چگونه فضای اتاق خواب را بزرگتر نشان دهیم؟

بزرگ نشان دادن اتاق کوچک

اتاق خواب کوچک لزوما به معنی یک نقطه ضعف نیست. چرا که ویژگی‌های مثبتی هم دارد که می‌توان از آن‌ها به عنوان یک امتیاز یاد کرد. برای مثال اتاق خواب کوچک به راحتی تمیز می‌شود، با وسایل کمتری دکور می‌شود و به راحتی مرتب می‌شود. با وجود این ویژگی‌ها، بهتر است با دکوراسیون اصولی، از فضا استفاده بهینه کنیم تا بتوانیم از صد درصد فضای اتاق خواب بهره برده باشیم. برای بزرگ نشان دادن اتاق کوچک، راه‌های متعددی وجود دارند که می‌توان با بکارگیری آن‌ها فضای اتاق خواب را بزرگتر نشان داد. در این مقاله از وبسایت بالسا، قصد داریم تا نکاتی را در این زمینه آموزش دهیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

در چینش سرویس خواب دقت کنید!

سرویس خواب خود را طوری در اتاق بچینید که فضای کافی برای قدم زدن را داشته باشید. اگر فضای کوچکی دارید، از تخت خواب‌های کوچکتر بهره بگیرید که به شما این فضا را بدهند. این کار به بزرگ نشان دادن اتاق کوچک کمک زیادی می‌کند. سعی کنید تخت خواب را طوری قرار دهید که تمام فضای اتاق را اشغال نکند. همچنین سعی کنید المان‌های سرویس خواب خود را زیاد نزدیک به هم نچینید. چرا که باعث می‌شود فضا کوچکتر به نظر برسد.

از تمام فضا استفاده کنید

تخت خواب دو نفره بخاطر اندازه بزرگی که دارد، فضای بیشتری اشغال می‌کند. اگر اتاق خواب دو نفره دارید بهتر است از وسایل کمتری استفاده کنید و از فضا نهایت استفاده را ببرید. برای مثال، اگر کمد دیواری ندارید و فضایی هم برای قرار دادن کمد در اتاق ندارید، می‌توانید از فضای زیر تخت برای قرار دادن وسایل خود بهره بگیرید. برای این کار لازم است تا از ارگنایزرها استفاده کنید تا بتوانید وسایل و لباس‌های خود را در زیر تخت قرار دهید. با این روش شما از فضای مرده اتاق نیز بهره برده‌اید و بدون شلوغ نشان دادن فضا تمامی وسایل خود را در اتاق خود جای داده‌اید. این کار علاوه بر استفاده بهتر از فضا، بخاطر دیده نشدن لوازم ما در ظاهر، به بزرگ نشان دادن اتاق کوچک کمک شایانی می‌کند.

چگونه فضای اتاق خواب را بزرگ تر نشان دهیم؟

تاثیر نور در دکوراسیون

نور در دکوراسیون تاثیر زیادی دارد؛ با نورپردازی هوشمندانه می‌توان جلوه خاصی به فضا بخشید و فضا را لوکس‌تر نشان داد. اتاق تاریک فضای دلگیری دارد و فضای دلگیر بنظر کوچکتر می‌رسد. برای ورود نور طبیعی سعی کنید از پرده‌هایی استفاده کنید که به نور اجازه ورود می‌دهند. یا دارای قابلیت تنظیم میزان ورود نور هستند. نور طبیعی علاوه بر بزرگ نشان دادن اتاق کوچک، به تغییر حس و حال ما نیز کمک می‌کند. چرا که باعث جذب ویتامین دی می‌شود و این ویتامین بر روی خلق و خو تاثیر دارد. اگر اتاق شما پنجره ندارد نیز نگران نباشید. چرا که می‌توان از نورهای مصنوعی نیز استفاده کرد. برای اتاق خواب می‌توان از نورهای مخفی، آباژورها، لوسترای دارای قابلیت تنظیم میزان نور و چیزهایی از این قبیل بهره گرفت.

رنگ‌ها را درست بکار ببرید

تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون غیر قابل انکار است. تاثیر رنگ‌ها در روانشناسی نیز اثبات شده و نشان می‌دهد که رنگ‌های مختلف بر روی خلق و خوی ما تاثیرات مختلفی دارند. برای دکوراسیون اتاق خواب باید از رنگ‌ها هوشمندانه‌تر استفاده کرد تا بتوان محیط را به فضایی آرامشبخش تبدیل کرد. برای بزرگ نشان دادن اتاق کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا بخاطر بازتاب نور بیشتر، فضا را بزرگ‌تر نشان بدهند. این کار را می‌توانید هم برای انتخاب رنگ دیوارها و هم برای انتخاب رنگ سرویس خواب انجام بدهید. اگر مایلید از رنگ‌های تیره‌تر بهره بگیرید، می‌توانید اکسسوری‌های اتاق خواب خود را از آن رنگ‌ها انتخاب کنید. سعی کنید که از رنگ‌هایی استفاده کنید که با رنگ دیوارها و سرویس خواب شما هارمونی داشته باشند تا نتیجه قشنگ‌تری داشته باشید.

اتاق خواب کوچک

مقاله پیشنهادی: اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب

استفاده از آینه را فراموش نکنید

آینه بخاطر انعکاسی که دارد، فضا را بزرگتر نشان می‌دهد. استفاده از آینه قدی می‌تواند انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای برای بزرگ نشان دادن اتاق کوچک باشد. همچنین می‌توانید کمد دیواری خود را با آینه تمام قد بپوشانید. تاثیر این کار فوق‌العاده است و فضا را به شدت دگرگون می‌کند. آینه علاوه بر کاربردی بودنش، به شیک نشان دادن فضا و بزرگنمایی آن کمک می‌کند.

از سرویس خواب مینیمال استفاده کنید

انواع سرویس خواب تک نفره و سرویس خواب دو نفره با طراحی مینیمال در فروشگاه ها وجود دارند. در ساخت این نوع از سرویس خواب ها از حداقل متریال استفاده می شود و برای دکوراسیون های مدرن بهترین گزینه هستند.

سرویس خواب‌هایی که سرتخت‌های شلوغ و پر جزئیات دارند، می‌توانند فضای اتاق خواب شما را کوچکتر از چیزی که هست نشان بدهند. برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک، می‌توانید از سرویس خواب‌های مینیمال‌تر با طرح‌های ساده‌تر بهره بگیرید. استفاده از طرح‌های شلوغ برای اتاق خواب کوچک پیشنهاد نمی‌شود. چرا که برای چشم خسته کننده است و به مرور فضا را از حالت آرامش خود خارج می‌کند.

دکوراسیون اتاق کوچک

مقاله پیشنهادی: بهترین رنگ اتاق خواب دخترانه

بهترین سرویس خواب برای اتاق خواب کوچک

انتخاب سرویس خواب برای اتاق کوچک امری مهم تلقی می‌شود. همانطور که اشاره شد، سرویس خوابی با مدل‌های شلوغ و با جزئیات می‌تواند اتاق را کوچکتر نشان بدهد. پس برای بزرگ نشان دادن اتاق کوچک بهتر است از سرویس خواب‌های ساده بهره بگیرید. رنگ سرویس خواب هم بهتر است رنگ روشنی باشد تا همانطور که گفته شد، نور را منعکس کند تا فضا بزرگتر به نظر برسد. سرویس خواب بالسا مدل گلوریا، مدل مناسبی برای اتاق خواب کوچک است. این سرویس خواب هم مدل دو نفره، هم تک نفره و هم سرویس خواب نوزادی دارد. رنگ و مدل این سرویس خواب کاملا مینیمال بوده و برای فضای کوچک بسیار مناسب است. سرویس خواب‌های بالسا تا 18 ماه ضمانت پس از فروش دارند که باعث می‌شود بتوانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. برای خرید می‌توانید به شعب حضوری بالسا مراجعه کنید یا با شماره درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

کلام پایانی

در این مقاله به روش‌های متعددی برای بزرگ نشان دادن اتاق کوچک اشاره کردیم. به کمک روش‌های گفته شده می‌توانید فضای اتاق خود را بزرگتر نشان بدهید و از فضا حداکثر استفاده را ببرید. اتاق خواب محل استراحت است و بسیار مهم است که بتوانید فضایش را به محلی آرامش‌بخش تبدیل کنید.

سرویس خواب از اجزای مختلفی تشکیل شده است که می‌توان به تخت خواب، پاتختی، میز آرایش، کمد، پاف، دراور و آینه قدی اشاره داشت.

برای خرید همه اجزای سرویس خواب باید به نیاز بودجه و فضای اتاق خود توجه کنید. اگر اتاق خواب شما فضای کافی برای قرار دادن همه اجزای سرویس خواب ندارد بهتر است که اقلام اصلی را خریداری کنید. مورد دیگر آن است که اگر فضای اتاق خواب شما کوچک و محدود است بهتر است که سرویس خود را از رنگ‌های روشن و خنثی انتخاب کنید تا فضای اتاق را دل بازتر و بزرگتر نشان دهد.

سوالات متداول

  1. برای اتاق خواب کوچک چه مدل کاغذ دیواری بهتر است؟
    کاغذ دیواری با نقش‌های ریز یا بدون طرح، با رنگ‌های روشن و خنثی انتخاب خوبی برای فضای اتاق کوچک به شمار می‌روند.
  2. برای نورپردازی اتاق خواب از چه چیزی استفاده کنیم؟
    می‌توان از ریسه‌های نوری بهره گرفت و آن‌ها را در محل‌هایی مثل روی پرده، روی دیوار یا اطراف سرتخت قرار داد.
  3. چه مدل فرشی برای اتاق خواب کوچک مناسب است؟
    فرش‌هایی با ابعاد کوچک مثل قالیچه یا گلیم با طرح‌های ساده می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

3 دیدگاه دربارهٔ «چگونه فضای اتاق خواب را بزرگتر نشان دهیم؟;

  1. در انتخاب قسمت های سرویس خواب هم دقت کنیم که ضروری ها خریداری بشه تا فضا کوچک نشود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید