راهنمای خرید تخت خواب یک نفره | 5 عامل تاثیر گذار در قیمت تخت 1نفره

راهنمای خرید تخت خواب یک نفره

دانشمندان با تحقیقات فراوانی که انجام دادند بر این باورند که خواب تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی و سلامت هر فرد دارد. هیچ کس در هیچ جای دنیا نمی‌تواند اهمیت بسیار وسایل اتاق خواب، مخصوصا تخت خواب را کتمان کند. حتی اگر به تجربه خودمان در این همه سال خواب و بی‎خوابی توجه کنیم قطعا به این نقطه خواهیم رسید که هرچقدر خواب بهتر و آرام‎تری داشته باشیم کیفیت زندگیمان در طول روز نیز بهتر است. اما می‎خواهم راهنمای خرید تخت خواب یک نفره را با این سوال آغاز کنم که آیا شما هم خواب نسبتا سبکی دارید؟ اگر جواب شما بله هست حتما در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای خرید تخت خواب یک نفره

در ادامه مقاله‌های سریالی راهنمای خرید تخت خواب، می‌خواهیم در این مطلب درمورد نکات مهم خرید تخت خواب یک نفره صحبت کنیم. وجود تخت خوابی دو نفره یک امر ایده‎آل در هر خانه‎ای است اما اگر بخواهیم از دیدگاه دیگری نگاه بیندازیم وجود تخت خواب یک نفره در خانه هر کسی الزامیست. به فرض مثال شما در شبانگاه از شدت تکان خوردن تشک تخت خواب از خواب می‎پرید و قطعا شبی ناآرام را پیش رو خواهید داشت و تنها یک تخت تک نفره دنج می‎تواند آرام کننده‎ی این کابوس شبانه باشد.

ابعاد تخت خواب یک نفره

با توجه به گروه سنی‌های مختلف ابعاد تخت خواب‎ها متفاوت است. برای گروه سنی نوجوانان 90*200،‌ برای جوانان 120*200 و برای گروه سنی بزرگسالان 160*200 می‎باشد. اما این‌ها فقط یکسری استاندارد هستند و این به این معنی نیست که یک شخص بزرگسال نتواند تختی در ابعاد جوان خریداری کند. اما در هنگام خرید و انتخاب تخت خواب یک نفره حتما به یاد داشته باشید که طول تخت خواب حداقل باید حدود 10 الی 20 سانتی‎متر از قد شما بلندتر باشد. از دیگر ملاک‎های تعیین ابعاد تخت می‌توانیم به ابعاد تشک، قد، وزن و ابعاد اتاق نیز اشاره کنیم.

تخت یک نفره بالسا

انواع تخت یک نفره

تخت خواب‌ها انواع بسیار مختلفی از لحاظ جنس دارند که بهتر است در اولین قدم خرید تخت خواب آنها را بشناسید. انواع تخت خواب‌های دو نفره شامل موارد زیر است:

    1. تخت خواب چوبی: به طور قطع می‎توانم بگویم که تخت خواب چوبی یکی از بهترین انواع تخت خواب است چرا که چوب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و  بر خلاف دیگر تخت‎هایی همچون تخت خواب‎های فلزی در هنگام جابه‎جا شدن از روی آنها اصلا صدا نمی‎دهند. و تمام این‎ها دست به دست می‎دهند تا شما خوابی پر از آرامش و راحتی را در هنگام شب داشته باشید. اگر در این بین بخواهیم یک ضعف از این مدل تخت خواب‎ها را بیان کنیم وزن بالای آنها است که دلیلش تراکم بالای چوب می‎باشد. حضور یکی از همین سرویس خواب‎های چوبی زیبایی منحصر به فردی را به اتاق خواب شما می‎بخشد.
    2. تخت خواب کابین‌دار: این تخت‎ها دارای ابعاد بزرگ‌تری نسبت به دیگر تخت‎ها دارند اما اگر شما دچار کمبود فضا در اتاق شده‎اید این مدل تخت خواب‎های کشودار یکی از بهترین گزینه‎ها برای شماست. چراکه وجود کشو در زیر آنها فضای بسیار خوبی را برای شما ایجاد می‎کند تا از آن کابین‎ها به عنوان کتابخانه، کمد لباس و یا حتی کمد تنقلات قایمکی استفاده کنید. مطمئن باشید که با وجود این تخت خواب فضایی بهینه سازی شده خواهید داشت.
    3. تخت خواب فلزی: به دنیال یک مدل تخت خواب بسیار محکم هستید، حتی از تخت خواب چوبی محکم‎تر؟ تخت خواب‎های فلزی بهترین گزینه برای شما هستند. اما اگر قصد خرید این تخت خواب را دارید باید در جریان باشید که این سرویس خواب‎ها بسیار پر سروصدا هستند و ممکن است که به هر بار جابه‌جاشدن باعث ایجاد سروصدا شود و خواب شبانه شما را برهم زند. از طرف دیگری به دلیل اینکه جنس این تخت خواب‌های فلزی است نباید آنها را در فضایی مرطوب و خیس نگهدارید زیرا به سرعت زنگ می‎زنند و کارایی خود را از دست می‎دهند.
    4. تخت خواب تاشو: اگر وجود تخت خواب در اتاق تمام فضای موجود را از بین می‎برد، تخت خواب تاشو می‎تواند جلیقه نجات شما باشد. این تخت خواب‎ها به گونه‎ای تولید شدن که با بسته شدن و یا به اصطلاح تا شدن آنها حجم بسیار کمتری را اشغال خواهند کرد. از طرفی شما زمانی که به تخت خواب و خوابیدن نیازی ندارید می‎توانید به راحتی آن را جمع کنید.
    5. در پایان بخش انواع تخت یک نفره به این مورد اشاره می‎کنم که تخت‎ خواب‎های یک نفره از نظر کاربردی نیز به انواع تخت کودک، نوجوان و بزرگسال نیز تقسیم‌بندی می‌شوند.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید تخت خواب کودک

انتخاب رنگ

حال که به اینجای مقاله راهنمای خرید تخت خواب یک نفره رسیدیم، بهتر است گریزی هم به رنگ سرویس خواب بزنیم، بله می‎دانم رنگ سرویس خواب بسیار به سلیقه افراد بستگی دارد اما پیشنهاد می‎کنم که در هنگام خرید و انتخاب تخت خوب توجه بسیار زیادی به تم رنگی داخل اتاق نظیر دیوارها، پرده و دیگر اکسسوری‌ها داشته باشیید. حفظ هارمونی در اتاق خواب باعث زیبایی هر چه بیشتر آن می‌شود.

تخت 1 نفره بالسا

استحکام تخت خواب یک نفره

استحکام یکی از مهم‌ترین موارد است که باید در خرید تخت خواب حتما به آن توجه کنیم. چارچوب و کفی تخت از المان‎های مهم تخت هستند که در زمان خرید حتما تست و بررسی کنید که محکم و استوار باشند و ذره‎ای لق نزنند. کفی‎های تخت که در زیر تشک قرار می‎گیرند با متریال‎های متنوعی تشکیل می‎شوند که دو نمونه آنها فلزی و چوبی است. نوع چوب از نوع قدیمی دسته کفی‌های تخت است اما به دلیل قیمت بالایی که دارند برخی از تولید کننده‎ها، کفی فلزی را جایگزین کفی چوبی کرده‎اند. کفی‌ها از متریال‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که قدیمی‌ترین نوع کفی‌ها، کفی‌های چوبی هستند. اما امروزه با افزایش قیمت چوب، ‌ برخی تولیدکنندگان از کفی فلزی نیز در ساخت تخت خواب‌ها استفاده می‌کنند.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید روتختی برای سرویس خواب

قیمت تخت یک نفره

قیمت تخت یک نفره به عوامل و موارد خیلی زیادی بستگی دارد. این را به یاد داشته باشید که برای خرید تخت خواب حتما به سن و جنسیت فردی که برای او تخت خریداری می‌شود و همچنین ابعاد و فضای اتاق توجه داشته باشید. عوامل تاثیرگذار بر قیمت تخت یک نفره شامل: جنس تخت، وزن، ابعاد ، متریال به کار رفته در آن و طرح‌ها نقش‌های روی تخت هستند.

مقاله پیشنهادی: تخت خواب ام‌دی‌اف بهتر است یا چوبی؟

ویژگی تخت یک نفره

روش نگهداری از تخت یک نفره

بعد از بررسی قیمت تخت یک نفره، بهتر است که روش‎های نگهداری آن را هم بدانیم. در اولین قدم همانطور که همه ما می‎دانیم کودکان تمایل بسیار زیادی به بالا و پایین پریدن بر روی تخت خواب دارند. پس بهتر است تخت خواب‌ها را دور از دستری کودکان قرار دهیم. در قدم بعدی به یاد داشته باشید که ماهی یکبار تشک خود را از این رو به آن رو کنید چرا که این امر باعث جلوگیری از فرورفتگی و حالت گیری تشک می‌شود.  تا حد امکان تخت خواب خود را از محیط‌های گرم نظیر شوفاژ و شومینه و البته نور مستقیم خورشید دور نگهدارید.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید تخت خواب نوجوان

سوالات متداول

  1. تخت خواب چوبی بهتر است یا فلزی؟
    اگر طول عمر و ماندگاری تخت خواب برای شما اهمیت دارد پیشنهاد ما تخت خواب چوبی است، و اگر به سبک‎های صنعتی علاقه زیادی دارید دکوراسیون فلزی عالی است.
  2. هنگام خرید انواع تخت یک نفره، باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
    برای اینکه در خرید تخت خواب یک نفره خود هوشمندانه عمل کنیم، باید به این موارد توجه زیادی داشته باشیم: تخت خواب شما باید راحت باشد، به اندازه کافی استحکام داشته باشد و رنگ و مدل تخت خواب شما بهتر است که با موارد دیگر اتاق خوابتان مثل سرویس خواب و اکسسوری‎ها ست باشد. در اخر کیفیت ساخت و متریال را فراموش نکنید.
  3. برای انتخاب ابعاد تخت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
    در ابتدا باید توجه داشته باشید، که طول تخت باید 20 الی 30 سانتی متر از قد شما بلندتر باشد، و مواردی دیگری همچون وزن و ابعاد اتاق از موارد تاثیر گذار بر روی ابعاد تخت هستند.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید