ابعاد استاندارد انواع تخت خواب دو نفره + 6 نکته مهم

ابعاد تخت خواب دو نفره

از مهم‎‌ترین مواردی که بهتر است قبل از خرید سرویس خواب دو نفره باید به آن توجه ویژه‌‎ای داشته باشیم، ابعاد تخت خواب دو نفره است. آگاهی از ابعاد استاندارد انواع تخت خواب دونفره، به شما کمک می‎‌کند که انتخابی هوشمندانه و متناسب با خود داشته باشید. امروزه متراژ بسیاری از خانه‎‌ها و فضای اتاق خواب‎‌ها محدود و کوچک شده است. بنابراین انتخاب تخت خوابی مناسب و در ابعاد مورد نیاز ما امری است که باعث بهره‎‌بری بیشتر از فضای اتاق خواب می‎‌شود. با ما همراه باشید تا در ادامه‌‎ی مطالب همراه با هم، به بررسی انواع سایز تخت خواب دو نفره بپردازیم.

در انتخاب ابعاد تخت خواب دو نفره خود، باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

به صورت کلی و استاندارد، تخت خواب انتخابی شما بایستی در سایز و ابعادی باشد که از لحاظ فیزیکی متناسب با نیاز شما و متراژ اتاق خواب است. با در نظر نگرفتن این نکته ممکن است شما هزینه گزافی برای تخت خواب در ابعادی بپردازید که اصلا متناسب و مناسب شما نیست و علاوه‌بر آن ممکن است آسیب‎‌هایی به بدن شما وارد شود. بنابراین بهتر است که قبل از انتخاب ابعاد تخت خواب دونفره خود به نکات زیر توجه کنید:

  1. قبل از انتخاب ابعاد تخت خواب دو نفره، با در نظر گرفتن اینکه انواع سایز تخت خواب‎ دو نفره و مدل‌‎های آن بسیار زیاد است، به فضایی که برای نصب تخت خواب خود در نظر گرفته‌‎اید بسیار توجه کنید.
  2. در هنگام انتخاب و تشخیص ابعاد تخت خواب دو نفره خود، حتما وزن، جثه و ایده‌‎آل‎‌های خود را در نظر بگیرید، چرا که این المان‎‌ها تاثیر مستقیمی بر ابعاد تخت خواب دو نفره مناسب برای شما دارند.
  3. ابعاد تخت انتخابی خود را با تصور قرارگیری تشک بر روی آن خریداری کنید. چرا که ارتفاع تخت و تشک بر روی هم، نباید آنچنان زیاد و یا کم باشد، که در هنگام نشستن و برخاستن باعث آسیب رسیدن به زانو و کمر شما شود.
  4. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در هنگام خوابیدن زیاد غلت می‎‌زنید بهتر است که تخت خوابی با ابعاد بزرگ‎تر برای خود انتخاب کنید، مخصوصا اگر قرار است که تخت خوابی دو نفره برای خوابیدن با شریک خود بخرید.
  5. اگر شما کودکی دارید که عادت به خوابیدن در بین والدین دارد و یا شما برای راحتی بیشتر خود او را در بین خود می‎‌خوابانید، بهتر است که بزرگ‎‌ترین سایز تخت خواب دو نفره را انتخاب کنید.
  6. در هنگام خرید تخت خواب برای خود حتما در نظر بگیرید، که قسمت بالایی تخت که شما سرتان را در نزدیکی ان قرار می‎‌دهید دارای تخته پشتی باشد. چرا که وجود این تخته باعث جلوگیری از افتادن و یا جلو و عقب رفتن بالش زیر سر شما می‌‎شود.

انواع سایز تخت خواب دو نفره

ابعاد استاندارد انواع تخت خواب دو نفره

امروزه با پیشرفت مد و نفوذ آن به دکوراسیون منزل، مدل‎‌ها و انواع مختلفی از تخت خواب دو نفره تولید و روانه‌‎ی بازار می‌‎شود. مدل‎‌هایی همچون: فلزی، چوبی، اسپرت، سلطنتی، کلاسیک، مدرن و غیره. که هر کدام از این مدل‎ها در ابعاد بسیار مختلف و گوناگونی وجود دارند. با وجود این همه تنوع هم در ابعاد و هم در مدل‎‌های گوناگون، هر شخص می‎‌تواند بر اساس نیاز و سلیقه خود انتخاب مناسب و ایده‌‎آلی داشته باشد. در ادامه باهم انواع سایز تخت خواب دو نفره در مدل‎‌های گوناگون را بررسی می‌‎کنیم:

تخت خواب کلاسیک

تخت خواب‎‌های کلاسیک ظاهری بسیار ساده اما دلربا دارد، که با طول استاندارد 200 سانتی متر و عرض 160 سانتی متر الی 180 سانتی متر طراحی و ساخته می‎‌شوند. سرویس خواب کلاسیک طرفداران زیادی دارد و از پرفروش‌ترین سبک‌های موجود در بازار به شمار می‌رود.

تخت خواب سلطنتی

تخت خواب‎‌های سلطنتی، که عموما منبت‌کاری‎‌های خیره کننده‌‎ای بر رویشان نقش بسته، با عرضی در حدود 180 سانتی متر الی 200 سانتی متر و طول استاندارد 200 سانتی متر تولید می‎‌شوند. سرویس خواب دو نفره سلطنتی معمولا بین زوج‌های میان‌سال طرفداران بیشتری دارد.

تخت دو نفره کوچک

اگر محیط و اتاق خواب شما فضای کوچکی دارد، تخت خواب‎‌های دو نفره کوچک بهترین انتخاب برای شما هستند. تخت خواب‎‌های دو نفره کوچک عموما برای اتاق خواب‌‎های نوجوانان، مهمان و تک نفره بسیار مناسب است. این مدل از تخت خواب‎‌های دو نفره دارای مدل‌‎ها، طرح‌‎ها و جنس‌‎های گوناگونی است که شما می‎‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. با وجود تنوع بالا در ابعاد تخت خواب‎‌های دو نفره کوچک، اما باز هم ابعاد یکسان و استانداردی با هم دارند. ابعاد تخت خواب‎‌های دو نفره کوچک در طول 190 سانتی متر الی 200 سانتی متر و در عرض 140 سانتی متری است.

مقاله پیشنهادی: جای مناسب تخت خواب در اتاق خواب

اندازه تخت 2 نفره

تخت خواب دو نفره متوسط

تخت خواب‎‌های دو نفره متوسط، به صورت استاندارد مناسب خوابیدن یک و یا دو نفر هستند. این نوع تخت خواب‎‌ها ابعادی کوچک‎تر از تخت خواب‎‌های کوئین دارند اما از طرفی از تخت خواب‎‌های دو قلو نیز بزرگ‎تر هستند. تخت خواب‎‌های دو نفره متوسط از نظر کاربردی و انعطاف در چیدمان بسیار بهتر از دیگر مدل‎‌های تخت خواب‎‌های دو نفره می‎‌باشد. طول استاندارد این تخت خواب‎‌ها، 101 سانتی متر الی 200 سانتی و عرض آنها عددی بین 137 سانتی متر تا 140 سانتی متر دارند.

تخت دو نفره بزرگ(کینگ)

طول استاندارد تخت خواب‎‌های دو نفره کینگ، 200 الی 205 سانتی متر و عرض آنها چیزی در بین 180 سانتی متر الی 185 سانتی متر می‌‎باشد. ابعاد تخت خواب دو نفره کینگ بسیار بزرگ است و فضای خیلی مناسبی را برای آزاد بودن پایا و بدن ایجاد می‎‌کند. اگر شما وزن بالا و یا چثه بزرگی دارید، پیشنهاد ما به شما تخت خواب‎‌های دو نفره کینگ است.

ارتفاع تخت

ارتفاع تخت خواب‎‌های دو نفره به عوامل گوناگونی مرتبط می‎‌شود. اما به صورت کلی ما می‌‎توانیم، عوامل موثر بر ارتفاع تخت خواب‎‌های دو نفره را در سه دسته تقسیم کنیم.

اولین دسته، سرتخت می‎‌باشد. سرتخت‎‌ها معمولا ارتفاعی ما بین 32 سانتی متر الی 180 سانتی متر دارند. سرتخت‌‎های تخت خواب‌هایی نظیر کوئین و کینگ، ممکن است ارتفاع بیشتری نسبت به آن چیزی که گفته شد داشته باشند.

دومین دسته تاثیر گذار بر ارتفاع تخت، ارتفاع پایین تخت است. ارتفاع پایین تخت به صورت معمول بین 30 سانتی متر الی 70 سانتی متر می‎‌باشد.

و آخرین دسته‎‌ی تاثیر گذار بر ارتفاع تخت، بخش کناری تخت خواب است. به طور استاندارد بخش کناری تخت خواب چیزی حدود 30 سانتی متر الی 35 سانتی متر است.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید تخت خواب

ابعاد استاندارد انواع تخت خواب دو نفره

چگونه بهترین سایز تخت خواب دو نفره را انتخاب کنیم؟

انتخاب سایز مناسب نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای فرزندان اهمیت بسیار بالایی دارد، به همین خاطر در زمان خرید سرویس خواب نوزاد و سرویس خواب نوجوان این موارد را فراموش نکنید.

برای انتخاب سایز تخت دو نفره، علاوه بر توجه فراوان به ابعاد و محیط اتاق خواب خود، بایستی به راحتی و نیازهایتان نیز توجه کافی داشته باشید. مثلا اگر احساس می‎‌کنید که در هنگام خوابیدن به فضای بیشتری نیاز دارید، می‎‌توانید ابعاد تخت خواب مد نظر خود را بزرگ‎تر انتخاب کنید و یا از طرفی اگر ابعاد اتاق خواب شما کوچک است، می‎‌توانید از سرویس خواب دو نفره یا تخت 2نفره در ابعاد کوچک‎تری استفاده کنید تا تمامی فضای اتاق شما با تخت خواب دو نفره پر نشود.

جای تخت خواب دو نفره در اتاق خواب

جای تخت خواب در اتاق خواب می‌تواند بسته به ابعاد اتاق و نیازهای شما متفاوت باشد. اما تعدادی از چیدمان‌های معمول برای قرار دادن تخت خواب در اتاق خواب، قرار دادن تخت خواب در وسط اتاق برای اتاق خواب های بزرگ، قرار دادن تخت خواب در یک گوشه اتاق برای اتاق خواب های کوچک و قرار دادن تخت خواب در کنار آینه قدی برای نورپردازی بهتر اتاق خواب و ایجاد دکوراسیون شیک است. البته در این حالت، زاویه قرار گرفتن آینه قدی به سوی تخت نباشد.

کلام آخر

همانطور که در قسمت‎‌های بالاتر به آن اشاره کردیم، مدل‎‌های مختلف هر تخت خوابی، ابعاد مخصوص به خود را نیز دارد. که هر شخص متناسب با نیاز و علاقه خود می‌‎تواند بهترین گزینه را برای خود انتخاب کند. اگر در این بین به دنبال تخت خواب دو نفره‌‎ای هستید که علاوه بر کیفیت بالا، زیبایی منحصر بفردی داشته باشد تخت خواب‎‌های بالسا بهترین انتخاب برای شما است.  شما می‌توانید برای خرید تخت خواب دونفره و یا تک‌نفره خود در انواع مدل و سایزها، به شعب سراسری فروشگاه‎‌های بالسا در تمام نقاط ایران مراجعه کنید و برای مشاهده سرویس خواب‎‌های بالسا از طریق وبسایت به صفحه‎‌ی مخصوص به آن مراجعه کنید.

سوالات متداول

  1. فرزندم هم در کنار من و همسرم می‎‌خوابد چه سایز تخت خوابی برایمان مناسب است؟
    بهترین انتخاب برای والدینی که کودکشان در تخت آنها می‎‌خوابد، تخت کینگ یا همان تخت دو نفره بسیار بزرگ است.
  2. ابعاد تشک استاندارد چقدر است؟
    تشک‌‎های استاندارد تولید شده در بازار به صورت معمول، در ابعاد 90*200 سانتی‎‌متر، 160*200 سانتی‌‎متر  و 180*200 سانتی‌‎متر هستند.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید