بهترین سبک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون و طراحی اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب دختران، فقط محلی برای خواب آن‌ها نیست. کودکان و نوجوانان، زمان زیادی را در اتاق خود به بازی‌کردن، مطالعه و درس‌خواندن می‌گذرانند. به همین دلیل انتخاب بهترین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه برای حفظ آرامش روان آن‌ها، بسیار مهم است. در طراحی اتاق خواب دخترانه، باید به فاکتورهای مختلفی مثل رنگ، سبک چیدمان و انتخاب اکسسوری‌های مناسب توجه شود؛ زیرا دیزاین یک اتاق کوچک، قطعا با دیزاین یک اتاق لاکچری یا اتاق اسپرت متفاوت است.

در این مطلب قصد داریم انواع سبک‌های دیزاین اتاق خواب دخترانه را به شما معرفی کنیم. همچنین درباره نحوه انتخاب رنگ و مدل وسایل اتاق ازجمله تخت خواب، کمد لباس، میز تحریر، صندلی، قفسه کتاب، میز آرایش و غیره نیز شما را راهنمایی خواهیم کرد.

اگر قصد طراحی اتاق خواب دخترانه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه خرید سرویس خواب بزنید و برای خرید وسایل مدنظرتان، ایده بگیرید.

انواع سبک‌های دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

نحوه چیدمان و طراحی اتاق خواب دخترانه، به انتخاب والدین و فرزندان آن‌ها بستگی دارد. برخی خانواده‌ها ترجیح می‌دهند دکوراسیون اتاق خواب ساده و مینیمال باشد و برخی دیگر، سبک‌های لاکچری و شلوغ‌تر را می‌پسندند. در هرکدام از این سبک‌ها، نوع رنگ، کاغذدیواری، پرده و اکسسوری‌های اتاق متفاوت است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری

معمولا افرادی که بودجه خیلی زیادی دارند، سبک طراحی اتاق خواب دخترانه لاکچری را انتخاب می‌کنند. در این سبک طراحی داخلی، از وسایل لاکچری و گران‌قیمت و گاهی آنتیک استفاده می‌شود. برای چیدمان فضای این اتاق‌ها، می‌توانید از تخت خواب، کمد لباس، میز آرایش و سایر اکسسوری‌های الهام‌گرفته از مبلمان کلاسیک اروپایی، استفاده کنید. (برای خرید سرویس‌خواب‌های سبک لاکچری، به صفحه مربوط به خرید سرویس خواب یک نفره در فروشگاه بالسا سر بزنید.)

نکته مهم این است که انتخاب این سبک طراحی باید متناسب با دکوراسیون سایر بخش‌های خانه باشد؛ بنابراین اگر سایر اتاق‌ها و فضای خانه دکوراسیون لاکچری ندارند، بهتر است سراغ چنین سبکی برای طراحی اتاق خواب فرزندتان نروید. همچنین اگر فضای اتاق دخترتان کوچک یا مشترک با فرزند دیگرتان است، بهتر است به جای سبک لاکچری، سبک مینیمال را انتخاب کنید.

دیزاین اتاق خواب دخترانه ساده و شیک

دیزاین‌های ساده و مینیمال، برای اتاق‌های کوچک مناسب‌تر هستند. طراحی اتاق خواب دخترانه با سبک مینیمال، به‌خصوص برای کودکان سنین پایین‌تر انتخابی عالی است. کودکان در سنین قبل از مدرسه، تعداد زیادی اسباب‌بازی و کتاب دارند. همچنین آن‌ها در این سن، در حال کشف جهان اطراف خود هستند و نیاز به فضای زیادی برای جنب‌وجوش و بازی دارند.

کوچک بودن اتاق در آپارتمان‌های امروزی، امکان حرکت آزادانه و بازیگوشی را از کودکان می‌گیرد. با چیدمان یک اتاق ساده برای دخترانتان، می‌توانید فضای بیشتری را برای جنب‌وجوش در اختیار آن‌ها بگذارید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت

چیدمان اتاق خواب دخترانه با سبک اسپرت، شباهت زیادی به چیدمان مینیمال دارد. در این سبک معمولا از رنگ‌های خنثی (مثل سفید و طیف رنگ‌های بژ) به‌عنوان رنگ اصلی فضا استفاده می‌شود. در کنار این رنگ‌ها، از رنگ‌های شاد و گرمی مثل آبی یا صورتی نیز به‌عنوان مکمل رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود.

هنگام انتخاب وسایل اتاق خواب دخترانه اسپرت، باید به سراغ اکسسوری‌هایی بروید که در آن‌ها خطوط برجسته و قوی به کار رفته است. این اکسسوری‌ها باید ساده و دارای کمترین جزئیات باشند.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت

کفپوش اتاق خواب دخترانه در این سبک، باید خالی و ساده و از جنس پارکت یا سرامیک باشد. استفاده از یک قالیچه ماشینی با رنگ‌های جسورانه و سبک هندسی، تکمیل‌کننده چیدمان اسپرت اتاق دختر شماست. برای نورپردازی این اتاق نیز، می‌توانید از نورهای مخفی و غیرمستقیم کمک بگیرید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده ایرانی

چوب و رنگ‌های شاد، دو عنصر اصلی دیزاین اتاق خواب دخترانه با سبک ایرانی هستند. برای چیدمان این اتاق‌ها، بهتر است به سراغ اکسسوری‌های چوبی با رنگ‌های تیره‌تر بروید. استفاده از رنگ‌های آبی و سبز برای مبلمان، پرده و رختخواب‌ها، در کنار به‌کارگیری رنگ‌های خنثی برای دیوارها، جلوه ایرانی اتاق دخترانه را چندبرابر می‌کند.

نور، عنصر مهم دیگر در دیزاین ایرانی است. به همین دلیل بهتر است پرده در دیزاین اتاق خواب دخترانه، نازک باشد تا نور را به‌خوبی عبور دهد. برای چیدمان کف اتاق، بهتر است از فرش یا قالیچه‌های با طرح سنتی ایرانی استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای تکمیل فضای سنتی اتاق، از تابلوهای نقاشی ایرانی کمک بگیرید.

در نهایت، استفاده از گلدان‌ها و گیاهانی مثل پیچک، هم دکور دخترانه اتاق را زیباتر می‌کند و هم فضای دکوراسیون ایرانی را یادآوری می‌کند.

دیزاین اتاق خواب دخترانه فانتزی

در طراحی فانتزی اتاق خواب دخترانه، از عناصر کارتونی و فانتزی (مثل کارتون باربی، هلوکیتی، فروزن، سیندرلا، سفیدبرفی و غیره) و رنگ‌های شاد استفاده می‌شود. استفاده از رختخواب‌های چاپ دیجیتال و تابلوهایی که روی آن‌ها تصاویر کارتون‌های دخترانه چاپ شده است، به ایجاد چنین فضایی کمک می‌کند.

معمولا این چیدمان‌ها، اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهند. فراموش نکنید که اگر اتاق فرزندتان کوچک است، بهتر است یا رنگ‌های ملایم‌تر را انتخاب کنید یا اصلا سراغ این شیوه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نروید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه فانتزی

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

چیدمان اتاق خواب دخترانه برای بزرگسالان و نوجوانان، با کودکان متفاوت است. دختران بزرگسال، نیاز به فضایی برای مطالعه و درس خواندن دارند؛ بنابراین میز تحریر یکی از المان‌های مهم دیزاین این اتاق‌هاست. همچنین وجود قفسه کتاب، آینه قدی، پاتختی، کمد لباس و میز آرایش نیز در اتاق دختران بزرگسال بسیار مهم است.

برای چیدن اتاق دختر نوجوان، بهتر است ست کامل این وسایل (سرویس خواب نوجوان) را خریداری کنید. خرید ست کامل، باعث می‌شود اجزای اتاق با هم در تناسب کامل باشند. برای خرید ست کامل سرویس خواب، می‌توانید به صفحه خرید سرویس خواب نوجوان در بالسا سر بزنید.

برای تزئین دیوارهای اتاق دختران بزرگسال نیز، می‌توانید از کاغذدیواری‌های ساده یا رنگ‌های ملایم استفاده کنید. استفاده از تابلوها، آینه و المان‌های طبیعی مثل گلدان نیز برای چیدمان اتاق خواب دخترانه مناسب است.

دیزاین اتاق خواب دخترانه بزرگسال

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه کره‌ای برای نوجوان‌ها

دیزاین اتاق دخترانه با سبک کره‌ای، یکی از سبک‌های پرطرفدار دیزاین داخلی بین نوجوان‌هاست. طراحی با این سبک، می‌تواند رویای زندگی با استایل کره‌ای را برای دختران بزرگسال شما محقق کند.

ویژگی‌ها و عناصر اصلی طراحی اتاق خواب دخترانه با سبک کره‌ای عبارت‌اند از:

  • دیوارهای سفید یا کرم (رنگ‌های نود)
  • پرده‌های سفید نازک
  • آباژورها یا نورهای مخفی ملایم (مثل ریسه‌های نور)
  • استفاده از رنگ‌های ملایم و پاستلی برای سرویس خواب
  • عناصر چوبی با رنگ ملایم
  • مبل و تخت‌خواب کم‌ارتفاع
  • قرارگیری تخت‌خواب نزدیک به پنجره
  • قفسه کتاب ساده
  • اکسسوری‌های دکوراتیو ساده و مینیمال (مثل قاب عکس‌های چوبی)

یکی دیگر از عناصر اصلی طراحی دخترانه اتاق خواب، آینه قدی است. بهتر است آینه قدی، با پایه زمینی باشد و به دیوار آویخته نشود. آینه، هم نور روز را منعکس می‌کند و هم به بزرگ‌تر نشان‌دادن اتاق خواب دخترانه کمک می‌کند. (برای خرید انواع آینه قدی، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه آینه قدی در فروشگاه بالسا سر بزنید.)

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه کره ای

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوزاد

در گذشته برای طراحی اتاق خواب نوزاد دختر، بیشتر از رنگ‌های صورتی و شاد استفاده می‌شد. امروزه استفاده از این رنگ‌ها بین والدین محبوبیت کمتری دارد؛ در عوض خیلی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند از رنگ‌های خنثی و طیف رنگی نود برای دیزاین اتاق نوزادشان استفاده کنند.

برای دیزاین اتاق نوزاد دختر، می‌توانید دیوارها را با رنگ‌های کرم، بژ و سفید رنگ کنید. برای افزودن جلوه بیشتر به دیوارها، می‌توانید از تکه‌های کاغذدیواری عروسکی برای تزئین یک یا دو دیوار، نوارهای کاغذی کارتونی، استیکر، ریسه‌های نور و تابلوهای عروسکی کمک بگیرید. اگر قصد دارید به جای رنگ‌های خنثی، از رنگ‌های شاد و گرم استفاده کنید، بهتر است سراغ رنگ‌های صورتی یا سبز پاستلی بروید.

هنگام خرید سرویس خواب نوزاد نیز بهتر است سراغ رنگ‌های روشن مثل سفید یا چوبی کمرنگ بروید. نکته مهم دیگر، انتخاب پرده برای اتاق خواب دخترانه است. ازآنجاکه خواب نوزادان در ماه‌های اول زندگی نظم مشخصی ندارد،‌ بهتر است از پرده‌های ضخیم با جنس کتان یا مخمل، برای اتاق آن‌ها استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوزاد و کودک

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دونفره

چیدمان اتاق خواب دونفره، می‌تواند برای والدین چالشی بزرگ باشد؛ این چالش به‌خصوص زمانی که کودکان در گروه‌های سنی مختلفی بوده یا جنسیت متفاوتی داشته باشند، پیچیده‌تر هم می‌شود.

برای دیزاین اتاق خواب دخترانه دونفره، می‌توانید از تخت‌های دوطبقه استفاده کنید. ازآنجاکه معمولا در چنین شرایطی متراژ اتاق پایین است، بهتر است از سرویس خواب‌های کم‌جا استفاده کنید.

استفاده از رنگ‌های خنثی و بدون جنسیت، انتخابی مناسب برای چنین اتاق‌هایی است. بهتر است رنگ‌های دخترانه را در انتخاب اکسسوری‌های شخصی مثل رخت‌خواب و پرده به کار ببرید. رنگ‌آمیزی دیوارها با رنگ‌های مکمل نیز، پیشنهاد دیگری برای تفکیک فضا در اتاق خواب دخترانه دونفره است.

دیزاین اتاق خواب دخترانه دو نفره

انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه

رنگ اتاق خواب، یکی از عناصر مهم در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه است. رنگ‌ها تاثیر عمیقی روی روان انسان و به‌خصوص کودکان دارند. به همین دلیل بهتر است برای اتاق خواب، از رنگ‌های آرامش‌بخش و شادی مثل آبی، صورتی و سبز استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ترکیب رنگ،‌ استیکر و کاغذدیواری، برای تزئین دیوارها استفاده کنید.

فراموش نکنید که برای تزئین اتاق، فقط از یک رنگ استفاده نکنید تا فضا خسته‌کننده نشود. بهتر است از رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های شاد استفاده کنید. همچنین می‌توانید از دو یا سه رنگ مکمل، کمک بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه انتخاب رنگ مناسب، پیشنهاد می‌کنیم مطلب دیگر ما را با عنوان رنگ اتاق خواب دخترانه نیز مطالعه کنید.

انتخاب اکسسوری برای چیدمان اتاق خواب دخترانه

برای انتخاب اکسسوری‌های مختلف اتاق خواب ازجمله میز تحریر، آینه، قفسه کتاب، قالیچه، شلف دیواری، ریسه ال ای دی، تابلو و پرده، سلیقه فرزند شما بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. بعد از انتخاب رنگ دیوارها و خرید سرویس خواب، می‌توانید مسئولیت انتخاب نوع دیزاین اکسسوری‌ها را به فرزندتان بسپارید.

بهتر است برای دختران در سنین پایین‌تر، از شلف‌ها و کشوهای متعدد در دیزاین اتاق دخترانه استفاده کنید. این شلف‌ها به مرتب‌سازی اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌ها کمک می‌کنند. همچنین کودکان در این سنین لباس‌های زیادی دارند؛ بنابراین انتخاب کمد لباس جادار و باکس لباس کثیف را فراموش نکنید. انتخاب استیکرها و تابلوهای شاد کودکانه، به جذابیت اتاق کودکان اضافه می‌کند.

برای دختران نوپا، بهتر است از موکت‌های پرزبلند و قالیچه‌های نرم استفاده کنید تا دست و پاهایشان آسیب نبیند. استفاده از میز گرد کوچک و صندلی‌های کوتاه نیز برای دختران در سنین قبل از مدرسه، مناسب است.

برای دختران در سنین بالاتر، انتخاب قفسه کتاب، میز آرایش و میز تحریر مناسب از هر چیز دیگری مهم‌تر است. برای تزئین کفپوش اتاق آن‌ها نیز می‌توانید از قالیچه‌های ماشینی با طرح‌های جذاب کمک بگیرید.

مدل پرده‌برای چیدمان اتاق خواب دخترانه

رنگ پرده اتاق دخترانه باید متناسب با سایر بخش‌های فضا باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای کودکان سنین پایین‌تر، از پرده‌های ضخیم‌تر برای طول شب و زیرپرده‌های حریر برای طول روز استفاده کنید.

استفاده از پرده‌های حریر و نازک، به ورود نور بیشتر به داخل اتاق و دلبازتر شدن فضا کمک می‌کند. برای جذاب‌تر شدن پرده‌ها، می‌توانید آن‌ها را با ریسه‌های ال ای دی نیز تزئین کنید.

دیزاین اتاق خواب دخترانه، لذت فراهم‌کردن فضایی شاد و آرام برای فرزندتان

در این مطلب تلاش کردیم انواع سبک‌های دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مثل فانتزی،‌ اسپرت، ایرانی، ساده و مینیمال و اتاق نوزاد را به شما معرفی کنیم. همچنین درباره نحوه انتخاب رنگ، پرده و اکسسوری‌های مختلف برای چیدمان اتاق خواب دخترانه هم صحبت کردیم.

برای دیزاین اتاق خواب دخترانه، انتخاب بهترین و باکیفیت‌ترین سرویس خواب بسیار مهم است. با خرید سرویس خوابی که سال‌ها برای شما باقی بماند و زود از بین نرود، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. تخت خواب، کمد لباس، میز تحریر و صندلی، قفسه کتاب، آینه، پاتختی و میز آرایش، مهم‌ترین اجزا در طراحی اتاق خواب دخترانه هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید این اکسسوری‌ها و اجزای مختلف سرویس خواب، حتما یه سایت و فروشگاه های ما سر بزنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید