بهترین حالت خوابیدن برای رفع کمر درد و سیاتیک چیست؟

کمر درد یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد در سراسر جهان از آن رنچ می‌برند. مشکلات ناشی از درد کمر به قدری گسترده است که می‌تواند بر تمامی ابعاد زندگی فرد تاثیر گذاشته و شرایط را برای او مختل کند. یکی از راه‌های کاهش کمر درد و مشکلات ناشی از آن انتخاب بهترین حالت خوابیدن برای درد سیاتیک در زمان استراحت است. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، اغلب کمر دردها به علت مشکلات ناشی از بیماری‌های خطرناک مانند سرطان یا آرتریت نیست و دلیل آن به عادت‌های ناسالم زندگی مانند: استرس، وضعیت بدنی و حالت بد خوابیدن بازمی‌گردد. با انتخاب بهترین حالت خوابیدن  و داشتن سرویس خواب استاندارد می‌توان بسیاری از این مسائل را کنترل کرد. در این مقاله از وبسایت بالسا چوب سعی داریم تا به راه‌هایی برای رفع کمردرد اشاره کنیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

علت به وجود آمدن عارضه کمر درد چیست؟

شایع‌ترین علت کمر درد از عادات سبک زندگی امروزی ناشی می‌شود. نداشتن تحرک و ورزش کافی، نشتستن طولانی مدت، قرار دادن ستون فقرات در حالت نامناسب از دلایل ایجاد عارضه کمردرد و حتی به دنبال آن ناراحتی سیاتیک در دنیای امروز است. ایجاد حرکت ناگهانی و پیچش رباط‌ها از دیگر دلایل ایجاد عارضه کمر درد است. این عارضه ممکن است به هنگام بلند کردن یک جسم سنگین و یا برخورد ضربه به وجود بیاید.

بهترین حالت خوابیدن چیست؟

انتخاب بهترین حالت خوابیدن برای افرادی که مبتلا به درد سیاتیک و دیسک کمر هستند، یکی از مسائل جدی زندگی روزمره آن‌هاست. تعیین وضعیت خواب مناسب برای مبتلایان سبب کاهش درد سیاتیک آنان تا حد قابل توجه‌ای می‌شود. در این مقاله ما بهترین حالت خوابیدن برای دیسک کمر و حتی کاهش درد سیاتیک را گردآوری کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید : بهترین تشک طبی برای دیسک کمر

به پهلو بخوابید

یکی از بهترین حالت‌های خوابیدن برای سیاتیک، خوابیدن به پهلو است. این روش مخصوصا برای کسانیکه وقتی به پشت می‎خوابند احساس ناراحتی می‌کنند، مناسب است.

  1. در این روش خوابیدن، شانه چپ یا راست شما به همراه تمامی قسمت‌های آن سمت بدنتان با تشک و تخت خواب تماس پیدا می‌کند.
  2. یک بالش را در بین زانوهای خود قرار دهید.
  3. برای ایجاد بهترین حالت در خوابیدن، و تعادل می‌توانید یک بالش کوچک را بین کمر و تشک قرار دهید.

خوابیدن به پهلو به شما در ایجاد تراز بهتر بین باسن، لگن و ستون فقرات کمک می‌کند. این روش بهترین حالت‌ خوابیدن برای دیسک کمر و کاهش درد سیاتیک است. فراموش نکنید که نقطه اتکای این وضعیت خوابیدن، بالش است.

به پهلو در حالت جنینی بخوابید

یکی از علت‌های کمردرد قرار گرفتن بدن به صورت غیراستاندارد بر روی تشک است. اگر شما نیز جز آن دست از افراد هستید که از دیسک کمر رنج می‌برید، بهترین حالت خوابیدن برای دیسک کمر را در دستورالعمل زیر دنبال کنید.

  1. به پشت دراز بکشید و سپس به سمت پهلو بچرخید.
  2. زانوهای خود را به سمت سینه جمع کرده و تنه خود را به سمت زانوهای خود خم کنید.
  3. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از عدم تعادل، هر از چند گاهی طرف را عوض کنید و به پهلو دیگرتان بچرخید.

دیسک‌های کمر شما مانند بالشتک‌های نرمی بین مهره‌های ستون فقراتتان هستند. هنگامی که بخشی از دیسک از فضای خود خارج شود، سبب ناتوانی و کمردرد شما می‌شود. چرخاندن نیم تنه در وضعیت جنینی، فضای بین مهره ها را باز می کند و از بهترین روش‌های خوابیدن برای دیسک کمر محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی: بهترین حالت خوابیدن برای دیسک گردن

انتخاب تشک طبی و کاهش درد سیاتیک و دیسک کمر

یکی از مواردی که افراد مبتلا به دیسک کمر و سیاتیک باید در آن دقت کنند، انتخاب تشک طبی مناسب است. عارضه دیسک کمر و یا سیاتیک، شرایط زندگی فرد را تا حد زیادی ممکن است با اختلال مواجه کند. یکی از راه‌های مناسب برای کنترل این عارضه استفاده از تشک طبی است. تشک طبی با کیفیت سبب می‌شود که کیفیت خواب شما افزایش به‌سزایی را پیدا کرده و صبح‌ها با درد کمتری روز خود را شروع کنید. این موضوع طبعا سبب ارتقای کیفیت زندگی شما نیز می‌شود. اما سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که یک تشک طبی مناسب که باعث کاهش درد سیاتیک و دیسک کمر ما می‌شود چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

آیا کمر درد درمان می‌شود؟

ممکن است برای شما نیز این سوال پیش آید که آیا عارضه کمر درد قابلیت درمان را دارد؟ همان‌طور که بسیار شنیده‌ایم بهترین راه درمان، جلوگیری از وقوع یک بیماری، پیشگیری از وقوع آن است. اگر شما جز افرادی هستید که به عارضه کمر درد و یا سیاتیک مبتلا نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با انتخاب حالت خوابیدن صحیح و تشک مناسب، از ایجاد آن جلوگیری کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که این ناراحتی زندگی‌تان را دچار اختلال کرده است، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. تجویز دارو و یا درمان‌های جانبی (بر اساس میزان ناراحتی) از تجویزهای پزشک برای کاهش درد کمر شما است. بدون شک یکی از این توصیه‌ها، تجویز تشک طبی مناسب برای بهبود وضعیت خوابیدن شماست.

کلام پایانی

دیسک و کمردرد سن و سال نمی‌شناسد و سبک اشتباه زندگی از دوران جوانی می‌تواند مقدمات حضوری این مهمان ناخوانده را فراهم می‌کند. پس بهتر است برای خواب و استراحت سرویس خواب نوجوان و دیگر سنین در بهترین کیفیت استفاده کنید در این مقاله به علت پیش آمدن عارضه کمردرد و روش‌هایی برای رفع آن اشاره کردیم. بهترین حالت خوابیدن را گوشزد کردیم و بیان کردیم که یکی از روش‌های پیشگیری از عارضه کمردرد خوابیدن به شیوه مناسب است. تشک مناسب نیز در پیشگیری و رفع مشکلات ناحیه کمر نقش مهمی را ایفا می‌کند. بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکلات ناحیه کمر، به خصوص اگر زمینه ارثی داریم، از ابتدا به شیوه مناسب بخوابیم و از تشک‌های مخصوص و طبی بهره بگیریم. دردهای ناشی از ناحیه کمر می‌توانند به کلی ما را از پای درآوردند و در کارهای روزانه ما اختلال ایجاد کنند. شما برای جلوگیری از این عارضه چه راهکارهایی پیشنهاد می‌کنید؟

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید