دکوراسیون اتاق خواب و خانه به سبک آسیایی

دکوراسیون به سبک آسیایی

یکی از سبک‌های محبوب چیدمان خانه، سبک آسیایی است که از کشورهایی مثل چین، ژاپن، تایلند و ویتنام سرچشمه می‌گیرد. فرهنگ غنی این کشورها می‌تواند عاملی باشد که محبوبیت زیادی برای اشتیاق به دکوراسیون خانه به سبک آسیایی به همراه داشته است. تنوع رنگ، نورپردازی جذاب، مبلمان شکیل، اکسسوری‌های خاص و وسایل چوبی مثل آینه قدی چوبی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید انتخاب‌های زیادی برای دکوراسیون به سبک آسیایی داشته باشید. همچنین مواردی مثل پرده‌هایی به سبک آسیایی، در دکوراسیون منزل شما به این سبک نقش مهمی ایفا می‌کنند. در این مقاله از وب‌سایت بالسا، سعی داریم تا راهکارهایی را برای داشتن دکوراسیون زیبا در سبک آسیایی عنوان کنیم. اگر به این سبک و فرهنگ آسیای شرقی علاقه دارید با ما همراه باشید.

دکوراسیون به سبک آسیایی!

یکی از اولین اقداماتی که باید برای دکوراسیون خانه به سبک آسیایی انجام شود، انتخاب المان‌هایی است که به سبک شرقی هستند. این کار فضاسازی خوبی برای دیده شدن محیط به این سبک خاص انجام می‌دهد. استفاده از این وسایل خاص، می‌تواند انعکاسی از فرهنگ غنی نقاط مختلف آسیا باشد. در ادامه به تعدادی از این وسیله ها اشاره می‌کنیم:

  • مجسمه‌های دکوراتیو آسیایی
  • سرویس خواب چوبی
  • لامپ‌های خاص آسیایی
  • میزهای آسیایی تزیینی
  • آویزهای دیواری آسیایی
  • لوستر اتاق خواب
  • ظروف غذای خاص آسیا

سبک دکوراسیون آسیایی

آسیایی‌ها و به خصوص چینی‌ها، رسم کهنی دارند که با ایجاد هارمونی میان عناصر طبیعی مثل خاک، آتش، آب و هوا و در کنار آنها فلز و چوب، فضای آرامی را در محیط زندگی خود پدید می‌آورند. با گنجاندن این عناصر در محیط، می‌توانید محیط خانه‌تان را بیشتر به سبک آسیایی نزدیک کنید.

رنگ‌های خاص را با هم ترکیب کنید

رنگ قرمز یکی از رنگ‌های خاص و سنتی فرهنگ چین بوده که نمادی از شانس به شمار می‌رود. در ویتنام رنگ آبی نماد امید، رشد و آرامش است. همچنین در ژاپن رنگ سبز نماد سرزندگی، جاودانگی و جوانی است. با مطالعه بر روی رنگ‌های مختلف و معانی نمادین آنها در فرهنگ‌های آسیایی می‌توانید ضمن آشنایی با فرهنگ آسیا، ترکیبی متعادل از رنگ‌های گوناگون با انرژی‌های مختلف را به محیط زندگی خود وارد کنید. استفاده از رنگ‌هایی که به اصطلاح بولد هستند و نظر را به خود جلب می‌کنند، در دکوراسیون خانه به سبک آسیایی رواج دارد.

نورپردازی به سبک آسیایی را فراموش نکنید

نورپردازی یکی از اساسی‌ترین مواردی است که در طراحی داخلی به هر سبک اهمیت دارد. برای ایجاد ظاهری شرقی‌تر می‌توانید از فانوس‌های کاغذی، شمع‌های دکوراتیو و مجسمه‌های نورانی شرقی برای نور دادن به محیط خود بهره بگیرید. چراغ‌های دست ساز ژاپنی که ساخته شده از کاغذ برنجی هستند نیز انتخاب خوب و خاصی به شمار می‌روند. اگر به مینیمال بودن محیط علاقه دارید، استفاده از نور طبیعی را فراموش نکنید. پنجره‌های بزرگ در این سبک دکوراسیون مؤثر و پراهمیت هستند چرا که به نور اجازه ورود می‌دهند.

مطلب پیشنهادی: سبک دکوراسیون مدیترانه‌ای

المان‌های طبیعی و زنده را در دکوراسیون خود جای دهید

کاغذ برنجی، ابریشم، بامبو و تخته‌های چوبی در دکوراسیون به سبک آسیایی رایج هستند. همچنین استفاده از گل‌های خاص مثل گل ارکیده که در فرهنگ کهن ژاپن نماد ثروت به شمار می‌رود، در این سبک دکوراسیون محبوبیت زیادی دارد. دیگر گل‌های شرقی مثل گل زنبق، گیاه بامبو، گیاه بونسای و شکوفه گیلاس همگی یادآور فرهنگ و محیط‌های شرقی هستند. علاوه بر آن، استفاده از گیاهان در محیط خانه می‌تواند در ایجاد شور و نشاط ما تأثیرگذار باشد.

دکوراسیون کشورهای آساییی

فضایی مینیمال ایجاد کنید

فضای مینیمال به فضایی اطلاق می‌شود که در طراحی آن از حداقلی‌ترین ملزومات استفاده شده تا فضای مرتب و بیشتری به ما بدهد. این سبک در دکوراسیون‌های ژاپنی بیشتر به چشم می‌خورد. این طراحی حول خطوط ساده، مرتب و رنگ‌های طبیعی می‌چرخد که به طور شگفت انگیزی ظاهر مدرنی دارد. سبک مینیمال فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان داده و به شما کمک می‌کند از محیط خلوت خود آرامش بیشتری بگیرید. به همین خاطر بهتر است سرویس خواب دونفره یا تک نفره با توجه به سایز، جنس و طراحی شان انتخاب کنید. علاوه بر ژاپن، مینیمالیسم در فرهنگ چین نیز وجود دارد که باز هم می‌تواند دلیل محکمی بر دنبال کردن این سبک باشد. این سبک طراحی و دکوراسیون می‌تواند به مرور به سبک زندگی شما نیز وارد شود که تأثیر مفیدی بر سلامت روح و جسم دارد.

دکوراسیون شرقی

مطلب پیشنهادی: انواع سبک دکوراسیون داخلی

 از فرهنگ‌های شرقی الهام بگیرید

منابع زیادی در فرهنگ‌های غنی شرقی و آسیایی وجود دارند که می‌توانند برای دکوراسیون به سبک آسیایی و شرقی الهام بخش شما باشند از اکسسوری و تخت خواب گرفته تا میز آرایش چوبی و رنگ اتاق؛ امیدواریم که نکات ذکر شده در این مطلب راهنمای خوبی برای شما علاقه‌مندان به این سبک دکوراسیون باشد.

  • 1

    آیا می‌توان فرهنگ و نمادهای دو یا چند کشور آسیایی را در دکوراسیون بکار برد؟

    با وجود تفاوت‌های خاص فرهنگی کشورهای آسیایی، این امکان وجود دارد چرا که شباهت‌های زیادی نیز بین دکوراسیون داخلی منازل این کشورها وجود دارد.
  • 2

    آیا دکوراسیون خانه به سبک آسیایی برای خانه‌های کوچک مناسب است؟

    خانه‌های آسیایی و دکوراسیون آنها مینیمال هستند و فضای خالی زیادی در آنها دیده می‌شود که این ویژگی برای خانه‌های کوچک هم مناسب به شمار می‌رود. چرا که باعث شلوغی خانه نشده و فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید