بهترین کفی تخت خواب کدام است؟ مزایا و معایب کفی تخت خواب

بهترین کفی تخت خواب

براساس تحقیقات انجام شده همه ما یک سوم از عمر خود را خواب هستیم. به همین دلیل نیاز هست که کیفیت مکانی که در آن می‌خوابیم را برای سلامت جسم و روح بالا ببریم. از اصلی‌ترین فاکتورهایی که بر روی خواب ما تاثیر مستقیم می‌گذارد، تخت خواب است. اما کیفیت تخت خواب نیز به عوامل گوناگونی مرتبط می‌شود که یکی از این عوامل کفی تخت خواب است. از نظر شما بهترین کفی تخت خواب کدام است؟

بهترین کفی تخت خواب

یکی از فاکتورهای مهم بعد از خرید تخت خواب، کفی آن است، اما کفی فلزی، چوبی و یا جک‌دار؟ در ادامه می‌خواهیم با بررسی مزایا و معایب کفی تخت خواب، بهترین کفی تخت خواب را انتخاب کنیم. بنابراین اگر شما هم به دنبال پاسخ سوال گفته شده هستید، با ما همراه باشید.

کفی تخت خواب چوبی

یکی از رایج‌ترین کفی‌های استفاده شده در سرویس خواب و تخت خواب‌ها، کفی تخت چوبی است. به صورت کلی در تولید این نمونه کفی‌ تخت خواب از خرده چوب‌ها و چوب‌های وارد شده از روسیه استفاده می‌شود. از جمله مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب کفی‌های چوبی باید به آنها توجه بسیار زیادی داشت، جنس و استحکام آن است. در هنگام خرید کفی چوبی حتما بررسی کنید که چوب کفی نازک نباشد و بتواند به راحتی وزن‌های بالا را تحمل کند. از طرفی نوع دیگری از این کفی‌های چوبی در بازار موجود است که از وسط نصف شده‌اند. حمل و نقل این مدل کفی‌های چوبی بسیار آسان است و البته در هنگام آسیب دیدن نیازی نیست تا کل کفی را عوض کنید.

مقاله پیشنهادی: تخت خواب چوبی بهتر است یا فلزی؟

مزایا و معایب کفی تخت خواب

مزایا و معایب کفی تخت خواب چوبی

برخی‌ها معتقدند که بهترین کفی تخت خواب، از نوع چوب است. بنا به همین دلیل، اکثر تخت خواب‌های موجود در بازار از کفی چوبی ساخته شده‌اند. اما بهتر است که قبل از انتخاب و خرید این محصول به صورت کامل با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

از متداول‌ترین مزایا کفی تخت چوبی، می‌توانیم به بی‌سرو صدا و در دسترس بودن آن اشاره کنیم. اما بهتر است بدانید که این نوع کفی معایب متعددی نیز دارد! معایب کفی تخت چوبی عبارتند از:

  • در کفی‌های تخت چوبی در صورت آسیب دیدگی، بایستی کل تخته آن عوض شود.
  • این نوع کفی‌ها مقاومت بسیار پایینی در برابر حشراتی چون موریانه نیز دارند.

بسیاری می‌گویند که معایب کفی تخت چوبی از مزایا آن بیشتر است، اما با توجه به موارد گفته شده، از نظر شما کفی تخت چوبی جزو گروه بهترین کفی تخت خواب به حساب می‌آید؟

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید تخت خواب

کفی تخت فلزی

به صورت کلی سرتاسر کفی‌های تخت فلزی به تخت متصل است. در این نمونه کفی تخت خواب، جنس و استحکام فلز بسیار اهمیت دارد. چرا که اگر در ساخت کفی تخت فلزی از ورقه‌های فلزی نازک و بی‌کیفیت استفاده شود، کفی به راحتی خم شده و منجر به ایجاد کمر درد در ما می‌شود.

کفی تخت

مزایا و معایب کفی تخت خواب فلزی

به صورت کلی، کفی تخت خواب‌های فلزی مقاومت و استحکام بسیار بالاتری را نسبت به کفی تخت خواب‌های چوبی دارند و از این نظر جزو بهترین کفی تخت خواب به حساب می‌آیند. بنا به همین دلیل در بیشتر مکان‌های عمومی مثل خوابگاه، زندان‌ها و سربازخانه‌ها استفاده از این نمونه کفی بسیار رایج است. اما بنظر شما چرا این نمونه کفی‌ها در خانه‌های شخصی کاربرد کم‌تری دارند؟ در ادامه به بررسی مزایا و معایب کفی تخت خواب فلزی می‌پردازیم تا جواب این سوال را به صورت کامل بیابیم.

مطلب پیشنهادی: تخت خواب چوبی بهتر است یا فلزی؟

از مهم‌ترین مزایای این نوع کفی‌ها می‌توانیم به مقاومت بالای آنها هم در برابر حشرات و هم در برابر حرارت اشاره کنیم.  اما معایب کفی تخت خواب فلزی عبارتند از:

  • امکان خم و تا شدن، شکل پذیری.
  • ایجاد کننده سر و صدای زیاد در هر بار تکان خوردن بر روی تخت.
  • نداشتن قابلیت تعمیر که در صورت آسیب بایستی به صورت کلی آن را عوض کرد.
  • در صورت آسیب دیدگی کفی و نزدیک شدن آن به زمین، فشار زیادی را بر روی کمر ایجاد می‌کند و در نتیجه باعث ایجاد کمر درد می‌شود.

کفی تخت خواب جک‌دار

کفی‌های جک‌دار از جدیدترین نمونه‌های کفی به حساب می‌آیند. کفی‌های جک‌دار به صورت کلی از یراق‌آلات محکمی ساخته شده‌اند تا بتوانند وزن بالایی را تحمل کنند. این نمونه کفی‌ها دارای دو نوع تمام کلاف و نیم کلاف هستند که در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند.

مزایا و معایب کفی تخت خواب جک‌دار

کفی تخت خواب‌های جک‌دار قیمت بسیار بالاتری را نسبت به دو کفی قبل دارند. اما آیا این قیمت بالا بی‌دلیل است؟ در ادامه مزایا و معایب کفی تخت خواب جک‌دار را با یکدیگر بررسی می‌کنیم تا انتخابی هوشمندانه در این زمینه داشته باشیم.

مزایای کفی تخت جک‌دار عبارتند از:

  • اگر دو جک تخت خواب جک‌دار را بالا دهید متوجه خواهید شد که فضای اضافی در زیر آن قرار دارد که می‌توانید از آن فضا برای قرار دادن وسایل خود به خوبی استفاده کنید.
  • جک‌های کفی تخت خواب جک‌دار به بدنه‌ی تخت خواب دو نفره و یک نفره به صورت کامل و محکم پیچ خوردند و و بنا به همین دلیل می‌توانند وزن بسیار بالایی را نیز تحمل کنند.
  • این نوع کفی‌ها سر و صدایی تولید نمی‌کنند و طول عمر بسیار بالایی دارند.
  • بر خلاف دو کفی گفته شده در بالا، کفی‌های جک‌دار اگر به هر دلیل آسیب ببینند و خراب شوند، می‌توان آنها را تنها با هزینه‌ای کم تعمیر کرد.
  • شما می‌توانید مطابق نیاز و علایق خود سایز و ابعاد کفی جک‌دار را تغییر دهید.

همانطور که خواندید کفی تخت خواب جک‌دار مزایای بسیار زیادی دارد و تنها عیبی که می‌توانیم از آن بگیریم، قیمت بسیار بالایش است. اما به صورت کلی می‌توان گفت که کفی تخت جک‌دارف جزو بهترین کفی تخت خواب به حساب می‌آید.

کفی های تخت

بهترین کفی تخت خواب کدام است؟

حال که به پایان مطالب بهترین کفی تخت خواب رسیدیم، مجدد این سوال را می‌پرسم که از نظر شما بهترین کفی تخت خواب کدام است؟ شما می‌توانید با بررسی مزایا و معایب گفته شده برای هر کدام از کفی‌ها مناسب‌ترین و بهترین کفی را برای تخت خواب یک نفره یا دو نفره خود انتخاب کنید. با توجه به اینکه سرویس خواب دونفره دارید یا تک نفره، شما نیز برای‌مان در قسمت کامنت بنویسید که بهترین کفی از نظر شما چیست؟ و چر؟

سوالات متداول

  1. کفی تخت خواب چوبی بخریم یا فلزی؟
    همانطورکه در قسمت‌های بالاتر نیز گفته شد، اگر از نظر هزینه محدودیتی ندارید حتما به سراغ کفی جک‌دار بروید و کفی چوبی و فلزی را فراموش کنید.
  2. کفی نئوپان چیست؟
    کفی‌های نئوپان از جمله کفی‌های ساخته شده با چوب کمتری هستند. این کفی‌ها به دلیل داشتن تراکم پایین در برابر رطوبت، ضربه و وزن بالا مقاومت پایینی دارند.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید