راهنمای خرید کتابخانه و ویژگی‎‌های آن + 3 نکته قبل از خرید کتابخانه

راهنمای خرید کتابخانه

در این روزها مدل‎‌های بسیار گوناگونی از انواع کتابخانه در بازار وجود دارد و تولید شده است که راهنمای خرید کتابخانه می‎‌تواند کمک شایانی در انتخاب درست ما داشته باشد. برای خرید کتابخانه نکات ریز و البته ساده‌‎ای وجود دارد که بهتر است به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید. همان‌طور که می‎‌دانید و یا ممکن است از قبل دیده باشید، کتابخانه‎‌ها در مدل‎‌های مختلفی چون: ایستاده، دیواری، درب‎دار و کتابخانة همراه با میز تحریر در بازار موجود است. اگر می‎‌خواهید بهترین برای انتخاب را برای خود داشته باشید، با راهنمای خرید کتابخانه و نکات قبل از خرید کتابخانه همراه ما باشید.

آشنایی با انواع سبک‌های کمد و قفسه کتاب

چه به دنبال خرید قفسه‎‌های کوچکی برای دیزاین وسایل خانه خود باشید و چه به دنبال کتابخا‎نه‌‎ای در سایز بزرگ و کوچک باشید ممکن است که با ده‌‎ها مدل روبه رو شوید. بنابراین در این بخش می‎‌خواهیم شما را با رایج‌‎ترین مدل‌ها و سبک‎‌های کمد و قفسه‎‌های کتاب آشنا کنیم و ویژگی‎‌های کتابخانه را با یکدیگر بررسی می‎‌کنیم.

ساده

کتابخانه‎‌های ساده معمولا شامل قفسه‎‌هایی هستند که وظیفه‌ تقسیم کنندگی و نگهداری کتاب‎‌ها را به عهده دارند. برخی از این نمونه کتابخانه‌‎های ساده به نحوی تولید شده‌اند که قفسه‌‎هایشان قابلیت جابه‌جایی نیز دارند. کتابخانه‎‌های ساده به صورت کلی از جنس ام‌دی‌اف هستند.

کنج

کتابخانه‎‌های کنج همان گونه که از اسمش پیداست، در کنج دیوار جا خوش می‎‌کنند. این مدل کتابخانه‎‌ها معمولا در خانه‎‌ها و یا اتاق‎‌هایی قرار می‌‎گیرند که فضای بسیار کمی دارند. یکی از نکات منفی این کتاب خانه‌ها این است که این مدل کتابخانه که به آن کنج می‎‌گویند، به دلیل اینکه مخصوص کنج دیوار ساخته شده‎‌اند و به آن دیوار نصب می‌شوند، قابلیت جابه‌جایی و تغییر دکوراسیون ندارند.

مکعب

کتابخانه‎‌های مکعبی تشکیل شده از یک‌سری مکعب عمودی و یا افقی هستند که علاوه بر استفاده از آن‎ها به عنوان کتابخانه می‌توان برای نگهداری از لباس، کفش و دیگر وسایل نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

نقش کتابخانه در منزل

در این بخش از راهنمای انتخاب کتابخانه چوبی به نقش کتابخانه در منزل می‌‎پردازیم. اگر کتاب و کتاب‌خوانی‌اید و یا دانش‌آموز و دانشجو هستید، پس می‌دانید که کتابخانه یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های خانه شما به حساب می‌آید. کتابخانه‎‎‌ها علاوه بر اینکه به کتاب‌های خانه نظم و ترتیب می‌دهند، می‌توانند به زیباتر و شیک‌تر شدن دکوراسیون خانه شما نیز کمک کنند. همان‌طور که گفته شد کتابخانه‌‎ها در مدل و سبک‎‌های متنوعی به بازار عرضه می‎‌شوند. برخی از کتابخانه‎‌ها ممکن است تا ارتفاع سقف بروند. برخی دیگر ممکن است کوتاه‌‎تر باشند. انتخاب و خرید کتابخانه‌‎ای مناسب و خوب، علاوه بر نظم‌‎دهی به کتاب‎‌ها، نقش بسیار اساسی بر دکوراسیون خانه دارد.

مقاله پیشنهادی: بهترین مکان برای کتابخانه

ویژگی‌های کتابخانه‌

درست است که انواع و مدل‎‌های بسیار متنوع و مختلفی از کتابخانه در بازار موجود است اما با وجود این همه تنوع در کتابخانه‎‌ها ویژگی‎‌های متعددی نیز دارند. در  ادامه با یکدیگر ویژگی‎‌های کتابخانه را بررسی می‎‌کنیم.

پهنا

اولین ویژگی از ویژگی‎‌های کتابخانه، پهنای آن است. اگر کتابخانه انتخابی شما ارتفاع بلندی دارد، می‎‌توانید از طبقات کم عرض‎ ولی یکسان استفاده کنید. اما اگر ارتفاع کتابخانه شما کم است، پیشنهاد می‎‌کنیم که عرض کتابخانه را بیشتر کنید. به یاد داشته باشید که عرض قفسه‌ها و یا طبقات کتابخانه ارتباط مستقیمی با ارتفاع کتابخانه دارد.

عمق

برای انتخاب عمق کتابخانه، بهتر است که به وسایلی که می‎‌خواهد داخل آن قرار دهید توجه کافی داشته باشید. اما به صورت استاندارد عمق کتابخانه‌‎ها 30 سانتی متر می‌‎باشد.

فضای قفسه‌ها

به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید کتابخانه، حتما قفسه‌‎های آن را اندازه بگیرید، تا خیالتان از کافی بودن فضای آن برای قرار دادن وسایل و کتاب‎‌ها راحت شود.

راهنمای خرید کتابخانه برای دکوراسیون منزل

  • در راهنمای خرید کتابخانه برای دکوراسیون منزل، ما به شما پیشنهاد می‎‌کنیم که اگر خانه شما کوچک است اما تمایل دارید کتابخانه‌‎ای زیبا و البته شیکی داشته باشید، از کتابخانه‎‌های دیواری و شلف‎‌ها استفاده کنید.
  • راهروهای خانه بهترین فضا برای قرار دادن و طراحی یک کتابخانه زیبا است. شما می‌‎توانید کتابخانه‎‌های ایستاده و یا دیواری خود را در راهرو قرار دهید تا بهترین استفاده را از فضای موجود در خانه برده باشید.
  • در راهنمای خرید کتابخانه برای دکوراسیون منزل، ما به شدت پیشنهاد می‎‌کنیم که از فرورفتگی‎‌های خانه استفاده کنید. چرا که به صورت معمول بی‌استفاده ماندن این فضاهای فرو رفته در خانه باعث ایجاد چهره زشتی می‌‎شود.
  • در اتاق خواب‎‌های کودکان، کتابخانه‎‌های ایستاده بسیار کاربردی‌تر است. می‎‌توانید از این نمونه کتابخانه‎‌ها به عنوان دیوار جدا کننده محیط اتاق خواب نیز استفاده کنید.

رنگ انتخابی و رنگ غالب فضا راهنمای خرید کتابخانه

در این بخش از راهنمای خرید کتابخانه و راهنمای خرید کتابخانه چوبی به رنگ آن می‎‌پردازیم. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب کتابخانه رنگ آن است. به صورت کلی سه حالت معمول برای رنگ دکوراسیون وجود دارد. این سه حالت عبارت‌اند از: استفاده از رنگ‎‌های متضاد، رنگ‎‌های هماهنگ و رنگ‎‌های بی‎‌اثر. تفاوتی نمی‎‌کند که قصد تغییر دکوراسیون و افزودن کتابخانه به کدام یک از اتاق‎‌های خود را دارید، در هر صورت شما می‎‌توانید با رعایت نکات موجود در رنگ دکوراسیون، فضایی دلربا و چشمگیری را برای خود ایجاد کنید.

نکات قبل از خرید کتابخانه

علاوه بر آنچه که در بالا گفتیم نکاتی وجود دارند که بهتر است قبل از خرید کتابخانه باید آنها را در نظر بگیرید:

نوع و محل قرارگیری کتابخانه

اولین نکته از نکات قبل از خرید کتابخانه نوع و محل قرارگیری است. شما با توجه به نیاز و علایق خود می‎‌توانید نوع کتابخانه را انتخاب کنید. بهتر است که قبل از خرید کتابخانه، محل قرارگیری آن را اندازه بگیرید، ما در راهنمای انتخاب کتابخانه چوبی پیشنهاد می‌کنیم، کتابخانه را در مکانی قرار دهید که فضای کافی برای نشستن و تردد وجود داشته باشد.

جنس محصول

کتابخانه به صورت کلی از چوب، ام‌دی‌اف و از فلزهایی چون آلومینیوم ساخته می‌شود. درست است که انتخاب جنس کتابخانه به سلیقه و البته بودجه شخص مربوط می‌‎شود اما کتابخانه‎‌های چوبی جزو پرطرف‌دارترین کتابخانه در میان مردم است.

قفسه قابل تنظیم

اگر قفسه‌های کتابخانه شما‌ قابلیت تغییر و تنظیم شدن داشته باشند، شما بسیار ساده می‎‌توانید آنها را بر اساس ابعاد و اندازه‌‎های کتاب‎‌های خود تنظیم کرده و بیشترین بهره‌‎بری از فضا را داشته باشید.

سخن پایانی

رعایت تمامی نکات ذکر شده در این مقاله در هنگام انتخاب و خرید کتابخانه بسیار مهم است. شاید رعایت کردن این نکات کمی سخت به نظر بیاید، اما مطمئن باشید بهترین انتخاب را برای شما رقم می‎‌زنند. شما همین حالا می‌‎توانید از طریق وب‌سایت بالسا با متنوع‌ترین کتابخانه‎‌های نئوکلاسیک آشنا شوید و برای خرید آن اقدام نمایید. همچنین می‌توانید برای خرید تخت خواب و سایز وسایل اتاق خواب به ما پیام دهید یا حضوری به شعب بالسا در سراسر ایران مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. در کدام بخش از آشپزخانه می‌توان کتابخانه نصب کرد؟
    شما می‎‌توانید از جای خالی مایکروویو، فضای بالای سینک (در صورت خالی بودن)، فضای خالی بالای کابینت‌های آشپزخانه، کشوها و یا حتی کابینت‌های بلا استفاده برای قرار دادن کتابخانه در آشپزخانه استفاده کنید.
  2. قیمت کتابخانه چند است؟
    به صورت معمول قیمت کتابخانه به المان‎‌های زیادی بستگی دارد. این موارد عبارت‌اند از: جنس، تعداد طبقات، اندازه و ابعاد کلی و دیگر چیزها.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

2 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید کتابخانه و ویژگی‎‌های آن + 3 نکته قبل از خرید کتابخانه;

دیدگاهتان را بنویسید