ایده‌های خلاقانه تزیین میز تحریر دخترانه و پسرانه

میز تحریر همانطور که همه ما کاربردش را می‎دانیم، وسیله‌ای است که افراد زمان بسیار زیادی را در پشت آن به مطالعه و انجام کارهای خود می‎پردازند. به همین دلیل بهتر است که چیدمان میز تحریر به نحوی مرتب و با دکوری زیبا باشد که ایجاد کسلی برای شخص نکند. افرادی که زمان زیادی در طول روز پشت میز تحریر می‎نشینند و کار می‎کنند، ممکن است میزی پر از کتاب، مجله، لوازم تحریر و یا حتی دیگر وسایلی داشته باشند. تزیین میز تحریر برای بسیاری از افراد به ویژه کودکان و نوجوانان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. به همین دلیل یاد گرفتن انواع دکوراسیون میز تحریر برای زیباسازی آن کارآمد خواهد بود. در این مقاله از بالسا سعی داریم که شما را با چندین ایده برای چیدمان میز تحریر آشنا کنیم. این ایده‌های خلاقانه ممکن است با هم ترکیب شوند و ایده‌ها و مدل‌های جدیدتری برای تزیین میزهای تحریر به وجود آورند. پس در ادامه همراه ما باشید.

میز کامپیوتر و تحریر

چیدمان میز تحریر را از کجا شروع کنیم؟

شاید هنگام تزیین میز تحریر خود به این سؤال فکر کنید که میز خود را چگونه مرتب کنید، یا بهتر است هر وسیله را کجا بگذارید تا میزتان بهتر به نظر برسد. در ادامه چند ایده دیزاین میز تحریر به شما ارائه می‌دهیم:

  • لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی را در مقابل خود قرار دهید: به این ترتیب بدن شما کمتر آسیب می‌بیند و تمرکز بهتری دارید. استفاده از نظم دهنده‌ها به شما کمک می‌کند که کابل‌های کامپیوتر را منظم کنید.
  • لوازم پرکاربرد را نزدیک دست اصلی خود قرار دهید: لوازم تحریر یا گوشی موبایل و هر چه که نیاز دارید را نزدیک دست اصلی خود بگذارید. اگر راست دست هستید، وسایل را نزدیک دست راست قرار دهید. برعکس آن هم برای افراد چپ دست صدق می‌کند.
  • لوازم غیر ضروری را روی میز نگذارید: لوازم غیر ضروری باید در جای خود قرار گیرند. به این ترتیب شلوغی میز کاهش می‌یابد.

 

  • لوازم خود را دسته بندی کنید: لوازم مختلف را بر اساس معیاری مثلاً شباهت کارکرد، کنار هم بگذارید. به این ترتیب مداد و خودکارها یک بخش از میز تحریر گذاشته می‌شوند و دفتر و کتاب‌ها یا لوازم دیجیتال در جاهای دیگری قرار می‌گیرند.
  • برگه یادداشت‌ها (Stick note) را از مانیتور کامپیوتر جدا کنید: به واسطه این نکته ظاهر میز خلوت تر به نظر می‌رسد.
  • برای کارهای خود برنامه ریزی داشته باشید: هرچه آشفتگی ذهنی شما کمتر باشد، چینش و نظم وسایل روی میز تحریر بیشتر خواهد شد.
  • حتماً پس از اتمام کار و قبل از اینکه از پشت میز برخیزید، آن را مرتب کنید: این روش به تمیز و مرتب نگه داشتن میز تحریر شما کمک می‌کند.

جدیدترین مدل میز تحریر

یکی از روش‌هایی که به واسطه آن بتوانید تزیین میز تحریر خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید، انتخاب و خرید جدیدترین مدل‌های میز تحریر است. اما برای انتخاب میز تحریر برای هر گروه باید موارد مختلفی در نظر گرفته شود:

  • انتخاب میز تحریر برای نوجوانان: هنگام انتخاب میز تحریر برای نوجوانان باید راهنمای خرید میز تحریر را به طور دقیق مطالعه کنید. زیرا ابعاد استاندارد میز تحریر از جمله ارتفاع میز، ویژگی‌های صندلی و حتی تعداد کشوهای میز به طور کامل توضیح داده می‌شوند. در مدل‌های جدید، کتابخانه ای که همراه میز تحریر آماده می‌شود، به اندازه کافی جادار است تا کتاب‌ها و وسایل اضافی در کتابخانه جا به جا شوند.

تزیین و چیدمان میز تحریر

بیشتر بدانید : ابعاد میز تحریر

  • خرید میز تحریر فانتزی: برای کودکان خود و به ویژه دختر بچه‌ها می‌توانید از مدل‌های جدید میز تحریر استفاده کنید. به واسطه آنها امکان قرار دادن لوازم فانتزی مانند چراغ مطالعه فانتزی یا جامدادی‌هایی با طرح کارتونی برای کودکان وجود دارد. شما با این انتخاب می‌توانید دکوراسیون داخلی اتاق خواب فرزندتان را به راحتی هماهنگ کنید.
  • میز تحریر جدید دخترانه: میز تحریرهای جدیدی که برای دختران مناسب هستند، ویژگی‌های فانتزی و خاصی ندارند. اما ابعاد میز تحریر و حتی کتابخانه‌ همراه آن امکان تزیین میز تحریر را با توجه به سلیقه کاربران فراهم می‌کند. این در حالی است که مدل‌های جدید میز تحریر دخترانه به صورت کلاسیک، ساده، فانتزی و شیک تولید شده اند.
  • میز تحریر جدید پسرانه: جدیدترین مدل‌های میز تحریر پسرانه به صورت ساده، قفسه دار و پایه سنجاقی هستند. شیک ترین مدل‌های جدید میز تحریر پسرانه که با خرید کتابخانه می‌توان آن را بهتر تزیین کرد، به رنگ‌های آبی، سفید، مشکی، سرمه ای و طوسی هستند.

 

چیدمان میز تحریر دخترانه

یکی از کارهایی که به دختران نوجوان حس خوب می‌دهد، تزیین میز تحریر و ایجاد چیدمانی جذاب و زیباست. در این حالت بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید.

  • لوازم تحریر را در دسترس قرار دهید تا دخترتان برای نظم دهی به وسایل مورد نیاز، مشکلی نداشته باشد. البته به غیر از لوازم تحریر، لوازم دکوراتیو هم بهتر است در جای مناسبی قرار بگیرند.
  • وسایل اضافی را از روی میز جمع کرده و در کتابخانه یا جای مناسب دیگر قرار دهید. در این شرایط اگر جای کافی برای لوازم اضافی نبود، می‌توانید گزینه خرید کتابخانه ای کوچک را بررسی کنید.

استفاده از شمع برای چیدمان میز تحریر فانتزی

زمانی که در حال چیدمان میز تحریر خود هستید، بیشتر به چه چیزهایی اهمیت می‌دهید؟ داشتن آرامش پشت میز تحریر جزو آن مواردی هست که خیلی از ما به دنبال آن هستیم. برای رسیدن به این موقعیت کافیست از وسایلی استفاده کنیم که آرامش بخش هستند. یکی از این وسیله‌ها شمع است. شمع‌ها علاوه بر این که آرامش را به وجود ما جاری می‎کنند، بدن ما را از انرژی‎های منفی و  استرس خالی نگه می‎دارند. شمع‌ها یکی از بهترین گزینه ‌ها برای تزئین میز تحریر هستند.

پایه‌های رنگی، برای مدل میز تحریر دخترانه جدید

از اضافه کردن رنگ‎ها نترسید! بسیاری از ما هستیم که دست و دلمان به استفاده از رنگ‌های متنوع نمی‌رود، اما خوب است که این را بدانید، یک دکوراسیون تماما سفید و یا تماما دیزاین شده با رنگ‎های خنثی، شما را سریع خسته و کسل می‌کند. اگر می‌خواهید ترکیب رنگی شیک برای میز تحریر خود ایجاد کنید، می‌توانید از رنگ‎هایی نظیر آبی، یاقوت کبود، قرمز یاقوتی و سبز زمردی استفاده کنید. شما می‎توانید از این رنگ‎ها در انتخاب لوازم اداری و تحریر خود نیز استفاده کنید.

در میز دخترانه، آلودگی‎های بصری را کاهش دهید

در برخی مواقع است که ما میز تحریر مرتبی داریم، اما وسایل کاربردی یا دکوری وجود دارند که بر روی میز تحریر و در برابر چشمانمان هستند. برای مثال حتی برچسب های یاداوری (استیکی نوت) برای یادآوری ممکن است تبدیل به آلودگی بصری شوند. وجود دو الی سه تا از این برچسب ها در کنار لپ تاپ یا دیوار مشکلی ندارد اما استفاده بیش از اندازه از آنها تمرکز را از بین می‎برد.

کلام پایانی …

شما برای تزیین میز تحریر اتاق نوجوان، نیز به بدوجه سنگین ندارید و می‌توانید با توجه به قدرت خرید خود hc لوازم تحریر مختلف مانند خودکار، مداد و … استفاده کنید. تزیین میز تحریر در کنار سرویس خواب نوجوان می‌تواند آرامش اتاق را چندبرابر کند. در این مقاله از بالسا درباره نحوه چیدمان و تزیین میز تحریر صحبت کردیم. علاوه بر ابعاد میز تحریر، باید به جمع کردن لوازم اضافی و قرار دادن آن در جعبه‌های مجزا، کشوهای میز تحریر یا کتابخانه توجه داشته باشید. وجود گلدان، قاب عکس و چراغ مطالعه و یا قفسه‌های چوبی متصل به دیوار می‌تواند در ایجاد چیدمانی زیبا برای اتاق خواب و میز تحریر کمک کننده باشد.

سوالات متداول

  1. بهتر است با چه وسایلی، تزیین میز تحریر خود را انجام دهیم؟
    شما می‎توانید با وسایلی همچون: گیاهان سبز، چراغ مطالعه، تقویم رومیزی، شمع های آرامش دهنده ، قفسه های نظم‌دهنده و نقل قولی الهام بخش چیدمان میز تحریر دخترانه خود را شروع کنید.
  2. استفاده از تخته سیاه و سفید بر روی میز تحریر مناسب است؟
    استفاده از تخته‌های سیاه و سفید راهی برای جلوگیری از استفاده بیش از اندازه کاغذ و کمک به سلامت محیط زیست است. از طرفی استفاده از تخته‌های سیاه و سفید، این امکان را به کودک شما می‌دهد که بر روی آن به راحتی یادداشت کنند و یا طرح های خلاقانه خود را بر روی آن بکشند.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید