9 روش تا زدن لباس‌های مختلف برای جاگیری کمتر در کمد

تا زدن لباس برای کشو

فرض کنید به مهمانی دعوت شده‌اید و حالا می‌خواهید استایل مناسب آن مهمانی را آماده کنید. درب کشو را باز می‌کنید و یا آن را بیرون می‌آورید، ناگهان با انبوهی از لباس‌های نامرتب رو به رو می‌شوید! در این حالت نه تنها نمی‌توانید استایل مورد نظر خود را انتخاب کنید بلکه سردرگم هم خواهید شد. از طرفی اگر لباس خود را نیز پیدا و انتخاب کنید ممکن است که به شدت چروک شده باشد. خب، آن چیز که عیان است، این است که برای داشتن یک کمد لباس مرتب، بایستی لباس‎های داخل آن را مرتب تا کرده تا کم‎ترین جا را به خود اختصاص دهند. اما چطور لباس‎ها را تا کنیم تا کمتر جا بگیرد؟ تا زدن لباس برای کشو روش‎های بسیار متعددی دارد که شما می‌توانید متناسب با فضای کشو و علاقه خود از آنها استفاده کنید. در ادامه این مطالب می‎خواهیم شما را با انواع روش‎های تا زدن لباس آشنا کنیم. همراه ما باشید.

   روش های تا زدن لباس برای جاگیری کمتر

یکی از دغدغه‌های افراد در زمان استفاده از سرویس خواب یا دیگر وسایل اتاق خواب نامنظم بودن و چیدمان لباس‌هاست. بیشتر اوقات مختلف دسترسی و پیدا کردن لباس و ست مد نظرشان در کوتاه ترین زمان است. نامرتب بودن لباس‌ها می‌تواند از کیفیت آرامش شما دز زمان استراحت روی تخت خواب بکاهد. در ادامه با جزییات بهترین روش های تا زدن لباس را با شما مرور می‌کنیم:

تا زدن تی‌شرت‌ها

در روش تا زدن لباس برای کشو، بهتر است که تا می‌توانید تی‌شرت‌های خود را جمع و جور کنید. ابتدا سطح صاف و همواری را آماده کنید و تیشرت را بر روی آن قرار دهید. سپس آستین‌های کوتاه تیشرت را هم از سمت چپ هم از سمت راست، به گونه‌ای تا کنید که به سمت قسمت بیرونی لباس قرار بگیرند. بعد از انجام این کار تی‌شرت شما باید شکلی مستطیلی به خود گرفته باشد. در قدم بعدی نیمی از تی‌شرت را باید به سمت بالا تا کنید تا تی‌شرت شکلی مربعی بگیرد. حال تی‌شرت شما با موفق و مرتب تا شده است. حال وقت آن رسیده که تیشرت را داخل کشوی خود قرار دهید.

روش تا زدن لباس برای کشو

تا زدن تی‌شرت یقه‌دار

برخی از تی‌شرت‌ها همانند پیراهن‌های دارای یقه و حتی چند دکمه هستند. اما به نظر شما تا کردن تی‌شرت‌ یقه‌دار همانند تا زدن تی‌شرت‌های بدون یقه است؟ خیر، تا زدن تی‌شرت‌های یقه‌دار کمی با تا زدن تی‌شرت‌های ساده متفاوت است. در اولین قدم برای تا زدن تی‌شرت‌های یقه‌دار ، ابتدا چک کنید که تمامی دکمه‌های آن بسته باشد. سپس تیشرت یقه‌دار خود را بر روی سطحی صاف قرار دهید. در قدم بعدی آستین‌های دو طرف لباس را در قسمت وسط و پشت تی‌شرت قرار دهید و تی‌شرت خود را از وسط تا کنید. اگر شانه‌های تیشرت شما با یکدیگر به درستی تماس دارند، بدانید که این مرحله از تا زدن لباس برای کشو را درست انجام داده‌اید. در آخر تا کردن تیشرت یقه‌دار خود را با نزدیک کردن لبه‌ی پایینی تیشرت به  یقه آن به اتمام برسانید.

نکته: این روش گفته شده برای تمامی لباس‌های یقه‌دار و دکمه‌دار یه آستین کوتاه و چه آستین بلند مناسب است.

مقاله پیشنهادی: روش‌های خانه تکانی عید

تا زدن رکابی و تاپ

در روش تا زدن لباس برای کشو، می‌توانید تاپ‌های آستین حلقه‌ای زنانه و زیر‌پوش رکابی مردانه را به شکل مربعی تا کرده و داخل کشو خود قرار دهید. می‎توان گفت که تا زدن این لباس‌ها جزو ساده ترین تا زدن‌ها هستند، چرا که به دلیل نداشتن یقه و حتی دکمه فقط با چند حرکت ساده می‌توانید حجم آن را کم کنید. مثل دو شیوه‎ی گذشته، ابتدا تاپ و یا رکابی را بر روی سطح صاف و همواری قرار دهید. سپس سمت چپ لباس را بر روی سمت راست آن قرار دهید و یا بالعکس. در قدم بعدی نوبت به قسمت بالایی و پایینی می‎رسد. قسمت بالایی لباس را بر روی قسمت پایینی آن قرار دهید تا لباس شما به شکل یک مربع در بیاید. حال تا زدن رکابی و تاپ شما به پایان رسیده است.

تا زدن تونیک دامن‌دار زنانه

شاید از نظر خیلی از افراد تا زدن تونیک‌های دامن‌دار و یا لباس‌هایی که از کمر چین‎دار هستند کمی سخن بنظر برسد. اما با استفاده از روشی که در ادامه بررسی‌شان می‌کنیم، شما می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید. طبق روال معمول بایستی لباس خود را بر روی سطحی کاملا صاف و غیر ناهموار قرار دهید. سپس چین‌های لباس را با دست خود صاف کنید. حال می‎توانید سمت راست لباس را بر روی سمت چپ قرار دهید تا به شکل مستطیل باریکی در بیاید. حال یقه لباس را به سمت دامن تا کنید تا از حال مستطیلی به شکل مربعی تبدیل شود. اگر لباس شما قد بلندی دارد، می‌توانید آن را تای دیگری نیز بزنید تا حجم کمتری را اشغال کند.

روش‌های تا زدن لباس

نکته: در روشهای تا زدن لباس آمده است که اگر تونیک دامن‎دار شما دارای تزئینات و گلدوزی‌های برجسته هست، به شما پیشنهاد می‎کنیم که آن را به چوب لباسی آویزان کنید. چرا که تا کردن مداوم این لباس‎ها ممکن است آسیب‎هایی چون نخ‎کش و چروک شدن ایجاد کند.

تا زدن لباس‌های آستین بلند

در روش تا زدن لباس برای کشو، لباس‎های آستین بلند خود را بر روی سطحی هموار قرار دهید. سپس آستین‎های لباس را به داخل و به سمت شکم لباس جمع کنید. به یاد داشته باشید که در این روش باید آستین ها را به شکل L تا زده باشید. حال کل تیشرت را به گونه‎ای تا بزنید که به شکل مستطیل در بیاید. پس از آن شما می‎توانید یک تای دیگر به لباس خود بزنید تا محیط کم‎تری را اشغال کند.

تا زدن شلوارک

از دیگر روشهای تا زدن لباس به تا زدن شوارک پرداخته‌ایم. هنگام تا زدن شلوارک خود، حتما به این نکته توجه داشته باشید که، درزهای شلوارک باید در یک راستا قرار گرفته باشند. سپس شلوارک را به نحوی از وسط تا بزنید که درزهای روی هم قرار بگیرند. پس از آن  شلوارک را از وسط تا کنید تا درزها پنهان شوند. در نهایت شلوارک شما باید به حالت مربعی در آمده باشد.

مقاله پیشنهادی: بهترین روش مرتب کردن کمد لباس

تا زدن دامن

اگر می‌خواهید که دامن‌هایتان را در کمد لباس کم حجم‌تر کنید، بایستی در ابتدا دامن‎ها را به اندازه یک سوم خود در بیاورید. سپس سمت چپ دامن را روی سمت راست قرار داده تا دامن شما به شکلی مربی دربیاید. حال می‌توانید دامن خود را با حجم کمتری داخل کمد قرار دهید.

چطور لباس را تا کنیم که کمتر جا بگیرد؟

تا زدن شلوار مجلسی

در روشهای تا زدن لباس برای کشو آمده است که شلوار مجلسی را در امتداد چین آن تا کنید تا همیشه صاف بماند. به شما پیشنهاد می‌کنیم  که قبل از تا کردن شلوار مجلسی آن را به خوبی اتو کنید تا هر چین و چروکی که بر روی آن است از بین برود. در هنگام تا زدن شلوار مجلسی حتما توجه کنید که در هر مرحله حتما شلوار صاف باشد تا پس از مدتی چروک نشود.

مقاله پیشنهادی: تغییر دکوراسیون اتاق خواب

تا زدن پیراهن مردانه

بسیاری از افراد اغلب پیراهن مردانه را از چوب لباسی آویزان می‌کنند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌مندید پیراهن مردانه خود را تا کنید، همراه ما باشید. در اولین قدم بعد از گذاشتن پیراهن مردانه بر سطحی صاف، آستین‌های آن را از قسمت پشت به حالتی ضربدری روی کمر پیراهن تا کنید. سپس هر دو لبه سمت چپ و سمت راست پیراهن را به داخل تا کرده تا شکلی مستطیلی بگیرد. پس از آن با یک تای دیگر از سمت یقه و پایین پیراهن مردانه این شکل مستطیلی را به مربع تبدیل کنید.

چطور لباس را تا کنیم تا کمتر جا بگیرد؟

امیدواریم که پس از بررسی نکات و روش‌های گفته شده در قسیمت‌های بالا به جواب سوال، چگونه لباس را تا کنیم تا کمتر جا بگیرد، رسیده باشید. به یاد داشته باشید که مرتب بودن کمد و کشوی لباس شما رابطه مستقیمی بر سلامت لباس‌هایتان دارند. پس اگر علاقمند هستید که لباس‌های همیشه نو داشته باشید، سری به کمد لباس خود بزنید. مرتب بودن لباس و کمد یک مزیت دیگر هم دارد و آن این است که تخت خواب شما منظم تر به نظر خواهد رسید و مجبور نیستید لباس‌های خود را روی آن قرار دهید. فراموش نکنید که در صورت افزایش تعداد لباس‌هایتان می‌توانید از دراور لباس نیز استفاده کنید.

تا زدن لباس

سوالات متداول

  1. جوراب‌ها را در کدام بخش از کمد قرار دهیم؟
    بهتر است که برای جوراب‌های خود از ساک‌های پارچه‌ای کوچک استفاده کنید تا علاوه‌بر اینکه به راحتی داخل کشو جا می‌شوند، به جوراب‌های شما فضای یکپارچه و مشخصی می‌دهد.
  2. لباس‌های سنگ ‎دوزی شده را چگونه تا کنم؟
    به شما پیشنهاد می‌کنیم که لباس‌های  سنگ دوزی شده را اصلا تا نکنید. چرا که پس از مدتی ممکن است نخ کش شوند و به لباس شما آسیب وارد شود. بهتر است که لباس‌های سنگ دوزی شده را آویزان کنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید