بهترین مکمل های رنگ طوسی کدام‌اند؟

شاید در نگاه اول ترکیب رنگ طوسی یا سایر رنگ‌ها آسان به نظر برسد، اما در بحث رنگ‌شناسی، اصول خاص خود را داریم که اگر به آن توجه نکنیم شاید با ترکیب ناخوشایندی از نظر بصری مواجه شویم. با وجود اینکه رنگ طوسی رنگی بین سیاه و سفید است، اما هیچ وقت نه سیاه بوده و نه سفید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به یک رنگ جاودانه و همه پسند فکر می‌کنید، باید بگویم که طوسی رنگ شماست.

اگرچه رنگ‌های خنثی مختلفی مانند بژ، کرم، سفید نیز مانند طوسی در طراحی دکوراسیون کاربرد دارند، اما انتخاب رنگ طوسی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید یک طراحی منحصر به فرد و خاص در دکور خانه‌ ایجاد کنید. این رنگ می‌تواند به هر چیزی جلوه خاصی ببخشد و برای فضای خانه و محل کار محیط آرامش بخشی را ایجاد کند. برای اینکه از رنگ طوسی به صورت هنرمندانه استفاده کنید، باید ببینید که این رنگ خنثی با چه رنگ‌های دیگری به خوبی ترکیب می‌شود.

بهترین ترکیب رنگ طوسی در دکوراسیون

شاید شنیده باشید که رنگ طوسی به خوبی با هر ترکیب رنگ دیگری جفت می‌شود، اما به عنوان کسی که می‌خواهید از این رنگ به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، باید بدانید که کدام یک از رنگ‌ها با طوسی ترکیب جذاب تری ایجاد می‌کنند. از ترکیب رنگ طوسی با سایر رنگ‌ها می‌‌توانید برای طراحی دکوراسیون منزل یا ترکیب لباس‌ها با یکدیگر استفاده کنید.

اگر رنگ اتاق خواب طوسی انتخاب شماست، باید با گلچین یک تن رنگ از بین پالت رنگی که بیشتری با خاکستری جفت می‌شود، کار خود را شروع کنید. برای مثال اگر ما یک سایه از رنگ طوسی یا خاکستری را به دو نوع سرد و گرم تقسیم کنیم، رنگ‌های سردتر با بنفش کم رنگ، سبز یا آبی ترکیب خوبی را خواهند داشت. این در حالی است که رنگ‌های گرم‌تر با قرمز، زرد و نارنجی مدرن تر به نظر می‌رسند. بنابراین وقتی قرار است سایه طوسی را استفاده کنید، بهتر است از پالت رنگی ذکر شده، یک یا چند رنگ را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید : روانشناسی رنگ طوسی در دکوراسیون

در مقابل خود رنگ طوسی و نه سایه آن، به عنوان یک رنگ خنثی با اغلب رنگ‌های دیگر مطابقت پیدا می‌کند. تنها کافی است هنگام انتخاب، به یک هماهنگی بین نمونه‌های گرم و سرد این رنگ دقت کنید. یک رنگ طوسی گرم هماهنگی خوبی با رنگ‌های نارنجی سوخته، زرد کره ای، صورتی رژگونه و قهوه ای دارد. در مقابل یک رنگ طوسی سرد، با رنگ‌های سرد دیگر مثل سفید سرد، سبز مریم گلی و آبی سرمه ای ترکیب فوق العاده ای را ایجاد خواهد کرد.

ترکیب رنگ طوسی و کرم در دکوراسیون

در روانشناسی رنگ طوسی، ترکیب آن با رنگ کرم برای ایجاد طراحی آرام بخش توصیه می‌شود. اگر بتوانید به درستی از این دو رنگ در خانه خود استفاده کنید، می‌توانید از نتایج کار بسیار راضی باشید. شما باید تعادل بین سایه‌های رنگ طوسی را به صورت حرفه ای و یکنواخت حفظ کنید تا بتوانید یک ظاهر امروزی برای فضای خانه خود ایجاد کنید.

مقاله پیشنهادی: کاربرد و دلایل استفاده از رنگ طوسی در اتاق خواب

در اتاق خواب

کرم می‌تواند به عنوان بهترین مکمل رنگ طوسی در اتاق خواب جلوه ای بی نظیر ایجاد کند. برای مثال برای روانداز سرویس خواب یک نفره یا کاغذ دیواری اتاق می‌توانید از راه راه طوسی و کرم پر رنگ استفاده کنید. البته اگر دیوار اتاق خواب راه راه است، باید روتختی و پرده‌ها را با یکی از تن‌های رنگ طوسی یکدست و ساده نگه دارید. در مقابل برای خلاقانه تر کردن محیط می‌توانید از بالش‌های تزئینی از ترکیب دو رنگ استفاده کنید.

در سالن پذیرایی

برای اتاق نشیمن و سالن پذیرایی خود می‌توانید برای برجسته کردن وسایل خانه، رنگ دیوارها را کرم کنید. در مقابل می‌توانید از رنگ طوسی برای مبلمان یا آینه قدی این بخش از خانه استفاده کنید. این ترکیب رنگ برای مکان‌هایی از خانه که رفت و آمد در آن بیشتر است، بهترین جواب دهی را خواهد داشت.

در انتخاب فرش باید دقت کنید که طرحی را انتخاب کنید که با ترکیب رنگی که انتخاب شده، همخوانی داشته باشد و حتی ته رنگ یا رگه‌هایی از رنگ طوسی با جزئیات رنگ کرم در آن به چشم بخورد. برای جلوه بخشیدن به فضا هم می‌توانید گهگاهی از میزهای فلزی یا شیشه ای تیره، عکس‌های سفید و سیاه، و تکه‌های تزئینی سبز آبی، سبز لیمویی و قرمز روشن استفاده کنید تا این هماهنگی تکمیل شود.

انواع مکمل رنگ طوسی

در بخش‌هایی از مقاله به رنگ‌های مکمل رنگ طوسی اشاره کردیم. اما باید بدانید که طوسی یک رنگ خاص و البته مدرن است که اگر در رنگ‌های مکمل آن دقت کافی نشود، می‌تواند ظاهر ناخوشایندی را در فضا ایجاد کند. برای مثال این رنگ خنثی است، پس نباید به گونه ای انتخاب شود که فضا را بیش از حد سرد جلوه دهد. در ادامه به صورت خلاصه لیستی دیگر از پالت رنگی مکمل طوسی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • برای ایجاد فضایی خنک و البته طبیعی بهتر است رنگ طوسی سرد را با سبز ترکیب کنید.
  • طوسی زغالی به همراه صورتی فضا را پیچیده نشان خواهد داد.
  • برای ایجاد یک فضای ظریف و با احساسات لطیف، از ترکیب طوسی تیره و رنگ صورتی رژگونه استفاده کنید.
  • اگر از آن دسته افرادی هستید که فضای کلاسیک و چشمگیر را بر هر طراحی دکوراسیون دیگری ترجیح می‌دهید، ترکیب رنگ طوسی فولادی با رنگ‌های سیاه و سفید می‌تواند خارق العاده باشد.
  • هماهنگی سبز طوسی با سبز کم رنگ می‌توانید محیط را آرام و فضا را زیبا نشان دهد.

رنگ طوسی در اتاق خواب

رنگ طوسی با مبلمان چوبی

رنگ چوب، مکمل طوسی می‌باشد. اگر طرفدار دکوراسیون مجلل و بسیار شیک هستید، از ترکیب رنگ طوسی و قهوه‌ای یا همان مبلمان کاملا چوبی استفاده کنید. می‌توانید پتو مبل، کوسن، رومیزی و حتی فرش فضای اتاق را به رنگ طوسی در بیاورید و یا حتی از کاغذ دیواری طوسی کم رنگ استفاده کنید.

رنگ طوسی در اتاق کار

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در خانه کار می‌کنید، رنگ طوسی بهترین گزینه برای شماست. چرا که این رنگ تمرکز بسیار زیادی را به افراد می‌دهد و شما می‌توانید با راندمان بالایی به امور شغلی خود رسیدگی کنید. البته باید مراقب باشید که از این رنگ نیز همانند رنگ‌های دیگر به صورت افراطی استفاده نکنید. می‌توانید از رنگ طوسی در میز کار، فرش، دیوار و یا حتی چراغ مطالعه خود استفاده کنید. اگر علاقمند به اکسسوری‌هایی نظیر دفتر حسابرسی، دفتر یادداشت و یا جعبه‌ها و نظم دهنده‌های مخصوص لوازم تحریر هستید، می‌توانید آنها را در طیف رنگی طوسی انتخاب کنید. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم که از گیاهان سبز با گلدان‌های شیشه‌ای نیز برای زیباتر کردن هرچه بیشتر اتاق کار خود استفاده کنید.

2 ترکیب رنگ زیبا با طوسی

طوسی از لحاظ طبع رنگی، خنثی است. اما می‌توان گفت که رنگ طوسی طیف گسترده ای شامل طوسی تیره، روشن، طوسی نقره ای، طوسی بژی، دودی دارد، که می‌تواند نسبت به طوسی خنثی گرمتر و یا سردتر باشد. رنگ طوسی نماد بی طرفی، آرامش و سازش است. رنگ های خنثی همیشه قابل اعتماد هستند.

طوسی و صورتی

اولین ترکیبی که با این رنگ به ذهن می‌رسد، همراهی آن با رنگ صورتی است. ترکیبی کاملا دخترانه و ظریف که حسی زنانه و لطیف در محیط ایجاد می‌کند. در عین حال صورتی اولین انتخاب خانم‌ها در همراهی با این رنگ، حتی برای لباس و اکسسوری های همراه است. شما می‌توانید این دو رنگ را در دکوراسیون خانه نیز به کار ببرید و حسی لطیف در فضا پراکنده کنید. انتخاب المان‌هایی به رنگ طوسی مانند مبلمان با پارچه‌ای بدون طرح، در کنار چند ابزار کوچک به رنگ صورتی بهترین گزینه است. در این صورت، خواهید دید که رنگ صورتی تمام فضا را به خود اختصاص نداده و در عین حال، شاهد ظرافت و لطافت در فضا هستید.

 طوسی با قرمز

قرمز به‌عنوان رنگی پرحرارت و شاداب محسوب می‌شود که در کنار طوسی و خاکستری می‌تواند شادابی، ظرافت و در عین حال فضایی مدرن ایجاد کند. با انتخاب این رنگ‌ها در آشپزخانه می‌توانید اشتهای خانواده را بالا ببرید و همه را به خوردن غذایی خوشمزه دعوت کنید. در عین حال گزینه خوبی در اتاق دختر و پسر کوچک شماست تا نشاط و زیبایی در آن ایجاد شود.

سفید رنگ مکمل طوسی

می‌ توانیم بگوییم که یکی از بهترین ترکیب رنگی‌ها برای دکوراسیون خانه به ویژه مبلمان، ترکیب طوسی و سفید است. این ترکیب فضای آرام بخش، ظریف و جذابی را ایجاد می‎کند. اما استفاده‎ بیش از اندازه از این دو رنگ، محیط را سرد می‌کند. پس بهتر است که از رنگ‌های گرمی نظیر نارنجی نیز در این ترکیب استفاده کنید. می‎توانید این رنگ را در تابلو، نقاشی و یا مجسمه‎های دکور خانه استفاده کنید.

آبی مکمل رنگ طوسی

از بهترین رنگ‌های مکمل طوسی، می‎توانیم به آبی اشاره کنیم. اگر می‌خواهد فضایی پر از انرژی مثبت داشته باشید، ترکیب رنگ‌های آبی و طوسی بهترین گزینه برای شما است. برای مثال می‌توانید از رنگ آبی برای مبلمان اتاق و از رنگ طوسی برای رنگ دیوارها استفاده کنید. این ترکیب، می‌توانید یک ترکیب بر اساس مد روز برای دکوراسیون خانه شما باشد.

ترکیب رنگ طوسی با رنگ زرد

می‎توانیم بگوییم که ترکیب رنگ زرد و طوسی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای دکوراسیون خانه است. ما پیشنهاد می‌کنیم که در این ترکیب رنگ طوسی، رنگ زمینه باشد و رنگ زرد در بخش مکمل و جزئی بکار رود.

کلام آخر
طوسی یک رنگ بی نظیر برای طراحی دکوراسیون داخلی و البته انتخاب وسایل منزل محسوب می‌شود. این ترکیب رنگ برای مبلمان منزل، سرویس خواب و دیگر تجهیزات خانه جذاب و گیرا خواهد بود و محیط خانه را مدرن و امروزی نشان می‌دهد. به لطف این رنگ می‌توانید فضا را بزرگ تر از حد معمول نشان دهید، اما به شرطی که در انتخاب رنگ مکمل از یک پالت رنگی متناسب و هماهنگ با رنگ طوسی دقت کنید.

برای اینکه اتاق خواب خود را جذاب‌تر کنید و حس و حال بیشتری به آن بدهید می‌توانید سرویس خواب خود را به رنگ طوسی انتخاب کنید و از دیگر اجزای سرویس خواب مانند کمد لباس و یا دراور را به رنگ سفید خریداری کنید. معمولاً خیلی از رنگ خنثی در دکوراسیون اتاق، به صورت یکنواخت استفاده نمی‌شود تا حس بی‌حالی و افسردگی در افراد به وجود نیاورد.

سوالات متداول

  1. برای اتاق دخترانه رنگ طوسی را با چه رنگی ترکیب کنم؟
    ترکیب رنگ طوسی و صورتی،  ترکیبی کاملا دخترانه و ظریفی هست که حسی زنانه و لطیف در محیط ایجاد می‌کند.
  2. در اتاق‌هایی با ابعاد کوچک‌تر از طوسی پررنگ استفاده کنیم یا کمتر؟
  3. در اتاق‌های کوچک و تاریک، به سراغ رنگ طوسی تیره و پررنگ نروید. بهترین گزینه برای چنین مواردی رنگ طوسی کمرنگ است تا فضا بزرگتر از واقعیت به نظر برسد.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید