لیست کالای خواب عروس / چک لیست انواع کالای خواب برای جهیزیه

لیست کالای خواب عروس

جهاز یا جهیزیه در رسوم ایرانی معمولا شامل تمامی اسباب و وسایل مورد نیاز برای زندگی یک زوج است. از جمله این لوازم می‌توان به وسایل آشپزخانه، وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون، جاروبرقی، یخچال، مبل، میز، تخت خواب و یکی از مهم‌ترین آنها کمد لباس چوبی و … اشاره کرد. با توجه به آداب و رسوم بخش‌های مختلف ایران، تهیۀ جهیزیه ممکن است بر عهدۀ خانوادۀ عروس، داماد و یا هردو به صورت مشترک باشد. در این بین مهم است که در خرید این وسایل به سلیقۀ زوجین اهمیت کافی داده شود و هر دو در پروسۀ خرید لوازم دخیل باشند. یکی از مهم ترین این موضوعات لیست کالای خواب عروس است. آیا می‌دانید برای خرید کالای خواب یه همینطور سرویس خواب دو نفره به کجا مراجعه کنید؟ یا آیا می‌دانید مهم‌ترین کالای خواب عروس چیست؟

در بسیاری از خانواده‌ها، مراسم پاتختی در روز بعد از مجلس عروسی برگزار می‌شود. در این مراسم نزدیکان عروس و داماد در منزل مشترک آن دو حضور پیدا می‌کنند و برایشان هدیه می‌برند. در بخشی از این مهمانی خودمانی، نزدیکان در خانۀ عروس و داماد گشت و گذار می‌کنند و از جهیزیۀ دیدن می‌کنند. برای همین باید به جزئی‌ترین لوازم توجه کرد تا پس از عروسی، منزل عروس و داماد برای شروع زندگی آن‌ها کاملا مناسب باشد.  در ادامه درمورد لیست کالای خواب عروس و انواع کالای خواب برای جهیزیه صحبت می‌کنیم.

انواع کالای خواب برای جهیزیه

لیست کالای خواب عروس چیست؟

کالای خواب عروس فراتر از آینه قدی، تخت و کمد و میز آرایش داخل اتاق خواب است. همانطور که اشاره کردیم، توجه به جزئیات در خرید جهیزیه حرف اول را می‌زند. گرچه به خاطر آوردن این جزئیات، برای خانواده‌ها و عروس و داماد که درگیر تدارکات مراسم‌های پیش از عروسی و خود مجلس عروسی هستند، می‌تواند مشکل باشد، به همین دلیل یک راهنمای خرید کالای خواب عروس احتیاج است، که در ادامه به آن می‌پردازیم. جدا از این موضوع بهتر است با دکوراسیون اتاق خواب عروس نیز آشنا باشید.

مقاله پیشنهادی: تاثیر کالای خواب بر کیفیت خواب

راهنمای خرید کالای خواب عروس

قبل از حرکت به سمت خرید سرویس خواب عروس، بهتر است که لیست کالای خواب عروس خود را آماده کنید تا خریدی هوشمندانه و به‌صرفه داشته باشید. در ادامه ما با لیستی از مهم‌ترین این کالاها همراه شما هستیم.

تشک

در بررسی انواع کالای خواب برای جهیزیه ابتدا لازم است با تعریف دقیق و انواع مختلف هر یک از اقلام آشنا شویم تا به درستی به توانیم گزینۀ مورد نظرمان را در لیست کالای خواب عروس قرار دهیم.

تشک چیست؟

تشک در اصل یک لایۀ بزرگ و معمولا مستطیل شکل است که بر روی زمین و روی تخت خواب قرار می‌گیرد. روی تشک‌ها یک لایۀ لحاف قرار می‌گیرد و داخل آن می‌تواند از جنس پنبه، پشم، اسفنج و شامل فنرهای فلزی و … باشد.

انواع تشک

تشک‌ها انواع طبی و غیرطبی دارند که تشک‌های طبی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وزن بدن را در سطح تشک پخش کرده و فشار را از روی نواحی دردناک بردارند. این نوع تشک‌ها برای افرادی که در نواحی کمر، استخوان‌ها و یا مفاصل دچار درد هستند، مناسب است.

استفاده از تشک‌های طبی برای سایر افراد هم توصیه می‌شود، چرا که با استفاده از این نوع تشک می‌توانید از بروز دردهای عضلانی و اسکلتی احتمالی ناشی از خواب نامناسب جلوگیری کنید. تشک‌های طبی معمولا صلب و سفت‌تر از سایر تشک‌ها هستند و برای افرادی که در فضای خواب بسیار نرم که شکل بدن را به خود می‌گیرد، احساس فرورفتگی بیش از حد داخل تشک را پیدا می‌کنند، مناسب است. همچنین کیفیت و کارکرد این نوع تشک‌ها از تشک‌های خیلی نرم (مانند تشک مموری فوم) بیشتر است و عمر بیشتری دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای قرار گرفتن در لیست کالای خواب عروس باشد.

راهنمای خرید کالای خواب عروس

بالش

در کنار تشک، بخش مهم دیگر از انواع کالای خواب برای جهیزیه، که باید در راهنمای خرید کالای خواب عروس به آن توجه کرد، بالش است.

بالش چیست؟

بالش‌ها از جمله کالاهای کمک کنندۀ خواب هستند که برای راحتی سر و گردن طراحی شده‌اند. بخش خارجی بالش از جنس پارچه است و می‌تواند از پر، فیبرهای مصنوعی و … پر شود.

گل عروس

بالش

مشابه تشک‌ها، بالش‌ها هم انواع طبی و غیرطبی دارند. بالش‌های طبی به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که در شرایط مختلف قرارگیری سر و گردن، از آن‌ها در برابر آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند.

از جمله بالش‌های طبی می‌توان به بالش‌های طبی مموری فوم و مموری فوم موج‌دار اشاره کرد. بالش‌های مموری فوم در نقاط فشار فرم سر و گردن شخص را می‌گیرند و به مرور باعث برداشته شدن این فشار از روی نقاط دردناک می‌شوند. این نوع بالش پس از تغییر وضعیت شخص به حالت اولیه برمی‌گردد تا مجددا مورد استفاده قرار گیرد. بالش های مموری فوم جز محبوب ترین کالاهای خواب بالسا می‌باشد.

باور اشتباهی که در مورد استفاده از لوازم و مخصوصا کالای خواب طبی وجود دارد، این است که استفاده از آن‌ها تنها برای افراد سالمند و با آسیب‌های جسمانی جدی لازم است. اما استفاده از کالاهای خواب طبی برای تمام افراد توصیه می‌شود تا از بدن آن‌ها در برابر آسیب‌های روزمره و مشکلات ناشی از خواب نامناسب نیز محافظت شود.

مقاله پیشنهادی: وسایل اتاق خواب

روتختی

بخش جذاب انتخاب کالای خواب که دست افراد در آن باز است، انتخاب روتختی است. روتختی‌ها، پارچه‌هایی معمولا بزرگ‌تر از اندازۀ تشک، برای پوشاندن سطح فوقانی آن هستند. روتختی‌ها می‌توانند شامل کاور تشک، کاور بالش، کاور لحاف و پتو و کاور کوسن‌های اضافه‌تر باشند. جنس بسیاری از روتختی‌ها از پنبه و یا ترکیبی از پنبه و پلی‌استر است، اما می‌تواند از سایر متریال‌ها مانند کتان، ابریشم، ریون، میکروفیبر و … نیز باشد.

در انتخاب انواع کالای خواب برای جهیزیه بعضی علاقه دارند از رنگ‌های روشن مثل سفید، شیری، صورتی روشن و … استفاده کنند تا با حال و هوای نو عروس و داماد بودن سنخیت داشته باشد و از روتختی‌های مجلل رنگ روشن و ست‌های کامل روتختی، رو کوسنی و … استفاده کنند و اما بعضی مدل‌های ساده‌تر را می‌پسندند. ممکن است برای برخی زوج‌ها رنگ روشن و تناسب با فضای عروسی اهمیت چندانی نداشته باشد و متناسب با فضای اتاق و چیدمان سایر بخش‌های خانه، روتختی انتخاب کنند.

روتختی علاوه بر زیبایی بخشیدن به تشک و بالش و لحاف‌ها، باید از کیفیت مناسبی هم برخوردار باشد که در اثر شسته شدن، در رنگ و جنس آن تغییری ایجاد نشود و متریال آن در هنگام خواب برای افراد آزاردهنده نباشد.

کالای خواب برای جهیزیه نو عروس

توجه به کیفیت در لیست‌های راهنمای خرید کالای خواب عروس

در انتخاب و تهیۀ لیست کالای خواب عروس مهم است که علاوه بر زیبایی و مجلل بودن، به کیفیت و کارآمد بودن وسایل نیز توجه شود. زوجین در ابتدای زندگی مشترک ممکن است از درآمد بالایی برخوردار نباشند و چون معمولا تهیۀ جهیزیه با کمک خانوادۀ عروس و داماد صورت می‌گیرد، بهتر است از کالاهایی در آن استفاده شود که تا مدت مناسبی جوابگوی نیازهای زوجین باشند و پس از مدت کوتاهی نیاز به تعویض و تعمیر پیدا نکنند.

کالای خواب عروس را از کجا بخریم؟

بعنوان آخرین قسمت از راهنمای خرید کالای خواب عروس، به شما پیشنهاد می‌دهیم برای اینکه شیک‌ترین و با کیفیت‌ترین کالای خواب را برای چنین اتفاق خجسته و مهمی انتخاب کنید حتما کالای خواب بالسا را در سایت مشاهده کنید. یا می‌توانید به 25 شعبه بالسا در سراسر ایران مراجعه کنید و با خیالی راحت هم از مشاوره ما استفاده نمایید و هم از نزدیک و با جزییات و کالای خواب ما آشنا شوید. ضمن اینکه می‌توانید با ارسال پیام و یا تماس تلفنی با ما مشورت کنید. بالسا از همیشه در دسترس‌تر!’ جدا از کالای خواب برای خرید وسایل اتاق خواب و سرویس خواب نیز می‌توانید به بالسا اعتماد کنید.

 

 سوالات متداول

  1. لیست کالای خواب عروس شامل چه وسایلی است؟

تشک، روتشکی، رو بالشی و رو تختی، پتو، بالش، کوسن و در نهایت تخت خواب.

2. چه روتختی مناسب عروس است؟

روتختی مناسب برای اتاق خواب عروس، کاملا سلیقه‌‎ای است. اما ما پیشنهاد میکنیم که، روتختی اتاق خواب را مناسب با دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید.

3. چند دست پتو و بالشت برای جهیزیه آماده کنیم؟

پاسخ به این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد. مثلا اگر اتاق خواب شما فضای مناسب و بزرگی برای نگهداری وسایل خواب را ندارد، پیشنهاد می کنیم تا از خرید تعداد بالای تشک و پتو بپرهیزید و به همان دو دست پتو و بالش دم دستی اکتفا کنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

1 دیدگاه دربارهٔ «لیست کالای خواب عروس / چک لیست انواع کالای خواب برای جهیزیه;

دیدگاهتان را بنویسید