مزایا و معایب تخت چوبی چیست؟ 4 مزیت تخت چوبی

مزایا و معایب تخت خوابی چوبی

کیفیت خواب روزانه هر فردی رابطه مستقیمی با کیفیت تخت‎ خوابش دارد. بنابراین قبل از خرید لوازم اتاق خواب، باید از مزایا و معایب تخت چوبی آگاه باشید. هر گونه اختلال در خواب می‌تواند تداوم خواب شما را مختل کند و در نتیجه باعث خستگی مفرط و آزار دهنده در صبح شود. اگر این مشکل را ساده بشمارید، ممکن است باعث کمبود خواب و مشکلات مرتبط با سلامتی شود. تخت‌های چوبی باکیفیت راحتی، استحکام و زیبایی مورد نیاز اتاق خواب را برای شما به ارمغان می‌‍آورد. چوب از ابتدا همراه انسان بوده و هنوز هم محبوب‌ترین متریال برای مبلمان منزل است. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا مزایای تخت خواب چوبی را در کنار معایب و مشکلات آن بررسی کنیم.

مزایا و معایب تخت چوبی

انواع مدها در مورد لوازم اتاق خواب ممکن است بیایند و بروند، اما تخت‌های چوبی پایه‌های اصلی صنعت مد تخت خواب هستند. اگر تخت خوابی می‌خواهید که در آزمون زمان تاب بیاورد و در برابر ماهیت متغییر طراحی داخلی منازل مقاومت کند، تنها چیزی که نیاز دارید یک تخت چوبی مناسب است. وقتی صحبت از تخت خواب می‌شود، چوب در میان گزینه‌های دیگر مانند آهن، فولاد، آلومینیوم و پلاستیک انتخاب اول هر کسی است. این ماده اولیه نه تنها عمر طولانی دارد، بلکه کاربردی نیز هست. بافت طبیعی چوب ظاهری زیبا به اتاق شما می‌بخشد. این ویژگی موجب قدرت و هماهنگی در اتاق خواب شما و یا کودکتان می‌شود. در ادامه فواید و مزایای تخت خواب چوبی را در کنار مشکلات و معایت تخت خواب چوبی بررسی می‎کنیم.

مزیت های تخت چوبی

 

چرا تخت خواب خود را با دقت انتخاب کنیم؟

تخت یکی از وسایلی است که هنگام تجهیز یک خانه جدید نادیده گرفته می‌شود. بیشتر مردم تمایل دارند به اهمیت تشک برای عادات خواب و سلامت کلی خود توجه کنند و تخت معمولا به الویت دوم تبدیل می‌شود، که آن هم با توجه به اندازه تشک انتخاب می‌شود و قاعدتا کار اشتباهی است! تخت شما اگر مستحکم و خوش ساخت باشد، باید از تشک شما بیشتر دوام بیاورد. البته، انتخاب تشکی مناسب برای نیازهای خواب بسیار مهم است. با این حال، خرید تخت خواب مناسب برای سلامتی در دراز مدت اهمیت دارد. البته باید در مورد معایب تخت خواب چوبی نیز صحبت کنیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مقاله پیشنهادی : تخت خواب ام دی اف بهتر است یا چوبی

به یاد داشته باشید، شما تقریبا یک سوم از زندگی خود را در رختخواب خود می‌گذرانید. به همین دلیل، منطقی است که برای بهبود موارد مربوط برای مکانی که بیشترین زمان خود را سپری می‌کنید، هزینه کنید. این بدان معنی است که تشک، تخت و حتی کیفیت اتاق خواب نباید نادیده گرفته شود.  تخت این قابلیت را دارد که تن به ویژگی‌های طراحی اتاق خواب شما بدهد. می‌توانید سبک مینیمالیستی را انتخاب کنید که مورد توجه قرار نگیرد، یا می‌توانید انتخابی بزرگ داشته باشید که نشان دهد تختخواب تمرکز اصلی طراحی اتاق است.

مزایا و معایب تخت چوبی

فراموش نکنید که همراه یک تشک خوب، به یک تخت خوب نیز نیاز دارید که در هنگام خواب از شما مراقبت کند. در خرید تخت، باید به کیفیت، دوام و سبکی فکر کنید که سال‌ها برای شما دوام داشته باشد. همه این‌ها مزایای تخت خواب چوبی است که می‌توانید در نظر داشته باشید. حتی اگر گزینه گران‌تری در انتخاب‎های شما باشد، نمی‌توانیم انکار کنیم که یک تخت چوبی دست‌ساز، مجلل‌تر از دیگر انواع تخت ها است و ارزش هر اسکناسی را که خرج می‌کنیم دارد.

برای استفاده طولانی مدت، مطمئن شوید که تخت چوبی شما از چوب کم کیفیت یا کم هزینه ساخته نشده است. در عوض، موادی مانند چوب راش وارداتی خشک شده در کوره، چوب مهندسی شده روکش شده، ام دی اف روکش شده،  سبک آنتیک با لاک ماوراء بنفش ایتالیایی (UV) با کیفیت بالا و سازگار با محیط زیست را انتخاب کنید. همه این‌ها نشان می‌دهد که اگرچه تخت چوبی دست ساز ممکن است در ابتدا گران‌تر باشد، اما در دراز مدت با ارزش‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. در ادامه با 4 نکته اساسی از فواید و مزایای تخت خواب چوبی همراه شما هستیم.

معایب تخت چوبی

مزایای تخت چوبی

در این بخش 4 فایده از اساسی ترین فواید داشتن یک تخت خواب چوبی را بررسی میکنیم. اگر تا الان برای خرید تخت خواب چوبی دو دل بودید با خواندن این نکات تصمیم قطعی خود را خواهید گرفت.

مقاله پیشنهادی: بهترین چوب مناسب برای ساخت تخت خواب کدام است؟

استحکام

یکی از مهم ترین ویژگی‌های هر تخت خوابی که خریداری می‌کنید، استحکام و دوام آن در طولانی مدت است. این عامل اصلی، تعیین کننده کیفیت تخت خواب چوبی یا هر تختی است. دلیل آن هم این است که یک تخت خوش‌ساخت و مستحکم اگر به‌درستی از آن مراقبت شود، می‌تواند چندین دهه تا یک عمر دوام بیاورد. بسیاری از تخت‌های آنتیک از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند.

قاب های چوبی مدرنی که در فروشگاه‌های بالسا برای خرید موجود است، بسیار محکم و بادوام هستند. آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در درازمدت آسیبی نبینند. یک قاب تخت چوبی می‌تواند ضربه‌ها و موقعیت‌های رایج زندگی روزمره را تحمل کند. استفاده از تخت چوبی همچنین به شما این امکان را می‌دهد که اگر احساس کردید که دوام آن به خطر افتاده است، به مرور زمان چارچوب تخت را اصلاح و به روز کنید. بنابراین استحکام یکی از مزایای تخت خواب چوبی است. تخت خواب چوبی سلین بالسا، تخت خواب کلاسیک ویولت و تخت خواب ام دی اف لیدوما بالسا از جمله مدل‌های با استحکام بسیار بالا هستند.

بی‌صدا بودن

یکی از دلایلی که تخت‌های چوبی دوباره محبوب شده‌اند این است که مردم از اینکه تختخوابشان شب‌ها صدا بدهد، متنفر هستند. تخت‌های فلزی در دهه‌های اخیر از محبوبیت زیادی برخوردار بوده‌اند، اما واقعیت این است که آنها در مقایسه با تخت‌های چوبی محکم، سر و صدای زیادی دارند.

اتصالات در یک تخت چوبی به خوبی پشتیبانی می‌شود و معمولاً نیازی به وجود قطعات فلزی ندارد. این قطعات فلزی عامل اصلی سر و صدای یک تخت هستند. داشتن یک ساختار ساده با چوب ضخیم از ایجاد صداهای عذاب‌آور در طول زمان جلوگیری می‌کند. اگر اولویت شما خواب خوب شبانه است، پیدا کردن تختی که صدا ندارد باید یکی از دغدغه‌های اصلی شما باشد. تخت‌های چوبی بهترین گزینه برای کاهش این حواس پرتی و نجات شما از سردردهای زمان خواب است. برای داشتن یک تخت خواب یک نفره یا 2 نفره بی‌صدا مدل‌های تخت خواب کاترین بالسا، تخت خواب چوبی بلوط بالسا و تخت خواب گلوریا بالسا می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

تخت چوبی

گزینه‌های طراحی

نکته مهم در مورد تخت‌های چوبی این است که تقریباً بی‌نهایت آرایه طراحی و تزئینی برای آن وجود دارد. مواد چوبی را می‌توان لکه دار کرد و سپس دوباره رنگ آمیزی کرد تا با زیبایی اتاق مطابقت داشته باشد. اگر می‌خواهید بعد از چند سال رنگ اتاق خود را تغییر دهید، می‌توانید به راحتی چارچوب تخت را مجدداً رنگ آمیزی کنید تا خیلی راحت زیبایی را مهمان اتاق خود کنید. همچنین می‌توانید از رنگ آمیزی چوب با رنگ معمولی نیز فراتر بروید. هزاران ایده وجود دارد که طرح و رنگ چوب را تغییر خواهد داد و این از مزایای تخت خواب چوبی است.

توانایی داشتن مجموعه‌ای متنوع از گزینه‌های طراحی که می‌توانند در طول سال‌ها به روز و اصلاح شوند، یکی از مزایا و فواید اصلی انتخاب چوب است. در مورد ظاهر چوب نیز به عنوان فواید  آن باید گفت. اگر به دنبال این هستید که وقتی وارد اتاق خواب می‌شوید احساس اصالت داشته باشید، چوب نشان می‌دهد که وسایل اتاق خواب در آزمون زمان مقاومت کرده‌اند. از چوب همچنین به عنوان یک ماده اصلی در طراحی خانه یاد شده که حس امنیت و مقاومت را منتقل می‌کند. نگاهی به مدل‌های تخت خواب دونفره دانژه بالسا، تخت خواب بنیتو بالسا و تخت خواب رمانتیک بالسا بیاندازید.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید روتختی برای سرویس خواب

اجتناب از زنگ زدگی

تخت‌های فلزی در طول زمان به مراتب بیشتر احتمال دارد که زنگ بزنند تا تخت‌های چوبی. طرح‌های چوبی در بدنه تخت نیز هرگز زنگ نمی‌زند. این بخش یکی از مهم‌ترین مزایا و معایب تخت چوبی است. این موضوع همچنین به بهبود طول عمر و دوام تخت شما کمک می‌ کند. تخت خواب مدرن پرنسس بالسا و تخت خواب کاترین بالسا نمونه‌هایی هستند که جزییات طراحی چوبی زیبایی دارند و ممکن است در انتخاب به شما کمک کنند

مشکل تخت چوبی

معایب تخت خواب چوبی

فکر میکنید تخت خواب های چوبی معایبی هم دارند؟ بله، در ادامه 2 نکته را با هم بررسی میکنیم که در برخی شرایط باعث می شود یک مشکل برای تخت خواب چوبی به حساب بیاید.

بزرگ بودن

از آنجایی که تخت‌های چوبی تخت‌های قاب بندی شده هستند، ممکن است حجم زیادی داشت باشند و یا فضای زیادی اشغال کنند. این موضوع به طور کلی جز معایب تخت چوبی است و در کل عیب خاصی محسوب نمی‌شود. بعضی افراد خانه‌های بزرگی دارند و خوشحال می‌شوند تا تخت‌های چوبی حجیم را استفاده کنند.

نشستن در آن چندان راحت نیست

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در رخت‌خواب بنشینید تا کتابی را بخوانید یا تکیه بدهید و نتفلیکس تماشا کنید، ممکن است تخت چوبی برایتان ناراحت کننده باشد. با این حال، معمولاً می‌توان با استفاده از چند بالش با کیفیت خوب، با این مشکل مقابله کرد. اگر چه تخت‌های چوبی بالسا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیشترین راحتی را در کنار زیبایی داشته باشند و تا حدودی این مشکل را حل کرده‌اند.

تخت خواب چوبی

سخن آخر

با دانستن همه مزایا و معایب تخت چوبی، می‌توانید نتیجه بگیرید که یک تخت چوبی از نظر ماندگاری واقعا بی‌انتها است و اغلب هاله‌ای از ظرافت و لاکچری بودن را در فضای شخصی شما ارائه می‌دهد. با تصمیم درست، می‌توانید آسایش خود را بهبود ببخشید و در عین حال پیچیدگی را در اتاق خواب خود به نمایش بگذارید. علاوه بر این،  تخت چوبی را می‌توان به هر اندازه یا شکلی که شما دوست دارید سفارشی کرد!

فروشگاه و سایت بالسا برای خرید تخت چوبی بهترین گزینه است. مشاوره رایگان قبل از خرید و ۱۸ ماه گارانتی محصولات بالسا، خیال شما را از همه بابت جمع خواهد کرد. با مشاوره رایگان می‌توانید بهترین مدل را انتخاب کنید و تا ۱۸ ماه بعد نگران هیچ مشکلی در تختخواب خود نباشید.

سوالات متداول

آیا امکان همه آفت به تخت خواب های چوبی هست؟

به هر حال متریالی طبیعی و گرفته شده از طبیعت با چنین مواردی روبرو است. البته این مشکل به راحتی قابل رفع می باشد. کافیست آن را سم پاشی کنید. دیگر آفت های گیاهی محصول شما را مورد هجوم قرار نمی دهند. پس جانب احتیاط را رعایت کنید.

قیمت تخت خواب چوبی چقدر است؟

عده‌ای معتقدند قیمت تخت خواب چوبی بالاست و خرید آن را به صرفه نمی‌دانند. اما گروهی هم با توجه به دوام و کارایی بالای صنایع چوبی و ماندگاری طولانی آنها قیمت این نوع تخت خواب را مناسب و اقتصادی می‌دانند.

تخت خواب‎های چوبی چند سایز دارند؟

تخت خواب های چوبی از نظر سایز شامل: سوپر کینگ، کینگ، دونفره کوچک، دو نفره، تک نفره، تک نفره کوچک، کودک و نوزاد می‎باشد.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید