تفاوت سرویس خواب سلطنتی و اسپرت

تفاوت سرویس خواب سلطنتی و اسپرت

هر روزه ما با مدل‎‌های مختلفی از سرویس خواب‎‌های اسپرت و سلطنتی موجود در بازار مواجه می‎‌شویم.  وجود این تنوع در دو مدل اسپرت و سلطنتی که جزو مدل‎‌های بسیار محبوب به حساب می‎‌آیند، کار را برای انتخاب سخت می‎‌کند. اما در این میان دانستن اینکه کدام مدل علاوه‌بر اینکه مورد پسند ما است، نیازهای ما را نیز بر طرف می‎‌کند، بسیار در این راه به ما کمک می‌‎کند. فقط کافی است که در بین این همه تنوع بیابیم که کدام مدل با ایده‌آل‌های ما بیشتر تطبیق دارد. برای این تصمیم گیری و انتخاب، نیاز داریم که بدانیم تفاوت سرویس خواب سلطنتی و اسپرت چیست؟ در ادامه‌‎ی مطالب با ما همراه باشید تا تفاوت سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب اسپرت را با یکدیگر بررسی کنیم.

تفاوت سرویس خواب اسپرت و سلطتنتی از لحاظ ساختار

سرویس خواب‎‌های سلطنتی و کلاسیک از نظر طراحی و نحوه تولید شباهت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. تنها تفاوت ما بین سرویس خواب سلطنتی و کلاسیک، این است که سرویس خواب سلطنتی، جلوه و جزئیات بسیار بیشتری را نسبت به سرویس خواب کلاسیک دارد. عموما سرویس خواب‎‌های سلطنتی، دارای بدنه و چهارچوبی از جنس چوب مرغوب است که با توجه به طرح در نظر گرفته شده بر روی آن می‎‌تواند منبت کاری و کنده کاری‎‌هایی بر روی آن نقش بسته باشد. سرویس خواب‎‌های سلطنتی به دلیل طرح‎‌ها و نقش‌هایی که بر روی خود دارد، همراه با ابعاد و سایز بزرگ‎تری نسبت به دیگر تخت خواب‎‌ها، در بازار عرضه می‎‌شوند. پس بخاطر همین نکته بهتر است که برای تخت خواب‎‌های سلطنتی، محیط بزرگتری را در نظر بگیرید.

سرویس خواب‎‌های اسپرت، به نوعی طراحی و تولید شده‌‎اند که در بیشتر فضا و دکوراسیون‎‌ها قابل استفاده باشند. می‎‌توانیم بگوییم که سرویس خواب‎‌های اسپرت شباهت بسیار زیادی به سرویس خواب‎‌های مدرن و امروزی دارند. به دلیل اینکه در این مدل سرویس خواب‌‎ها طرح و نقش عجیب و یا خارق العاده‌‎ای وجود ندارد، ابعادشان متعادل و به نسبت کوچک است و شما می‎‌توانید در محیط‎‌هایی با ابعاد کوچک‎تر نیز از این مدل تخت خواب‌‎ها استفاده کنید.

فرق سرویس خواب سلطنتی و اسپرت

تفاوت طول عمر سرویس خواب سلطنتی و اسپرت

دومین فرق سرویس خواب سلطنتی و اسپرت طول عمر آن‎ها است. به صورت معمول و استاندارد، سرویس خواب‌‎های اسپرت، طول عمر بسیار بیشتری نسبت به سرویس خواب‎‌های سلطنتی دارند. چرا که سرویس خواب‎‌های اسپرت وزن و ابعاد بسیار کمتری نسبت به سرویس خواب‎‌های سلطنتی دارد و همین امر باعث می‎‌شود که در حمل و نقل راحت‎‌تر باشند و احتمال شکستگی و یا ضرب دیدگی ‎آنها کم می‎‌شود.

راحتی در تمیز کردن

از دیگر تفاوت های سرویس خواب سلطنتی و اسپرت، تمیز کردن آن‎ها است! اکثر سرویس خواب‎‌های اسپرت به دلیل سبک و نوع طراحی که دارند فضای آزادی در زیر تخت به ما ارائه می‎‌دهند که ما می‎‌توانیم آن را به راحتی عاری از گرد و غبار کنیم و یا استفاده‎‌های دیگری از آن ببریم. اما سرویس خواب‌‎های سلطنتی اینگونه نیستند! در عوض بسیار احساس قدرت و زیبایی به فضا القا می‎‌کنند.

کاربرد سرویس خواب سلطنتی و اسپرت

اگر هنوز هم دو دل هستید که سرویس خواب سلطنتی انتخاب کنید و یا سرویس خواب اسپرت، پس بهتر است که به تفاوت کاربرد این دو سرویس خواب توجه کنید. همانطور که در قسمت‎‌های بالاتر به آن اشاره کردیم، سرویس خواب سلطنتی بیشتر برای خانه‌‎هایی که اتاق خواب بزرگ دارند مناسب است. این مدل سرویس خواب‎‌ها بسیار زیاد بین تازه عروس و دامادها طرفدار دارد. چرا که شکوه و جلوه‎ای بی‎‌نظیری را به محیط القا می‎‌کند.

از طرفی سرویس خواب‎‌های اسپرت می‎‌توانند به راحتی در اتاق خواب‎‌های کوچک نیز جا خوش کنند. سرویس خواب‌‎های اسپرت بیشتر برای اتاق خواب کودک و نوجوان و یا حتی اتاق مهمان مناسب است. پس کاربرد هم از جمله تفاوت سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب اسپرت به حساب می‎‌آید.

سرویس خواب سلطنتی یا اسپرت

قیمت سرویس خواب سلطنتی و اسپرت

همان گونه که در قسمت‎‌های اول گفتیم، به صورت کلی فرایند طراحی و تولید سرویس خواب اسپرت بسیار ساده‌‎تر از سرویس خواب‎‌های سلطنتی می‎‌باشد، که این موضوع قطعا تاثیر زیادی بر روی تفاوت قیمت آنها دارد. البته این امر شما را به این اشتباه نیندازد که سرویس خواب‎‌های اسپرت دارای کیفیت پایین‎‌تری است. چرا که این مدل سرویس خواب‎‌ها که به آن اسپرت می‌‎گویند، از جمله سرویس‎ خواب‎‌های بسیار شیک و البته ارزان هستند.

نکاتی که در خرید سرویس خواب سلطنتی یا اسپرت باید بدانید!

پس از بررسی فرق سرویس خواب سلطنتی و چوبی می‌‎پردازیم به نکات خرید آن، برای خرید هر یک از سرویس‌ خواب‌های سلطنتی یا اسپرت بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید:

  • لیستی از اجزای تشکیل‌ دهنده‌ی سرویس خواب مد نظر خود تهیه کنید. تا بتوانید با توجه به نیاز و فضایی که در اختیار دارید، بهترین نوع سرویس خواب را انتخاب کنید.
  • سرویس خواب دارای اجزا متعددی است، که این اجزا عبارتند از: تخت خواب، پاتختی، میز آرایش، آینه قدی، دراور و در برخی از سرویس خواب‎‌ها پاف مبل و یا مبل شزلون نیز وجود دارد.
  • به نوع اتصالات و کیفیت ساخت سرویس خواب مورد نظر خود دقت بفرمایید. شما می‌‎توانید اتصالات و کیفیت آنها را با نشستن و برخاست کردن بر روی تخت خواب امتحان کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.
  • بهتر است که اندازه‌ی تخت خواب داخل سرویس خواب دونفره یا یک نفره مدنظر خود را با توجه به جثه، قد و وزنی که دارید انتخاب کنید.

سرویس خواب

مقاله پیشنهادی: سرویس خواب چیست و شامل چه چیزهایی است؟

سرویس خواب سلطنتی بخرم یا اسپرت؟

پس از بررسی تفاوت سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب اسپرت، انتخاب شما کدام است؟ جواب این سوال بیشتر به سلیقه‎‌ی شما بستگی دارد! بهتر است که باتوجه به سلیقه و نیازهای خود سرویس خواب نوزاد، نوجوان یا بقیه سنین و یا دیگر اجزای اتاق خواب خود را انتخاب کنید. البته بودجه‌‎ای که برای خرید سرویس خواب در نظر دارید بر این انتخاب بی‎‌تاثیر نیست، اما مطمئن باشید با توجه به نکات گفته شده در قسمت بالا شما بهترین انتخاب را خواهید داشت.

سوالات متداول

  1. کدام سرویس خواب برای جهیزیه مناسب‌تر است؟
    اگر از آن دسته عروس دامادهایی هستید که محدودیت مالی و یا محدودیتی در فضای اتاق خواب ندارید و در عین حال عاشق اتاق خواب‎‌های پر رزق و برق هستید، پیشنهاد ما به شما سرویس خواب سلطنتی است.
  2. اجزا سرویس خواب چیست؟
    سرویس خواب از اجزایی مانند: تخت خواب، پاتختی، ست آرایشی و پاف تشکیل شده است. البته شما می‎‌توانید با توجه به بودجه و هزینه‌‎ای که برای سرویس خواب در نظر گرفته‌‎اید هر تکه از این سرویس خواب را اضافه و یا کم کنید.
  3. بهترین رنگ برای سرویس خواب سلطنتی چه رنگی است؟
    بهتر است که برای سرویس خواب‎‌های سلطنتی، به دلیل اینکه جزئیات و زرق و برق بسیار زیادی دارند، از رنگ‌های طبیعی و گرم استفاده کنید، تا چشمان شما را اذیت نکنند.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید