بهترین تزیین و چیدمان برای کتابخانه

بهترین تزیین و چیدمان برای کتابخانه

آیا تا به حال به چگونگی تزیین کتابخانه و تاثیر آن در فضای منزلتان فکر کرده‌اید؟ تزیین و چیدمان برای کتابخانه رابطه مستقیمی با سبک دکوراسیون و نوع معماری منزلتان دارد که کتابخانه به چه شکل و در کدام قسمت از منزل قرار گرفته باشد. شما می‌توانید علاوه‌بر چیدمان کتاب‌ در کتابخانه، آن را به عنصر تزیینی تبدیل کنید تا یک کتابخانه کاربردی و جذاب داشته باشید.  در این وبلاگ از بالسا شما را با ایده‌های جذاب چیدمان کتابخانه و تزیین قفسه کتابخانه آشنا خواهیم کرد تا بتوانید بهترین دکور را برای کتابخانه منزلتان به ارمغان بیاورید.

نحوه چیدن کتاب در کتابخانه؛ آشنایی با اصول قرار دادن کتاب‌ها

برخی از افرا به‌دلیل تغییر دکوراسیون منزل به فکر خرید کتابخانه هستند. شما هر کدام از دسته افراد که باشید، تزیین و نحوه چیدن کتاب در کتابخانه یکی از امر‌های ضروری برای محل شماست.

چیدمان موضوعی کتاب ها

چیدن کتاب‌ها بر‌اساس موضوع، نیازمند کتاب‌های نسبتا متنوعی است. ساده‌ترین راه برای نحوه چیدن کتاب در کتابخانه، قرار دادن آن‌ها بر‌اساس موضوعشان در قفسه های کتابخانه است. برای این کار یک طبقه از کتابخانه را به شعر‌ها، یک طبقه به رمان‌ها و طبقه بعدی را به کتاب‌های فلسفی اختصاص دهید.

تعادل در چیدمان کتاب در کتابخانه

اگر تعداد کتاب‌های شما محدود است، برای زیباتر شدن کتابخانه‌تان می‌توانید آن‌ها را به‌صورت یکسان و متقارن در سمت راست و چپ کتابخانه قرار دهید، به‌عنوان مثال اگر در طبقه بالای کتابخانه 8 عدد کتاب قرار داده‌اید، در قفسه پایینی 6 کتاب قرار دهید؛ با این روش جلوه زیبا و منظمی برای کتابخان‌تان خلق خواهید کرد.

تعادل در چیدمان کتاب در کتابخانه

چیدن کتاب بدون کتابخانه؛ به‌وسیله شلف‌های دیواری

چیدن افقی کتاب‌ها روی هم، بیشتر حالت دکوری دارد؛ زیرا کتاب‌هایی که به این شکل چیده شده‌اند، برداشتن و قرار دادن دوباره کتاب‌ها به همان شکل سخت خواهد بود، اما اگر تصمیم به چیدن کتا‌ب‌ها به‌صورت افقی را دارید به ابعاد و سایز آن‌ها توجه کنید تا کتابخانه‌ای با ظاهر زیبا‌تر داشته باشید. استفاده از شلف‌های دیواری برای قرار دادن کتاب‌ها به‌صورت افقی نیز انتخابی ایده‌آل برای تزیین دیوار منزل به شمار می‌رود.

چیدن کتاب‌ها طبق کالیته‌های رنگی جذاب در کتابخانه

یکی از بهترین و جذاب‌‌ترین چیدمان کتاب در کتابخانه‌، چیدن کتاب بر‌اساس رنگ است. البته ممکن است کتاب‌های شما چنین تنوع رنگی برای عملی شدن این ایده را نداشته باشد، اما به عنوان یک ایده می‌توانید به آن فکر کنید. در این حالت کتاب‌ها جنبه دکوراتیو به خود می‌گیرند و فضای فوق‌العاده دلنشین را برای شما ایجاد می‌کنند.

بهترین روش چیدمان کتاب به‌صورت عمودی در کتابخانه

یکی از بهترین روش‌ چیدمان کتاب‌ در کتابخانه، چینش عمودی کتاب‌ها بر‌اساس سایز آن‌ها است. بهتر است که کتاب‌های بلند در سمت راست کتابخانه و کتاب‌های کوتاه‌تر سمت چپ قرار بگیرند. علاوه‌‌براین کتابخانه‌تان را به‌گونه‌ای خریداری کنید که فاصله 40 سانتی‌متر از سقف داشته باشد تا دسترسی به کتاب‌های طبقات بالا آسان‌تر باشد.

بهترین روش چیدمان کتاب به‌صورت عمودی در کتابخانه

معرفی ایده‌های تزیین دکوراسیون کتابخانه در منزل

کتابخانه‌ها علاوه‌بر فضای ذخیره‌‌‌‌سازی رمان‌ها و کتاب‌ها، فضایی برای نمایش وسایل دکوراتیو، دکوری‌های کوچک‌ و گل و گیاه نیز محسوب می‌شوند. حتما قبل از چیدمان کتاب در کتابخانه به چیدن دکوری‌ها در قفسه‌های کتابخانه دقت کنید. چیدمان مناسب و قرار دادن وسایل‌ در جای صحیح، به اتاق خواب یا محل کار جلوه‌ زیبایی می‌دهد و ظاهر مرتب آن، به مخاطب حس آرامش القا می‌کند.

ترکیب کتابخانه و میز تحریر؛ ایده خلاقانه برای چیدمان اتاق‌خواب

ابداع لوازم چند منظوره یکی از بهترین ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون اتاق‌خواب است. ترکیب کتابخانه و میز تحریر محیطی برای تشویق به مطالعه برای افراد به وجود می‌آورد. وجود کتابخانه در کنار یا بالای میز تحریر باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود. با این روش علاوه‌بر داشتن محیط گسترده‌، یک طراحی خاص و به‌روز با سبک دکوراسیون مینیمالیستی برای اتاق خود ایجاد می‌کنید.

ترکیب کتابخانه و میز تحریر

 راهی برای دسترسی راحت‌تربه کتاب‌ها، انتخاب کتابخانه کنار تخت‌خواب

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که علاقه‌مند به کتاب خواندن در تخت‌خواب هستید و قصد دارید دسترسی راحت تری  به کتاب‌هایتان را داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌شود کتابخانه خود را در کنار سرویس خواب نصب کنید و کتاب‌های مورد‌استفاده مثل درسی و رمان در آن قرار دهید. اگر قصد نصب کتابخانه ثابت در بالای سرویس خواب را دارید، بهتر است حوادث و خطرات زلزله را در نظر بگیرید و آن را در دیوار‌های جانبی نصب کنید.

تزیین کتابخانه با یادگاری و سوغاتی‌های خاطره‌انگیز در قفسه‌های کتابخانه

شما می‌توانید برای تزیین کتابخانه اشیایی که معنای خاصی برای شما دارد را در قفسه‌های کتابخانه قرار دهید. با این روش کمی تنوع در کتابخانه ایجاد می‌کنید که با مشاهده کتابخانه‌تان حس و حالی خوشایند به شما تزریق می‎شود. به‌عنوان مثال یادگاری از سفر‌ها یا سوغاتی‌هایی که برای شما ارزشمند است را در گوشه‌ای از کتابخانه قرار دهید. برای داشتن ظاهر زیباتر کتابخانه، می‌توان دسته‌ای از کتاب‌ها را به‌عنوان پایه برای زیر اشیا نیز استفاده کنید.

استفاده از قاب‌عکس در کتابخانه؛ تداعی کننده خاطرات

بعضی از عکس‌ها به‌دلیل قشنگی و حس خوشایند باید در فضایی خاص قرار داده شوند. از این رو بهتر است یک قسمت از طبقه کتابخانه را به عکس‌های دوران کودکی و خانوادگی اختصاص دهید. این کار باعث می‌شود هر روز با دیدن این عکس‌ها، خاطرات و نوستالژی‌ها در ذهنتان تداعی شود و ظاهری زیبا در کتابخانه ایجاد کند.

استفاده از قاب‌عکس در کتابخانه

چیدمان کتابخانه در پذیرایی؛ ایجاد فضای رویایی و لذت‌بخش

پذیرایی نقطه کانونی هر منزل است؛ قرار دادن کتابخانه در سالن پذیرایی علاوه‌بر ایجاد محیطی کلاسیک و جذاب، سبب تشویق افراد به مطالعه بیشتر می‌شود. مدل و طراحی کتابخانه در منزل بستگی به سبک دکوراسیون فضا دارد. امروزه کتابخانه‌ها با طرح‌های ساده، سبک‌های مینیمال و مدرن بیشتر از کتابخانه‌های کلاسیک طرفدار دارند و مناسب همه سبک‌های دکوراسیون هستند.

ایده های خلاقانه کتابخانه برای اتاق خواب

معمولا دکوراسیون اتاق‌خواب شامل سرویس خواب، مبلمان، میز و کمد است؛ ممکن است در ذهن شما این ابهام به وجود بیاید که آیا فضایی برای کتابخانه باقی می‌ماند یا خیر؟ ممکن است شما یک فرد کتاب‌خوان و اهل مطالعه بوده و در پذیرایی فضای کافی برای قرار دادن کتابخانه را نداشته باشید. بدین‌ترتیب بهترین مکان برای قرار دادن کتابخانه در اتاق خواب است.

بهترین کتابخانه برای خانه‌های کوچک

بهترین کتابخانه برای خانه‌های کوچک

اگر متراژ منزلتان کوچک است و قصد انتخاب شکیل‌ترین کتابخانه‌ درعین حال سایز کوچک را دارید، باید نکاتی را در نظر بگیرید. در مرحله اول، جای مناسب کتابخانه در خانه را انتخاب کنید. بهتر است کتابخانه‎ای که انتخاب می‌کنید، مختص به یک بخش از خانه نباشد که در آینده امکان تغییر دکوراسیون را داشته باشید. حتما بودجه و هزینه مورد‌نظر خود را برای خرید کتابخانه در نظر داشته باشید.

در نتیجه برای آگاهی بیشتر در ارتباط با نوع طراحی داخلی خانه، در نظر گرفتن حداقل یا حداکثر بودجه و آشنایی با انواع مدل‌های کتابخانه در بازار شما را به مطالعه وبلاگ راهنمای خرید کتابخانه دعوت می‌کنیم.

مناسب ترین انتخاب کتابخانه با محصولات بالسا

مناسب‌ترین مکان برای چیدمان و تزیین کتابخانه در منزلتان جایی است که علاوه‌بر دسترسی راحت به کتاب‌ها، جلوه‌ای زیبا و جذابی در فضا داشته باشد. در این مقاله شما را با چیدمان اصولی تزیین قفسه‌ها، محل مناسب کتابخانه و بهترین کتابخانه در اتاق خواب آشنا خواهیم کرد تا بهترین چیدمان کتاب در کتابخانه را در منزلتان داشته باشید.

اگر قصد خرید و مشاهده مدل‌های به‌روز کتابخانه را دارید، روی محصولات بالسا در صفحه اصلی فروشگاه کلیک کنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید