لمسه کاری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

امروزه برای شیک تر و مدرن تر به نظر رسیدن فضای خانه، با استفاده از لمسه کاری، برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های منظم و زیبایی در پارچه مبلمان یا تخت خواب ایجاد می‌کنند. در این مقاله از مجله بالسا قصد داریم به بررسی لمسه کاری، نحوه نصب آن و نحوه تمیز کردن لک از روی لمسه تخت بپردازیم، بنابراین با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

لمسه کاری چیست؟

لمسه کاری که با نام‌های لمسه کوبی و لمسه دوزی نیز شناخته شده است، به برجستگی‌های مرتب و منظمی که روی لوازم منزل همچون مبلمان و تخت خواب و انواع وسایل اتاق خواب مانند میز آرایش و … ایجاد می‌کنند، گفته می‌شود. در لمسه کاری لوازم دکوراتیو، فرورفتگی‌ها و برجستگی‌ها را با استفاده از دکمه، گل میخ یا دوخت به شکل زیبا و خاص پوشش داده و موجب ظرافت و زیبایی چشمگیری در انواع مبل پارچه ای و چرم و تخت خواب‌ها می‌شوند. لمسه تهیه شده از متریال عایق نظیر فوم پلی‌ یورتان، یک لایه پوششی از چرم طبیعی، چرم مصنوعی یا پارچه را به دو صورت دستی یا دوخت روی مبلمان و تخت خواب انجام می‌دهند. روش دستی لمسه کوبی بسیار پر زحمت و پر هزینه بوده و برای پارچه‌هایی نظیر مخمل، چرم، حریر و ژاگارد مناسب است.

مزایای استفاده از لمسه کاری روی لوازم دکوراتیو

مزایای استفاده از لمسه کاری روی مبلمان، دیوار و تخت خواب عبارتند از:

    • عایق در برابر صدا برای حفظ آرامش محیط
    • عدم نفوذ رطوبت در این لوازم
    • دارای قابلیت شست و شو
    • پوشاندن برخی از عیوب دیوار
    • دارای سحطی نرم و انعطاف پذیر
    • افزایش زیبایی مبلمان، دیوار و تخت خواب

نحوه انجام لمسه کاری چیست؟

یکی از نکاتی که در زمان خرید کالای خواب یا سرویس خواب ممکن است توجه شما را جلب کند، لمسه کاری است. نحوه نصب لمسه کاری روی مبلمان، دیوار و سرویس خواب نوزاد، نوجوان و برگسال به این صورت که با استفاده از دریل بخش‌های نشانه گذاری شده برای لمسه کاری را سوراخ کرده و در نهایت بعد از اتمام سوراخ کاری چوب و فوم، پارچه را روی فوم می‌کشند.

لمسه کاری بر روی تخت خواب

برای زیباتر شدن اتاق خواب و سرویس خواب، خرید تخت خواب، پاتختی یا پافی که با لمسه تزیین شده باشد، انتخاب مناسب‌تری است. علاوه بر لمسه کاری تخت، برخی از دیوارهای بالای تخت، میز و مبلمان را با روش لمسه کاری، خاص تر کرده و جلوه ای بی نظیر به دکوراسیون منزل می‌بخشند. همچنین برای لمسه کاری از پارچه‌هایی در طر‌ح‌ها و رنگ‌های متنوع مانند مخمل، ساتن، تافته، جیر، چرم، ابریشم، لنین، کوپلن و ویسکوز که دارای خاصیت ضد آب، ضد لک، عایق در برابر اشعه‌های خورشید و پوسیدگی هستند، استفاده می‌کنند.

نحوه تمیز کردن لک از روی لمسه تخت

بعد از ایجاد شدن لکه بر روی لمسه آن را رها نکنید، زیرا پاک کردن لکه خشک شده به مراتب سخت‌تر از لکه‌ای که تازه ایجاد شده است. در نظر داشته باشد که بر اساس جنس پارچه‌ی لمسه و همچنین جنس لکه‌ی ایجاد شده، باید از روش های متفاوتی برای پاک کردن لکه استفاده نمود. اما در حالت کلی برای تمامی پارچه‌ها، در ابتدا استفاده از یک دستمال مرطوب (ترجیحا همرنگ با لمسه) برای پاک کردن لکه استفاده کنید، در صورتی که تاثیری در رفع لکه ایجاد نشد می‌توان از شوینده‌های ملایم نظیر شامپو فرش با آب گرم استفاده کنید.

در صورتی که لمسه تخت شما از جنس چرم است، به هیچ عنوان از صابون استفاده نکنید، زیرا پاک کردن چرم با صابون مناسب نبوده و موجب آسیب به پارچه چرم می‌شود. یک دستمال کتان و سرکه، می‌تواند جایگزین مناسب‌تری برای پاک کردن لکه از روی پارچه چرم باشد. همچنین تخت خواب و مبلمان لمسه کوبی شده در مقابل رطوبت عایق بوده و به راحتی رطوبت جذب نمی‌کنند. استفاده از آب زیاد و حلال‌های پاک کننده، گزینه مناسبی برای تمیز کردن لمسه کوبی تخت یا مبلمان محسوب نمی‌شوند. برای راحتی خیال می‌توانید در ابتدا از مایع شوینده در قسمت کوچکی از لمسه تخت که در معرض دید نیست، استفاده کنید، در صورتی که تاثیری روی لمسه ایجاد نشد از آن برای پاک کردن لکه استفاده کنید.

کلام پایانی …
از آنجایی که تخت خواب مهم‌ترین قسمت اتاق خواب زوجین است پیشنهاد می‌شود و لمسه کاری در افزایش آرامش و زیبایی نقش بسزایی دارد پیشنهاد می‌شود در زمان خرید سرویس خواب دونفره و همچنین سرویس خواب یک نفره نیز به این مساله دقت کنید. استفاده از لمسه کوبی در دکوراسیون منزل خصوصا در وسایلی مانند آینه قدی، ظاهری منحصر به فرد و شیک در فضای منزل ایجاد می‌کند. بنابراین برای داشتن نشیمن و اتاق خواب مدرن و شیک، از مبلمان و تخت لمسه دار با کیفیت استفاده کنید. مجموعه بالسا یکی از بهترین مجموعه‌ها در تهیه با کیفیت ترین لوازم دکوراتیو لمسه کاری شده محسوب می‌شود. بنابراین با ارتباط با مشاوران فروش این مجموعه می‌توانید انواع تخت خواب زیبا و خاص لمسه ‌کاری شده را سفارش دهید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید