بهترین صندلی برای مطالعه کدام است؟ ویژگی‌های صندلی استاندارد برای مطالعه

صندلی مطالعه

آیا می‌دانید که برای بالا بردن کیفیت مطالعه و کار فقط تلاش و کوشش کافی نیست؟ وجود میز و صندلی استانداردی که بر روی آن مطالعه و یا کار می‌کنید، تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت کار شما دارد. هر چه کیفیت صندلی مطالعه پایین باشد، شما رو زودتر در وضعیت ناراحتی قرار می‌دهد و خسته می‌کند. اما یک صندلی مطالعه استاندارد می‌تواند راندمان و کیفیت کار شما را حتی در زمان طولانی نیز افزایش دهد. اما ویژگی‌های صندلی استاندارد برای مطالعه چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا تمامی ویژگی‌های یک صندلی استاندارد را با یکدیگر بررسی کنیم.

ویژگی های صندلی مطالعه

ویژگی صندلی استاندارد

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که پس از مدتی نشستن بر روی صندلی مطالعه، خسته شوید و یا عضوی از بدن شما احساس راحتی نکند. نشستن بر روی اینگونه صندلی‌هایی که باعث ایجاد این حال درون ما می‎شود علاوه‌بر اینکه می‌تواند به بدن ما آسیب بزند، راندمان را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین وجود یک صندلی استاندارد برای بالا بردن کیفیت زندگی بسیار ضروری است. اما صندلی استاندارد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در ادامه به بررسی ویژگی‌های صندلی مطالعه استاندارد برای مطالعه، پرداخته‌ایم. این ویژگی‌ها عبارتند از:

طراحی ارگونومیک در صندلی مطالعه استاندارد

با تداوم ساعات مطالعه به دلیل نشستن طولانی مدت بر روی صندلی، بدن خشک و خسته می‎شود و اشتیاق به مطالعه کاهش پیدا می‌کند. یکی از ویژگی‌های صندلی استاندارد برای مطالعه، ارگونومیک بودن آن است. وجود این ویژگی در صندلی مطالعه باعث می‌شود تا اشتیاق مطالعه در افراد چند برابر شود. به دلیل همین است که این مدل صندلی‌های مطالعه را بسیار زیاد برای کودکان و افراد محصل پیشنهاد می‌کنند. متخصصین ارتوپد می‌گویند بهترین صندلی برای مطالعه، صندلی است که پشتی آن به شکل اس انگلیسی باشد. با این وجود پشتی صندلی به راحتی گودی کمر را پر می‌کند و هیچ‌گونه آسیبی به ستون فقرات و مهره‌های کمر و گردن وارد نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی: ایده‌های خلاقانه تزیین میز تحریر دخترانه و پسرانه

تنظیم ارتفاع در صندلی مطالعه استاندارد

یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌هایی که بهترین صندلی برای مطالعه بایستی داشته باشد، قابلیت تنظیم ارتفاع است. محققان می‌گویند که در هنگام نشستن بر روی صندلی، بایستی زانوها نسبت به کف زمین یک زاویه 90 درجه ایجاد کنند. بهتر است بدانید که با رعایت این موضوع، از صدمات و آسیب‌های احتمالی حین نشستن‌های طولانی مدت جلوگیری می‌شود. بسیاری از کودکان پس از نشستن بر روی صندلی مطالعه خود پاهایشان بر روی زمین قرار نمی‌گیرد و در هوا معلق است. اگر صندلی مطالعه کودک شما استاندارد باشد یعنی ویژگی تنظیم ارتفاع را دارد و شما می‌توانید با تنظیم ارتفاع صندلی مطالعه کودک خود زانو و پاهای او را در زاویه‌ی درستی از سطح زمین قرار دهید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که قابلیت تنظیم ارتفاع فقط مختص کفی صندلی مطالعه نیست و بایستی دسته‌ها و حتی پشتی و گردنی صندلی نیز این قابلیت را داشته باشند.

ویژگی‌های صندلی استاندارد برای مطالعه

پشتی و گردنی نرم و راحت در صندلی مطالعه استاندارد

به آن قسمتی در صندلی مطالعه که ما به آن تکیه می‎دهیم، پشتی صندلی می‌گویند. داشتن پشتی و گردنی نرم و راحت یکی از پیش پا افتاده‌ترین ویژگی‌هایی است که بهترین صندلی برای مطالعه، باید آن را دارا باشد. 90 درصد از ما بدون آنکه متوجه شویم، به صورت ناخودآگاه حالت ستون فقرات ما از شکل s به شکل c تبدیل می‌شود. تکرار این اتفاق به مرور زمان باعث ایجاد مشکلاتی درون ستون و معره‌های کمر ما می‌شود. در صندلی مطالعه استاندارد، بالشتک‌های نرم و کوچکی از جنس مموری فوم وجود دارد که از فشارهای اضافی وارده به مهره‌های کمر جلوگیری می‌کنند. اگر سلامت کار برای‌تان ارزش بالایی دارد پیشنهاد میکنیم در خرید تخت خواب نیز بسیار دقت به خرج دهید تا بتوانید استراحت و خواب خوبی را سپری کنید و برای روز بعدی آماده و سرحال باشید.

مطلب پیشنهادی: ابعاد استاندارد میز تحریر یا میز کامپیوتر

جنس رویه و تشک صندلی مطالعه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی استاندارد برای مطالعه، کیفیت و نوع جنس رویه و تشک صندلی است. به دلیل اینکه برخی از افراد همچون کارمندان و دانش آموزان زمان زیادی را بر روی صندلی مطالعه می‌نشینند، بایستی جنس پارچه‌ی صندلی قابلیت تنفس بالایی داشته باشد تا موجب تعریق بر روی صندلی نشود. در غیر این صورت تعریق باعث چسبیدن لباس بر بدن و در نهایت موجب مشکلات پوستی و حساسیت‌هایی می‌شود. پارچه‌هایی که قابلیت تنفسی بالایی دارند، عبارتند از: بامبو، پنبه، ابریشم، پلی استر، نایلون، ویسکوز، ریون و پشم مرینو. این نوع پارچه‌ها به دلیل توانایی که در دفع رطوبت و تنظیم دما دارند، بسیار مناسب یک صندلی مطالعه استاندارد هستند.

دسته‌ها در صندلی مطالعه استاندارد

دسته‌های صندلی یکی از مهم‌ترین اجزای یک صندلی مطالعه است. چرا که دسته صندلی در ارتفاع و جایگاه درست خود می‌تواند فشار زیادی را از روی گردن و شانه‌ها بر دارد. در برخی از صندلی‌های مدیریتی دسته‌های صندلی عریض‌تراز حد معمول و بسیار نرم نیز هستند.

صندلی مطالعه استاندارد

انواع صندلی مطالعه

صندلی‌های مخصوص به مطالعه همانند دیگر صندلی‌ها دارای انواع مختلفی است که هر شخص می‌تواند مطابق با نیاز و دکوراسیون خانه‌ و یا محل کارش و البته بودجه‌ای که در اختیار دارد یکی از انواع صندلی مطالعه را انتخاب کند. از جمله مدل صندلی‌هایی که در بازار موجود است، عبارتند از: صندلی مبلی، صندلی چرمی، صندلی کلاسیک، صندلی کودک و صندلی دایره‎ای. به یاد داشته باشید که در هنگام خرید از هر کدام یکی از صندلی‌های نام برده، آن صندلی باید ویژگی‌های یک صندلی مطالعه استاندارد را دارا باشند.

مطلب پیشنهادی: طراحی اتاق مطالعه

ویژگی‌های صندلی استاندارد برای مطالعه چیست؟

تا به اینجای کار راجع به ویژگی‌های یک صندلی استاندارد برای مطالعه صحبت کردیم. بررسی و توجه به این ویژگی‌ها در هنگام انتخاب و خرید صندلی مطالعه شما را در داشتن یک انتخاب هوشمندانه کمک می‌کند. اگر شما در کنار خرید صندلی مطالعه به دنبال خرید میز تحریر استاندارد و در عین حال زیبا هستید می‌توانید با مراجعه حضوری به شعب سراسری بالسا از مدل‌های گوناگون و چشمگیر میز‌های تحریر آن دیدن کنید.

سوالات متداول

  1. چه نوع صندلی برای مطالعه خوب است؟
    برای انتخاب صندلی مطالعه بهتر است که تمامی ویژگی‌های گفته شده در قسمت بالا را در نظر بگیرید و نرم و راحت بودن صندلی را فراموش نکنید
  2. صندلی مطالعه مبلی چیست؟
    برخی از افراد هستند که مطالعه بر روی مبل‌های راحتی را ترجیح می‌دهند. بنا به همین دلیل مبلمانی طراحی و تولید شده‌اند که با وجود داشتن استانداردهای صندلی مطالعه این امکان را فراهم کردند که در قالب مبل بتوان ساعت‌ها مطالعه کرد.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید