راهنمای دیزاین اتاق خواب کوچک

یکی از دنج ترین و اصلی ترین قسمت‌های هر خانه، اتاق خواب محسوب می‌شود، به همین سبب طراحی دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی و دیزاین اتاق خواب بستگی به بزرگ و کوچک بودن آن اتاق دارد. در این مقاله از مجله بالسا قصد داریم به بررسی ایده‌های جذاب و خلاقانه برای طراحی دیزاین اتاق خواب کوچک بپردازیم، با ما همراه باشید.

ایده‌های خلاقانه برای دیزاین اتاق خواب کوچک

چیدمان اتاق خواب کوچک با وسایل ساده و شیک یکی از بهترین روش‌ها برای دیزاین اتاق خواب کوچک است. با انتخاب لوازم ساده، زیبا و مدرن شما می‌توانید به راحتی وسایل خود را در اتاق خواب قرار دهید و مکانی فوق العاده دنج و راحت برای خود و اطرافیانتان فراهم کنید. بنابراین باید برای طراحی و تزیین اتاق خواب کوچک به چند نکته کلیدی توجه کنید.

رنگ اتاق خواب کوچک

انتخاب رنگ مناسب، یکی از فاکتورهای مهم برای دیزاین اتاق خواب کوچک و سرویس خواب است. استفاده از رنگ‌های روشن، فضای اتاق خواب را بزرگ تر از حد معمول نشان می‌دهد. برای نمونه، انتخاب ترکیب رنگ آبی و سفید، برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک پسرانه بسیار فوق العاده و شیک است. همچنین رنگ صورتی ملایم و سفید برای اتاق کوچک کودک انتخاب مناسبی است. رنگ زرد، انرژی فوق العاده ‌ای در دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ‌های تیره در دکوراسیون اتاق خواب کوچک دونفره یا اتاق کوچک کودک، فضای اتاق خواب را کوچک تر و دلگیرتر نشان می‌دهد.

توجه داشته باشید که اگر برای پوشاندن دیوارهای اتاق خواب از کاغذ دیواری استفاده می‌کنید، به سراغ رنگ‌ها و طرح‌های ساده، ملایم و خنثی بروید تا فضای اتاق خواب شما، بزرگ تر و روشن تر به نظر برسد.

مقاله پیشنهادی: تغییر دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب تخت خواب مناسب دیزاین اتاق کوچک

تخت خواب یکی از دیگر مهم ترین لوازم دکوراتیو برای دکوراسیون اتاق خواب محسوب شده که باید متناسب با فضای اتاق خواب انتخاب شود. بنابراین قبل از انتخاب تخت خواب برای اتاق خواب، به فرم و شکل اتاق دقت کرده، سپس تخت خواب مناسب با اندازه اتاق خواب را خریداری نمایید. برای اتاق خواب کوچک باید از تخت خواب کوچک و سبک استفاده کنید زیرا تخت خواب بزرگ و جاگیر باعث می‌شود که فضای اتاق خواب کوچک تر از حد معمول دیده شود. تخت خواب فلزی یا مبل تخت خوابشو از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق خواب کوچک به شمار می‌روند.

همچنین اگر قصد خرید سرویس خواب دو نفره را دارید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که به جای کمتری نیاز داشته باشد، در عین حال که جذاب و پاسخگوی نیاز شما نیز باشد.

نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی

نورپردازی مناسب فضای اتاق خواب کوچک نیز موجب بزرگ تر به نظر رسیدن اتاق خواب می‌شود. بنابراین در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک، توصیه می‌کنیم از لامپ‌های کم صرف، آباژور و لوسترهای زیبا و ساده استفاده کنید.

نقش آینه‌ در دکوراسیون اتاق خواب عروس

آینه‌‌ با ایجاد انعکاس نور، فضای اتاق خواب را بزرگ تر نشان می‌دهد. بنابراین انتخاب کمدهای آینه دار، آینه قدی، نصب آینه به دیوار اتاق خواب، استفاده از آینه در بالای دراور، میز آرایش با آینه بزرگ یا پاتختی آینه دار، بهترین گزینه برای دکوراسیون اتاق خواب عروس یا اتاق خواب کوچک محسوب می‌شوند.

انتخاب لوازم دکوراتیو پرکاربرد در دکوراسیون اتاق خواب

در اتاق خواب با متراژ کم استفاده از میز چندکاره بسیار ضروری است زیرا فضای کمی از اتاق خواب را اشغال می‌کند. بنابراین در چیدمان اتاق خواب کوچک از یک میز مناسب به عنوان میز آرایش، میز کار، میز مطالعه و پاتختی استفاده کنید. همچنین استفاده از قفسه‌های دیواری برای قرار دادن وسایل شخصی در اتاق خواب کوچک، گزینه عالی به شمار می‌رود. برای قرار دادن وسایل شخصی یا تزیین اتاق خواب کوچک، استفاده از شلف با عرض کم، جلوه اتاق خواب را زیباتر و بزرگ تر نشان می‌دهد.

از زیاده روی در تزیین اتاق خواب کوچک خودداری کنید زیرا تزیین و دیزاین زیاد دیوارهای اتاق خواب کوچک موجب شلوغ تر به نظر رسیدن اتاق می‌شود. یکی دیگر از لوازم پرکاربرد برای فضای کوچک، انتخاب قفسه‌ عمودی است که علاوه بر اینکه فضا کمی اشغال می‌کند، همچنین ارتفاع زیادی دارد و برای قرار دادن لوازم در دکوراسیون اتاق خواب کوچک پسرانه یا دکوراسیون اتاق خواب کوچک دونفره، انتخاب ایده آلی است.

انتخاب کمد لباس با درب کشویی

برای داشتن فضای کافی برای قرار دادن لوازم شخصی نظیر لباس، کیف، کفش و غیره، کمد لباس با درب کشویی یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق خواب کوچک محسوب شده و فضای کمی از اتاق را اشغال می‌کند. همچنین انواع باکس و جعبه در اتاق کوچک کودک یا دکوراسیون اتاق خواب کوچک پسرانه کاربردهای فراوانی دارند و از ایجاد بهم ریختگی و آشفتگی فضای کوچک اتاق خواب جلوگیری می‌کنند.

کلام آخر
در این مقاله از مجله بالسا سعی کردیم ایده‌های خلاقانه و جذاب برای طراحی و دیزاین اتاق خواب کوچک را شرح دهیم. مجموعه بالسا با استفاده از بهترین معماران و طراحان، انواع لوزام دکوراتیو نظیر مبل تخت خوابشو، تخت خواب، میز آرایش، کمد لباس و انواع دراور را با متریال مرغوب و با کیفیت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. بنابراین برای چیدمان اتاق خواب کوچک می‌توانید از این مجموعه مشاوره و راهنمایی بگیرد.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

2 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای دیزاین اتاق خواب کوچک;

دیدگاهتان را بنویسید