راهنمای خرید تخت خواب | 6 نکته مهم قبل از خرید تخت خواب

راهنمای خرید تخت

ما انسان‎ها زمان زیادی از عمر خود را بر روی تخت خواب‌ها می‎گذارانیم و از وسایل اتاق خواب در شرایط و لحظات مختلف استفاده می‌کنیم، حتی شاید بیش از یک سوم عمر خود را. و همانطور که پزشکان و متخصصین گفته‌‎اند و به احتمال بسیار زیاد خود آگاه هستید خواب تاثیر بسیار مستقیمی بر روند زندگی ما دارند. چه بسا که اگر خوابی باکیفیت داشته باشیم روزی پر انرژی خواهیم داشت و اگر خواب شبانه نا آرامی داشته باشیم روزی پر از استری و کم انرژی و شاید بی‎حالی داشته باشیم. خواب تنها چیزیست که پس از یک روز پر تنش، پر از استرس و شلوغ می‎تواند انرژی و شادابی ما را بازگرداند. داشتن یک تخت خواب مناسب تاثیر بسیار مستقیمی بر روی کیفیت خواب و در نتیجه کیفیت زندگی ما خواهد گذاشت. در ادامه شما را با نکات مهم، در راهنمای خرید انواع تخت خواب 2 نفره آشنا می‌کنیم.

نکات کلیدی و راهنمای خرید تخت خواب

در بازار مدل‎های بسیار متعددی وجود دارد که بهتر است قبل از ورود در بازار رنگ و وارنگ سرویس خواب بدانیم که کدام یک بیشتر به کار ما می‌آید و نیازهای ما را برطرف می‎کند و یا حتی مورد علاقه ما است. عوامل بسیار زیادی هستند که بر روی انتخاب ما از این همه مدل سرویس خواب و تخت خواب تاثیر می‌‎گذارد. عواملی همچون: ابعاد و متراژ اتاق خواب، دکوراسیون، میزان بودجه برای هزینه کردن و در نهایت سلیقه افراد. تک تک این عوامل تاثیر مستقیمی روی خرید تخت خوابی مناسب برای شما دارد.

نکات مهم در انتخاب تخت خواب

سایز تخت خواب مناسب

اولین نکته اساسی که قبل از خرید تخت خواب باید به آن بسیار توجه کنید تا بعدن به مشکل نخورید، سایز تخت خواب است. حتما باید توجه داشته باشید که سایز انتخابی تخت خواب شما استاندارد باشد تا در هنگام خرید روتختی و تشک به مشکل نخورید! چراکه تشک‌ها و روتختی‌‎ها عموما با سایز استاندارد تخت تنظیم و تولید می‎شوند. اگر بخواهیم کلی در نظر بگیریم و همانطور که همه ما می‎دانیم اصولا تخت خواب‎ها به شکل مستطیلی هستند و اما در این روزگار که همه چیز در حال تغییر هست اشکال متعددی از تخت خواب‎ها روانه بازار شده‎اند. اشکالی مثل دایره‎ای شکل!  در این مطلب ما برای بررسی ابعاد تخت خواب دونفره، شکل استاندارد و یا همان مستطیلی را در نظر گرفته‌ایم. به طور کلی تخت خواب‌های دو نفره در ابعاد: دونفره کوچک، متوسط و بزرگ در بازار موجود است که هر کدام اندازه مخصوص به خود را دارد.  طول تمام این تخت خواب‎های دو نفره معمولاً ۲۰۰ متر می‌باشند و همه یکسان هستند؛ اما عرض آنها متفاوت است و از کوچک‎ترین تا بزرگ‎ترین تقریباً در اندازه‌های ۱۴۰، ۱۶۰ و۱۸۰  در بازار موجود است. استاندارد بودن سایز تخت خواب خصوصا برای سرویس خواب نوزاد، چراکه کودک می‌تواند به راحتی در خواب جابجا شود غلت بزند و علاوه بر آن زیبایی اتاق خواب نیز حفظ می‌شود.

مقاله پیشنهادی: تخت خواب چوبی بهتر است یا فلزی؟

راهنمای تخت دو نفره

۶ نکته مهم قبل از خرید تشک خواب

خواب راحت از دیدگاه شما چه ویژگی دارد؟ تعریف هر یک از ما از یک خواب پرآرامش و با کیفیت ممکن است بسیار متفاوت باشد. ممکن است عده ‌ای ازما یک فضای گرم و نرم را برای خواب ترجیح دهند ولی عده دیگری یک محیط خنک با تهویه ه‎ای عالی را. عده ‎ای تخت‏های فرورونده را می‌پسندند و عده ‎ای دیگر تخت‎های سفت و مستحکم را. می‎توانیم بگوییم که تمامی این موارد از نوع تشک نشات می‎گیرند. نکته قابل توجه اینجاست که با این همه تفاوت نقاط مشترکی وجود دارد که باعث ایجاد تمامی این موارد می‎شوند. نقاط مشترکی که شامل موارد زیر است:

  • ۱. گردش هوای کافی در داخل تشک
  • ۲. سهل بودن حمل‌ونقل تشک
  • ۳. مقدار ارتجاعی بودن تشک خواب
  • ۴. خریدن روکش ضد رطوبت برای تشک خود.
  • ۵. عدم شکل‎پذیری و به جا ماندن ردی از فشار بر روی تشک
  • ۶. کم و یا ضد حساسیت زا بودن تشک

مطمئن باشید که با رعایت و در نظر گرفتن نکات گفته شده در بالا انتخابی ایمن در خرید تشک خواهید داشت.

مقاله پیشنهادی: تخت خواب ام دی اف بهتر است یا چوبی؟

 اهمیت جنس تخت خواب

سومین بخش از راهنمای خرید تخت خواب دو نفره، جنس آن می‌باشد که در سه نوع زیر خلاصه شده است:

  • تخت خواب چوبی: به جد می‎توانم بگویم که اگر قصد خرید یک تخت خواب بسیار شیک و لوکس را دارید تخت خواب‎های چوبی یک گزینه مطمئن برای شما هستند. تخت خواب‌های چوبی جزو بی ‎سرو صدا‎ترین و یا حتی بی‎صداترین نوع تخت خواب‎ها هستند. و از دیگر نکات مثبت این نوع تخت خواب‎ها طول عمر بسیار بالا هست. که حتی عده‎ای معتقدند که این نوع تخت خواب‎ها یک انتخاب ماداملعمر هستند.
  • تخت خواب فلزی:این مدل تخت خواب‎ها ظاهر و باطن بسیار محکمی دارند. اما اما اما اگر خواب بسیار سبکی داریدبه گونه‎ای که در شب تا تقی به توقی می‎خورد از خواب می‎پرید اصلا سمت این تخت خواب‎ها نروید، زیرا که خواب را بر شما حرام می‎کنند. این نوع تخت خواب‌ها معروف هستند به تخت خواب‌های پر از سر و صدا. ولی اما اگر قصد خریدتخت خواب‎های فلزی را کرده‎اید این نکته را در نظر بگیرید که باید به دور از رطوبت و آب از آنها نگهدارید چراکه به سرعت دچار پوسیدگی و زنگ‎زدگی می‎شوند.
  • تخت خواب ام‌ دی اف: این مدل تخت خواب‌ها می‎توان گفت که هم‌خانواده تخت خواب‎های چوبی هستند. چرا که از تکه‌های چوب ساخته شده اند. اما نسبت به تخت خواب‌های چوبی و حتی فلزی کیفیت و ماندگاری پایین‎تری دارند. اما مزیت خوبی که این مدل تخت‎ها دارند که باعث شده افراد زیادی به سمت خرید این مدل تخت بروند، طرح‎ها و رنگ‎های متنوع آن است.

مطلب پیشنهادی: تخت خواب را کجای اتاق بگذاریم

نکات مهم خرید تخت

مقاله پیشنهادی: مزایا و معایب تخت خواب چوبی

تشخیص جنس با کیفیت در زمان خرید

در ادامه نکات کلیدی در انتخاب سرویس خواب، به تشخیص جنس باکیفیت در زمان خرید تخت خواب می‎پردازیم. می‎خواهم که این پله را با یک مثال شروع کنم، سرویس خوابی که به صورت ماشینی منبت کاری شده باشد قطعا ارزان‌تر از سرویس خوابی هست که به صورت دستی و با دستان هنرمندان منبت کاری شده. از سمت دیگری سرویس خواب‎ها بسته به نوع چوبی که در آنها بکار می‎رود قیمتگذاری می‌شوند. هرچه چوب استفاده شده کمتر باشد قطعا قیمت آن هم پایین‎تر است.

انتخاب رنگ تخت‌‎خواب

تخت خواب قلب تپنده در دکوراسیون اتاق خواب است و این به معنی تاثیر بالای آن در پالت رنگی اتاق است. همه ما می‎دانیم و موافق هستیم که انتخاب رنگ تاخت خواب و یا سرویس خواب کاملا بسته به سلیقه فرد، علایق و روحیه او دارد. البته بهتر است که در انتخاب رنگ روانشناسی رنگ‎ها را در نظر بگیرید و نیم نگاهی به آن داشته باشید. چرا که هر رنگ تاثیرات منحصر بفرد خود را دارد. اما به صورت کلی سعی کنید در انتخاب تک تک اجزای اتاق خواب خود از تخت خواب گرفته تا رنگ دیوارها، هارمونی بین آنها را رعایت کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب و سرویس خواب دونفره و تخت خواب، باعث می‌شود فضا آرامش بیشتری به خود بگیر و از حجم استرس شما قبل از خواب بکاهد و شما آماده خواب شیرین‌تری شوید.

تخت خواب

قیمت تخت خواب

ما در راهنمای خرید تخت خواب پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید این محصول بودجه‌ی خود را تعیین کنید. اگر این کار را انجام دهید لیستی از انواع سرویس خواب یک نفره، دونفره و تخت خواب هایی که در بازه بودجه بندی شما نیستند حذف می‌‎شوند و کار را برای انتخاب کردن شما راحت‌تر می‎کنند. اما به شما پیشنهاد می‎کنیم که زیاد به سراغ تخت خواب‎های ارزان قیمت نروید چرا که همان طور که از قدیم گفته می‎شد هر ارزانی و هر گرانی بی‎علت نیست.

انواع تخت خواب

انواع زیادی از تخت خواب موجود در بازار هستند که شما می‌توانید آنها را از بالسا خریداری کنید. انواعی که هر کدام را می‎توان از دید متفاوتی دسته بندی کرد. دیدگاه‌هایی نظیر جنس و کاربرد. شما می‌توانید برای تهیه انواع تخت خواب بر اساس سبک و سن در اکثر شهرهای ایران به ما حضوری مراجعه کنید و یا قبل از آن از مشاوره رایگان با کارشناسان بالسا استفاده کنید. علاوه بر آن شما می‌توانید انواع تخت خواب و سبک‎های متفاوت و زیبایی از آنها را در وبسایت بالسا مشاهده کنید.

کلام آخر

با توجه به نکات گفته شده در راهنما خرید تخت خواب دو نفره، می‌توانیم به این جمع بندی برسیم که تخت‌خواب‌های چوبی بخاطر استحکام، زیبایی و ظرافتی که دارند یکی از بهترین انتخاب‌های ما می‌توانند باشند و نکته‌ی اصلی در هنگام خرید این نوع تخت‌خواب، توجه به ابعاد آن است که متناسب با فضای اتاق، جثه و قد شخص باشد. همچنین فراموش نکنید در زمان خرید انواع سرویس خواب برای مثال سرویس خواب دونفره می‌توانید از این نکات بهره کافی را ببرید.

با بالسا، بهترین انتخاب را خواهید داشت.

سوالات متداول

  1. تخت فلزی بهتر است یا چوبی؟
    نمی‎توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که کدام یک بهتر هست. همان‎طور که در بالا گفتیم هرکدام مزیت‎ها و مضررات خود را دارند. شما می‎توانید با بررسی هر یک از این موارد که در بالاتر به آن اشاره کردیم تصمیم نهایی خود را برای خرید یکی از این دو مدل تخت خواب بگیرید.
  2. عوامل تاثیرگذار بر قیمت تخت؟
    از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت تخت خواب میتوان به: تک یا سرویس بودن آن، نوع چوب مصرفی در تولید، استفاده از پارچه، آینه و فلز در طراحی، نوع رنگ تخت و رزین به کار رفته اشاره کرد.
  3. سرویس خواب را از کجا بخرم؟
    شما همین حالا می‎توانید با کلیک بر روی دکمه‎ی مشاوره تلفنی با متخصصین بالسا ارتباط برقرار کنید و سرویس خواب مناسب خود را انتخاب و به صورت حضوری از شعب بالسا که آدرس آن‎ها در وبسایت موجود است تهیه کنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید