تخت خواب ام دی اف بهتر است یا چوبی؟ بررسی تفاوت تخت خواب MDF و چوبی

تخت خواب ام دی اف بهتر است یا چوبی

در اغلب مواقع برای خرید تخت خواب یا خرید لوازم اتاق خواب سوالی که پیش می‌آید این است که تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف؟ انتخاب تخت خواب مناسب علاوه بر بهبود هزینه‌های اضافی، بر سلامت و رضایت شما از خواب، بسیار تاثیرگذار است. از این رو در کنار راحتی باید به کیفیت محصول و صد البته قیمت تمام شده آن نیز توجه داشته باشید. در همین موقع است که آگاهی از جنس تخت خواب و انتخاب آن اهمیت پیدا می‌کند، به همین خاطر باید تختی را انتخاب کنیم که در کنار کیفیت و دوام از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. از باکیفیت‌ترین جنس تخت خواب می‌توان به چوب و ام دی اف اشاره کرد.

تخت خواب ام دی اف بهتر است یا چوبی؟

به صورت کلی تخت خواب چوبی برای حفظ سلامتی انسان انتخاب مناسب‌تری است و دلیل آن عدم استفاده از مواد شمیایی است. در صورتی که در ساخت تخت خواب MDF از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. از آنجایی که برای اکثر افراد این سوال ایجاد می‌شود، تخت خواب ام دی اف بخریم یا چوبی، در این مقاله سعی کرده‌ایم به صحبت درمورد فرق تخت خواب ام دی اف و چوبی (تفاوت تخت خواب MDF و چوبی) بپردازیم. دانستن تفاوت این دو مدل تخت می‌تواند در شرایط مختلف برای مثال در مزان خرید سرویس خواب به شما کمک کند. برای آشنایی بیشتر با سرویس خواب پیشنهاد می‌شود مقاله سرویس خواب چیست را نیز مطالعه کنید. اگر می‌خواهید بدانید که تخت خواب ام دی اف بهتر است یا چوبی و به صورت کلی چه تفاوت‌هایی باهم دارند، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

فرق تخت خواب ام دی اف و چوبی

مطلب پبیشنهادی: کالای خواب چیست؟

تخت خواب ام دی اف چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، تخت خواب ام دی اف از تخته فیبری یا همان ام دی اف ساخته می‌شود. Medium Density Fiberboard که به اختصارMDF نامیده می‌شود، به معنای «تخته فیبر با چگالی متوسط» نوعی فرآورده چوبی محسوب می‌شود. ام دی اف‌ها را از طریق تجزیه باقی‌مانده‌های چوب و خاک اره و ترکیب آن‌ها با موم رزین تحت حرارت و فشار زیاد تولید می‌کنند. سپس با روکش‌های تزئینی باعث زیبایی، دوام و جذابیت ام دی اف می‌شوند. اصطلاحا به تخت خوابی که با چنین متریالی ساخته شود تخت خواب ام دی اف گفته می‌شود.

مقاله پیشنهادی: تخت خواب چوبی بهتر است یا فلزی؟

فرق تخت خواب ام دی اف و چوبی چیست؟

تفاوت تخت خواب MDF و چوبی چیست؟ بررسی این موضوع که تفاوت تخت خواب MDF و چوبی چیست را بهتر است اصل کار یعنی قیمت شروع کنی. گرچه که سلامتی مهم‌تر از قیمت است. مهم‌ترین تفاوت تخت خواب ام دی اف و  چوب در قیمت میان آنهاست. تخت خواب ام دی اف نسبت به قیمت چوب طبیعی ارزان‌تر است. امروزه تخت خواب ام دی اف به دلیل داشتن ظاهری مدرن و قیمتی مناسب گزینه مطلوبی برای تخت خواب است. ام دی اف از خرده چوب‌های بلااستفاده تهیه می‌شود، بنابراین علاوه بر حفظ محیط زیست، انتخابی اقتصادی به شمار می‌رود. بیشتر افراد خرید تخت خواب ام دی اف با هزینه کمتر را ترجیح می‌دهند، زیرا هزینه کمتری نسبت به قیمت تخت خواب دونفره یا یک نفره چوبی دارد. همچنین برخی دیگر زیبایی و طبیعی بودن را در اولویت قرار می‌دهند، به همین دلیل سراغ تخت خواب چوبی می‌روند که ماندگاری بیشتری نیز دارد. همچنین تخت خواب چوبی استحکام و مقاومت بیشتری در برابر تخت خواب ام دی اف دارد.

مزایای تخت خواب MDF

برای اینکه بهتر متوجه شوید که تخت خواب ام دی اف بهتر است یا چوبی  بهتر است از مزایا و معایب هردکدام از آنها نیز آگاه باشید. یکی از مزایای تخت خواب MDF  قابل تشخیص نبودن آن از چوب طبیعی پس از رنگ‌آمیزی است. از آنجایی که سطح MDF بسیار صاف است، آن را به یک سطح عالی برای رنگ‌آمیزی تبدیل می‌کند. علاوه بر این MDF به دلیل مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت آن نسبت به موریانه‌ها مقاوم‌تر هستند و با گرما و رطوبت، منبسط و منقبض نمی‌شود. در فرآیند ساخت MDF  از چوب بازیافت شده استفاده می‌کنند و در نتیجه این موضوع باعث صرفه‌جویی در بریدن درختان و حفاظت از محیط‌زیست می‌شود.

از معایب تخت خواب MDF  ضعیف‌تر بودن آن در مقایسه با تخت خواب چوبی است که منجر می‌شود، در مقابل شکاف یا ترک‌خوردگی، ترمیم آن دشوارتر باشد. با وجود اینکه ام دی اف وزن بالایی دارد، اما پیشنهاد می‌شود، اگر می‌خواهید تخت خواب را به‌راحتی جابه‌جا کنید از تخت‌های ام دی اف استفاده کنید، زیرا کلیه قطعات تخت قابلیت جدا شدن دارند و حمل آن‌ها آسان است. یکی دیگر از معایب تخت خواب ام دی اف  حساسیت بالا در مقابل آب است، چراکه قرار گرفتن در معرض مستقیم آب باعث می‌شود که به مرور زمان متورم و متلاشی شود. با این حال، با کمک روکش و رنگ روی سطح MDF  آن را از آسیب آب محافظت می‌کنند.

برای آشنایی با MDF، مقاله ام دی اف چیست را بخوانید.

تخت خواب ام دی اف

مزایای تخت خواب چوبی

چوب  بطور طبیعی از درختان طبیعت بریده و تولید می‌شود که به آن چوب جامد نیز گفته می شود. بافت‌های دانه‌ای آن از طریق روکش دستی نیز قابل دستیابی می‌باشد. با تمیز کردن آن با استفاده از پاک کننده‌های مناسب، چوب جامد می‌تواند بیش از 100 سال عمر کند. همچنین در اکثر مواقع قابل ترمیم است. اگر برای خرید تخت‌خواب به دنبال محصولی هستید که سال‌ها بتوانید از آن استفاده کنید، تخت‌خواب چوبی گزینه مناسبی است، زیرا طول عمر بالا و ماندگاری بسیاری دارد. انواع چوب‌ها برای ساخت سرویس خواب متفاوت است که نمونه‌های آن می‌توان به چوب بلوط، سرو و راش اشاره کرد که نوع بلوط از استحکام بالایی برخوردار است .چوب از منظر زیبایی، جذابیت‌های ظاهری چشمگیری دارد، بنابراین اگر می‌خواهید دکوراسیون مجللی در اتاق خوابتان داشته باشید، به سراغ تخت‌های چوبی بروید.

مزیت سرویس خواب و تخت خواب چوبی برای نوزادان و نوجوانان

متریال جنس علاوه بر زیبایی‌های ظاهری، سر و صدای کمی دارند و همین امر خواب راحت فرزند شما را تضمین می‌کند. علاوه بر این نگهداری از چوب بسیار راحت‌تر از ام دی اف است، حتی اگر رسیدگی خوبی به سرویس خواب نوزاد یا تخت کودک نداشته باشید. با توجه به مزایای کلی تخت چوبی استفاده از آن برای کودکان و نوزادان و همچنین نوجوانان و سرویس خواب نوجوان توصیه می‌شود.

معایب تخت خواب چوبی

برای گرفتن نتیجه بهتر درمورد اینکه تخت خواب ام دی اف بهتر است یا چوبی، خالی از لطف نیست که درمورد معایب این دو نوع تخت خواب اطلاعاتی کسب کنیم.  اصلی‌ترین عیب تخت خواب چوبی قیمت آن است. قیمت تخت خواب، میز، صندلی و کمد چوبی به طور قابل چشمگیری گران‌تر از MDF آنهاست. از معایب دیگر چوب، آسیب‌پذیر بودن آن در برابر آب است، در  شرایط آب و هوایی کنترل نشده چوب به مرور زمان آسب می‌بیند و شکسته می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود در مناطق مرطوب از روکش‌های ضدآب برای سرویس خواب دو نفره و یک نفره استفاده کنید. از طرفی  تخت خواب چوبی نسبت به تخت خواب MDF در برابر آفاتی مانند موریانه‌ها آسیب پذیرتر است. از دیگر معایب چوب، مراقبت سخت از آن است. چراکه برخی مبلمان‌های ساخته شده از چوب‌های سخت مانند گردو یا بلوط ممکن است شما را ملزم به مرطوب کردن آنها هر چند ماه یکبار کنند.

تخت خواب چوبی

چگونه بهترین تخت خواب ام دی اف را انتخاب کنیم؟

هر چه وزن چوب مورد نظر کمتر باشد از دوام کمتری برخوردار خواهد بود. چوب‌ها معمولا فشرده بوده و وزن بالاتری دارند؛ اگر دوست دارید از چوب برای دکوراسیون اتاق خوابتان مانند، خرید صندلی، خرید سرویس خواب یک نفره یا عروس و کتابخانه استفاده کنید، چوب کاج بهترین گزینه با قیمتی مناسب است. این چوب رنگ زیبایی داشته و مناسب برای افرادی است که هنوز آمادگی سرمایه‌گذاری برای دکوراسیون گران‌تر را ندارند.

برای تشخیص بهترین نوع ام دی اف نیز باید توجه داشته باشید که کاملا فشرده و سفت باشد. در تخت‌های چوبی ام دی اف باکیفیت، هیچ خرده چوب قابل مشاهده‌ای دیده نخواهد شد و هم‌چنین وزن بسیار بالایی خواهند داشت.

تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف؟

در خصوص اینکه تخت خواب یک نفره یا تخت خواب دونفره چوبی بهتره یا ام دی اف می‌توان گفت این دو متریال تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که هر کدام را برای شرایطی مناسب‌تر خواهد کرد. بنابراین هر دو نوع چوب مناسب هستند و هیچ برنده نهایی بین این دو وجود ندارد. دلیل این امر هم این است که هر مزایا و معایب خاص خود را دارند، همچنین شرایطی وجود دارد که یکی بهتر از دیگری است و هر کدام از آنها برای مصارف مختلفی مناسب هستند. برای انتخاب هرچه بهتر تصویه ما این است که قبل از اقدام برای خرید، مشاوره رایگان ما را از دست ندهید. شما می‌توانید از ساعت 9 صبح الی 24 حتی در روزهای تعطیل با ما تماس بگیرید. فراموش نکنید که تمام محصولات ما دارای گارانتی 18 ماهه نیز است.

سوالات متداول

  1. تخت خواب ام دی اف بهتر است یا چوبی؟
    با توجه به اینکه در ساخت تخت خواب MDF از مواد شیمیایی استفاده می‌شود، استفاده از تخت خواب چوبی برای حفظ سلامتی خصوصا در ناحیه پوست بسیار توصیه می‌شود. فرق تخت خواب ام دی اف و چوبی فقط به سلامتی ختم نمی‌شود. از لحاظ ظاهری نیز تخت خواب چوبی بسیار شکیل‌تر و زیبا تر است.
  2. بهترین تخت خواب چوبی را از کجا بخریم؟
    به جزییات دقت کن. پیشنهاد ما برای خرید تخت خواب، بدون شک به صورت حضوری است تا بتوانید جزییات تخت خواب را به دقت بررسی کنید. برای تهیه بهترین تخت خواب چوبی می‌توانید به شعب بالسا در سراسر ایران مراجعه کنید.
  3. مزیت تخت خواب ام دی اف چیست؟
    مهم‌ترین مزیت تخت خواب mdf قیمت آن است. اگر دنبال خرید تخت خوابی با قیمتی پایین هستید. ام دی اف می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید