آشنایی با سبک دکوراسیون مدیترانه‌ای

سبک مدیترانه در اتاق خواب

اگر علاقمند هستید که خانه و یا اتاقی آرامبخش داشته باشید، سبک دکوراسیون مدیترانه بهترین انتخاب برای شما است. دکوراسیون داخلی مدیترانه‌ای همانطور که فکر می‌کنید به یادآورنده ساحل و دریا است. این سبک دکوراسیون تلفیقی از سبک دکوراسیون چندین کشور است که در ادامه آنها را نام برده‌ایم. اما برای اجرایی کردن سبک دکوراسیون داخلی مدیترانه‌ای باید چه اقداماتی انجام دهیم؟ در ابتدای امر بهتر است که به خوبی مفهوم این سبک و ویژگی‌هایش را بشناسید. در ادامه مطالب از ویژگی‌های سبک دکوراسیون مدیترانه نیز برای شما گفته‌ایم. پس با ما همراه باشید.

سبک دکوراسیون مدیترانه‌ای چیست؟

سبک دکوراسیون مدیترانه، تلفی از سبک‌های دکوراسیون کشورهایی چون: اسپانیا، ایتالیا، یونان و ترکیه است. به صورت کلی دکوراسیون داخلی مدیترانه‌ای شامل رنگ‌های گرم و نورانی، دکورهای مینیمال، پوشش‌های پارچه‌ای و طرح‌های نزدیک به دریا و خورشید می‌باشد. این نوع سبک به دلیل اینکه آرامش و زیبایی دریا را با خود به همراه دارد، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده.

انواع طراحی به سبک دکوراسیون مدیترانه

دکوراسیون داخلی مدیترانهای برای اتاق 2 نفره و سرویس خواب دو نفره بسیار مناسب است؛ این طراحی شامل انواع مختلفی از سبک‌های دکوراسیون داخلی است که بر اساس سبک و فرهنگ مدیترانه‌ای به وجود آمده‌اند. برخی از انواع سبک و یا طراحی داخلی مدیترانه عبارتند از:

  1. سبک اسپانیایی: در سبک اسپانیایی بیشتر از رنگ‌های گرم و پرشور استفاده می‌شود و همچنین مواردی چون چوب، فلز و همچنین اشکال هندسی بسیار کارایی دارند.
  2. سبک مغولی: در سبک مغولی برخلاف سبک اسپانیایی از رنگ‌های طبیعی و به ویژه‌ ترکیب رنگ آبی و سفید بسیار زیاد استفاده می‌شود. در این سبک طرح‌هایی همچون رنگین کمان بسیار پر طرفدار است.
  3. سبک یونانی: در سبک یونانی نیز همانند سبز مغولی، رنگ‌های آّبی و سفید بسیار پر طرفدار است و از سنگ، فلز و مرمر بسیار زیاد استفاده می‌شود.
  4. سبک ایتالیایی: در سبک ایتالیایی همانند سبک اسپانیایی، رنگ‌های گرم طرفداران بسیار زیادی دارند. رنگ‌هایی همچون: قهوه‌ای، قرمز و نارنجی. همچنین سنگ، چوب و فلز بسیار زیاد در این سبک کارایی دارند.
  5. سبک ترکی: در این سبک از رنگ‌های طبیعی مانند قهوه‌ای و خاکستری بسیار زیاد استفاده می‌شود و همچنین چوب، پارچه و فلز از مواد پر کاربرد این سبک به حساب می‌آیند.
  6. سبک مصری: این سبک گرایش به رنگ‌هایی چون زرد و قهوه‌ای دارند و موادی همچون پارچه، چوب و سنگ در این سبک کاربردهای فراوانی دارند.

سبک مدیترانه

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی مدیترانه‌ای

برای این که دکوراسیون مدیترانه‌ای را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنید، نکاتی وجود دارد که بهتر است آنها را در نظر بگیرید. برخی از نکات کلیدی که در سبک دکوراسیون مدیترانه بایستی رعایت شوند، عبارتند از:

  1. استفاده از رنگ‌های خاکی، سفید، آبی نفتی و طوسی در دیوارها، کف‌ زمین و مبلمان
  2. بکارگیری پوست حیوانات و مصالح طبیعی مانند چوب، سنگ و فلز در طراحی داخلی خانه
  3. استفاده از نورپردازی طبیعی و همچنین مصنوعی با نورهای کم و زیاد برای ایجاد یک فضای آرامبخش و دلنشین
  4. استفاده از اکسسوری‌های مخصوص دیوار مانند کاشی‌های سفید و آبی، پوسترهای دریایی، تابلوهای هنری و غیره
  5. استفاده از مبلمان سنتی، مانند صندلی‌های چرمی و چوبی دست‌ساز
  6. استفاده از گلدان‌ها و گل‌های رنگ و وارنگ برای تزیین فضای داخلی
  7. استفاده از وسایل تزئینی مانند گلدان‌ها، انواع شمع‌های‌ دست‌ساز
  8. استفاده از ظروف سفالی آبی و سفید با طرح‌های هندسی به عنوان اکسسوری
  9. استفاده از موزائیک، کاشی‌های سنتی و طرح‌های گلی برای تزئین کف زمین
  10. استفاده از اکسسوری‌های دریایی مانند آبگردان، قایق‌ها و آویزان‌های مرتبط با دریا

چیدمان اتاق با سبک مدیترانه

مطلب پیشنهادی: اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب

سبک دکوراسیون مدیترانه‌ای برای اتاق خواب

دکوراسیون داخلی مدیترانه‌ای برای اتاق خواب می‌تواند فضایی آرامش‌بخش و زیبایی را به اتاق خواب شما اهدا کند. ویژگی‌های سبک دکوراسیون مدیترانه که بایستی در اتاق خواب آنها را حتما رعایت کنید، عبارتند از:

  1. انتخاب رنگ‌های آرام: یکی از ویژگی‌های سبک دکوراسیون مدیترانه که بهتر است در اتاق خواب آن را رعایت کنید، استفاده از رنگ‌های آرام است. انتخاب رنگ‌های آرام و ملایم به ویژه برای دیوارها و الیاف اتاق خواب به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش بسیار زیادی در محیط اتاق داشته باشید. رنگ‌های متداول در دکوراسیون مدیترانه‌ای که برای اتاق خواب مناسب است، شامل آبی، سفید، بژ و خاکستری می‌باشند.
  2. استفاده از چوب و سنگ: استفاده از چوب و سنگ در دکوراسیون مدیترانه‌ای، بسیار روال دارد. شما می‌توانید از این مواد در دکوراسیون اتاق خوابتان نیز استفاده کنید.
  3. استفاده از پارچه‌: پارچه‌هایی با الگوهای هندسی، نوع دیگری از دکوراسیون مدیترانه‌ای هستند که برای اتاق خواب شما می‌توانند مناسب باشند. پیشنهاد می‌شود در این دکوراسیون از پارچه‌هایی با طرح گل دوری کنید. در این مورد می‌توان از تخت خواب و سرویس خواب چوبی استفاده کزد. علاوه بر آن خرید کتابخانه، کمد لباس، میز تحریر و … با جنس چوب می‌تواند بیشتر این سبک طراحی را القا کند.
  4. استفاده از تزیینات سنتی: برای ایجاد دکوراسیون داخلی مدیترانه‌ای در اتاق خواب، می‌توانید از تزیینات سنتی مانند قالی‌های دستباف، سفال‌هائو پوسترهایی با تصاویر دریا استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع سبک دکوراسیون داخلی

تخت خواب و سبک مدیترانه

رنگ مخصوص دکوراسیون داخلی مدیترانه‌ای

رنگ‌هایی که در سبک دکوراسیون مدیترانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، بایستی آرامش را به محیط القا کنند. در این سبک دکوراسیون، رنگ‌هایی همچون سفید، آبی، سبز، زرد، خاکستری و قهوه‌ای بسیار پرطرفدار است. همچنین، در این سبک می‌توانید از ترکیب رنگ‌هایی مانند آبی وسفید، زرد، سبز و البته  طوسی و قهوه‌ای استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با دکوراسیون به سبک روستیک

کلام پایانی

حال که به پایان ویژگی‌های سبک دکوراسیون مدیترانه و نکات مهم دکوراسیون داخلی مدیترانه‌ای رسیدیم، امیدواریم که شما به صورت کامل آشنایی خوبی با این سبک پیدا کرده باشید. اگر قصد اجرایی کردن این سبک را در اتاق خواب خود دارید و برای این کار نیازمند تعویض سرویس خواب اتاق را دارید، پیشنهاد ما به شما سرویس خواب‌های بالسا است. شما همین حالا می‌توانید از طریق وبسایت به بخش سرویس خواب‌ها رفته و از انواع سرویس خواب‌ نوزاد، نوجوان، یک نفره و دو دونفره دیدن بفرمایید و یا به صورت حضوری از شعب سراسری بالسا در تمامی نقاط ایران مراجعه کرده و محصولات را به صورت حضوری ببینید. شما حتی می‌توانید با شماره درج شده در وبسایت تماس گرفته و از متخصصین و طراحان بالسا برای خرید خود مشورت و مشاوره بگیرید.

  • 1

    چه جنس مبلمانی بهتر است که برای سبک دکوراسیون مدیترانه استفاده می شود؟

    در دکوراسیون به سبک مدیترانه از مبلمانی با جنس چوب، رویه‌های پارچه ای یا چرمی، بامبو، راش، و یا صدفی بسیار زیاد استفاده می‌شود.
  • 2

    چه نوع الوارها و روکش‌هایی برای دکوراسیون به سبک مدیترانه استفاده می شود؟

    برای دکوراسیون به سبک مدیترانه معمولا از الوارهای چوبی، سنگ، آجر، سفال و کاشی استفاده می شود. همچنین روکش های پارچه ای یا چرمی با طرح‌های گیاهی و دریایی نیز بسیار پرطرفدار است.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

1 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با سبک دکوراسیون مدیترانه‌ای;

دیدگاهتان را بنویسید