جای مناسب تخت خواب در اتاق خواب | بهترین فضا جهت قرار گرفتن تخت خواب

محل مناسب تخت خواب در اتاق خواب

اگر می‎‌خواهید که چیدمان اتاق خوابتان را تغییر دهید و یا قصد نقل مکان به خانه‌‎ای جدید را دارید، قطعا به سختی یک چیدمان جدید برای اتاق خواب خود برخورد کرده‌‎اید. چیدمان اتاق خواب را باید به گونه‌‎ای انجام دهیم که علاوه بر زیبایی و چشم‎‌نوازی که برایمان به ارمغان می‎‌آورد، آرام بخش نیز باشد. یکی از اصلی‌‎ترین بخش‎‌های اتاق خواب، فضا و جای مناسب تخت خواب است. شما در هنگام قرار دادن تخت خواب در اتاق خواب خود از قواعد خاصی پیروی می‎‌کنید؟ و یا اصلا موافق این هستید که برای قرار دادن تخت خواب در اتاق خواب باید یکسری اصول را رعایت کرد؟ علم فنگ‎شویی معتقد هست که نحوه چیدمان وسایل و دکوراسیون خانه و اتاق خواب ما تاثیر بسیار زیادی بر انرژی‎‌های دریافتی ما و البته انرژی‎‌های ساطع شده در محیط خانه دارد.

برای مثال بهتر است که در سرویس خواب یک نفره، تخت را در محلی قرار دهید که از هردو طرف یا حداقل یک طرف فضای باز وجود داشته باشد. یا تخت نوزاد بهتر است در کنج قرار گیرد، تا امنیت خواب او بیشتر و بیشتر شود. اطراف تخت دو نفره نیز بهتر است باز باشد تا اطراف بتواند بدون مزاحمت برای یکدیگر به محل خواب خود رفت و آمد کنند و امنیت مختص به خود را داشته باشند.

جای مناسب تخت خواب کجاست؟

به فرض مثال اگر تخت خواب را در جای درست خودش قرار ندهیم ممکن است که خواب آرام و استراحت کافی نداشته باشیم و زیبایی و آرامش سرویس خواب نیز به خطر بیفتد. اما تخت خواب را کجای اتاق قرار دهیم؟ در ادامه چندین نکته در راستای تعیین بهترین فضا جهت قرار گرفتن تخت خواب برای داشتن اتاقی فنگشویی شده را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بهترین فضا جهت قرار گرفتن تخت خواب

مرکز فرماندهی

اولین قدم برای تعیین محل مناسب تخت خواب در اتاق خواب، دانستن مرکز فرماندهی است! این مرکز فضایی در اتاق خواب می‌باشد که با حضور شخص در آن فضا، او می‎‌تواند خیلی راحت تمام اتاق خواب را تماشا کند و یا به اصطلاح بر آن تسلط داشته باشد. یکی از قوانین برای تخت خواب این است که هرگز تخت خواب را رو به روی در ورودی قرار ندهید. ممکن است که به دلایل مختلفی نتوانید مرکز فرماندهی اتاق خواب را برای نصب تخت خواب خود نگه‎ دارید. در این حالت با قرار دادن آینه قدی در زاویه‎‌ای مشخص و بازتاب در بر روی آینه می‎‌توانید به راحتی به در ورود و خروج اتاق، تسلط داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: تخت جک‌دار یا تاشو؟

تاج تخت را دورتر از در ورودی اتاق قرار دهید

تاج تخت بایستی در موازات دیوار اصلی اتاق خواب و در فاصله‎‎‌ی 5 سانتی متری قرار گیرد، این فاصله جای مناسب تخت خواب شما را تعیین می‎‌کند. وجود این فاصله جریان آزادانه‎‌ی انرژی را در بالای سر شما ایجاد می‎‌کند. به یاد داشته باشید که هرگز نباید سر خود را به سمت در و یا نزدیکی آن قرار دهید.

قرار دادن تختخواب در ارتباط با درها

جدای دو مورد گفته شده در بالا، بایستی نکات دیگری را نیز هنگام قرار دادن تخت خواب دو نفره و تک نفره در اتاق خواب خصوصا در سرویس خواب دو نفره رعایت کرد تا بهترین فضا جهت قرار گرفتن تخت خواب را بیابید. همان طور که درست نیست که سر خود را رو به در قرار دهید، بهتر است که پاهای خود را نیز در جهت باز شدن در اتاق خواب قرار ندهید، چرا که قرار گرفتن پاها در مسیر باد به محض باز شدن در اتاق خواب اصلا جایز نمی‌باشد.

تخت خواب را کجای اتاق قرار دهیم

دور کردن تخت از پنجره و قرار دادن آن در زاویه مناسب

نکته دیگری که در یافتن بهترین فضا جهت قرار گرفتن تخت خواب اهمیت دارد، دور کردن قسمت تاج مانند تخت از پنجره است. با انجام این کار از خطرات بعد از بروز حوادثی چون شکستگی و خرد شدن شیشه‎‌ها پیش‎گیری خواهید کرد. در برخی از مناطق نورخورشید مستقیما به تخت خواب می‌‎افتد و باعث بر هم زدن آرامش و خواب آنها می‎‌شود.

قرار دادن تخت خواب به دور از دیوار دستشویی

در ادامه پاسخ به سوال  تخت خواب را کجای اتاق قرار دهیم، به شما پیشنهاد می‎‌کنیم که تخت خواب خود را به دور از دیوار دستشویی خانه بگذارید. در قسمت بالایی تخت که سر در آن قرار می‌گیرد، نباید دیوار دستشویی خانه وجود داشته باشد. اما اگر مجبور بودید که از این دیوار استفاده کنید به وسیله‌ی یک آینه نصب شده بر همان دیوار دستشویی یعنی پشت سر خود تاثیرات منفی این فضا را کاهش دهید.

مقاله پیشنهادی: علت سر و صدای تخت چیست؟ 

جای مناسب تخت خواب

فاصله گذاری در هر دو طرف تختخواب

در اطراف تخت خواب افراد بزرگسال بایستی که بین 40 تا 50 سانتی متر فضای آزاد وجود داشته باشد. وجود این فضا چه برای بخش خانم‎‌ها و چه برای بخش آقایان تعادل مناسبی را برقرار می‎‌کند. از طرفی برای کودکان و سرویس خواب نوزاد قرار گیری تخت خواب در فضایی که یک سمت آن دیوار است مشکلی ایجاد نمی‎‌کند. چرا که سمت آزاد تخت تمامی احتیاجاتش را بر طرف می‎‌کند.

تعیین‌کننده جهت جغرافیایی مناسب برای تخت

در علم فنگ شویی آمده است که برای انتخاب محل مناسب تخت خواب در اتاق خواب، تعیین جهت جغرافیایی اهمیت بسیار زیادی دارد. علم فنگ شویی اهمیت بسیار زیادی به خاصیت مغناطیسی زمین و تاثیر آن بر سلامتی می‎‌دهد. در تعیین جهت جغرافیایی نمی‎‌توانیم بگوییم که برای همه یک جهت مناسب وجود دارد. هر شخص جهت مخصوص به خود را دارد. این نکته با عدد Gua که مربوط به سال تولد افراد می‌شود، است.

بر اساس قوانین فنگ شویی، در قسمت بالایی تخت شما، جاییکه وقتی شما بر روی تخت به صورت طاق باز می‌خوابید چشمتان در راستایش قرار دارد، اصلا نباید هیچگونه تیر آهنی و یا سقف‌هایی با شیب‌های زیاد وجود داشته باشند. وجود همچین مواردی در بالا سر شما فشارهای زیاد و البته غیر ضروری را ایجاد می‌‎کند. اما اگر چاره‌‎ای دیگر جز قرار دادن تخت خواب در این فضا نداشتید، می‎‌توانید با پوشاندن سقف توسط پارچه‎‌ها و یا رنگ آمیزی ماهرانه، ایرادات احتمالی را برطرف کنید تا محل مناسب تخت خواب در اتاق خواب تعیین شود.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید تخت خواب

بهترین جای تخت در اتاق

تخت خواب را کجای اتاق قرار دهیم؟

امیدواریم که تا به اینجای کار و با توجه به نکات گفته شده، جواب سوال تخت خواب را کجای اتاق قرار دهیم را گرفته و بهترین فضا جهت قرار گرفتن تخت‎‌خواب خود در اتاق خواب را پیدا کرده باشید. و اما اگر در این میان به دنبال تخت‌خوابی هستید که آرامش و راحتی خواب شبانه شما را تضمین می‎‌کند ما به شما پیشنهاد می‎‌کنیم که از طریق وبسایت بالسا و یا شعب سراسری آن از نمونه تخت‎خواب‎‌ها دیدن کنید.

سوالات متداول

  1. چیدمان جزیره‌‎ای چیست؟
    اگر اتاق خواب شما بسیار بزرگ و جادار است می‎‌توانید با قرار دادن تخت خواب در مرکز اتاق و نزدیک با دیوار اصلی چیدمانی جزیره‌‎ای برای اتاق خواب خود داشته باشید.
  2. بهترین مکان برای قرارگیری تخت خواب کجا است؟
    خیلی از افراد معتقد هستند که بهترین فضا برای قرار گرفتن تخت خواب در محیط اتاق خواب، دقیقا همان فضایی است که در آنجا احساس راحتی دارند.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید