بهترین چیدمان و دکوراسیون اتاق کودک

طراحی اتاق کودک

چیدمان و دکوراسیون اتاق کودک

شما برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک خود چه ایده‌هایی را به کار می‌گیرید؟ آیا به نکات طراحی دکوراسیون فضا و جزئیاتی همچون رنگ، نور، چیدمان سرویس خواب و اسباب بازی‌ها توجه می‌‌کنید؟‌ با‌توجه‌به اینکه اتاق کودک دلبند شما در واقع امن‌ترین فضا برای اوست؛ بنابراین باید نحوه چیدمان اتاق کودک شما به گونه‌ای باشد که علاوه‌بر رفع انتظارات او، فضایی راحت برای وی به ارمغان آورد. از‌این‌رو ما در این مقاله ایده‌هایی تازه و جدید برای طراحی اتاق نوزاد و کودک به شما معرفی می‌کنیم تا با به‌کارگیری آن‌ها فضایی شاد و آرامش‌بخش برای فرزندتان خلق کنید.

۱. استفاده از رنگ‌های شاد و روشن؛ اولین قدم برای دلباز‌تر کردن در دکوراسیون اتاق کودک

رنگ‌ها تاثیراتی مستقیم بر احساسات و خلاقیت کودکان دارند. از‌این‌رو برای طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد و کودک باید به انتخاب آن‌ها توجه بسیاری شود. انتخاب رنگ مناسب  در طراحی و چیدمان اتاق کودک بر تازگی، آرامش و حتی کیفیت خواب فرزند شما تاثیرگذار خواهد بود. البته هر کودک ممکن است به رنگ‌های مختلف  واکنش‌های متفاوت نشان دهد؛ بنابراین در این زمینه باید از سلیقه فرزند خود نیز آگاه باشید.

چیدمان اتاق نوزاد

به‌عنوان مثال روحیه کودکان دختر با روحیه کودکان پسر متفاوت است؛ اما نکته حائز‌اهمیت این است که در دنیای رنگ‌ها و طرح‌ها، خلاقیت محدودیت ندارد. از‌این‌رو شما با انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب کودک متناسب با سلیقه او می‌توانید دکوراسیون مورد‌علاقه فرزندتان را  برای وی خلق کنید. انتخاب رنگ‌های شاد و خوش آب و رنگ در اتاق خواب کودکان، فضا را دلباز‌تر و با‌نشاط‌تر می‌کند و تاثیر بسزایی نیز در روحیه کودکان دارد. رنگ‌هایی مانند آبی ملایم، لیمویی، رنگ‌‌هایی با تناژ صورتی و سبز ملایم، رنگ‌های آرامش‌بخشی برای اتاق کودکان محسوب می‌شوند.

۲. توجه به چیدمان صحیح سرویس خواب و دکوراسیون در اتاق خواب کودک

یکی از نکات مهم برای چیدمان دکوراسیون علاوه‌بر توجه به ویژگی سرویس خواب نوزاد، نحوه قرارگیری این اجزا است. برای قرار دادن اجزای سرویس خواب کودک باید به به اندازه و متراژ اتاق دقت کافی داشته باشید. یکی از اصلی‌ترین اجزای اتاق تخت خواب است؛ برای قرار دادن تخت‌خواب در اتاق خواب کودک باید به نحوه قرارگیری سایر المان‌ها همچون کمد لباس، میز تحریر و دراور نیز توجه کنید. یکی از ایده‌ها برای قرار دادن تخت خواب این است که یکی از دیوارهای اتاق را به‌عنوان دیوار کانونی در نظر بگیرید و تخت‌خواب را عمود بر‌‌ آن قرار دهید.

بهتر است تخت خواب نوزاد و کودک از درب ورودی و زیر پنجره اتاق دور باشد. از‌این‌رو می‌توانید تخت خواب فرزندتان را در یک کنج اتاق به‌صورتی که تاج تخت به دیوار و بدنه تخت هم به دیوار کناری متصل باشد قرار دهید. توجه داشته باشید چیدمان کمد، دراور و میز تحریر نیز باید به‌گونه‌ای باشد که کودک فضای کافی برای بازی و سرگرمی نیز داشته باشد.

اتاق نوزاد

۳. توجه به نورپردازی طبیعی در طراحی اتاق کودک پسرانه و دخترانه

نورپردازی در اتاق خواب کودک تاثیر مهمی بر احساسات و آرامش او خواهد داشت. بهتر است برای فرزند خود اتاق خوابی را انتخاب کنید که دارای پنجره باشد تا نور طبیعی به داخل اتاق نیز منعکس شود. کودکان و نوزادان با دریافت نور طبیعی خورشید علاوه‌بر جذب ویتامین D، انرژی لازم برای فعالیت‌های روزمره را نیز دریافت می‌کنند. البته از این نکته غافل نشوید که باید در زمان استراحت و خواب کودکتان نور محیط را به‌خوبی کنترل کنید تا اختلالی در ساعت خواب فرزند شما ایجاد نکند.

برای شب نیز می‌توانید از نورپردازی‌های مصنوعی هم‌چون استفاده از لوستر اتاق خواب، آباژورها، هالوژن‌ها و ریسه‌های نوری ال ای دی استفاده کنید. نحوه قرارگیری لامپ‌ها و منابع نور اهمیت بسیاری دارد؛ در واقع لامپ‌ها باید به‌گونه‌ای در فضا قرار گیرند که از تابش مستقیم نور به چشم کودک شما جلوگیری شود.

۴. استفاده از پرده‌هایی لطیف و با رنگ روشن برای طراحی اتاق نوزاد و کودک

پرده‌ها در دکوراسیون اتاق کودکان نقش مهمی ایفا می‌کنند، همچنین از نظر کاربری نیز می‌توانند عملکردی مفید در جلوگیری از نور مستقیم خورشید داشته باشند. در انتخاب پرده در دکوراسیون اتاق کودک باید سراغ پرده‌هایی لطیف با رنگ روشن بروید. پرده‌های تیره فضای اتاق کودک را دلگیر جلوه‌ می‌دهند؛ بنابراین اگر فضای اتاق فرزند شما کوچک است، حتما از پرده‌های رنگ روشن استفاده کنید. این پرده‌ها علاوه‌بر بزرگ‌تر جلوه دادن فضا به کودکتان احساس شادابی و سرزندگی می‌دهند.

۵. چیدمان اسباب بازی‌ها کودک در قفسه‌ها و شلف‌های دیواری اتاق خواب

یکی از نکات مهم در طراحی و چیدمان اتاق نوزاد، ایجاد فضایی برای قرار دادن اسباب‌بازی‌ها و و اکسسوری‌ها است. با شلف و باکس دیواری با حفظ فاصله از مکان خواب، می‌توانید فضایی برای قرار دادن اکسسوری‌ها  و اسباب‌بازی‌ها ایجاد کنید. استفاده از شلف‌های دیواری علاوه‌بر ایجاد نظم و استفاده بهینه از فضا به زیبایی اتاق خواب کودک نیز می‌افزاید.

۶. طراحی خلاقانه دیوار اتاق کودک؛ ایده‌ای برای رشد ذهن فرزندتان

کودکان همیشه به دنبال هیجان هستند و حس کنجکاوی ‌آن‌ها هیچ محدودیتی ندارد. از‌این‌رو برای اینکه اتاق آن‌ها فضایی خسته کننده نداشته باشد بهتر است در دکوراسیون اتاق فرزند خود خلاقیت به خرج دهید. به‌منظور طراحی اتاقی با دکوراسیون خلاقانه برای بازی و کشف استعدادهای کودک بهتر است حتما فضایی حتی کوچک برای بازی کودکان در نظر بگیریم.

شما می‌توانید با نصب یک تاب کوچک در قسمتی از اتاق خواب کودکتان فضایی پر از نشاط را برای او فراهم کنید. هم‌چنین با انتخاب قسمتی از دیوار اتاق خواب و نصب یک تخته سیاه روی آن می‌توانید فضایی برای کشف استعدادهای فرزند خود ایجاد کرده و قوه تخیل او را تقویت کنید. کودک شما با نقاشی کشیدن روی تخته می‌تواند هر آنچه که در ذهنش می گذرد را به تصویر بکشد.

طراحی اتاق نوزاد

۷. در نظر گرفتن فضایی برای مطالعه و بازی در چیدمان اتاق کودک

یکی دیگر از نکاتی که باید در طراحی اتاق کودک در نظر بگیرید، فراهم کردن فضایی برای بازی و مطالعه است. کودکان از اتاق خواب خود تنها برای خواب استفاده نمی‌کنند؛ بلکه زمان بسیاری را برای سرگرمی و انجام تکالیف در اتاق سپری می‌کنند.

از‌این‌رو بهتر است فضایی مناسب برای مطالعه و بازی آن‌ها در اتاق خواب فراهم کنیم تا فرزندمان تمرکز کافی برای انجام هر کاری را داشته باشد. بدین‌منظور توصیه می‌کنیم قسمتی از اتاق برای بازی و قسمتی برای مطالعه با قرار دادن میز تحریر مشخص شود تا انرژی و آرامش لازم در آن فضا جریان داشته باشد و فرزند شما به نیاز روزانه خود برسد.

خرید سرویس خواب با‌کیفیت؛‌ نکته‌ای مهم برای چیدمان اتاق کودک

پس از آشنایی با ایده‌ها و اصول چیدمان اتاق کودک در این مقاله، اکنون می‌توانید تصمیمات بهتری را برای طراحی اتاق کودک خود اتخاذ کنید. دکوراسیون‌ اتاق کودک فضای حساسی است و در‌عین‌حال جای مانور بسیاری دارد. از‌این‌رو لازم است که علاوه‌بر توجه به زیبایی در دکوراسیون اتاق کودک، به احساسی که آن‌ها در اتاقشان دارند و تقویت خلاقیت و کنجکاوی‌ آن‌ها نیز توجه کنیم. هم‌چنین نباید راحتی و آرامش فرزندمان را نیز از یاد ببریم.

از‌این‌رو توصیه می‌شود برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش در اتاق کودک و نوزاد، سرویس خواب کودک با‌کیفیت برای او انتخاب ‌کنیم. کیفیت سرویس و کالای خواب کودک و تاثیر آن بر کیفیت خواب و میزان استراحت فرزند غیرقابل انکار است. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سرویس خواب وسواس بسیاری به خرج دهید. بالسا با‌کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین سرویس خواب نوزاد و کودکان را با قیمتی اقتصادی به بازار عرضه می‌کند؛ چنانچه قصد خرید و سفارش کمد لباس، دراور و تخت خواب نوزاد و کودک را دارید، همین حالا برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس گرفته یا به‌صورت اینترنتی و حضوری برای خرید اقدام کنید.

  • 1

    برای خرید سرویس خواب مقرون به صرفه برای اتاق خواب باید به چه نکته ای توجه کرد؟

    اگر تصمیم دارید سرویس خوابی که برای اتاق کودک خود تهیه می‌کنید تا سال‌ها برای او باقی بماند و تا سن نوجوانی از آن استفاده کند، باید سرویس خوابی با‌کیفیت و مرغوب انتخاب کنید. هم‌چنین برای انتخاب باید اجزای آن نیز توجه داشته باشید تا کاملا مطابق با نیازهای فرزندتان باشد.
  • 2

    برای تزیین اتاق کودک از چه دکوری‌هایی استفاده کنیم؟

    فضای اتاق کودک را می‌توان با‌توجه‌به سلیقه‌هایی متفاوت و با استفاده از اکسسوری‌های گوناگون هیجان‌انگیزتر کرد. به‌عنوان مثال اگر کودک شما به ورزش علاقه دارد اکسسوری‌های اتاق او را مطابق با رشته ورزشی مورد علاقه او انتخاب کنید تا هیجان و انگیزه درونی او تحریک شود.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین چیدمان و دکوراسیون اتاق کودک;

  1. چیدمان اتاق کودک خیلی مهم هست. به نورپردازی و انتخاب رنگ دکوراسیون هم باید اهمیت زیادی بدهیم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید