اصول مهم در دکوراسیون اتاق دوقلوها

اتاق دوقولوها

دوقلوها جذابیت‌های زیادی دارند و توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند. اتاق خواب آن‌ها نیز زیبایی خاص خود را دارد. معمولا دوقلوها در هنگام تولد تا کودکی در یک اتاق خواب هستند. گاهی آن‌ها تا هنگام بزرگسالی نیز با هم در یک اتاق خواب می‌مانند. پس بهتر است که اصول دکوراسیون اتاق دوقلوها، سرویس خواب نوزاد و سرویس خواب نوجوان را بدانیم تا فضای اتاق خواب آن‌ها را به فضایی دلچسب تبدیل کنیم. فضای اتاق دوقلوها بهتر است با رنگ‌های خاص، مناسب سن آن‌ها و جنسیتشان دکوراسیون شود. همچنین اگر در سنی هستند که می‌توانند در دکوراسیون اتاق خواب خود نظر بدهند، بهتر است این کارا را با کمک خودشان انجام دهید. در این مقاله از وب‌سایت بالسا چوب، قصد داریم تا به بیان اصول دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها بپردازیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

دکوراسیون اتاق نوزادی دوقلوها

برای دکوراسیون اتاق نوزادان دوقلو فارغ از جنسیتشان، بهتر است از رنگ‌های روشن بهره بگیریم. چرا که لوازم موجود در اتاق خواب دو برابر است و با استفاده از رنگ‌های بولد، فضای اتاق شلوغ به نظر می‌رسد. چیدمان تخت خواب نوزادان بهتر است بر اساس مدل آن‌ انجام شود. اگر تخت نوزادان حالت گهواره‌ای دارد، می‌توان آن‌ها را در دو طرف اتاق به صورت موازی قرار داد. همچنین اگر تخت آن‌ها از مدل‌هایی است که دارای نرده هستند، باید فضایی را جلوی تخت در نظر گرفت تا بتوان نوزاد را در سر جای خود قرار داد.
برای قرار دادن کمد و میز تعویض نوزاد نیز بهتر است فضایی در نظر بگیرید. می‌توانید تنها از یک میز تعویض استفاده کنید تا فضای اتاق گرفته نشود. سعی کنید یک مبل مناسب و راحت را در گوشه اتاق تعبیه کنید تا بتوانید روی آن بنشینید و در استراحت خود از آن استفاده کنید. چرا که نوزادان دوقلو به مراقبت بیشتری نیاز دارند و بهتر است تا ساعات بیشتری را در کنار آن‌ها باشید. همچنین می‌توانید برای شیر دادن به نوزاد نیز از آن مبل بهره بگیرید.

دکوراسیون اتاق دوقولوها

تفاوت اتاق دوقلوهای دختر و پسر

دوقلوها وقتی وارد دوره خردسالی یا کودکی می‌شوند، دوست دارند با یک دیگر بازی کنند و وقت بگذرانند. همچنین شاید دوست داشته باشند خودشان برای دکوراسیون و رنگ اتاقشان نظر بدهند. هنگامی که فرزندانتان بزرگ‌تر می‌شوند، بهتر است برای دکوراسیون اتاقشان از خودشان مشورت بگیرید. چرا که با این کار علاوه بر احترام به شخصیت آن‌ها، اتاقشان را به محیطی دوست‌داشتنی‌تر تبدیل می‌کنید. در ادامه به روش‌های دکوراسیون اتاق دوقلوها با جنسیت‌های متفاوت می‌پردازیم.

اتاق دوقلوهای دختر

دختران معمولا به رنگ‌های ملیح علاقه بیشتری دارند و شاید دوست داشته باشند لوازم بازی مخصوص به خود را در گوشه اتاقشان بگنجانند. اتاق دوقلوهای دختر بهتر است با رنگ‌هایی مثل صورتی در ترکیب با سفید، کرم یا استخوانی دکوراسیون شود. گرچه که رنگ‌ها جنسیت ندارند و می‌توان برای این کار از رنگ مورد علاقه کودکان بهره گرفت.
تخت خواب دوقلوهای دختر می‌تواند از مدل تخت‌های دوطبقه باشد تا فضای کمتری را اشغال کند. اگر فضای کافی دارید، می‌توانید از دو تخت خواب مشابه در دو طرف اتاق خواب بهره بگیرید.

اتاق دوقلوهای پسر

برای دوقلوهای پسر که پر از انرژی هستند، ایجاد فضای بازی به شدت اهمیت دارد. اتاق خواب دوقلوهای پسر می‌تواند از تخت خوابی دو طبقه تشکیل شود که این فضا فراهم شود. اگر از امنیت این تخت‌ها نگران هستید، می‌توانید از مدل‌های تک نفره بهره بگیرید و آن‌ها را جداگانه در دو طرف اتاق قرار بدهید. برخی سرویس خواب‌ها مثل مدل فراری بالسا، این امکان را به کودکان شما می‌دهند تا حتی تخت خوابشان هم تبدیل به فضایی برای بازی آن‌ها شود.

اتاق دوقلوهای دختر و پسر

شاید سخت‌ترین مدل دکوراسیون اتاق دوقلوها، دکوراسیون اتاق دوقلوهای دختر و پسر باشد. چرا که معمولا سلیقه متفاوتی دارند، از رنگ‌های متفاوتی خوششان می‌آید و بازی‌های مورد علاقه آن‌ها نیز با یک دیگر تفاوت دارد. به همین منظور ممکن است با چالش‌های بیشتری مواجه شوید. بهترین کار این است که فضا را به طور فرضی به دو نیم تقسیم کرده و هر نیمه را با سلیقه هر یک از آن‌ها دکور کنید. می‌توانید از رنگ‌هایی بهره بگیرید که برای هر دوی آن‌‌ها دوست داشتنی هستند. برای مثال اگر روحیات طبیعت دوستانه‌ای دارند، می‌توانید اتاق خواب کودکان خود را با تمی خاص مثل تم دریا یا طبیعت تزیین کنید.

نکات چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب دوقولها

انتخاب تخت خواب دوقلوها

همان‌طور که گفته شد، بسته به ابعاد اتاق و سلیقه و ترجیح شما می‌توان مدل تخت خواب دوقلوها را انتخاب کرد. تخت خواب دوقلوها می‌تواند دو طبقه باشد، کشویی باشد یا از دو مدل مشابه هم در کنار هم تشکیل شده باشد. اگر قصد دارید تا برای سال‌های نوجوانی کودکتان از تخت خواب کودکی‌شان بهره بگیرید، بهتر است از دو تخت مجزا استفاده کنید که بعدها آن‌ها را به اتاق خواب مجزای فرزندانتان منتقل کنید.
برای انتخاب تخت خواب مجزا و یکسان، می‌توانید طرح‎‌هایی با دو رنگ متفاوت را مورد نظر قرار بدهید. اگر تصمیم دارید اتاق خواب دوقلوهایتان را به شکل مونوکروم دکور کنید یا از رنگ‌های محدودتری استفاده کنید، می‌توانید تخت‌هایی به رنگ‌های نود یا خنثی تهیه کنید. در نهایت نظر فرزندان شما اولویت دارد و بهتر است با مشورت خودشان تخت خواب آن‌ها را تهیه کنید.

چیدمان سرویس خواب دوقلوها

پس از قرار دادن تخت دو طبقه یا تخت‌های مجزا، نوبت به قرار دادن میز تحریر می‌رسد. میز تحریر از اصلی‌ترین المان‌های سرویس خواب اتاق دوقلوهاست. چرا که شاید به‌خاطر عدم وجود فضای کافی از تهیه سایر لوازم سرویس خواب دوری کرده باشیم. میز تحریر بهتر است که دارای کشوهای متفاوت باشد تا بتوان لوازم مورد نیاز کودکان را در آن‌ها قرار داد. در کنار یک میز تحریر، یک صندلی باکیفیت با ارگونومی مناسب نیز نیاز است. اگر اتاق مد نظرتان کمد دیواری ندارد، می‌توانید از کمد یا دراور لباس استفاده کنید. برای اینکه دراور کارایی بیشتری داشته باشد، می‌توان از آینه رومیزی برای روی دراور بهره گرفت.

نکات چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب دوقولها

بهترین مدل برای میز تعویض نوزاد

معمولا مدل های مختلف از میزهای تعویض پوشک که در بازار به فروش می‌رسند از نظر کاربرد و ویژگی به هم شبیه هستند و خیلی تفاوت وجود ندارد. در واقع تنوع در مدل است و تفاوت آنها در تعداد کشو، قفسه و طبقه می باشد.

یک مدل پرطرفدار و بسیار پرفروش از میز تعویض پوشک وجود دارد که دارای چند طبقه در قسمت زیرین جهت گذاشتن وسایل تعویض پوشک از قبیل پودر، پوشک، کرم و پماد است. این میز دارای نرده محافظ در قسمت بالا برای ایمنی بیشتر کودک است. این میز تعویض قیمت ارزانتری نسبت به مدل ترکیبی دارد.

مدل ترکیبی میز تعویض پوشک یک مدل کامل تر از میز تعویض است. دارای کمدهای ۳ تا ۴ کشویی می‌باشد که یک طبقه جهت تعویض پوشک نوزاد در قسمت بالا طراحی شده است که می‌توان بعد از تمام شدن کار آن را برداشت و میز بیشتر شبیه  کمد و یا دراور می‌شود. این مدل میزها در مدت طولانی‌تری در اتاق کودک مورد استفاده قرار می گیرند و اقتصادی و به صرفه هستند که می توان آن را در کنار سرویس خواب یک نفره قرار داد.

برای اتاق کودک آینه قدی بخریم یا خیر؟

آینه قدی از اجزای مهم در دکوراسیون اتاق خواب می‌باشد. اما آیا می‌توان از این وسیله برای دکور و زیبایی اتاق کودک استفاده کرد یا خیر؟ به طورکلی وجود آینه‌ قدی مخصوصاً آنهایی که پایه‌دار هستند برای اتاق کودک و نوزاد خطرساز است. اما بهتر است که از آینه‌های نوری که مخصوص اتاق کودک است استفاده شود.

آینه نوری به جای آینه قدی، زیبایی دکوراسیون اتاق خواب فرزند شما را با ایمنی بیشتر به همراه دارد. این آینه‌ها طراحی فوق العاده‌ای دارند و دارای کیفیت بالا در مواد اولیه می‌باشد. برای همین مناسب سرویس خواب نوزاد است.

وجود آینه نوری در اتاق خواب کودک مزایای زیادی دارد. از این مزایا می‌توان به ایجاد حس خوب و روحیه شاداب‌تر کودک اشاره کرد. کودک می‌تواند با آینه با دوست خیالی خودش رابطه برقرار کند و قدرت تخیل او تقویت شود.

کلام پایانی

فرزندان دوقلو فارغ از اینکه نیاز به مراقبت مضاعف دارند، شیرینی خاص خود را هم دارند که باعث می‌شود با لذت بیشتری این کار را انجام دهیم. دوقلوها از نوزادی تا بزرگسالی ارتباط عاطفی نزدیکی با یک دیگر دارند و بهتر است که شما برای تحکیم این ارتباط، به عنوان والدین آن‌ها بکوشید. اتاق خواب دوقلوها بهتر است فضایی آرامش‌بخش همراه با کارایی مناسب باشد تا همواره فضایی دوست داشتنی بوده و خسته کننده نشود. با این روش می‌توانید مطمئن شوید که دوقلوهایتان از بودن در کنار یک دیگر لذت می‌برند. شما برای دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها چه پیشنهادی دارید؟

سوالات متداول

  1. تا چه سنی داشتن اتاق خواب مشترک برای دوقلوها بهتر است؟
    دوقلوها تا کودکی وابستگی زیادی به یک دیگر دارند و بهتر است اتاقشان را با هم شریک شوند تا بتوانند از حضور هم لذت ببرند اما با گذر زمان و ورود به نوجوانی بهتر است برای احترام به حس استقلال هر یک از آن‌ها اتاقی جدا برایشان در نظر گرفت.
  2. برای اتاق خواب دوقلوها چه مدل سرویس خوابی بهتر است؟
    جهت دریافت مشاوره خرید و دکوراسیون با کارشناسان بالسا تماس حاصل نمایید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

1 دیدگاه دربارهٔ «اصول مهم در دکوراسیون اتاق دوقلوها;

دیدگاهتان را بنویسید