بالش مموری فوم چیست و چه مزایایی دارد؟

اغلب ما حدود یک‌سوم عمر خود را در خواب سپری می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که وجود آن برای داشتن یک خواب راحت لازم است، بالش است. برخلاف گذشته که اغلب بالش‌ها با پر یا پارچه پُر می‌شدند، با پیشرفت تکنولوژی امروزه با بالش‌های متراکم و منسجمی مانند بالش مموری فوم مواجه هستیم. حال شاید با خود بپرسید بالش مموری فوم چیست. مموری فوم نوعی فوم پلی‌اورتان است که پس از ترکیب با مواد شیمیایی ویژه ساختار الاستیکی و منعطفی پیدا کرده است. ویژگی بارز آن این است که می‌تواند تحت فشار تغییر شکل دهد و با از بین رفتن فشار به شکل اولیه خود باز گردد. در نتیجه به شما اجازه می‌دهد که هنگام خواب یک پشتیبان عالی برای سر و گردن خود داشته باشید. این فوم در سال‌های اخیر به شدت پرطرفدار شده و به عنوان ماده اولیه در ساخت بالش طبی به کار می‌رود.
اولین محصول از این بالش در سال 1992 عرضه شد که با ساختار متراکم و بسته خود باعث می‌شد افراد هنگام خواب احساس گرما کنند. در واقع فوم آن دقیقا از همان نوعی بود که برای عایق‌کاری دیوارهای ساختمان استفاده می‌شد. شرکت‌های تولیدکننده به‌آرامی دریافتند که این نوع فوم خیلی برای ساخت بالش طبی عالی نیست. پس از آن بود که استفاده از فوم سلول‌باز رایج شد. امروزه برحسب نوع مواد به‌کاررفته برای ترکیب با فوم سلول‌باز، انواع مختلفی از بالش مموری فوم در بازار وجود دارد. در ادامه به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

مقاله پیشنهادی: فواید بالش طبی

انواع بالش مموری فوم طبی

از انواع این نوع بالش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالش مموری فوم سنتی: معمولا مشابه با بالش‌های معمولی به‌صورت یک بالش مستطیلی ساده با ارتفاع کم عرضه می‌شود. قابلیت گردش هوا و تطبیق‌پذیری این نوع بالش‌ها زیاد است.
  • بالش مموری فوم کانتور یا شیب‌دار: این بالش در کناره‌ها دارای دو شیار افقی است که باعث می‌شود بخش مرکزی آن کمی گودافتاده شود. به‌همین‌دلیل، برای حمایت از گودی گردن و کاهش خروپف عالی است. پزشکان معمولا استفاده از این بالش طبی برای آرتروز گردن را توصیه می‌کنند.
  • بالش مموری فوم خرد شده: داخل آن با فوم خرد شده پر شده است. به‌همین‌دلیل، ارتفاع آن نه خیلی زیاد و نه خیلی کم است و قدرت گردش هوای بالایی دارد.
  • بالش مموری فوم گُوی‌ شکل: اصولا برای افراد مبتلا به مشکلات تنفسی، رفلاکس اسید معده به مری و سینوزیت مفید است. زیرا در زمان خواب سر کمی بالاتر قرار می‌گیرد.

 

فواید بالش طبی مموری فوم

بزرگ‌ترین مزیت این بالش طبی نرم، قابلیت تسکین درد و فشار است. زیرا ساختار ویسکوالاستیک آن به‌گونه‌ای است که بدون نیاز به جابه‌جایی بدن، به‌راحتی با آناتومی گردن و سر شما هماهنگ می‌شود. همین مسئله آن را به یک گزینه عالی برای افراد مبتلا به مشکلات ارتوپدی سر، گردن و ستون فقرات و کودکان در حال رشد تبدیل کرده است. مطمئنا با توزیع یکنواخت وزن، ایجاد تراز مناسب برای کمر و ستون فقرات و جلوگیری از اعمال فشار غیر ضروری بر آن‌ها، شب آرامش و خواب بهتری را تجربه خواهید کرد. کیفیت خواب شبانه تاثیر زیادی روی سلامت کلی بدن دارد. اصولا افزایش جریان خون در ماهیچه‌های شما هنگام خواب باعث بهبود گردش خون در کل بدن می‌شود.

یک مطالعه در سال 2020 نشان می‌دهد که بالش‌های لاتکس یا مموری فوم ممکن است حمایت بیشتری از گردن داشته باشند و کیفیت خواب را در همه افراد به‌خصوص بیماران درگیر درد مزمن در گردن، شانه‌ها و پشت بهبود بخشند. هنگامی‌که سر، گردن و ستون فقرات در یک راستا قرار می‌گیرند، مجاری هوا نیز باز می‌ماند. مطمئنا با عملکرد صحیح دستگاه تنفسی احتمال بروز خروپف کمتر می‌شود.

یک مطالعه بسیار کوچک در سال 2019 روی افرادی‌ که به‌تنهایی تحت درمان کایروپراکتیک قرار گرفتند در مقایسه با کسانی‌ که هم‌زمان با این درمان از بالش مموری فوم استفاده می‌کردند، نشان داد که گروه دوم پیشرفت‌های چشمگیری در بهبود سریع‌تر درد گردن و ستون فقرات داشتند.

قیمت و خرید بالش مموری فوم

بالش‌های مموری فوم به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند دارای قیمت بیشتری نسبت به بالش‌های معمولی هستند. بسیاری از مشتری‌ها در هنگام خرید این نوع بالش‌ها از قیمت آن تعجب کنند، اما کیفیت بالش‌های مموری فوم بسیار بیشتر از بالش‌های معمولی است.

به طور معمول هر بالش مموری فوم ۴ تا ۵ برابر قیمت یک بالش معمولی است. پیشنهاد می‌کنیم اگر خرید سرویس خواب با کیفیت و مرغوبی را از فروشگاه‌های معتبر انجام داده‌اید کالای خواب با کیفیت و مناسبی هم تهیه نمایید تا خواب راحتی داشته باشید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

هنگام خرید بالش مموری فوم دقت نمایید که مدل‌های جدیدی از این نوع بالش تولید شدند که دارای ژل‌های خنک کننده هستند و در محیط های گرم دیگر برای مدت زمان طولانی گرما را در خود نگه نمی‌دارند.

بالش مموری فوم بالسا

بالسا با معرفی دو بالش مموری فوم به مخاطبین این امکان را می‌دهد که بر اساس نیاز و ترجیح خود یکی از فرم‌های بالش مموری فوم را انتخاب کنند. این دو مورد عبارت‌اند از:

  • بالش طبی مموری فوم کلاسیک: این بالش با ویژگی‌های ارتوپدیک مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. همچنین وجود فوم ویسکو در داخل این بالش و الیاف پنبه ژاکارد در رویه، از مواردی است که در این محصول مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • بالش طبی مموری فوم موج‌دار: بالش مموری موج‌دار از محصولات طبی و ارتوپدیک در بالش‌های بالسا است. محصولی با طراحی خاص که به‌ طور انحصاری جهت پیشگیری از بروز بیماری‌های آرتروز، دردها و گرفتگی‌های عضلانی مربوط به خواب تولید شده است.

هر دو این بالش‌ها قابلیت شست و شو دارند و برای دردهای عضلات و مهره‌های گردن مناسب‌اند.

سخن آخر
با توجه به نکات ذکر شده، واقعا بالش مموری فوم یک بالش طبی برای آرتروز گردن، ستون فقرات و کمر محسوب می‌شود. علاوه‌براین، قابلیت آن را دارد که زمینه یک خواب راحت را برای افراد سالم به‌خصوص کودکان و میانسالان فراهم کند. اگر بعد از استفاده از چندین نوع بالش همچنان با درد گردن یا سر مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم پس از مشورت با پزشک متخصص ارتوپد یا طب فیزیکی یکی از انواع بالش مموری فوم را امتحان کنید!

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

1 دیدگاه دربارهٔ «بالش مموری فوم چیست و چه مزایایی دارد؟;

دیدگاهتان را بنویسید