بهترین طراحی دکوراسیون و استفاده از فضای زیر پله با این 5 وسیله

طراحی و ایده برای زیر پله

اگر منزل شما 2 طبقه است و پله بخشی از فضا را تشکیل داده، بهتر است تا از بهترین نقشه و ایده‌ها برای طراحی زیر پله استفاده کنید، به این صورت علاوه‌بر اینکه از فضای زیر پله به بهترین نحو استفاده کردید، می‌توانید منزل دوبلکسی شکیل‌تر با دکوراسیون زیر پله ای خاص  و متفاوت هم داشته باشید‌. اگر مشتاق شدید تا بدانید که چه شکلی می‌توانید بهترین دکور را برای زیر پله داشته باشید، تا پایان مقاله یهترین ایده طراحی زیر پله از بالسا همراه ما باشید.

با فضای زیر پله چه کارهایی می توان انجام داد؟

شاید در گذشته فضای زیر پله جایی پرت در خانه محسوب می‌‌شد، اما امروزه می‌تواند یکی از اصلی‌ترین نقاط جلب توجه خانه باشد. تصور کنید که زیر پله شما جایی باشد که بتوانید به عنوان یک دکوراسیون کاربردی از آن استفاده کنید و در کنارش به زیبایی خانه هم کمکی حسابی کرده باشید.

فضای زیر پله را با کتابخانه پر کنید

شاید فکر کنید که فضای زیر پله قابل استفاده نیست، اما شما می‌توانید با خرید کتابخانه و نصب آن در فضای زیر پله به طور همزمان به زیبا کردن و استفاده از تک تک نقاط خانه به نفع خودتان استفاده کنید. نصب کتابخانه اصولی و زیبا به طوریکه همرنگ با تم وسایل و دکوراسیون خانه باشد، در حال حاضر یکی از شیک‌ترین ابزارهای دکور برای زیباسازی منازل به شمار می‌آید.

استفاده از کتابخانه در زیر پله

فضای زیر پله می تواند پذیرای میز تحریر باشد

تقریبا می‌توان گفت که خرید میز تحریر و استفاده از آن به عنوان دکوراسیون زیر پله در حال حاضر یکی از جدیدترین و نوین‌ترین ایده طراحی زیر پله به حساب می‌آید که هزینه بسیار بالایی ندارد و می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی هم آماده شود. درست است که جای مناسب میز تحریر در اتاق مطالعه است، اما گاهی با ایجاد تنوع می‌توانید فضایی متفاوت را برای خانه و روحیه خود به تصویر بکشید. معمولا میز تحریرهایی که در فضای زیر پله قرار می‌گیرند، بسیار مینیمال و ساده هستند و دارای کشوهای کوچک هستند، البته این‌ طراحی هم می‌تواند وجود داشته باشد که میز تحریر فاقد کمد و کشو باشد، در هر صورت استفاده از میز تحریر در فضای زیر پله تفکر جدیدی است که به تازگی نمودار استقبال از آن در حال رشد است.

استفاده از میز تحریر در زیر پله

کمد لباس در طراحی زیر پله موثر است

شاید اصلا در نگاه اول امکان پذیر نباشد که در فضای زیر پله کمد لباس قرار بگیرد، اما این اتفاق کاملا شدنی است. اگر فضای زیر پله شما از حداقل ارتفاع مناسبی برخوردار است و می‌تواند ارتفاعی بالغ بر 90 سانتی‌متر الی یک متر و نیم را داشته باشد، می‌توانید از کمد لباس یا رگال لباس استفاده کنید که طراحی خیلی متفاوتی را به فضا می‌بخشد و باعث زیبایی خانه می‌شود. البته استفاده از کمد لباس کاملا بسته به سلیقه و میزان پذیرش فضای زیر پله دارد چون نسبت به میز تحریر و کتابخانه به فضای بیشتری نیاز دارد، مگر اینکه بخواهید کشوهای متعدد قرار دهید‌که بحث ارتفاع کم‌تر مد نظر باشد.

طراحی زیر پله

چه دکوری بهتر از آینه قدی برای طراحی زیر پله!

آینه در کل یکی از پرطرفدارترین اکسسوری‌ها و دکورهایی است که هر کس می‌تواند در منزلش استفاده کند، در حقیقت آینه همان وسیله‌ای است که استفاده از آن به شیک شدن و جلوه بیشتر خانه به طرز فوق‌فوق‌‌العاده‌ای کمک می‌کند، حال چه چیزی بهتر از این می‌شود که در فضای زیر پله آینه قدی قرار بگیرد؟ آینه قدی می‌تواند کاملا متناسب با ارتفاع و پهنای فضای زیر پله یا به تنهایی یا به همراه کمد لباس، کمد کفش یا هر دکور دیگری قرار بگیرد و به زیباتر شدن فضا کمک کند.

نشیمن گاه کوچکی به نام فضای زیر پله برای خود طراحی کنید

اگر تا به حال از مبل‌ها یا صندلی‌های نرم کوچک استفاده کردید و حس خوبی از نشستن روی آن‌ها دارید، پس چه بهتر که با یک تیر دو نشان بزنید و از فضای زیر پله که بدون استفاده افتاده است، یک نشیمن گاه کوچک بسازید و مانند یه پناهگاه به آن پناه ببرید و از این فضای دنج لذت ببرید. برای مثال در صورتیکه فضای زیر پله به اندازه کافی بزرگ باشد، می‌توانید این فضا را به عنوان بهترین مکان برای کتابخانه در نظر بگیرید و در کنار آن یک نشیمن گاه کوچک هم طراحی کنید تا بتوانید در یک مکان کتاب را از قفسه برداشته و به استراحت و کتاب خواندن بپردازيد.

جاکفشی در زیر پله، ایده‌ای جدید و کاربردی!

دکوراسیون زیر پله با کمد مخصوص نگهداری کفش‌ها که به آن جاکفشی می‌گوییم هم می‌تواند طراحی و پر شود. برای مثال می‌توانید فضای زیر پله را اندازه بگیرید و با توجه به ابعاد جاکفشی چوبی سفارش دهید تا ساخته شود. اینطوری علاوه‌‌بر نگهداری کفش‌ها در فضایی مناسب، از یک فضای کوچک غیر قابل استفاده هم به بهترین نحو استفاده کرده‌اید.

از فضای زیر پله بهترین استفاده را کنید!

در این بلاگ از بالسا با شما در ارتباط با نحوه چیدمان فضای زیر پله به طور مفصل صحبت کردیم، در حقیقت در زمان حال که عصر تکنولوژی و هوش و ایده‌های نوین است، دیگر اکثر فضاهای در دسترس انسان‌ها حتی فضاهای کوچک در منازل کوچک هم فضاهایی غیر قابل استفاده و پرت به حساب نمی‌آیند، به همین دلیل ایده‌هایی مانند طراحی کمد لباس و کتابخانه، جاکفشی و میز تحریر به عنوان ایده طراحی فضای زیر پله داده می‌شود و کاربران هم از آن استقبال می‌کنند. اگر شما هم تجربه‌ای در استفاده از این طراحی دارید، حتما با نوشتن نظرات خود در بخش نظرات کاربران با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید