انتخاب بهترین کتابخانه برای آپارتمان و خانه های کوچک و بزرگ

انواع کتابخانه برای دکوراسیون

خانه یکی از مهم‌ترین فضاهایی هست که روح و جسم ما در طول زندگی با آن اجین می‌شود؛ به همین دلیل اینکه چه وسایل با چه نوع طراحی را برای این فضاهای غیرقابل تکرار انتخاب می‌کنیم، اهمیت بسیاری دارد. در میان انواع وسایلی که چیدن آن‌ها باعث روح بخشی به خانه می‌شود؛ کتابخانه یکی از آن دسته لوازمی است که به طور مستقیم روی دکوراسیون خانه تاثیر می‌گذارد. اگر شما هم در آپارتمان زندگی می‌کنید و با چالش‌هایی مثل انتخاب بهترین کتابخانه برای آپارتمان کوچک مواجه هستید، پس تا پایان این صفحه همراه ما باشید؛ چرا که قرار است در این وبلاگ از بالسا شما را با انواع کتابخانه برای خانه های آپارتمانی آشنا کنیم تا بتوانید بهترین دکوراسیون را برای خانه خود به ارمغان بیاورید.

بهترین کتابخانه برای آپارتمان و خانه های کوچک و بزرگ

کتابخانه از آن دسته لوازمی است که می‌تواند درون اتاق خواب یا اتاق استراحت، هال و پذیرایی یا حتی در بعضی موارد درون اتاقی به اسم کتابخانه قرار بگیرد و در هر حالت باعث زیبایی فضا شود.
انواع کتابخانه برای دکوراسیون هال و پذیرایی
● هال و پذیرایی بزرگ
● هال و پذیرایی کوچک

اگر قصد دارید تا برای فضای پذیرایی خونه یکی از شکیل‌ترین کتابخانه‌های ممکن را انتخاب کنید، پس بهتر است ابتدا طول و عرض دیواری که قصد دارید کتابخانه را روی اضلاع آن قرار دهید، اندازه بگیرید و بعد به فکر انتخاب و خرید کتابخانه باشید، چون در این صورت احتمال انتخاب درست و رضایت از خرید بسیار بالا می‌رود.

بهترین کتابخانه برای آپارتمان کوچک

انواع کتابخانه برای خانه های آپارتمانی با فضای بزرگ

● کتابخانه دیواری (نیازمند فضای آزاد و بودجه قابل توجه)
کتابخانه سر تا سری یا همان کتابخانه‌هایی که به طور کامل درون دیوار قرار می‌گیرند، در حقیقت یکی از بهترین و شکیل‌ترین دکور هایی هستند که شما می‌توانید برای یکی از دیوارهای خانه خود انتخاب کنید، البته این‌ انتخاب کاملا بستگی به ابعاد دیوار، فضای خالی و قابل دسترس در خانه و بودجه شما دارد. اگر مشکلی از بابت هزینه و فضای آزاد روبه‌رو کتابخانه ندارید، پس چه بهتر که از ایده کتابخانه‌های بزرگ و دیوار استفاده کنید. شما می‌توانید دیوار مناسبی را در خانه انتخاب کنید و با استفاده از طراحان و مهندسان مربوطه این دیوار را تبدیل به یک کتابخانه بزرگ کنید. طراحی کتابخانه و تعداد طبقه هم کاملا بستگی به سلیقه و ارتفاع دیوار دارد.
● اتاق مختص به کتابخانه
بعضی از منازل و ویلاها هم هستند که کاملا ظرفیت اختصاص دادن یک اتاق به عنوان کتابخانه را دارند.
انواع کتابخانه برای خانه های آپارتمانی متوسط و کوچک
● قرار دادن کتابخانه درون اتاق خواب
قرار گرفتن کتابخانه در کنار سرویس خواب گاهی آنقدر زیباست که کاربران بعد از تست آن از هیچ‌ ایده دیگری استقبال نمی‌کنند. ‌در واقع زیبایی کار اینجا است که کتابخانه می‌تواند به صورت ست با سرویس خواب دو نفره و تک نفره باشد و نه تنها باعث جای‌گیر شدن و کوچک شدن فضا نشود، بلکه به دلیل هارمونی زیبایی که با محیط و دکور اتاق ایجاد می‌کند، باعث بزرگ‌تر به نظر آمدن اتاق هم بشود.
برای اتاق خواب می‌توانید از ایده‌هایی مانند استفاده از کتابخانه دیواری توکار، کتابخانه شلفی و کتابخانه چسبیده به سرویس خواب استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از قسمت بالایی یا کناری سرویس خواب که مجاور دیوار قرار می‌گیرد، استفاده کنید تا در آن واحد هم فضای خالی را پر کرده باشید و هم در گوشه‌ای از اتاق خواب خود از به بهترین نحو صاحب یک کتابخانه در ابعاد قابل ارزش شده باشید.

● قرار دادن کتابخانه درون اتاق مهمان یا اتاق استراحت
اگر منزل شما اتاق دیگری به جز اتاق خواب دارد، می‌توانید به آن به عنوان یک فضای کاربردی جهت قرار دادن کتابخانه نگاه کنید. درون اتاق‌هایی که تخت خواب قرار ندارد، معمولا استفاده از کتابخانه‌های پایه دار و مرتفع شایع است و تا کنون هم از این ایده بسیار استقبال شده است. البته به غیر از کتابخانه‌های پایه دار از کتابخانه کنج دیواری، شلفی و پایه چرخ دار هم استفاده می‌شود.

● قرار دادن کتابخانه در قسمتی از هال و پذیرایی
اگر هیچ یک از حالت‌های بالا امکان پذیر نیست و برای داشتن کتابخانه باید به فضای هال و پذیرایی بسنده کنید، هیچ نگرانی وجود ندارد، زیرا شما می‌توانید با طراحی داخلی درست از هر گوشه‌ای از خانه به عنوان کتابخانه استفاده کنید. امروزه کتابخانه‌ها در مدل‌ها، طرح‌ها و ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند که چیدن آن‌ها در فضاهای کوچک نه تنها امکان ناپذیر نیست بلکه خیلی هم جذاب و به‌روز است و باعث می‌شود تا نگاه‌ها به طور فوق‌العاده‌ای به سمت دکوراسیون خانه شما بچرخد و به اندازه کافی از ایده‌های دکوراسیون استقبال هم شود.

کتابخانه مناسب خانه کوچیک

چگونه می توان بهترین کتابخانه برای آپارتمان کوچک را پیدا کرد؟

در ادامه این بخش قصد داریم تا شما را تا حد امکان با انواع کتابخانه برای دکوراسیون های جمع و جور و کوچک آشنا کنیم تا بتوانید در پایان این مقاله از بالسا با خیال راحت برای خرید کتابخانه کلیک کنید.

  1.  فضاهایی از خانه که قابلیت پذیرش کتابخانه را دارند را در درجه اول پیدا کنید.
  2.  بهتر است تا کتابخانه‌ای انتخاب نکنید که از لحاظ طراحی فقط مختص به یک گوشه از یک خانه باشد؛ زیرا در این صورت امکان تغییر دکوراسیون و استفاده از کتابخانه در خانه و فضای جدید را از خود می‌گیرید.
  3. حتما بودجه مد نظر را با هزینه خرید کتابخانه و هزینه‌های جانبی آن چک کنید.
    در مجموع می‌توان به این شکل گفت که آگاهی از نوع نقشه خانه، آگاهی از حداقل و حداکثر بودجه موجود برای خرید، مطالعه مطالبی مانند راهنمای خرید کتابخانه و آشنایی با انواع مدل‌های معرفی شده در بازار؛ به داشتن خریدی با کیفیت خیلی بیشتر از تصور شما کمک می‌کند، به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم تا با طی کردن مراحل گفته شده به بهتر شدن دکوراسیون خانه خود کمک‌های چشمگیری کنید.

3کتابخانه بالسا مناسب خانه کوچک و بزرگ

کتابخانه الگانت

کتابخانه الگانت یکی از آن دسته کتابخانه‌هایی است که مطابق مد روز طراحی شده و علاوه‌بر طبقه‌های متعدد دارای 2 کشو مجزا است که استفاده از آن را در هال و پذیرایی یا اتاق خواب بسیار آسان می‌کند.
در این کتابخانه می‌توانید کتاب‌هایی که قصد دیده شدن آن‌ها را دارید را روی طبقات چیده و سایر وسایل را درون کشوها قرار دهید و بخاطر طراحی بدنه، تاج و پایه‌ها به عنوان دکور زیبا کننده خانه از آن استفاده کنید. این کتابخانه می‌تواند در کنار سرویس خواب قرار گرفته یا در گوشه‌ای از پذیرایی خودنمایی کند به همین دلیل با خرید کتابخانه الگانت مشکی در ارتباط با جای دادن آن در خانه نخواهید داشت.

کتابخانه های مناسب آپارتمان کوچک
کتابخانه بلوط

اگر از طراحی ظریف روی چوب لذت می‌برید، خرید کتابخانه بلوط برای اتاق خواب و پذیرایی گزینه مناسبی می‌تواند باشد. این کتابخانه دارای 2 کمد نسبتا بزرگ، 2 کشو و طبقات روی هم سوار شده است. خرید کتابخانه بلوط برای افرادی مناسب است که قصد دارند تا در آن واحد از یک کتابخانه نسبتا بزرگ به همراه کمد و کشو جادار با طراحی مدرن و به روز استفاده کنند.
کتابخانه فراری، بهترین کتابخانه برای دکوراسیون اتاق نوجوانان
یکی از بهترین کتابخانه‌های مختص اتاق و سرویس خواب نوجوان، همین کتابخانه فراری است. این کتابخانه طراحی نوجوانانه و متفاوتی دارد و استفاده از آن هم در همین قشر سنی دیده می‌شود. معمولا خرید کتابخانه فراری از مجموعه بالسا برای کسانی است که از هارمونی رنگ قرمز و مشکی لذت می‌برند و این رنگ کتابخانه با سایر وسایل آن‌ها ست می‌شود.

کتابخانه کارن

کتابخانه کارن کتابخانه‌ای نسبتا بزرگ است که نسبت طول آن از عرض آن بیشتر بوده؛ به همین دلیل اکثرا در کنج دیوار هال و پذیرایی یا اتاق خواب از آن استفاده می‌شود. طبقات کتابخانه کارن گنجایش مناسبی دارند و در وسط طبقه‌ها هم 2 کشو قرار دارد.

انواع کتابخانه برای خانه های آپارتمانی

مدل های ترند کتابخانه در سال 2023 – 2024

با استفاده از ایده های زیر می‌توانید علاوه بر مدل های لاکچری و عمومی، از مدل های ترند شده و خلاق نیز برای منزل خود بهره ببرید.

کتابخانه با طرح لوزی های روی هم سوار شده

کتابخانه‌های مدرن امروزی به شکل لوزی هستند و این کتابخانه‌ها می‌توانند پایه داشته باشند یا بدون پایه به دیوار نصب شوند. کتابخانه‌های لوزی شکل جای کمی می‌گیرند و در عین حال طراحی شیک و به روزی هم دارند.

کتابخانه گوشه دیوار، کتابخانه کنج دیواری

کتابخانه‌های کنج دیواری معمولا ارتفاع بیشتری از سایر کتابخانه‌ها دارند و این ارتفاع به دلیل کمبود پهنا و عرض آن‌هاست تا تعداد طبقات بیشتری داشته باشند. این مدل کتابخانه‌ها همانطور که از نامشان پیداست، در گوشه‌‌ها و کنج دیوار قرار می‌گیرند و جمع‌وجورترین مدل معرفی شده تا به امروز هستند.

کتابخانه مستطیلی طبقه بندی شده با 2 یا 4 چرخ

کتابخانه‌هایی که در قسمت پایینی آن‌ها به جای پایه ثابت، چرخ قرار داده شده است، عموما طرح‌ و نقش ساده‌ای دارند و بخاطر سهولت در حمل و نقل و ارتفاع و عرض متناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کتابخانه سوار شده روی درب اتاق

یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین کتابخانه کوچک، کتابخانه‌هایی هستند که روی یک طرف درب اتاق سوار می‌شوند. البته این مدل نیاز به طراح دارد و به صورت فروشی در مغازه‌ها دیده نمی‌شود، اما نکته اینجاست که با استفاده از این طرح شما در آن واحد هم اتاق مخفی و هم کتابخانه دارید.

کتابخانه با پایه گردان (چرخش 360 درجه یا کمتر)

کتابخانه‌هایی هستند که به دلیل داشتن صفحه‌ای گردان در قسمت پایینی، می‌توانند به عنوان دکور و کتابخانه گردان در هال و پذیرایی مورد استفاده قرار بگیرند و شما می‌توانید هر بار که می‌خواهید هر طرف از آن را رو به مهمانخانه قرار دهید تا به زیبایی پذیرایی کمک کرده باشید.

کتابخانه به شکل نردبان (کتابخانه نردبانی)

یکی از ساده‌ترین مدل‌های کتابخانه، کتابخانه نردبانی است که به راحتی روی هر دیواری نصب می‌شود و هزینه بالایی هم ندارد. این کتابخانه شبیه به نردبان است و می‌تواند ارتفاع متفاوتی داشته باشد. گاهی اوقات ارتفاع این کتابخانه‌ها به 100 سانتی‌متر می‌رسد و گاهی تا ارتفاع 2 متر هم ادامه دارد، به همین دلیل شما آزادی عمل دارید تا هر کدام که می‌خواهید را انتخاب کنید. در ارتباط با استقامتش هم باید هنگام خرید درمورد جنس چوب به‌کار رفته تحقیق کنید.

بهترین کتابخانه را برای خانه خود تهیه کنید!

خرید کتابخانه نباید برای خانه‌های کوچک رویا باشد و امروزه با توجه به مدل‌های متفاوتی که تولید شده است، هر کس می‌تواند متناسب با فضای خالی و بودجه خود برای داشتن یک کتابخانه شیک اقدام کند. در این مقاله از بالسا تلاش کردیم تا شما را به طور کامل با انواع کتابخانه برای خانه های آپارتمانی آشنا کنیم و کمک کنیم تا خرید بهترین کتابخانه برای آپارتمان کوچک شما در سریع‌ترین زمان امکان پذیر باشد. اگر شما هم تا به حال از بالسا خرید کرده‌‌اید یا تجربه‌ای در خرید و استفاده از انواع کتابخانه برای دکوراسیون های متفاوت را دارید، می‌توانید با نوشتن در قسمت دیدگاه، نظر خود را با و سایر مخاطبین این صفحه به اشتراک بگذارید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید