سرویس خواب چیست و شامل چه چیزهایی است؟ | راهنمای خرید سرویس خواب

سرویس خواب چیست

سرویس خواب فارغ از توجه به سبک یا تنوعی که دارد، از تعدادی اجزا تشکیل شده است. در برخی از موارد، برای یک سرویس خواب کامل باید اجزایی را به تخت خوابمان اضافه کنیم تا سرویس خواب ما به شکل دلخواه درآید. گاهی اوقات هم باید یک تغییر اساسی ایجاد کنیم و برای خرید ست کامل سرویس خواب اقدام کنیم تا همه چیز همان شود که ما می­خواهیم.

ست سرویس خواب، میان­بری برای رسیدن به یک اتاق خواب کامل و هماهنگ است. با انتخاب و خرید آن، تمامی لوازم ضروری سرویس خواب را یکجا دارید. داشتن یک سرویس خواب جدید روحیه­ای مضاعف به ما می­بخشد. تصور استراحت در میان امکاناتی که مورد نیاز ماست، آرامش را برای ما به ارمغان می­‌آورد. اما دو سوال اساسی پیش می­‌آید: اصلا سرویس خواب چیست؟ و در پی آن سوال بعدی این است که “سرویس خواب شامل چیست؟ یا اینکه سرویس خواب نوزاد شامل چه چیزهایی است؟”، “سرویس چوب عروس شامل چیست؟” ما اینجا هستیم تا در کنار شما اجزای تشکیل ­دهنده سرویس خواب را بررسی کنیم و به عنوان راهنمای خرید سرویس خواب به شما اطلاعات مفیدی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

سرویس خواب چیست؟

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم که دقیقا به چه چیزی سرویس خواب می­گویند، باید اتاق خواب را تجسم کنیم. به اساسی­‌ترین لوازم یک اتاق خواب که شما با توجه به نیازهای خود برای آن متصور هستید، سرویس خواب می­گویند. حالا ممکن است برخی از وسایلی که در ادامه معرفی خواهیم کرد را ضروری ندانید! این اشکالی ندارد. شما برای انتخاب سرویس اتاق خواب قطعا به متراژ اتاق، فضای در اختیار و نیازهایتان توجه خواهید کرد.

یک سرویس خواب مجموعه‌­ای از وسایل و لوارم اتاق خواب است که همه به گونه­‌ای طراحی شده‌­اند که نوع چوب و پرداخت آن به همراه سایر وسایل اتاق خواب از یک الگوی طراحی واحد پیروی می­کنند. برای اینکه ظاهری منسجم برای اتاق خواب خود داشته باشید، لازم نیست یک طراح داخلی باشید. خرید ست اتاق خواب استرس ناشی از یافتن وسایلی هماهنگ را از بین خواهد برد. پیشنهاد می‌شود برای داشتن بهترین اتاق خواب مقاله های کالای خواب چیست و اکسسوری اتاق خواب چیست را نیز می‌توانید مطالعه کنید.

سرویس خواب شامل چیست

سرویس خواب شامل چیست؟

اتاق خواب شما فقط مکانی برای خواب نیست. بلکه پناهگاه خصوصی شماست که در آن استراحت می­کنید، معاشقه می­کنید، فیلم تماشا می‌کنید، کتاب می­خوانید یا با لپ تاپ کار می­کنید. با ست کامل سرویس خواب، می­توانید اتاق خواب خود را به جزیره آرامش خود تبدیل کنید. یک خواب خوب شبانه به شما احساس سرزندگی و آمادگی برای مقابله با آنچه زندگی در پیش روی شما گذاشته است را می­دهد. داشتن تخت خواب مناسب گام نخست برای داشتن یک سرویس خواب است؛ اما اجزای تشکیل ­دهنده سرویس خواب شامل چه چیزهایی است:

  1. تخت خواب
  2. پاتختی
  3. کمد
  4. پاف
  5. میز آرایش
  6. دراور لباس
  7. آینه
  8. میز تحریر یا میز کامپیوتر
  9. کتابخانه
  10. و …

پس یک سرویس خواب کامل شامل این چند مورد است. اما بنا بر سلیقه مشتریان و البته مشکل نداشتن فضای کافی اغلب سرویس خواب‌ها برخی از این موارد را ندارند. برای مثال خیلی اوقات مشتریان تمایلی به خرید پاف یا کمد ندارند. به بیان دیگر می‌توان گفت سه جزء اصلی سرویس خواب شامل تخت خواب، میز آرایش و پاتختی یا دراور است. مدل های سرویس خواب چیست؟ با توجه به سن و سال، سرویس خواب به دسته های سرویس خواب نوزاد، سرویس خواب نوجوان، سرویس خواب دو نفره و سرویس خواب یک نفره تقسیم می شود. در ادامه مقاله راهنمای خرید سرویس خواب به بررسی هرکدام از این اجزا می‌پردازیم.

تخت خواب

شکل ظاهری سرویس خواب کاملا به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد اما ما می­توانیم یک اصل اساسی را با شما در میان بگذاریم: تخت خواب شما مهم‌ترین قسمت از سرویس خواب شماست. تصور کنید دوستی وارد خانه شما می­شود. از کجا می­تواند بفهمد که کدام اتاق، اتاق خواب شماست؟! طبیعتا با دیدن سرویس خواب و اولین مفهوم سرویس خواب، تخت خواب آن است. تخت خواب شما به سرویس خوابتان شخصیت می‌­بخشد.

علاوه بر این­ها باید گفت که اگر تخت خواب نباشد شما باید روی زمین یا روی مبل بخوابید! خواب بد یا توأم با خستگی نوسانات خلقی می­آورد و کیفیت زندگی و بهره­وری شما را به تدریج پایین می­آورد. همین­طور کافی است از افرادی که کمردرد دارند بپرسید که چه حسی دارند وقتی از خواب بیدار می­شوند!

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب

از دیگر چیزهایی که انتخاب تخت خواب را در سرویس خواب­ها مهم می­کند، این است که تخت خواب است که به شما می­گوید چقدر فضا باقی می­ماند تا با آن بقیه سرویس خواب را بخرید. مثلا یک تخت یُقُر برای اتاق­هایی با فضای کم حکم تابوت مرده را دارد! به همان اندازه یک تخت جمع و جور در اتاقی دلباز رخ خوبی به اتاق نمی­دهد. به علاوه اندازه مناسب قد شما هم در انتخاب تخت خواب دخیل است. توجه به پایه­های تخت، ستون­ها و تاج بالای سر تخت نیز از دیگر نکات کاربردی و مهم در زیبایی سرویس خواب است.

توجه به ارگونومی تخت خواب و درجه آسان یا سخت بودن استفاده از آن نیز برای شما بسیار مهم است. برای مثال ممکن است شما کوتاه قد باشید یا حتی مشکل جسمانی مثل زانو درد داشته باشید. این مورد در بلندی یا کوتاهی تخت خواب شما موثر است.

مقاله پیشنهادی: سرویس خواب نوزاد شامل چیست؟

میز آرایش و آینه

میز آرایش یا میز توالت یکی از اجزای جدایی­ناپذیر یک سرویس خواب است و بدون آن اتاق خواب ما ناقص به نظر می­رسد. میزهای آرایش کاربردهای متنوعی دارند. برای نگهداری لوازم شخصی، لوازم آرایشی و بهداشتی به یک میز آرایشی احتیاج دارید که صندلی هم داشته باشد. برخی از آنها باکس یا کشوهایی کوچک­تر از حد معمول دارند تا نگهداری لوازم آرایشی و چیزهایی که نگهداری آنها روی میز آرایش جلوه­ی بدی دارد، راحت­تر باشد.

از اجزای مهم میز آرایش، آینه است. آینه­ها در طرح­ها و رنگ­های مختلف عرضه می­شوند و اگر آیینه روی میز قرار می­گیرد، باید میزی که انتخاب می­کنید توان نگه داشتن آن را داشته باشد. وجود آینه در سرویس خواب به اتاق شما انعکاس نور بیشتری می­بخشد. این موضوع باعث بزرگ­تر جلوه دادن اتاق می­شود. همچنین در انتخاب آینه در سرویس خواب شما می­توانید طرح دلخواه خودتان را سفارش دهید تا برایتان بسازند.

کمد

طراحی کمد لباس علاوه بر اینکه در نگهداری از لباس­ها و وسایل کاربرد زیادی دارد، در ظاهر کلی سرویس خواب شما هم تاثیرگذار است. ابعاد و اندازه کمد در میزان فضایی که اشغال می­کند مهم است. پس از قبل اندازه مورد نیاز خود را یادداشت کنید. همین­طور میزان فضایی از کمد که می­خواهید به هر فرد اختصاص دهید هم در نظر بگیرید تا دعوایتان نشود! اگر اهل خرید هستید حتما به جای قرار دادن وسایل خود فکر کنید.

سرویس خواب شامل چه مواردی است؟

پاتختی

هدف اصلی از داشتن میز کنار تخت که به آن پاتختی می­گویند، این است که وسایل مورد نیاز را قبل از خواب و بعد از بیدار شدن در دسترس داشته باشید. مثلا اگر نیمه شب به چیزی احتیاج داشتید، داشتن یک پاتختی در سرویس خواب بسیار مفید است. علاوه بر حس تنبلی، ممکن است با بلند شدن در حالت نیمه خواب به شما آسیبی برسد. پس چه بهتر که وسایل ضروری دم دست­تان باشد. اگر پاتختی دارای نورپردازی مناسبی هم باشد که بسیار عالی می‌­شود. همچنین کشوهای پاتختی شما از به هم ریختگی اطراف تخت جلوگیری می­کند.

پاف

پاف در سرویس خواب به صندلی یا وسیله نشستن گفته می­شود که پشت برای تکیه ندارد. پاف بهترین وسیله برای نشستن در فضاهای کم یا جا­به­جا کردن فضای نشستن شما در اتاق است. همچنین در مدل­هایی از آن می­توان داخلش وسیله گذاشت. در واقع پاف به عنوان یک صندلی موقت برای نشستن، یک زیرپایی یا برای گذاشتن وسیله کنار سرویس خواب شما است.

لازم به ذکر است که تفاوت پاف با عثمانی با وجود کارکردهایی شبیه به هم، در چند مشخصه خلاصه می­شود. پاف­ها بیش از هر چیز شبیه به بالش هستند اما عثمانی­ها معمولا بالش کمتری دارند. پاف معمولا روی زمین است اما عثمانی به وسیله پایه­های آن بالاتر از زمین قرار می­گیرد. پاف بیشتر در سرویس خواب کاربرد دارد  و عثمانی در مبلمان منزل کاربردش بیشتر است. خیالتان را راحت کنیم! به طور کلی هر چیزی که بیشتر شبیه کوسن است تا میز را پاف و هر چیزی که شبیه میز است تا کوسن را عثمانی می­گویند.

سرویس خواب عروس شامل چیست؟

بعد از اینکه متوجه شدید سرویس خواب چیست، خالی از لطف نیست که با سرویس خواب عروس نیز بیشتر آشنا شوید. سرویس چوب عروس یکی از مهم‌ترین خریدهایی است که عروس و داماد انجام می‌دهند. این سرویس شامل موارد زیادی در خانه شده که در بخش‌های منزل نیز دیده می‌شود. برای مثال سرویس چوبی هال و پذیرایی و سرویس چوبی اتاق خواب عروس نیز شامل این موارد است. توجه داشته باشید که سرویس چوب عروس وسایل زیادی را در بر می‌گیرد و همه این وسایل در کنار هم فضای زیبایی را ایجاد می‌کنند. در ادامه لیستی از سرویس چوب عروس را برای شما عزیزان قرار دادیم.

  • تخت خواب
  • میز آرایش یا همان میز توالت
  • پاتختی
  • کنسول یا دراور
  • آینه قدی

راهنمای خرید سرویس خواب

نحوه خرید سرویس خواب

به این مراحل توجه کنید تا مطمئن شوید که سرویس خواب مناسب خانه خود را تهیه می­کنید:

1-     اندازه­‌گیری فضا

اندازه‌­گیری ابعاد داخلی اتاق و همچنین درها و راهروهایی که سرویس خواب برای رسیدن به آنجا باید از آن عبور کنند بسیار مهم است. ممکن است حتی بخواهید مطمئن شوید که فضای کافی برای راه رفتن بین وسایل را دارید. آیا درب اتاق یا کمد دیواری باز می­‌شود و مانعی جلوی آن نیست؟! ما تجربه تمام این مشکلات را داریم. پس تمام این موارد را در نظر بگیرید.

2-     حد خودتان را بدانید!

سرویس خواب­‌ها اغلب بر اساس اندازه تخت فروخته می‌­شوند. بنابراین تشک خود را اندازه گیری کنید تا مشخص شود که چه اندازه تختی مناسب شماست.

3-     حالا نیازهای خود را در نظر بگیرید.

به چه وسایلی در سرویس خواب خود نیاز دارید؟ اهل مطالعه هستید یا نیاز به لیوانی آب دارید تا دارو مصرف کنید و حتما باید یک میز که به آن پاتختی می­‌گویند، کنار دستتان باشد؟ به طور مثال اگر فضای کافی ندارید، کمد در یک مجموعه سرویس خواب برای نگهداری لباس، کفش­ها و بوت­ها، کیف و… بسیار مهم است. همین­طور اگر سرویس خواب عروس یا سرویس خواب دخترانه می­خرید میز آرایش از اوجب واجبات است! به مقدار فضای روی میز و کشوها دقت کنید. مثال­هایی از این دست بسیار است که در ادامه هم به آنها خواهیم پرداخت.

سبک­‌ها و مدل­‌های سرویس خواب

تصمیم نهایی برای خرید سرویس خواب دلخواه شما، سبک آن است. آیا به طور کلی یک سرویس خواب مدرن با خطوط مستقیم را ترجیح می­دهید یا سبک کلاسیک؟ بنابراین به جای خرید چند قطعه جداگانه که از لحاظ سبک و مدل سنخیتی با هم ندارند، با خرید یک سرویس خواب مدرن یا کلاسیک خیال خود را راحت کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم به عنوان راهنمای خرید سرویس خواب مهم‌ترین نکات قبل از انتخاب را باهم مرور کنیم. برای خرید سرویس خواب دلخواهتان به نکاتی که گفته شد توجه کنید تا زمانی که در تخت خوابتان دراز کشیدید، حس رضایت را تجربه کنید. در غیر این صورت هر روز مایه عذابتان می­شود! فراموش نکنید که انتخاب یک سرویس­ خواب مطلوب، کیفیت زندگی را دو چندان می­کند. ما در مجموعه بالسا، تلاش می­کنیم تا بهترین گزینه­‌ها را برای ست سرویس خواب خود داشته باشید. بالسا دوست دارد مطمئن شود آنچه دقیقاً برای شما مناسب است را به خانه می­برید. چون آرامش شما آرزوی قلبی ماست. برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه کارها با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  1. سرویس خواب چیست؟
    به مجموعه وسایل و لوازمی که در اتاق خواب آرامش، خواب و استراحت شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند، سرویس خواب می‌گویند. اصولا سرویس خواب دارای طراحی منحصر به فردی است که می‌تواند فضای اتاق خواب شما را دل‌نشین‌تر کند.
  2. سرویس خواب شامل چیست؟
    اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب عبارت‌اند از: تخت خواب، میز آرایش، پاتختی، آئینه، کمد لباس و موارد دیگر. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود به این موارد بیفزایید.
  3. در زمان خرید سرویس خواب به چه نکاتی توجه کنیم؟
    پیش از انتخاب سرویس خواب برای خود بهتر است به فضای اتاق، نیاز خود و اندازه تخت و تشک دقت کنید و با توجه به آنها خرید خود را نهایی کنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید