روانشناسی رنگ طوسی در دکوراسیون + نکات مربوط به آن

یکی از مهم‌ ترین موارد تأثیرگذار در دکوراسیون، رنگ‌ها هستند. رنگ‌ها می‌توانند بر میزان جذابیت دکوراسیون‌های مختلف بیفزایند یا از زیبایی آن‌ها بکاهند. یکی از جذاب ترین رنگ‌هایی که در دکوراسیون استفاده می‌شود، رنگ طوسی است. در این مقاله از بالسا قصد داریم در خصوص روانشناسی رنگ طوسی در دکوراسیون نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

رنگ طوسی نماد چیست؟

در روانشناسی رنگ خاکستری در دکوراسیون باید به این نکته اشاره کنیم که رنگ طوسی، رنگی میان سفید و سیاه است و به عنوان نمادی برای توصیف اندوه و افسردگی و همچنین آرامش و صرفه جویی به کار می‌رود.  به همین دلیل برای استفاده از یکی از مرموز‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین رنگ‌های دنیا باید تعادل را رعایت کنید خصوصا اگر قصد دارید برای فرزندان خود و دکور سرویس خواب نوجوان و همینطور سرویس خواب نوزاد از آن استفاده کنید.. البته باید بدانید که علاوه بر موارد گفته شده رنگ طوسی نماد بسیاری موارد دیگر است. از مهم ‌ترین این نمادها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
عقل و هوش : به دلیل این که مغز از ماده‌ای خاکستری رنگ تشکیل شده، بسیاری عقیده دارند که رنگ طوسی نماد عقل و هوش است.
بی طرفی و استقلال : بی طرفی، استقلال و عدم وابستگی از دیگر معانی رنگ طوسی است.
سازش : همان طور که گفتیم، رنگ طوسی میان رنگ سفید و سیاه قرار دارد. به همین دلیل که این رنگ میان دو رنگ کاملاً مخالف قرار دارد، آن را به عنوان نماد سازش نیز می‌شناسند.

بیشتر بدانید : اصول انتخاب رنگ اتاق خواب

طیف‌های متفاوت رنگ طوسی

رنگ طوسی مانند بسیاری رنگ‌های دیگر طیف گسترده‌ای دارد و رنگ‌های نقره‌ای، طوسی، خاکستری روشن، خاکستری تیره، دودی، سربی، سربی روشن و سربی تیره را باید در میان طیف‌های متفاوت آن قرار داد.

روانشناسی رنگ طوسی در دکوراسیون

رنگ طوسی طیف‌های متنوع و جذابی دارد که استفاده از آن در دکوراسیون به میزان بسیار زیادی به زیبایی آن می‌افزاید. رنگ طوسی را باید رنگی خنثی بدانید که در صورت استفاده درست از آن در دکوراسیون، زیبایی و آرامش را به خانه خود هدیه خواهید داد. این رنگ را باید رنگی شیک و مدرن دانست که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده و استفاده از آن رایج است. رنگ طوسی به فضای خانه زیبایی و ظرافت مناسبی هدیه می‌کند. اما باید بدانید که میزان تأثیر رنگ طوسی در فضا بسیار به طیف یا طیف‌هایی از این رنگ که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. همچنین رنگ‌های دیگری که در کنار آن به کار می‌برید، می‌تواند در حسی که در خانه وجود دارد و زیبایی آن تأثیر داشته باشد.

باید بدانید که استفاده بیش از حد از رنگ طوسی و خاکستری در فضا باعث می‌شود تا محیط خسته کننده به نظر رسد. به همین دلیل بهتر است از ترکیب رنگ طوسی با سایر رنگ‌ها در دکوراسیون استفاده کنید. بسیاری از افرادی که به رنگ طوسی علاقه دارند، آن را به عنوان رنگ اصلی در دکوراسیون انتخاب می‌کنند. اما طراحان دکوراسیون به عدم استفاده زیاد از رنگ طوسی توجه می‌کنند و به همین دلیل از رنگ‌های دیگری در کنار آن در هنگام طراحی دکوراسیون خانه استفاده می‌کنند.همچنین برخی دیگر به دلیل جذابیت و زیبایی بسیار زیاد این رنگ، آن را به عنوان رنگی در کنار رنگ‌های شاد به کار می‌برند تا کنتراستی جذاب و متفاوت به خانه دهند. همان‌طور که گفتیم رنگ طوسی رنگی خنثی است و به همین دلیل می‌توان از آن در کنار بسیاری رنگ‌های دیگر استفاده کرد.

استفاده از رنگ طوسی در اتاق خواب

در روانشناسی رنگ اتاق خواب آمده است که می‌توان از این رنگ در دکوراسیون اتاق خواب به صورت مناسب و اصولی استفاده کرد اما نباید در استفاده از آن زیاده روی کرد. بهترین رنگ اتاق خواب را باید رنگی دانست که می‌تواند آرامش بیشتری برای فرد ایجاد کند. اگر رنگ اتاق خواب طوسی باشد باید رنگ وسایل آن مانند سرویس خواب یک نفره را از رنگ‌های دیگری مانند قهوه ای یا رنگ چوب انتخاب کنید تا هارمونی و جذابیت بیشتری به فضا بدهید.

توجه داشته باشید که حتماً هنگام استفاده از رنگ طوسی در اتاق خواب باید یکنواختی را از بین ببرید و ترکیبی از طیف‌های رنگ طوسی و سایر رنگ‌ها را در آن استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، طلایی، نارنجی، صورتی و سفید از جمله رنگ‌های مناسب برای ترکیب با رنگ طوسی در اتاق خواب هستند.

طوسی با چه رنگ‌هایی بهتر ترکیب می‌شود؟

همان طور که در این مطلب به آن اشاره کردیم، رنگ طوسی رنگی خنثی است و می‌تواند با بسیاری از رنگ‌ها به سادگی ترکیب شود تا زیبایی بسیار زیادی را ایجاد کند. در حقیقت اگر از رنگ طوسی به عنوان پس زمینه استفاده کنید، می‌توانید بسیاری از رنگ‌های شاد را روی آن استفاده کنید. ترکیب رنگ طوسی با رنگ‌های سردی مانند آبی، بنفش و فیروزه‌ ای می‌تواند کنتراست زیبا و ملایمی را در خانه ایجاد کند. همچنین استفاده از رنگ در کنار رنگ‌های گرمی مانند نارنجی و زرد می‌تواند گرمی ملایم و جذابی را به فضای خانه هدیه کند. استفاده از طوسی در کنار سفید، سیاه و قهوه ‌ای نیز بسیار رایج است.

کلام پایانی …
رنگ طوسی یکی از رنگ‌های جذاب و خنثی است که بسیاری به استفاده از آن در دکوراسیون علاقه دارند. روانشناسی رنگ طوسی در دکوراسیون به این نکته اشاره دارد که استفاده به میزان مناسب از این رنگ در دکوراسیون بسیار آرامش بخش است اما استفاده بیش از حد آن می‌تواند باعث کاهش انرژی شود. اتاق خواب و سرویس خواب یکی از بهترین بخش‌های خانه برای استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون آن است و می‌توانید از این رنگ به شکلی مناسب در آن استفاده کنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید