سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای؟ | تخت خواب سفید بخریم یا قهوه‌ای؟

ُسرویس خواب سفید یا قهوه ای

وقتی نوبت به طراحی دکوراسیون اتاق خواب می‌رسد، انتخاب تخت خواب مناسب می‌تواند بسیار حائز مهم باشد، زیرا مولفه‌ی کلیدی اتاق خواب محسوب می‌شود. با طیف گسترده‌ای از جنس‌ها در رنگ‌ها، سبک‌ها و طراحی‌های مختلف، تصمیم گیری در مورد بهترین گزینه ممکن است برایتان دشوار باشد. دو رنگ کلاسیک برای تخت خواب که همیشگی هستند و ظاهری کلاسیک و در عین حال مدرن به اتاق خواب شما ارائه می‌کنند، تخت خواب سفید و قهوه‌ای است. سرویس‌ تخت خواب سفید احساسی مطبوع را به محیط می‌بخشد، در حالی که تخت خواب قهوه‌ای گرما و آرامش بیشتری را به فضای اتاق القا می‌کند. البته لعضی دیگر استفاده از رنگ های خنثی مانند آبی و سبز را به‌دلیل مزایای بسیار برای سرویس خواب دو نفره یا سرویس خواب یک نفره ترجیح می‌دهند. صرف نظر از ترجیح شما، هر دو گزینه با با ایجاد هماهنگی و تضاد رنگ بین دیوارها، کفپوش و سایر وسایل مانند فرش یا پرده، به اتاق خواب شما زیبایی خاصی می‌بخشند. برای اینکه بهتر بدانید که سرویس خواب سفید بهتر است یا قهوه‌ای این مقاله از بالسا را مطالعه کنید.

سرویس خواب قهوه‌ای یا سفید؟

سرویس خواب سفید مانند یک بوم نقاشی برای درخشش هر رنگی است و انتخاب رنگ یا سایر وسایل را برای اتاق شما آسان‌تر می‌کند. تخت‌خواب‌های سفید به معنای واقعی کلمه با هر رنگی که برای دیوار اتاق انتخاب کنید سازگار است، از رنگ‌های سرد گرفته تا رنگ‌های گرم. بنابراین اگر می‌خواهید از رنگ‌های اصلی مانند قرمز، زرد یا سبز برای دکوراسیون (نقاشی، گلدان یا کوسن) استفاده کنید، این رنگ‌ها در هماهنگی با ملافه‌های سفید نیز فوق العاده به نظر می‌رسند! همچنین می‌توانید رنگ‌های روشن یا پاستلی را در ملحفه‌ها، روبالشی‌ها و روتختی به کار ببرید تا روح تازه‌ای به اتاق خواب ببخشید. به عنوان مثال، استفاده از طرح‌های زنده و آتشین بر روی بالش‌ها، همراه با ملحفه‌های سفید شفاف در کنار پس زمینه‌ی دیواری با رنگ سبز، عالی به نظر می رسد!

مقاله پیشنهادی: بهترین رنگ اتاق خواب دخترانه

سرویس خواب قهوه ای

اگر از طرفداران رنگ‌های خنثی هستید انتخاب سرویس خواب سفید مطابق با سلیقه‌ای شماست. شما می‌توانید سایر وسایل اتاق مانند فرش، پرده، روتختی، بالش و … را به رنگ طوسی روشن، کرمی و یا حتی مشکی انتخاب کنید. این سبک دکوراسیون امروزه طرفداران خاص خود را پیدا کرده، شما نیز می‌توانید با الهام گرفتن از آن‌ها سبک دکوراسیون اختصاصی خود را طراحی کنید.

مطلب پیشنهادی: اسباب کشی سرویس خواب

اصول ست کردن سرویس خواب قهوه‌ای با رنگ‌های گوناگون

قهوه‌ای جز رنگ‌های غنی است و برای متعادل کردن قسمت‌های روشن‌تر در فضای اتاق خواب گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید. هنگامی که می‌خواهید در مورد انتخاب رنگ برای هماهنگی با سرویس خواب قهوه‌ای تصمیم بگیرید، رنگ کرم معمولا جز گزینه‌های معمولی است که در ترکیب با قهوه‌ای گرمای خاصی را به فضای اتاق اضافه می کنند. اما اگر رنگ کرم را مناسب نمی‌دانید، ترکیب‌های دیگری نیز وجود دارند که در هماهنگی با قهوه‌ای به کار می‌روند:

به عنوان مثال صورتی‌ روشن می‌تواند هارمونی ملایم‌تری را برای اتاق خواب دخترانه ارائه کند، رنگ آبی نیز برای کسانی که استفاده از رنگ‌های آرام را در اتاق خواب خود ترجیح می‌دهند گزینه‌ای خوبی است. یک پیشنهاد شگفت انگیز استفاده از طیف‌ رنگ‌‌های سبز است که هنگام قرار گرفتن در کنار رنگ قهوه‌ای و حتی تلفیق با قرمز تیره می‌تواند کنتراست خیره‌کننده‌ای را ایجاد کند.

مقاله پیشنهادی: روانشناسی رنگ سبز در دکوراسیون

تخت خواب سفید

نکات کلی در مورد سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای

همان‌طور که می‌دانید استفاده از بعضی رنگ‌ها در ترکیب با تخت خواب سفید یا قهوه‌ای محدودیتی ندارند و با هر دو مورد دکوراسیون شیمی را می‌توان طراحی کرد. بنابراین اگر در حین پروسه‌ی طراحی برای هماهنگی به مشکل برخوردید می‌توانید از رنگ‌هایی مانند سفید، طلایی و نقره‌ای استفاده کنید. استفاده از پارچه‌های و رنگ‌های طلایی در کنار سرویس خواب قهوه‌ای یا سفید از رنگ‌هایی است که دکوراسیون لوکس تری را به منزل شما اهدا می‌کند.

علاوه بر این، هنگامی که به اشیاء تزئینی مختلف به غیر از جزئیات موجود در دیوارها یا کف نگاه می‌کنید متوجه خواهید شد که آثار هنری و مجسمه‌های روی قفسه‌ها، کتابخانه، میزهای کناری تخت و کمد نیز می‌توانند به هماهنگی بیشتر طراحی اتاق خواب شما کمک کنند. بنابراین به طور کلی نمی‌توان گفت که سرویس خواب سفید بهتر است یا قهوه‌ای؟

مطلب پیشنهادی: نحوه ست کردن تخت و کمد با چند روش ساده

تخت نوزاد قهوه ای

سرویس خواب و تخت خواب سفید بخریم یا قهوه ای؟

هنگام انتخاب بین تخت خواب سفید یا قهوه‌ای، هیچ گزینه‌ی اشتباهی وجود ندارد، هر دو به طور تقریبا یکسان در اکثر طرح‌های دکوراسیون جای می‌گیرند، اگر به دنبال دکوراسیون داخلی برجسته‌ای هستید، نکات ظریفی که در بالا ذکر شد را در نظر بگیرید. رنگ سفید فضای تنفس بیشتری می‌دهد و باعث بزرگ‌تر نشان دادن  فضای اتاق می‌شود، اما رنگ قهوه‌ای در عین گرمابخشی فضا را کوچکتر می‌کند. شما همچنین می‌توانید از پالت‌های رنگی قبل از انتخاب رنگ سرویس خواب و عناصر دکوراسیون اتاق خواب نیز استفاده کنید تا طراحی دقیق و منحصر به فردی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی برای انتخاب سرویس خواب مناسب می‌توانید با کارشناسان بالسا ارتباط بگیرید.

مقاله پیشنهادی: روانشناسی رنگ آبی در دکوراسیون

سوالات متداول

۱. مزایای استفاده از سرویس خواب سفید چیست؟

سرویس خواب سفید از نظر زیبایی‌شناسی بسیار محبوب است، و فضای اتاق خواب را روشن می‌کند. علاوه بر این، آن‌ها را می‌توان به راحتی با رنگ‌ها و طرح‌های دیگر نیز هماهنگ کرد.

۲. مزایای استفاده از سرویس خواب قهوه‌ای چیست؟

سرویس خواب قهوه‌ای حسی صمیمی و گرما را به همراه دارد، آن‌ها در طیف متنوعی از طرح‌ها و سایه‌ها موجود هستند، بنابراین می‌توانید رنگی را پیدا کنید که با سبک دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد. همچنین تمیز کردن و نگهداری آن‌ها نیز نسبتاً آسان است.

۳. آیا ست کردن سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای با رنگ‌های دیگر دشوار است؟

خیر، تا زمانی که پالت رنگ خود را از قبل در نظر بگیرید، تخت‌های سفید و قهوه‌ای را می‌توان با رنگ‌های دیگر بسته به نتیجه دلخواه خود هماهنگ کنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

1 دیدگاه دربارهٔ «سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای؟ | تخت خواب سفید بخریم یا قهوه‌ای؟;

  1. تخت خواب فقط رنگ چوب طبیعی من چند وقته که از مدل بلوط بالسا خرید کردم و واقعا عالیه از از نظر کیفیت و هم زیبایی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید