بهترین بالش برای دیسک گردن و کمر | 6 ویژگی بالش مناسب آرتروز

بگذارید این مقاله را با این سوال آغاز کنم که آیا شما پس از بیدار شدن از خواب احساس درد در گردن می‎کنید؟ و یا دچار شانه درد، دیسک گردن و کمر هستید؟ می‎توانم بگوییم این دردها جزو شایع‎ترین نوع درد در بیشتر افراد هستند. اما برای رفع و یا جلوگیری این گونه دردها چه باید کرد؟ راه حل این مشکل خیلی راحت‌تر از این حرف‎ها هست و خلاصه می‌شوند در داشتن یک بالش استاندارد و مناسب. بسیار زیاد مهم است، که در هنگام خوابیدن گردن ما در وضعیت درستی نسبت به بدن قرار گیرد. به همین دلیل است که نوع بالش مصرفی ما و دیگر وسایل اتاق خواب مانند تخت خواب و سرویس خواب اهمیت بسیار زیادی دارد. اما چگونه یک بالش خوب و استاندارد را تشخیص دهیم و انتخاب کنیم؟ با ما همراه باشید تا شما را با بهترین بالش برای دیسک گردن و بهترین بالش برای دیسک کمر آشنا کنیم.

آرتروز گردن چیست؟

ممکن است شما نیز با شنیدن نام آرتروز به زانوهای شکننده و یا انگشتان دردناک و متورم فکر کنید. این در حالی است که این بیماری می‌تواند گردن شما را نیز درگیر خود کند. اگر شما هم در گردن خود احساس سفت شدن دارید یا در هنگام چرخاندن سرتان دچار درد می‌شوید، می‌تواند ناشی از علائم آرتروز گردن باشد.
مانند بقیه بدن، دیسک‌ها و مفاصل گردن به دلیل ساییدگی و پارگی تحلیل می‌روند. آرتروز گردن در واقع همین تغییرات ناگوار است که در طول زمان رخ می‌دهد. آرتروز گردن بیماری شایعی است که دارای علائمی متفاوت است.

مقاله پیشنهادی: تاثیر کالای خواب بر کیفیت خواب

برای اکثر افراد، آرتروز در گردن هیچ علامتی ایجاد نمی‌کند. هنگامی که علائم آرتروز گردن رخ می‌دهد، معمولاً درد و سفتی در گردن از خفیف تا شدید به صورت متغیر ایجاد می‌شود. ممکن است با نگاه کردن طولانی مدت به بالا یا پایین، یا فعالیت‌هایی که در آن گردن به مدت طولانی به شکلی ثابت نگه داشته می‌شود، مانند رانندگی یا خواندن کتاب، بدتر شود. گردن درد معمولاً با استراحت یا دراز کشیدن کاهش می‌یابد.

مقاله پیشنهادی: بهترین الیاف برای داخل بالش چیست؟

اهميت بالش براي گردن درد

برای جلوگیری و کاهش درد در گردن بسیار اهمیت دارد که گردن و سر شما در راستای درستی از بدن قرار بگیرند. چرا که اگر گردن و سر به هنگام خواب در راستای مناسب و درست خود قرار نگیرد به بدن شما آسیب وارد می‎کند. پس اهمیت بسیار بالایی دارد که در هنگام خواب پشتیبانی لازم از این نقاط و مناطق حساس صورت بگیرد تا از بروز همچین مشکلاتی جلوگیری شود. برای اینکه این پشتیبانی به صورت درست انجام شود ما پیشنهاد می‎کنیم از بالش‎های طبی استفاده شود چرا که بهترین گزینه و مطمئن‎ترین است.

انواع و بهترین بالش برای دیسک کمر و گردن

بالش های طبی انواع زیادی دارند که هر کدام می‎توانند مخصوص به یک عارضه گردنی باشند و آن را بهبود ببخشند، انواع بالش برای دیسک گردن عبارتند از:

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

بالش‌هایی که از مموری فوم ساخته شده‌اند جز بهترین انتخاب ها برای کاهش گردن درد هستند. جنس این نوع بالش‎ها به گونه‌ای است که بدون ایجاد هیچگونه فشاری به ناحیه گردن و اطراف آن به سادگی حالت و فرم کردن را به خود می‌گیرند و به آن شکل در می‌آیند. این بالش‌ها به معنای واقعی کلمه بسیار نرم و گرم هستند و آرامش زیادی را درهنگام خواب برای فرد ایجاد می‎کنند. اگر شما یک ورزشکار هستید که زیاد و به صورت پیوسته دچار کشیدگی عضله و درد در آن می‎شوید و یا کارمندی هستید که زیاد در پشت سیستم و مانیتور می‎نشینید این نوع بالش‎ها بسیار زیاد برای شما مناسب هستند. علاوه بر اینها، بالش‎های مموری فوم، بهترین بالش برای آرتروز هستند. اما تنها انتخاب شما برای کاهش درد در گردن فقط این نوع بالش نیست.

انواع زیادی از بالش‌های طبی وجود دارند که هرکدام ویژگی‎های منحصر بفرد خود را دارا هستند. همچون بالش‎های آبی و بالش‎های بادی که همانند بالش مموری فوم بسیار مناسب برای آرتروز هستند. افرادی که درد شدید در گردن خود دارند می‎دانند که خوابیدن بر روی بالش‎هایی که سفت هستند بسیار سخت می‎شود اما به تدریج که درد گردن آرام‎تر می‎شود می‎توان از بالش‎های طبی که سطح سخت‎تری دارند نیز استفاده کرد. یک نمونه دیگر از بالش‎های طبی، بالش‎هایی هستند که به اصطلاح به آنها رول‎های گردنی می‎گویند. این نوع بالش‌ها برای افرادی که دچار درد مزمن گردن هستند بسیار مفید هست و به سرعت اثر مثبت آن را می‏‎توان مشاهده کرد. این نوع بالش‌ها که نام آن رول گردنی است، از جنس بالش‎های مموری فوم هستند و همانند آن بالش‌ها جزو بهترین بالش برای گردن درد و بهترین بالش برای کمر درد به حساب می آیند.

۲ ویژگی کی بالش‌های طبی ببرای گردن باید داشته باشند!

در ادامه بیشتر به ویژگی‎های این دو نوع بالش اشاره کرده‎ایم.

  • بالش طبی سفت و محکم: این نوع بالش‌ها می‌توانند به مشکلات گردن و مخصوصا محافظت از انحنای طبیعی گردن کمک کنند. اگر عادت خوابیدن شما به گونه‌ای است که به پشت می‌خوابید، این نوع بالش‎ها بسیار مناسب شما است.
  • بالش طبی متوسط و نرم: این نوع بالش‌ها برای افرادی هستند که عارضه گردن خاصی ندارند. پس نمی‌توانیم بگوییم که این بالش مخصوص آرتروز گردن است. اگر می‌خواهید سلامت گردن خود را حفظ کنید و یا از گردن درد پیشگیری کنید، این بالش‌ها مخصوص شما است.

مقاله پیشنهادی: صحیح شستن بالش با 18 نکته مهم

بهترین بالش برای دیسک

بهترین بالش برای دیسک گردن، بالش تراکشن گردنی است. این بالش‌ها همانند دیگر بالش‎ها دو رو دارند با این تفاوت که یک طرف آن به شکل وی انگلیسی است. فردی که دچار گردن درد هست بایستی به سمتی بخوابد که رویه وی شکل داشته باشد. این نمونه بالش‎ها برای افرادی که عادت دارند به پشت و یا به پهلو بخوابند بسیار مناسب است.

بهترین بالشت برای دیسک کمر

بهترین بالش برای آرتروز

این بخش را می‎خواهم با این سوال شروع کنم که، اصلا چرا آرتروز گردن به وجود می‌آید؟ آرتروز گردن، این درد موذی نتیجه تخریب شدن مهره‌ها و مفاصل دیسک گردن است. به گونه ای که باعث می‎شود مهره های گردن دائم به یکدیگر ساییده شوند و تحلیل روند و به مرور زمان و تکرار این اتفاق تک تک استخوان‌های ریز موجود در گردن از بین می‎روند. اگر بخواهیم از علائم آرتروز گردن صحبت کنیم، باید به مواردی همچون التهاب، درد و یا سفتی در ناحیه گردن اشاره کنم. بهترین بالش برای آرتروز گردن و کاهش در آن، یک بالش نرم، با ارتفاع کمی هست که سر و گردن ما را در پایین ترین حالت نسبت به تخت و تشک قرار می‎دهد و یا نوعی از بالش‌های که به شکل استوانه‌ای هستند و گودی بین سر، گردن و کمر را می‌پوشانند.

تاثیرات بهترین بالش طبی

تمامی بالش‌های طبی در انواع مختلف خود باعث کاهش درد و کشیدگی‌های موجود در گردن می‌شوند و ما را در هنگام خواب در موقعیت درستی قرار می‎دهند. به صورت کلی هدف از تولید بالش‌های طبی راحتی افراد بیمار، حفظ حالت طبیعی سر و گردن و پشتیبانی از قوس گردن ما است. بالش‌های طبی علاوه بر بهبود گردن درد، از ابتلا به آن نیز جلوگیری می‌کنند. اگر می‌خواهید خوابی با کیفیت و سالمی داشته باشید، بهتر است که از بالش‎های طبی استفاده کنید.

گردن ما از عضلات مختلفی، تاندون‌ها ، رابط‌ها و البته 7 مهره استخوانی تشکیل شده است. دلیل وجود این مهره‌ها حفاظت از مهم‎ترین بخش بدن‎ ما، یعنی سیستم اعصاب را به عهده دارد. هر قسمتی از ستون فقرات، از بالای گردن گرفته تا پایین کمر، اگر دچار آسیب شود، به شاخه‌های عصبی گذرنده از خود، فشار زیادی وارد می‎کند و علائمی چون درد و بی‌حسی برای فرد ایجاد می‌شود . قرارگیری گردن در راستای درستی از بدن به ویژه نسبت به دست‎ها و کمر، بهترین راه پیشگیری از آسیب‌دیدگی ، درد گردن و خشکی عضلات به خصوص در زمان صبحگاه است.

بالش طبی خوب چه خصوصیاتی دارد؟

اما بالش طبی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ یا اصلا ما چگونه می‌توانیم یک بالش طبی خوب را از دیگر بالش‌ها تشخیص دهیم؟ در ادامه این موارد را با هم بررسی می‎کنیم:

  • یک بالش طبی باکیفیت، باید روبالشی کرکی و ظریفی داشته باشد.
  • بالش طبی استاندارد، بایستی مناطق و گودی مابین سر، گردن و کمر را به خوبی بپوشاند.
  • به صورت کلی هر بالش طبی باید دوام و ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد، که این مورد بستگی به کیفیت مواد بکار رفته داخل آن دارد.
  • در هنگام خوابیدن روی بالش طبی باید به اندازه کافی احساس راحتی و آرامش داشته و اصلا بر روی آن احس درد و ناآرامی نداشته باشید.
  • بالش‎های طبی در هنگام خوابیدن باید حتما سر و گردن را در هر وضعیتی که قرار دارند محافظت کند.
  • در هنگام خوابیدن بر روی بالش طبی، بایستی شکل و حالت سر در حالتی خنثی قرار گرفته باشد.

آیا تنها استفاده از بالش طبی برای آرتروز گردن و گردن درد است؟

بالش طبی در واقع بالشی است که برای اصلاح وضعیت بدن در رختخواب یا در حالت دراز کشیدن روی هر سطح دیگری طراحی شده است. طراحی آن مطابق با دستورالعمل‌های ارتوپدی است تا از قرارگیری و پشتیبانی صحیح از یک یا چند قسمت خاص بدن اطمینان حاصل کند.

کاربرد اصلی بالش‌ طبی برای آرتروز گردن در نظر گرفته می‌شود. اما استفاده از بالش طبی تنها برای این مشکل استفاده نمی‌شود. بالش طبی علاوه بر آرتروز گردن می‌تواند به تسکین شرایط مختلف از جمله آپنه خواب، خروپف، بی‌خوابی، مشکلات تنفسی، مشکلات گردش خون، رفلاکس اسید معده، بیماری رفلاکس معده به مری، کمردرد، درد سیاتیک، درد گردن و … کمک شایانی کند. استفاده از بالش طبی برای گردن درد مزیت‌های بسیاری دارد.

  • به تراز شدن بدن کمک می‌کند: بالش طبی به تراز کردن بدن در موقعیت مناسب کمک می‌کند. این بالش با حفظ شانه‌ها، گردن، ستون فقرات و پاشنه پاها کمک می‌کند تا بدن در بهترین حالت خود قرار گیرد.
  • فشار را کاهش می‌دهد: یک بالشت طبی می‌تواند به عنوان یک کاهش‌دهنده فشار، در نواحی مختلف تحت فشار مانند بین زانوها، کمر و گردن عمل کند. این نواحی با نیروی جاذبه بالا هدایت می‌شوند و گردش خون را با مشکل مواجه می‌کنند. نتیجه این موضوع باعث درد در عضلات می‌شود.
  • رفلاکس اسید معده: یک بالش طبی تنظیم‌کننده ممکن است علائم رفلاکس اسید را کاهش دهد. رفلاکس اسید یک وضعیت گوارشی است که منجر به احساس سوزش در قسمت پایین قفسه سینه می‌شود.

بهترین بالشت برای دیسک

مزاياي استفاده از بالش طبي براي ديسك گردن

به دلیل سبک زندگی که امروزه خیلی از ما درگیرش هستیم، خواسته و یا ناخواسته در معرض استفاده شدید از تلفن همراه، رایانه و تلویزیون قرار گرفته‎ایم. که نتیجه طولانی مدت این حالت‎ها درد شدید گردن است که به آن فتق گردن نیز می‎گویند. و برای جلوگیری از تشدید این وضعیت باید هرچه زودتر آن را اصلاح کرد. از طرفی هم ما نزدیک به یک سوم طول عمر خود را درخواب می‌گذارنیم و بایستی از این زمان به نحو احسنت استفاده کنیم. با استفاده از یک بالش طبی مناسب، که استانداردهای ابعادی و اشکالی را دارد در زمان خواب روی بهبود این مورد و دردهای گردنی تاثیر بسیار مناسب و خوبی دارد.

جلوگیری از فتق دیسک گردن با استفاده از بالش طبی

فیزیوتراپ‌ها می‎گویند که حالت ستون فقرات گردن، به صورت معمول و سالم باید به شکل سی انگلیسی باشد.. چراکه این حالت باعث می‎شود که براثر ضرب خوردگی به سر، برای مغز مشکلات احتمالی ایجاد نشود. اما اگر گردن شما برای مدت زمان طولانی به سمت جلو و یا پایین خم باشد، که عموما در هنگام درس خواندن و یا کار کردن این حالت پیش می‌آید، رفته رفته ستون فقرات گردن حالت سی مانند خود را از دست می‎دهد. علاوه بر اینها ممکن است شما فشار بسیار بسیار زیادی را بر روی خود احساس کنید و رفته رفته این فشار باعث ایجاد درد در گردن شما و قسمت انتهایی سر شود. اما برای بهبود و جلوگیری از این اتفاق چه باید کرد؟ شما با انتخاب یک بالش طبی مناسب، با شکل و ارتفاع استاندارد و مناسب،  برای دیسک گردن خود می‎توانید به راحتی این مشکل را رفع کنید.

بهترین بالشت برای آرتروز

آیا اندازه و فرم بالش طبی اهمیت دارد؟

به دلیل اینکه بالش‎های طبی در انواع بسیار متوعی تولید می‎شوند، هرکدام سایز، ابعاد و یا حتی اشکال مخصوص به خود را دارند. بعضی‌ها به شکل چهارگوش هستند، بعضی دیگر شکل معمولی یک بالش را دارند، دیگری ممکن است حتی شبیه یک نون باگت باشد و اشکال متنوع دیگری همچون: پاپیونی، حلقوی و غیره. اما تمامی این اشکال به دلیل زیبایی ظاهری طراحی نشده اند و هرکدام تاثیری روی مزیت‎های بالش‎ها می‎گذارد. مزیت‎های که مخصوص کاهش و یا از بین بردن و حتی جلوگیری از آسیب دیدگی‌ها و دردهای گردنی است. اگر بخواهیم از اهمیت اشکال بالش بگوییم، باید ذکر کنم که همه آن بستگی به حالت خوابیدن شما دارد. که شما تمایل و یا عادت دارید در کدام حالت بخوابید و چه بالشی با چه شکلی به شما کمک می‎کند.

مقاله پیشنهادی: فواید بالش طبی

بالش طبی چگونه برای دیسک کمر مفید است؟

یکی از رایج‌ترین بیماری‌های عصر حاضر که به دلیل سبک زندگی غیراستاندارد ایجاد شده، دیسک کمر است، به همین خاطر باید بتوانید بهترین بالش دیسک کمر را پیدا و از آن استفاده کنید. دیسک کمر به قدری آزاردهنده است که می‌تواند آثار آن در ابعاد مختلف زندگی خود را نمایان کند. یکی از راه‌های کنترل این بیماری استفاده از بالش طبی مناسب برای دیسک کمر است. بالش طبی با قرار دادن بدن در وضعیت استاندارد، فشار را از ستون فقرات فرد کاهش داده و باعث خوابی راحت‌ برای شما می‌شود.

شاید برای شما نیز این سوال ایجاد شود که بالش طبی چگونه باعث کاهش فشار بدن می‌شود. پاسخ آن ساده است. در هنگامی که بدن ما به حالت درازکش در می‌آید، جاذبه زمین باعث ایجاد فشار به بدن می‌شود. این جاذبه به مرور زمان فشار بالایی را به بدن ما وارد می‌کند. در بسیاری از مواقع افراد حتی با نداشتن سابقه دیسک کمر، ممکن است دچار کمردرد در هنگام خواب شوند. وضعیت بد بدنی در هنگام خواب، و جاذبه زمین از جمله این دلایل است. بالش طبی با ایجاد یک تکیه‌گاه در بدن به افراد کمک می‌کند تا کمردردهای مختلف کاهش پیدا کند.

تفاوت میان بالش محافظ و بالش گردنی

بالش‌های محافظ، پشتیبان و حمایت کننده از گردن هستند، به این نحو که آنها سر و گردن را به صورت بسیار کامل در بر می‎گردند. بالش‌های محافظ دارای دو نوع هستند که یکی بالش جابه‌جایی و دیگری بالش ارتوپدی می‌باشد. بالش‌های جابه جایی دقیقا زمانی از آن استفاده می‌شود که بیمار در همان لحظه آسیب دیده است تا زمانیکه به پزشک مراجعه کند. اما بالش‎های ارتوپدی، بالش‎ طبی آرتروز گردن هستند که برای بلند مدت مورد استفاده قرار می‎گیرند.

حال بالش‌های پشتیبان با شکل و فرم خاصی تولید می‌شوند که با نیاز و شرایط بیمار مطابقت داشته باشد. این نوع بالش‌ها حالت بدن را در زمان استراحت اصلاح می‎کنند، درنتیجه میزان درد و ناراحتی بیمار کم می‎شود.

اندازه و فرم بالش آرتروز گردن

انواع بالش طبی گردن درد دارای اندازه و فرم‌های بسیار متنوعی هستند. برخی از این نوع بالش‌ها همانند یک پشتی معمولی می‎مانند برخی دیگر چهارگوش هستند و حتی ممکن است شما با شکل‌هایی نظیر نان فانتزی، پاپیونی و حلقه‌های کوچک نیز برخورد کنید. تمامی این بالش‌های طبی برای کاهش درد گردن شما و بهبودی پس از آسیب ‎‏دیدگی تولید و طراحی شده‎اند. اما اندازه و فرم انواع بالش طبی مناسب دیسک گردن تنها زمانی اهمیت دارد که با حالت خوابیدن فرد و همچنین راحتی خود شخص مطابقت داشته باشد.

بهترین بالش طبی برای خواب

اگر به دنبال بهترین بالش طبی برای آرتروز گردن هستید، باید بدانید که این بالش‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. از بالش‌هایی که به‌خوبی در بین زانوهای شما قرار می‌گیرند تا بالش‌ طبی آرتروز گردن که برای تراز کردن ستون فقرات شما طراحی شده‌اند. بالش‌های طبی به‌عنوان راهی برای رفع دردی که با وضعیت خواب فعلی‌تان تشدید می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای افرادی که به دنبال خوابی راحت هستند، استفاده از بالش طبی با ساختار مموری فوم می‌تواند بهترین گزینه باشد. شاید برای شما نیز این سوال ایجاد شود که بالش مموری فوم چیست و چه کاری انجام می‌دهد. این بالش در واقع یکی از بهترین بالش‌های طبی است که با پخش کردن وزن سر بر روی بالش، بهترین حالت قرارگیری گردن و سر را برای شما فراهم می‌کند.

اگر شما نیز مبتلا به بیماری آرتروز و یا دیسک‌های گردنی هستید، به‌هیچ‌وجه استفاده از بالش‌ طبی برای آرتروز گردن را دست کم نگیرید. این بالش طبی گردن درد نقش مهمی را در کاهش دردهای مزمن و افزایش کیفیت زندگی دارد.

بهترین بالشت برای گردن درد

سخن پاياني

بیماران و افرادی که دچار آسیب‎های عضلانی شده‌اند، بالش‌های طبی برای‌شان بهترین گزینه است. همانطور که در بالا گفتیم بالش‌های طبی در انواع متعددی تولید شده‌اند و هرکدام کارایی مخصوص به خود را دارند و برای بهبود دردی که برای آن طراحی و تولید شده‌اند بسیار موثر هستند. این امکان وجود دارد که بالش انتخابی شما به دلیل کیفیت بالای آن گران قیمت باشد، اما بدانید که شما هر چقدر برای سلامتی و آرامش خود هزینه کنید کم است. بالش‎های طبی، برای بهبود بیماران پس از آسیب های عضلانی، بسیار موثر می باشند.

 یکی از آیتم‌های اساسی در خرید بالش‌های طبی قیمت آن می‌باشد. قیمت بالش طبی برای دیسک گردن به عوامل مختلف بستگی دارد. از این موارد می‌توان به کیفیت، اندازه بالش، عملکرد و کارایی، قابلیت شستشو و متریال استفاده شده در آن اشاره داشت.

بالش طبی مناسب سرویس خواب دونفره و یک نفره نیز در قیمت بالش تاثیرگذار است. برندهای وارداتی قیمت بالاتری دارند و قابل ذکر است که محصولات ایرانی هم در کیفیت‌های متنوع تولید می‌شوند و قیمت مناسب‌تری دارند. به طور کلی قیمت بالش مخصوص دیسک گردن به درجه کیفی آن بستگی دارد.

شما می‎توانید برای خرید بالش طبی با بهترین کیفیت به شعب بالسا در سراسر ایران مراجعه کنید، ما از همیشه به شما نزدیک‌تر هستیم و حتی می‌توانید قبل از خرید به صورت تلفنی با متخصصین بالسا مشاوره رایگان بگیرید.

سوالات متداول

  1. بالش طبی هوشمند چیست؟
    در گذشته ها برای بالش‌ها از فوم و یا الیاف متنوعی استفاده می‌شده است. اما در بالش‌های مدرن و امروزی از فوم هوشمند برای تولید آن استفاده می‎شود.
  2. آیا استفاده از بالش مخصوص دیسک گردن روی سلامتی انسان تاثیر می گذارد؟
    قطعا بله! یک خواب کامل و باکیفیت، رابطه مستقیمی بر سیستم ایمنی بدن ما دارد به گونه‎ای که در زمان خواب بدن فرصت و زمان و انرژی کافی برای جوانسازی و ترمیم پوست نیز دارد.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید