آشنایی با سبک دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال

آیا شما علاقه‌مند به دکوراسیون چیدمان خانه با ساده‌ترین وسایل در عین حال مدرن هستید؟ سبک دکوراسیون مینیمالیسم به‌دلیل چیدمان یکنواخت وسایل ها و پالت رنگی خنثی، می‌تواند فضای بی‌نظیری متناسب با سلیقه شما فراهم کند. کلمه مینیمال در لغت به معنای سادگی و فاقد هرگونه تجمل‌گرایی است. سبک دکوراسیون مینیمال اصولا به شکل مدرن با رنگ‌های خنثی و روشن مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا این مدل طراحی، زیبایی بسزایی در محل زندگی یا کار برای افراد ایجاد می‌کند. اگر قصد تغییر دکوراسیون به سبک مینیمال دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا خانه تان را به یک مکانی مدرن با ساده‌ترین روش تبدیل کنید.

سبک دکوراسیون مینیمال چیست؟ سادگی در عین زیبایی

سبک دکوراسیون مینیمال نوعی طراحی به‎روز است که تاکید بر هماهنگی اجزا و وسایل دارد. اصول اولیه برای چیدن دکوراسیون مینیمال، سادگی است. نظم و یکنواختی همه اجزا در این سبک فضای راحت و آرامش‌بخش را برای فرد ایجاد می‌کند. در طراحی سبک دکوراسیون مینیمال باید از حداقل اجزا و وسایل کاربردی مثل: آینه قدی، مبلمان ساده، پرده‌های حریر مورد‌استفاده قرار گیرد؛ همچنین در این مدل دکوراسیون باید از به کار بردن وسایل تجملاتی و رنگارنگ پرهیز کنیم. از‌این‌رو حذف وسایل غیرضروری و اضافی به زیبا‌تر شدن فضای ما کمک می‌کند.

آشنایی با ویژگی‌های سبک مینیمال دکوراسیون داخلی

ویژگی سبک مینیمالیسم تمرکز بر سادگی و چیدمان عناصر ضروری و اصلی به‌روش صحیح و متناسب با فضاست. در واقع با این روش می‌توانید از حداکثر فضا بهره‌مند شوید و محیطی عاری از شلوغی را برای خود فراهم سازید.

خطوط صاف و یکسان در سبک دکوراسیون مینیمال

اشکال هندسی منظم اتاق خواب شما را شیک‌تر و مرتب‌تر نشان می‌دهد. در این نوع طراحی دکوراسیون خطوط روی زمین و دیوار باید به شکل ساده اجرا شوند تا هارمونی متناسب با سبک مینیمال به وجود آید. منحنی و خط‌های شلوغ در فضای دکوراسیون سبک مینیمال جایگاهی ندارد‌؛ زیرا سادگی و نظم اتاق را از بین می‌برد.

استفاده از وسایل به‌صورت منظم و یک‌دست در چیدمان دکوراسیون مینیمالیسم

در چیدمان فضاهایی به سبک مینیمال استفاده از وسایلی مثل میز تحریر و میز آرایش در اتاق‌خواب باید کنار یکدیگر به‌صورت هم سطح قرار بگیرند تا سبک مینیمالیستی برای مخاطب مهیا شود. قرار دادن مبلمان در پذیرایی با سبک دکوراسیون مینیمال باید تا حد امکان به ساده‌ترین شکل قرار گیرند. در دکوراسیون مینیمال چیدمان و قرار دادن وسایل در محل مناسب باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای اتاق می‌شوند.

نورپردازی در سبک دکوراسیون داخلی مینیمالیستی با لوسترهای اشکال هندسی

در دکوراسیون مینیمال حتما به نحوه استفاده از نور‌های طبیعی و مصنوعی توجه داشته باشید؛ به‌صورتی‌که بین نور‌های طبیعی و مصنوعی تعادل برقرار شود. استفاده از پنجره‌های بزرگ در سالن پذیرایی یا دیوار رو‌به‌روی سرویس خواب در اتاق خواب تاثیر بسزایی در برجسته ‎تر نشان دادن زیبایی فضا دارد. انتخاب لوستر با اشکال هندسی، علاوه‌بر ایجاد زیبایی در فضا، انتخابی ساده و ایده‌آل برای خانه‌های مینیمال محسوب می‌شود.

ترکیب رنگ در سبک مینیمال؛ استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی

در سبک مینیمال رنگ سفید در دیوار‌ها روشنایی و زیبایی را در اتاق خواب شما ایجاد می‌کند. این رنگ نشان دهنده ظرافت و پاکی است و استفاده از آن در محل پذیرایی و اتاق‌خواب مطلوب است.  پیشنهاد می‌کنیم در فضای دکوراسیون مینیمال، رنگ سفید را با رنگ صورتی،آبی، کرم، قهوه‌ای، بژ و رنگ های خنثی و ملایم ترکیب کنید، تا اتاق خواب شما جلوه زیباتری داشته باشد.

سبک دکوراسیون مینیمال در خانه

فرش مناسب سبک مینیمال؛ انتخاب طرح‌هایی با الگوهای ساده

انتخاب فرش مینیمال، باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود. بنابراین؛ اگر خانه تان از نظر ابعادی کوچک است و قصد بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای خانه‎تان  را دارید، فرشی را انتخاب کنید که طبق اصول مینیمالیستی با طیف رنگی خنثی باشد.

  • قالیچه های رنگ های تیره و روشن
  • فرش‌های با الگوهای ساده
  • فرش با طرح‌های هندسی مشخص
  • قالیچه‌های بدون الگو
  • موکت‌های تک رنگ بدون طرح
  • فرش‌های با یک یا دو طیف رنگی

فرش مینیمالیسم در عین سادگی باید ابعاد متوسطی داشته باشد بزرگ نباشد و فقط زیر مبل‌ها و زیر میز نهار‌خوری را پوشش دهد. در چیدمان خانه‌های مینیمال اکثر فرش‌ها بدون طرح هستند اما برای خارج شدن از یکنواختی و ایجاد تنوع، طرح‌های اندکی روی آن در نظر گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای دکوراسیون اتاق کودک به سبک مینیمال

انتخاب مبل در دکوراسیون مینیمال؛ طرح‌های ساده با رنگ های روشن

مسئله مهم در چیدمان دکوراسیون مینیمال، انتخاب مبل یا صندلی در فضا است و بهتر است از مبل‎هایی با طرح و رنگ‌های مختلف جلوگیری شود. در اتاق خواب به جای قرار دادن مبل، از صندلی چوبی مینیمال در کنار میز تحریر استفاده کنید. انتخاب رنگ (کرم، سفید، صورتی کم رنگ، طوسی) گزینه مناسبی برای مبلمان اتاق پذیرایی به سبک مینیمالیست است.

نقش تابلو در دکوراسیون داخلی سبک مینیمال  

تابلوهایی با تصاویر سیاه و سفید، انتخابی ایده‌آل برای سالن پذیرایی با سبک مینیمالیسم هستند. این تابلو ها را می‌توان روی دیوار سفید نصب کرد تا جلوه زیباتری در فضا ایجاد کند. اگر می‌خواهید محیط پذیرایی شما حس گرم و صمیمی بیشتری القا کند از تابلوهای دکوراتیو با تناژ رنگی گرم‌تر مثل کرم قهوه‌ای استفاده کنید. برای خرید اکسسوری اتاق، مجسمه و تابلو می‌توانید به شعب بالسا مراجعه کنید یا تلفنی اقدام کنید.

دکوراسیون مینیمال با تابلو

آشپزخانه مینیمال؛ بی نظمی کمتر جذابیت بیشتر

طراحی دکوراسیون به سبک مینیمال گزینه‌ای مناسب برای آشپزخانه است؛ زیرا می‌توانید با حداقل وسایل مانند میز ناهارخوری، صندلی و قالیچه، یک دکوراسیون ساده و در عین حال صمیمی خلق کنید. علاوه‌بر این، استفاده از کابینت‌های رنگ سفید به‌صورت افقی در آشپزخانه‌های مینیمال، تاثیر بسزایی در گسترده‌تر به نظر رسیدن فضا دارد.

دکور مینیمال آشپزخانه

چیدمان سالن پذیرایی در سبک دکوراسیون مینیمالیسم

طراحی پذیرایی مینیمال، یک راه حل ساده برای کسانی است که با شلوغی و ازدحام اتاق پذیرایی مشکل دارند. در اتاق پذیرایی مینیمال، رنگ‌های دیوار باید خنثی و بدون طرح‌های شلوغ باشد. طراحی مینیمال به‌گونه‌ای است که به کوچک‌ترین جزییات چیدمان توجه می‌شود؛ زیرا یک خطای کوچک در چیدمان اتاق پذیرایی باعث می‌شود فضای خانه نامرتب به نظر برسد.  

نقش تی وی وال در فضای پذیرایی را دست کم نگیرید؛ انتخاب یک دیوار مناسب برای نصب تلویزیون، تاثیر شگفت‌انگیزی ‌انگیزی بر مدرنیته‌تر نشان دادن فضا دارد. بهتر است رنگ انتخابی این دیوار تیره‌تر از دیوارهای دیگر باشد. به‌عنوان مثال اگر رنگ اتاق پذیرایی شما رنگ سفید می‌باشد ترکیب آن با رنگ آبی نفتی، انتخابی عالی به نظر می‌رسد. اگر دیوارهای سالن پذیرایی شما به رنگ کرم هستند، بهترین گزینه برای رنگ تی وی وال، رنگ بژ خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: انواع سبک دکوراسیون داخلی

دکوراسیون مینیمال در پذیرایی

اصول سبک دکوراسیون مینیمال در اتاق خواب

استفاده هوشمندانه از فضای اتاق خواب برای قرار دادن اجسام و وسایل کاربردی به سبک مینیمالیسم از اهمیت بسیاری برخوردار است. سرویس خواب عنصری مهم و مرکزی در اتاق خواب به شمار می‌رود.

سرویس خواب دو نفره یا تک نفره ساده و بدون حاشیه به رنگ سفید با روتختی طرح‌های مینیمال تاثیر بسزایی بر ایجاد آرامش در فضای اتاق دارد. قرار دادن میز تحریر، کتابخانه، میز آرایش در جای مناسب و کنار هم جلوه‌ای ویژه‌ به اتاق شما می‌بخشد.

سبک مینیمال در اتاق خواب

مزایا و معایب سبک مینیمال چیست؟

انتخاب سبک مینیمالیسم در دکوراسیون داخلی بستگی به سلیقه شما دارد. از مزایای دکوراسیون سبک مینیمالیست می‌توان به استفاده دکوری و وسایل کمتر در محیط اشاره کرد. سبک مینیمال به‌دلیل استفاده از طراحی ساده و رنگ‌های خنثی، حس راحتی و رهایی را به شما القا می‌کند. در این نوع سبک دکوراسیون، همیشه فضای خانه‌تان از آشفتگی و شلوغی به دور بوده و قطعا تمیز کردن و جا‌به‌جایی وسایل راحت‌تر است. در سبک دکوراسیون مینیمال با حذف وسایل غیر‌ضروری، مکانی پر از آرامش در منزلتان برای خود فراهم سازید و در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

اما این دلایل، برای یک گروهی از افراد، معایب محسوب می‌شود؛ زیرا برخی از افراد یکنواختی در چیدمان و استفاده از پالت‌های رنگی ملایم و خنثی‌ خسته‌کننده و تکراری به نظر می‌رسد و علاقه‌مند به محیط‌های شلوغ و رنگارنگ و با وسایل‌های تجملاتی علاقه‌مند هستند. هم‌چنین یکی دیگر از معایب سبک دکوراسیون مینیمال این است که نقض و ایراد دیوارها به دلیل داشتن فضای باز و استفاده از عناصر کم پوشانده نمی‌شود.

دکوراسیون مینیمال ایرانی با محصولات بالسا

دکوراسیون سبک مینیمال، به دلیل دوری از تجملات و سادگی به یکی از سبک‌های محبوب بین افراد تبدیل شده است. در این مقاله به ویژگی‌ و ایده‌های مهم سبک مینیمال پرداختیم. حال به تصمیم شما بستگی دارد که این سبک، با روحیات و سلیقه شما همخوانی دارد یا خیر؟

برای دکوراسیون مینیمال، فروشگاه بالسا انتخاب تاثیر‌گذاری برای تهیه محصولات خانه خود است. برای خرید یا ایده گرفتن از محصولات بالسا، می‌توانید به صفحه اصلی فروشگاه بالسا مراجعه کنید تا فضای جذاب و مدرنی مطابق با سلیقه خود فراهم کنید. می‌توانید بهترین فضای مینیمالیستی منزلتان با محصولات با کیفیت بالسا مانند تخت خواب، مبلمان، لوستر، آینه قدی بسازید. 

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید