تخت خواب چوبی بهتر است یا فلزی؟

تخت خواب چوبی بهتر است یا فلزی

تخت خواب فلزی یا چوبی؟ انتخاب شما کدام است؟ یکی از اصلی‌تررین نکاتی که در هنگام خرید تخت خواب باید به آن توجه کرد، جنس آن می‌باشد. وجود یک تخت خوب و با کیفیت، علاوه‌بر اینکه خواب آرام و استانداردی را برای ما به ارمغان می‌آورد بلکه باعث افزایش بازدهی روزانه ما نیز می‌شود. در بین تخت خواب‌ها رایج‌ترین جنس، تخت خواب چوبی و فلزی است.

تخت چوبی بهتر است یا فلزی؟

اما تخت خواب چوبی بهتر است یا فلزی؟ یکی از اصلی‌ترین مواردی که بر انتخاب تخت چوبی یا فلزی تاثیر می‎گذارد، سلیقه شخصی است. اما در این میان فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که تاثیر بسیار زیادی در انتخاب تخت خواب فلزی یا چوبی می‎گذارند. در ادامه به بررسی تک تک این موارد می‎پردازیم، تا به جواب تخت خواب چوبی بهتر است یا فلزی؟ برسم. همراه ما باشید.

مزایای تخت خواب چوبی

جنس ‎چوب و به صورت کلی چوب، یک ماده‎ی نرم و انعطاف پذیری هست که می‌توان آن را به راحتی با طرح و نقش‌هایی تزئین کرد که زیبایی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، چوب دوام بسیار بسیار بالایی دارد، به گونه‌ای که حتی در محیط‌های با رطوبت بالا نیز، بسیار مقاومت می‌کند. چوب یکی از پر مصرف‌ترین مواد اولیه در تولید مبلمان، تخت خواب دو نفره و یک نفره، کمد و سرویس خواب می‌باشد. تخت خواب‌های چوبی هرگز صدا و جیرجیری نمی‌دهند. تخت خواب‌های چوبی در طرح‌ها و سبک‌های متنوعی تولید می‌شوند که شما می‌توایند با در نظر گرفتن بودجه و علاقه خود به راحتی گزینه مورد نظرتان را پیدا کنید. همین ابتدا نیز بگوییم اگر قصد خرید سرویس خواب نوزاد را دارید بهتر است تخت و باقی اقلام را چوبی انتخاب کنید، چرا که کودک در سرویس چوبی احساس آرامش بیشتری دارد و راحت تر به خواب می‌رود و ضد حساسیت است.

تخت خواب فلزی یا چوبی

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید تخت خواب

معایب تخت خواب چوبی

هر محصول در کنار مزایای خود، دارای معایبی نیز هست. این نکته برای تخت خواب‌های چوبی نیز صدق می‎کند. یکی از معایب تخت خواب‌های چوبی سنگین وزن بودن آنها است. سنگین بودن تخت خواب‌های چوبی باعث می‌شود که نتوان آنها را به راحتی حرکت داد و این امر باعث می‎شود که افرادی که دائم در حال اسباب کشی هستند به سختی بیفتند. تخت خواب‌های چوبی مقاومت بسیار کمی در برابر حشرات موذی و خطر و خش‌ها دارند. از طرفی دیگر تخت خواب‌های چوبی به دلیل جنس و حساسیتی که دارند و البته موارد دیگری چون طرح و نقش‌های آنها، قیمت بالاتری نیز نسبت به دیگر تخت‎ها دارند.

مزایای تخت خواب فلزی

تخت خواب فلزی برخلاف سرویس خواب‎های چوبی، مقاومت بسیار بالایی در برابر حشرات موذی، شکستگی و البته خط و خش هادارند. فلزها به دلیل اینکه مقاومت بالایی دارند، از لایه‌های نازک‎تر و کمتر آنها در تولید تخت خواب استفاده می‎شود، بنابراین تخت خواب‎های بسیار سبکی هستند. این مدل تخت خواب‎ها فضای بسیار کمتری را نسبت به تخت خواب‎های چوبی اشغال می‎کنند، بنابراین اگر علاقه به تخت خواب فلزی دارید و محیط اتاق خواب شما نیز کوچک است، تخت خواب فلزی بهترین انتخاب برای شما می‎باشد.

مقاله پیشنهادی: تخت خواب ام دی اف بهتر است یا چوبی

تخت چوبی یا فلزی

معایب تخت خواب‎های فلزی

یکی از اصلی‎ترین معایب تخت خواب‎های فلزی، سر و صدای زیاد آنها است. تخت خواب‎های فلزی پس از مدتی استفاده به دلایل مختلفی همچون بی‎کیفی بودن جنس فلز، وزن بالای فرد و غیره، مقاومت خود را از دست می‌دهند و شروع به سر و صدا می‌کنند. یکی دیگر از معایب تخت خواب‌های فلزی، حساسیت بالای آنها نسبت به رطوبت است. تخت خواب‌های فلزی با قرارگیری در برابر رطوبت پس از مدت کوتاهی دچار زنگ‌زدگی می‌شوند. تخت خواب‌های فلزی عموما طرح و رنگ متفاوت و یا متنوعی ندارد و غالبا طرح‌های آنها ساده و تک بعدی است.

طول عمر تخت خواب‎های چوبی

اگر اهل گردش در موزه‌ها باشید، قطعا به تخت خواب‌های چوبی برخورد کرده‌اید که قدمتی بیش از صد سال دارند. می‎‌توان گفت که تخت خواب‌های چوبی به معنای واقعی کلمه خود تا پایان عمر ما، دوام و طول عمر دارند. اگر به دنبال انتخاب تخت خوابی هستید که تا ابد برای شما بماند، تخت خواب‎های چوبی تنها و بهترین انتخاب برای شما هستند.

مقاله پیشنهادی: تاثیر کالای خواب بر کیفیت خواب

تنوع تخت خواب‌های چوبی

همانطور که در قسمت‌های بالاتر گفتیم تخت خواب‌های چوبی تنوع بسیار بسیار بالایی نسبت به تخت خواب‌های فلزی دارند و این مورد دست شما را برای انتخاب تخت یک نفره و یا دونفره مورد علاقه خود باز نگه می‎دارد. در ضمن وجود تخت خواب چوبی در هر اتاقی حسی سطنتی و شکوهمندانه‌ای را در محیط ایجاد می‌کند. پس اگر طرفدار سبک‌های لوکس و لاکچری هستید، انتخاب تخت چوبی چوبی را در اولویت قرار دهید.

وزن تخت خواب‌های چوبی

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، تخت خواب‌های چوبی وزن سنگین‌تری نسبت به دیگر تخت خواب‌ها دارند. اما اگر شما علاقمند به تخت خواب‌های چوبی هستید ولی از طرفی می‎دانید که وزن سنگین آن برای شما مشکل‌ساز می‌شود، شما می‌توانید از تخت خواب‌هایی تنها با طرح چوب را انتخاب کنید.

تخت چوبی بهتر است یا فلزی

زنگ‎زدگی تخت خواب فلزی

درست است که قیمت تخت خواب‌های فلزی کمتر از تخت خواب‌های چوبی است. اما به نظر شما هر جنس ارزانی بی حکمت است؟ تخت خواب‌های فلزی طول عمر بسیار پایینی دارد. پس اگر به دنبال تختی هستید که بادوام باشد بهتر است که دور تخت خواب‌های فلزی را خط بکشید. تخت خواب‌های فلزی در فضاهای مرطوب به دلیل واکنش‌دهی آهن با اکسیژن، رطوبت و آب به سرعت زنگ می‎زند. شما برای جلوگیری از این اتفاق باید از خیس شدن تخت‎های فلزی جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که تخت خواب‌های فلزی برای مناطقی با رطوبت بالا اصلا مناسب نیست.

تخت خواب فلزی یا چوبی؟

تا به اینجای کار به بررسی مزایا و معایب تخت خواب فلزی و چوبی پرداختیم. حال سوال اول را مجدد می‎پرسم: انتخاب شما کدام است؟ تخت چوبی یا فلزی؟ به طور کلی برای خرید تخت خواب چوبی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. انتخاب تخت خواب چوبی، برای شما بهترین اسن، چرا که هم از لحاظ ظاهری زیباست و هم از لحاظ کیفیت خیال شما را راحت می‌کند و برای سال‌های طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید. چه سرویس خواب یک نفره بخواهید و چه سرویس خواب دو نفره، چوب انتخاب ایده‌الی برای‌تان خواهد بود.

سوال متداول

  1. طرز تمیز کردن کدام یک آسان‎تر است، تخت چوبی یا فلزی؟
    تمیز کردن تخت خواب‎های چوبی به مراتب آسان‎تر از تخت خواب‌های دیگر است. فقط کافیست سالی یکبار با دستمالی نمدار خاک آن را گرفته و به آن لاک مخصوص مبلمان بزنید.
  2. تخت خواب چوبی بهتر است یا فلزی؟
    تخت خواب فلزی شاید قیمت پایین تری داشته باشد اما کیفیت و طول عمر آن بسیار پایین تر از تخت چوبی است. علاوه بر اینکه از لحاظ ظاهری تخت چوبی بسیار جذاب تر است.

 

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

2 دیدگاه دربارهٔ «تخت خواب چوبی بهتر است یا فلزی؟;

  1. به نظرم تخت خواب چوبی روح میده به فضای اتاق خواب خیلی دوست دارم از محصولات بالسا خرید کنم مخصوصا مدل شایلین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید