بهترین الیاف برای داخل بالش چیست؟

یکی از اساسی ترین و ضروری ترین نیازهای اولیه و مهم برای بدن هر فردی، خواب مفید است زیرا خواب مفید و با کیفیت در حفظ سلامتی هر فرد نقش بسیار مؤثر و چشمگیری دارد. داشتن خوابی مفید به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که یکی از این عوامل وجود یک بالش خوب است. اما از طرفی یک بالش خوب باید چه ویژگی‎هایی داشته باشد؟ اولین مورد تاثیرگذار بر بالش الیاف آن است.  به همین سبب انتخاب بالشی با الیاف طبیعی، طبی و راحت کیفیت خواب شما را بیشتر و بهتر می‎کند.

همچنین انتخاب بالش مناسب از سردرد، کمردرد، خروپف و گرفتگی شانه جلوگیری می‌کند. در این مقاله از بالسا شما را با بهترین الیاف برای داخل بالش، انواع الیاف بالش، ویژگی‌های بالش خوب و غیره آشنا خواهیم کرد، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. یکی از مهم ترین اصول برای خواب شبانه با کیفیت و خوب، انتخاب و خرید بالش مناسب است. در ادامه بهترین انواع الیاف برای داخل بالش را معرفی و بررسی خواهیم کرد. همچنین اگر میخواهید بهترین دکوراسیون را برای اتاق خود داشته باشید پیشنهاد می‌شود مطالب کالای خواب چیست و اکسسوری اتاق خواب چیست را مطالعه کنید.

الیاف بالش

معرفی انواع الیاف بالش

انواع بالش‌ را از الیاف طبیعی، مصنوعی، فوم، کرک، پر، پشم، بامبو، پنبه و غیره تولید می‌کنند. که در ادامه به توضیحاتی در ارتباط با هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

الیاف مصنوعی، بهترین الیاف برای بالش

عدم ایجاد آلرژی از مهم ‌ترین ویژگی‌ بالش‌ الیاف مصنوعی محسوب می‌شود. بالش الیاف مصنوعی با روکش نخی برای افراد دارای حساسیت، گزینه مناسب است. این نوع بالش بر خلاف الیاف طبیعی به راحتی در ماشین لباسشویی شسته و تمیز می‌شود. همچنین در هنگام خرید بالش الیاف مصنوعی، بالشی کاملاً پر شده را انتخاب کرده تا دچار گردن درد نشوید.

فوم، یک نوع الیاف مصنوعی

فوم یک نوع از الیاف مصنوعی پرکاربرد بوده که دارای قیمت مناسبی است. در هنگام خرید بالش فومی، بالش فومی با تراکم بالا انتخاب کرده تا به سرعت ارتفاع بالش کاهش پیدا نکند. مهم ترین مزیت این نوع بالش‌، عدم ایجاد حساسیت و عدم آسیب به گردن است.

کرک و انواع پر برای خوابی آسوده

قدیمی ترین نوع بالش، بالش پر و کرک بوده که برای افراد علاقه‌مند به بالش‌ سنتی مناسب است. در بالش‌ پر از پر کوچک و پر بزرگ غاز استفاده می‌شود. استفاده از پر کوچک بیشتر در بالش، بالش را نرم ‌تر و کوتاه ‌تر می‌کند. بالش پر برای افراد دارای گردن درد و علاقه‌مند به بالش کوتاه گزینه خوبی است.

مقاله پیشنهادی: فواید بالش طبی

بالش پر و کرک همچنین به راحتی قابل شست وشو است. در هنگام تهیه این نوع بالش، از پرهای ضدعفونی شده استفاده می‌کنند. در مجموع بالش پر طبی و راحت نبوده و بسیار سفت است. همچنین موجب سردرد و گردن درد می‌شود.

بالش پشمی و پنبه ‌ای مناسب افراد با پوست حساس

پشم گوسفند، طبیعی بوده و موجب تنفس پوست می‌گردد. بالش پنبه ای و پشمی بهترین نوع بالش بوده و گزینه‌ عالی برای پوست‌های حساس است. مزیت‌های مهم این نوع بالش شامل سفت بودن آن، ارتفاع استاندارد، قابلیت تنظیم دمای پوست و جلوگیری از عرق در طول شب، محسوب می‌شوند. در نهایت بالش پشمی و پنبه ای موجب بهبود کیفیت خواب شما می‌گردد.

همچنین بالش پشمی و پنبه ‌ای در مقایسه با بالش‌های دیگر، دوام بیشتری دارد. پشم و پنبه در این بالش‌ها کاملاً ضدعفونی می‌شوند. پشم‌های این بالش را بعد از شستن و خشک کردن، از یکدیگر جدا کرده، سپس بالش را از پنبه و پشم پر کنید.

الیاف گیاهی بامبو

می‌توان گفت که الیاف طبیعی بامبو یکی از بهترین الیاف برای بالش نوزادان است. الیاف طبیعی بامبو به دلیل جنس نرم و طبیعی که دارد هرگز به پوست لطیف نوزادان آسیبی وارد نمی‌کنند و برای فرزندان شما خوابی بسیار راحت و آرامی را به ارمغان می‌آورند. الیاف ضد حساسیت و گیاهی بامبو برای افرادی که دچار آلرژی‌های شدید پوستی هستند نیز بسیار مناسب است. بالش‌های بامبو به صورت کلی سفت و محکم هستند و به خوبی می‎توانند سر و گردن را در راستای درست و موازی نسبت به شانه‌ها قرار دهند. اگر شما عادت دارید که به پشت یا کمر خود بخوابید، بالشی با الیاف گیاهی بامبو انتخابی مناسب برای شما است.

الیاف مصنوعی میکروژل

بالش‌های میکروژل که به نرمی الیاف ابریشم هستند، به صورت کلی از الیاف‌های مصنوعی میکروژل ساخته شده‌اند.  در الیاف میکروژل هوا به خوبی جریان دارد و به اصطلاح این نوع الیاف قابلیت تنفس بالایی دارد. درست است که الیاف میکروژل لطافت و نرمی بسیار بالایی دارند اما به راحتی داخل بالش حرکت نمی‎کنند بنابراین گردن را در وضعیت درست و مناسبی قرار می‌دهند.

الیاف میکروفایبر یا لاتکس

امروز استفاده از الیاف مصنوعی برای بالش چون میکروفایبر و لاتکس بسیار پرطرفدار شده‌اند. بالش‌های پر شده از این نوع الیاف معمولا در سرویس خواب جهیزیه و هتل‌ها بسیار پرکاربرد است.

ویژگی‌های بهترین الیاف برای داخل بالش

برای خواب با کیفیت و حفظ سلامتی باید انواع بالش را با توجه به شرایط جسمی و اقتصادی خود انتخاب کنید. همچنین در انتخاب و خرید بالش به ویژگی‌های آن نیز توجه کنید.

در ادامه به ویژگی‌های بهترین نوع بالش اشاره خواهیم کرد.

  • سفید و شفاف
  • نرم و لطیف
  • سبک و انعطاف پذیر
  • ضدباکتری و آنتی باکتریال
  • دارای تراکم مناسب
  • بدون رایحه
  • ضد حساسیت و ضد آلرژی
  • عدم جذب گرد و غبار و آلودگی
  • ضد قارچ و ضد کپک
  • قابلیت شست و شوی آسان
  • دارای ارتفاع مناسب
  • عدم تغییر شکل در استفاده طولانی مدت
  • عدم تغییر شکل در هنگام شست و شو

ویژگی‌های بالش مناسب چیست؟

مهم ترین ویژگی بالش خوب، استفاده از الیاف طبیعی و مناسب برای جلوگیری از ایجاد آلرژی است. ویژگی‌ دیگر برای خرید انواع بالش مناسب، قرار گرفتن سر در راستای شانه‌ها است. همچنین برای انتخاب و خرید بالش مناسب باید به نوع خوابیدن افراد توجه کرد.

افرادی که روی شکم می‌خوابند باید از بالش‌ نرم و سبک استفاده کنند زیرا این نوع بالش، از ایجاد فشار به گردن و ستون فقرات جلوگیری می‌کند. افرادی که طاق باز می‌خوابند، باید از بالشی‌ با ارتفاع متوسط و سفت استفاده کنند زیرا سر به سمت جلو متمایل شده و به گردن آسیبی وارد نمی‌شود.

 

افرادی که به پهلو می‌خوابند، باید برای پر شدن فضای گوش و شانه از بالش‌ نازک و سفت استفاده کنند. همچنین افرادی که گردن درد دارند و شغل آنها رانندگی یا کار با کامپیوتر است، باید از بالش‌ دور گردنی استفاده کنند زیرا این نوع بالش‌، وزن و سنگینی سر را تحمل کرده و از ایجاد فشار به گردن جلوگیری می‌کند.

افراد دارای گودی کمر باید از بالش‌ (u) شکل استفاده کنند تا کاملاً دور بدن آنها قرار ‌گیرد. کسانی که زانو درد دارند، باید از بالش مخصوص زانو درد در بین پاهای‌ خود استفاده کنند تا مانع ایجاد درد در زانوی آنها شود. خانم‌های باردار باید برای خواب راحت تر و با کیفیت تر در ماه‌های آخر بارداری از بالش‌ مخصوص بارداری استفاده می‌کنند که بالش در زیر شکم آنها قرار می‌گیرد.

بالش نرم، کمی سفت و با ارتفاع استاندارد، برای افرادی که خروپف می‌کنند، گزینه بسیار مناسبی است زیرا سر روی بالش در حالتی قرار می‌گیرد که تنفس را راحت تر می‌کند. همچنین در هنگام خرید بالش به الیاف داخل بالش توجه کرده تا از انتقال آلرژی به پوست و موی سر جلوگیری شود.

بهترین الیاف بالش

انتخاب بالش بر اساس طرز خوابیدن

یکی از عواملی که می‌تواند برای انتخاب بالش کمک کننده باشد، طرز خوابیدن شماست. این عامل می‌تواند در انتخاب ارتفاع و متریال بالش تاثیرگذار باشد. اگر از دسته افرادی هستید که سر خود را به طور کامل روی بالش قرار می‌دهید شاید بالش با ارتفاع کمتر و متریال سبر‌تر برای شما مناسب‌تر باشد. اما اگر گوشه‌ای از بالش را زیر سر خود قرار می‌دهید یا بالش را در آغوش خود می‌گیرید، می‌توانید از بالشی با ارتفاع بیشتر بهره بگیرید. اگر بر روی شکم می‌خوابید، بالش با ارتفاع کم برای شما مناسب‌تر است. برای خوابیدن به پهلو نیز می‌توانید از بالش‌های بلندتر انتخاب کنید تا سرتان را بالاتر بیاورید.

نحوه صحیح شستن انواع بالش

انواع بالش‌ تهیه شده از الیاف مختلف با لباسشویی قابل شست و شو هستند. تنها بالش پشمی و پنبه ‌ایی را نمی‌توان با لباسشویی شست زیرا الیاف پشمی و پنبه ‌ای با خیس شدن، گلوله گلوله می‌شوند. بنابراین برای شست و شوی این نوع بالش‌ باید پنبه و پشم را از آن خارج کرده و جدا بشویید، سپس بعد از خشک شدن، آنها را باز کرده و بالش را پر کنید. در نهایت قبل از شست و شوی انواع بالش، دستورالعمل شست و شوی هر الیاف را که در کاور آن درج شده، مطالعه کنید.

انتخاب بهترین بالش برای سرویس خواب

برای یک خواب راحت و استاندارد و بدون احساس درد و کوفتگی باید کالای خواب مناسب و استانداردی داشته باشیم. بالش از مهمترین اجزای کالای خواب است. برای سرویس خواب تک نفره می‌توانید از انواع بالش پر، بالش پلی آستر یا الیافی و یا بالش مموری فوم استفاده نمایید. بالش‌های لاتک هم از انواع بالش‌های مناسب برای سرویس خواب تک نفره و سرویس خواب دو نفره هستند. زیرا دارای فوم انعطاف پذیر و طبی می‌باشند که می‌توانید خوابی راحت را با آن تجربه نمایید. از دیگر بالش‌ها برای سرویس خواب بالش میکروژل می‌باشد این نوع بالش از جدیدترین انواع بالش است که از الیاف شبیه ابریشم است که ضد حساسیت است پر شده است. این نوع بالش از گران قیمت‌ترین بالش‌ها برای سرویس خواب می‌باشد.

کلام پایانی …

بنابر آنچه درباره انواع بالش با الیاف مختلف و ویژگی‌های بهترین الیاف برای داخل بالش ذکر کردیم، برای داشتن خوابی با کیفیت، حفظ سلامتی کمر، گردن و عدم آسیب به ستون فقرات، باید بهترین نوع بالش را انتخاب و خریداری کنید.
بالسا ارائه دهنده انواع کالاهای خواب است که برای خرید بهترین محصولات با مناسب ترین قیمت با مشاوران خرید این مجموعه ارتباط برقرار کرده و محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت از بالسا خریداری کنید.

سوالات متداول

  1. بهترین الیاف برای داخل بالش کدام است؟
    نمی‎توانیم بگوییم که کدام یک از بالش‎ها با چه نوع الیافی مناسب ما هستند. هر شخصی باید با توجه به ویژگی‎های خود و نیازهایش از بین تمام مواردی که در بالاتر گفتیم و توضیحات کاملی دادیم بهترین الیاف برای بالش خود را انتخاب کند.
  2. هر چند وقت یکبار بالش خود را بشوییم؟
    بهتر هست که هر 2 ماه یکبار بالش خود را بشویید تا قارچ‎ها و میکروب‎ها درون الیاف بالش نفوذ نکنند.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید