌‎ت‎رین مشکلات خانه‎‎‎‌ها و یا اتاق خواب‎‌‎های کوچک، نبودن کمد مناسب و کافی برای نظم‌‎دهی تمام وسایل است. اتاق خواب‎‎‌‌های کوچک به دلیل نداشتن فضای کافی نمی‎‌‎توانند هم‌زمان تمام سرویس خواب خود را در اتاق خواب قرار دهند. اما وجود تخت خواب‎‎‌های جک‌دار یا تاشو کمک زیادی برای ایجاد فضایی بیشتر در اتاق خواب می‎‌‎کند. به دلیل همین است که امروزه این مدل تخت جک‌دار یا تاشو طرفداران زیادی پیدا کرده است. امروز در ادامه‌ی مطالب می‎‌خواهیم به بررسی کلی مزایا و معایب تخت تاشو بپردازیم، با ما همراه باشد.

مزایای تخت خواب تاشو

مزیت‌‎های بسیار زیادی در استفاده از تخت خواب جک‌‎دار یا تاشو وجود دارد. یکی از اصلی‎‌ترین این مزیت‎‌ها فضای بسیار زیاد موجود در قسمت زیرین آن است. این یکی از مزایای تخت خواب تاشو است که بخصوص برای عروس و دامادها و خانواده‌‎هایی که خانه‎‌ای نقلی دارند و نمی‌‎خواهند اتاق خواب خود را با کمد و دراورها شلوغ کنند، بسیار کارایی دارد. در ادامه به دیگر مزایای تخت خواب تاشو خواهیم پرداخت.

  • کمجا: با وجود تخت خواب تاشو در اتاق خواب شما، فضا به خوبی بهینه‎‌سازی می‎‌شود. شما می‎‌توانید در طول روز و یا زمانی که بر روی تخت نمی‎‌خوابید، تخت خواب تاشو خود را جمع کنید، تا فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید.
  • چند منظوره: یکی دیگر از مزایای تخت خواب تاشو، چند منظوره بودن آن است. یعنی شما می‎‌توانید به راحتی قسمت‎‌‎های مورد نیاز خود، نظیر: کتابخانه، کمد، میز آرایش و یا میز تحریر را فقط درون یک باکس بزرگ داشته باشید.
  • مونتاژ آسان و سریع: شاید آنطور که به نظر می‎‌رسد نباشد، اما نصب تخت خواب‎‌‎های تاشو، بسیار آسان است. تخت جک‎‌‎‎‌دار یا تاشو متناسب با سلیقه‎‌ی شما و ابعاد اندازه‎‌ی اتاق خواب شخصی سازی و ساخته می‎‌شوند و برای نصب آن نیز تیم‎‌های متخصصی از طرف شرکت‎‌های برای انجام این کار پیش شما می‎‌آیند.
  • طراحی مدرن و منحصر بفرد: می‎‌‌توان گفت که تخت خواب‎‌های دو نفره و هم 1 نفره عنصر اصلی یک اتاق خواب هستند. زمانی که وارد اتاق می‎‌شویم، تخت خواب اولین عنصری است که توجه ما را به خود جلب می‎‌کند. تخت جک‌دار یا تاشو، سبکی مینیمال و البته کاربردی دارند، که می‎‌تواند به تنهایی محیط اتاق خواب را زیبا و چشمگیر کند.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید تخت خواب

تخت خواب جک دار

معایب تخت خواب تاشو

تخت جک‎‌دار یا تاشو، همان گونه که دارای مزایای متعددی است، معایبی نیز با خود به همراه دارد. یکی از معایب تخت تاشو، هرز شدن اتصالات اینگونه ‎تخت خواب‎‌ها هستند که در نهایت منجر به سقوط تخت خواب جک‎‌دار یا تاشو می‎‌شود. در ادامه به بررسی دیگر معایب تخت تاشو پرداخته‌‎ایم.

  • خرابی اتصالات: استفاده از جک‎‌های بی‎‌کیفیت و ضعیف در ساخت تخت خواب جک‎‌دار یا تاشو اتفاقات و حوادث خطرناکی را در پیش خواهد داشت. یکی از این حوادث ممکن است زمانی پیش بیاید که شخصی بر روی تخت خواب، خوابیده و نیروی تشک و تخت به وزن شخص غالب شده و تخت خواب بسته می‌‎شود. در نمونه تخت خواب‎‌های جک‌‎دار نیز، وجود جک‎‌های نامرغوب در ساخت تخت خواب، باعث کاهش طول عمر جک‎‌ها و البته بی‎‌مصرف شدن فضای زیر تخت می‎‌شود.
  • شکستن بدنه تخت: بسیاری از افراد معتقدند که تخت خواب‎‌های تاشو طول عمر پایینی دارند و البته از این موضوع گلایه نیز می‎‌کنند. به گفته برخی از مصرف کنندگان تخت خواب تاشو، پس از مدتی باز و بسته کردن تخت، ترک‎‌های عمیقی بر روی بدنه تخت ایجاد می‎‌شود. این اتفاق به دلیل استفاده از جنس بسیار نامرغوب در ساخت بدنه تخت خواب است که آن را سست و ضعیف کرده.
  • محدودیت در تغییر دکوراسیون: تخت خواب‎‌های تاشو متناسب با ابعاد اتاق خواب شما و دیوار در نظر گرفته برای آن ساخته و سپس نصب می‎‌شود. به همین دلیل است که امکان تغییر دکوراسیون با وجود این تخت خواب‎‌ها نیست. البته این مشکل تنها در تخت خواب‎‌های تاشو است و تخت خواب‎‌های جک‎‌دار این ویژگی منفی را ندارند.

مقاله پیشنهادی: تخت خواب چوبی بهتر است یا فلزی؟

شستن روتختی با دست

قیمت تخت خواب تاشو و جک‎‌دار

شاید به نظر برسد که قیمت تخت خواب‎‌های تاشو بیشتر از تخت خواب‎‌های جک‌‎دار باشد. اما باید بگوییم که این طور نیست! چرا که اگر بخواهید سرویس کاملی برای تخت خواب جک‎‌دار تهیه کنید، ممکن است که حتی از سرویس خواب‎‌ دونفره یا تک نفره تاشو نیز گران قیمت‎‌تر شود. به صورت کلی مواردی چون کیفیت بدنه، نوع اتصالات، تعداد قطعات تخت و حتی جک‎‌ها بر روی قیمت نهایی تخت خواب جک‎‌دار یا تاشو تاثیر می‎‌گذارد.

در هنگام خرید تخت خواب تاشو و جک‎‌دار حتما به کیفیت اتصالات آن و البته جنس بدنه تخت خواب توجه بسیاری داشته باشید. استفاده از چوب ام دی اف در ساخت تخت خواب‎‌های تاشو و جک‎‌دار، طول عمر آنها را بالا برده و از ایجاد ترک بر روی آنها جلوگیری می‎‌کند.

مقاله پیشنهادی: سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای؟

تخت خواب جکدار یا تاشو

تخت خواب تاشو انتخابی مناسب برای اتاق خواب‎‌های کوچک

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در اتاق خواب خود کار نیز می‎‌کنید و یا اتاق خواب شما دارای ابعاد کوچکی است، تخت خواب‎‌های تاشو بهترین انتخاب برای شما است. عموما تخت خواب‎‌های تاشو در دو مدل عمودی و افقی در بازار موجود هستند که به صورت معمول هر دو مدل از کلافی فلزی و پک یراق آلات نصب تخت خواب تاشو تشکیل شده‌‎اند.

تخت خواب جک دار یا تاشو؟

تخت خواب‎‌های جک‌‎دار و البته تاشو علاوه بر مزایایی که دارند، به دلیل اینکه در طول شبانه روز آن‌ها بارها باز و بسته می‎شوند، اگر از جنس و مواد اولیه‎‎ی مرغوبی ساخته نشده باشند، به زودی کارایی خود را از دست می‎‌دهند و خراب می‎‌شوند. بنابراین بهتر است که خرید خود را از فروشگاه‎‌های معتبر و البته مطمئن انجام دهید تا خیالتان از بابت کیفیت تخت خواب جک‎‌دار یا تاشو انتخابی‌تان راحت شود.

سوالات متداول

چگونه از باز و بسته شدن ناخودآگاه تخت جلوگیری کنیم؟

شما می‎‌توانید با استفاده از قفل ایمنی، که برخی از تولید کنندگان تخت خواب تاشو در ساخت این تخت خواب از آن به کار بردند، تخت خواب را قفل کرده و با خیالی راحت بر روی آن بخوابید.

برای جلوگیری از ایجاد ترک هنگام باز و بسته کردن تخت خواب باید چه کار کرد؟

به وجود آمدن ترک در تخت خواب هنگام باز و بسته کردن آن امری است که از کنترل ما خارج می‎‌باشد اما شما در هنگام خرید تخت خواب تاشو و یا جک‎‌دار باید به کیفیت جنس بدنه آن توجه بسیار زیادی داشته باشید. اگر جنس بدنه‎‌ی تخت خواب از ام دی اف با کیفیت باشد، مطمئن باشید که در تخت خواب شما ترکی ایجاد نمی‎‌شود.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید