تزیین تخت خواب دو نفره و یک نفره با 7 ایده جذاب

تزیین تخت خواب

تزیین تخت خواب یک نفره و دو نفره؛ 7 ایده کاربردی و جذاب

شما برای جذاب‌تر به نظر رسیدن فضای اتاق خواب چه ایده‌هایی دارید؟ آیا برای این کار، به تخت خواب و نقش مهمی که در زیبایی اتاق خواب دارد فکر کرده‌اید؟ تخت نقطه کانونی هر اتاق خواب است؛ بنابراین تزیین آن نقش مهمی در دکوراسیون داخلی این فضا دارد. اگر از مدل تخت خواب خود خسته شده‌اید و دوست دارید تغییری در دکور تخت خوابتان ایجاد کنید، فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج داده و از وسایل منزل برای تزیین تخت خواب خود استفاده کنید. ما در این مقاله ایده‌هایی برای تزیین تخت خواب یک نفره و دونفره به شما معرفی خواهیم کرد که از طریق آن‌ها می‌توانید اتاق خواب با دکور متفاوت و خاص داشته باشید. 

1. ایجاد فضایی رویایی با ریسه‌های نوری برای تزیین تخت خواب یک نفره و دو نفره

یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای تزیین تخت خواب یک نفره و دونفره نورپردازی با منابع نوری مختلف است. بهترین منبع نوری برای تزیین تخت خواب، سرویس خواب دو نفره یا تک‌نفره، ریسه‌های نوری هستند. این ایده علاوه‌بر اینکه زیبایی اتاق خواب را چند برابر می‌کند، هزینه‌ بسیاری نداشته و کاملا اقتصادی است. 

نورپردازی تخت خواب با ریسه‌ها در ایجاد حس خوشایند و آرامش تاثیر بسزایی دارد. اگر نتوانید با خرید وسایل دکوراسیون اتاقتان را تغییر دهید، با نورپردازی اصولی و حرفه‌ای می‌توانید فضایی بسیار زیبا و رویایی خلق کنید.

استفاده ریسه در اتاق و تخت

2. انتخاب کوسن هایی جذاب با طرح‌های متفاوت برای تزیین تخت خواب

مناسب‌ترین عناصر برای داشتن تخت‌خوابی جذاب و با ترکیب رنگی فوق‌العاده، کوسن‌ها هستند. با انتخاب کوسن‌هایی رنگارنگ با طراحی خلاقانه می‌توانید تخت خوابتان را به زیبایی دیزاین کنید. کوسن برای تخت خواب یک اکسسوری کم‌هزینه و کاربردی است که علاوه‌بر زیبایی، تختخواب را به فضایی دنج و راحت برای خواب و استراحت تبدیل می‌کند. 

به همان اندازه که تخت بدون کوسن خالی است، با تعداد زیاد کوسن نیز نامرتب و شلوغ به نظر می‌رسد. از این رو حواستان به تعداد کوسن‌ها باشد. اگر اتاق خوابی کوچک دارید کوسن‌های بزرگ انتخاب مناسبی نخواهند بود و باید از مدل‌های کوچک، ساده و تک‌رنگ استفاده کرده و به دو الی سه کوسن اکتفا کنید.

 

3. دیزاین تخت خواب دو نفره و یک نفره با گیاهان؛ ایجاد دکوراسیونی به سبک بوهو

گیاهان مناسب اتاق علاوه‌بر زیبایی و دکوراتیو کردن اتاق خواب، نقش مهمی در سلامتی ما ایفا می‌کنند؛ بنابراین تزیین تخت خواب دو نفره و تخت یا سرویس خواب یک نفره با گیاهان تاثیر بسزایی بر خواب و در نتیجه زندگی ما در بیداری خواهد داشت. 

استفاده از گیاهان فقط برای زیبایی نیست بلکه آن‌ها تکه‌ای از طبیعت را به خانه‌های‌مان می‌آورند. یکی از ایده‌های به کار بردن گیاهان برای دیزاین تخت خواب، آویز کردن آن‌ها بالای تخت است.

آویز کردن گیاهان از سقف اتاق علاوه‌بر اشغال نکردن فضای بسیار، حالتی زیبا و طبیعی به اتاق خوابتان می‌بخشد. شما به‌راحتی می‌توانید در منزل و با کمترین امکانات گلدان‌های آویز بسازید. استفاده از یک قفسه چوبی یا فلزی متناسب با جنس تخت در بالای تختتان نیز یک ایده عالی برای قرار دادن گیاهان زینتی و مورد‎علاقه شما خواهد بود. 

تزیین تخت با گیاه و گل

4. طراحی اتاق خوابی مدرن با آینه‌کاری در دیواری بالای تخت خواب 

امروزه با ورود به دنیای مدرنیته همه‌چیز در حال تغییر بوده و حال‌وهوای متفاوت‌تری به خود گرفته است. از این رو یکی از ایده‌هایی که می‌توان برای تزیین تخت خواب برای ایجاد فضایی مدرن استفاده کرد، آینه‌کاری است. آینه کاری در منازل به دو دلیل مهم «گسترش محیط» و «لوکس به نظر رسیدن خانه‌ها» مورد‌استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. 

این ایده برای افرادی که اتاق خواب کوچکی دارند نیز بسیار ایده‌آل خواهد بود؛ زیرا وجود آینه در هر محیطی موجب بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود. هم‌چنین هرچه بازتاب نور در آینه بیشتر باشد فضا گسترده‌تر از آنچه که هست نشان داده می‌شود؛ بنابراین در هنگام آینه‌کاری دیوار بالای تخت باید به نورپردازی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. همچنین اگر به داشتن آینه قدی لاکچری و لوکس علاقمند هستید می‌توانید از آن نیز استفاده کنید تا اتاق خواب خود را جذاب تر از قبل کنید.

تزیین تخت خواب دو نفره و یک نفره با آینه

5. تزیین تخت خواب دخترانه با عروسک؛ خلق محیطی فانتزی و کودکانه

اگر تاج تخت خواب فرزندتان یا کنار آن فضایی خالی دارد، پیشنهاد می‌کنیم به فکر قرار دادن چند عروسک زیبا و جذاب در این فضا باشید. توجه داشته باشید ابعاد عروسک‌ها و رنگ‌ آن‌ها نقش بسزایی در زیبا به نظر رسیدن سرویس خواب نوزاد، سرویس خواب نوجوان و انواع تخت خواب ایفا می‌کند؛ بنابراین از عروسک‌های کوچک و با رنگ‌هایی هماهنگ با دکور و چیدمان اتاق استفاده کنید. 

ایده استفاده از عروسک برای تزیین بالای تخت دخترانه، علاوه‌بر افزایش جذابیت اتاق خواب باعث سرگرم شدن کودکتان نیز می‌شود. هم‌چنین ایده ایده خطری برای آن‌ها نخواهد داشت. از این رو با انتخاب عروسک‌های مورد‌علاقه فرزندتان تخت خواب او را فانتزی‌تر و زیباتر دیزاین کنید. 

تزیین تخت خواب با عروسک

6. تابلو نقاشی یا قاب عکس‌ها برای تزیین تخت خواب ساده؛ یادآور روزهای خاطر‌انگیز

یکی دیگر از ایده‌هایی که می‌توان برای تزیین تخت خواب ساده به کار برد، نصب تابلوهایی با ابعاد متنوع و طراحی‌های گوناگون است. چه قصد تزیین تخت خواب یک نفره نوجوان را داشته باشید و چه بخواهید تخت خواب دو نفره خودتان را دیزاین کنید، این ایده بسیار کاربردی خواهد بود. 

تابلوهای مختلفی با طرح و نقش‌های متنوع و زیبا وجود دارند که می‌توانید با‌توجه‌به سلیقه‌ و دکوراسیون اتاق خواب بهترین مدل را انتخاب کنید. علاوه‌بر این تابلوها، قاب عکس‌ها نیز انتخابی بی‌نظیر برای تزیین تخت خواب دو نفره هستند. برای استفاده از این ایده عکس‌هایی از روزهای خاطره‌انگیز و به‌‌یادماندنی را روی شاسی‌های کوچک و بزرگ چاپ کنید و روی دیوارهای کنار تخت بیاویزید.

تزیین تخت با تابلو

مطلب پیشنهادی: نحوه چیدمان اتاق زوجین

7. تخت‌خوابی رویایی با تزیینی اشرافی به وسیله تور یا پرده‌های حریر

یکی از لوازم خاص و رویایی برای تزیین تخت خواب دو نفره، تور یا پرده‌های حریر است. استفاده از تور برای برخی از مدل‌های کلاسیک تخت خواب زیبایی چشم نوازی را در فضا ایجاد می‌کند. برای استفاده از این ایده به چند میله فلزی یا چوبی نیاز خواهید داشت که به وسیله آن‌ها یک قاب دور تخت خواب ایجاد کرده و تورها را به شکل زیبایی از میله آویزان کنید. ایده ترکیب کردن این تورها با ریسه‌های نوری نیز فضایی دلنشین در اتاق خواب برای‌تان به ارمغان می‌آورد. 

مطلب پیشنهادی: اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب

تحول در دکوراسیون اتاق خواب با ایده‌هایی کاربردی برای تزیین تخت خواب

در این مقاله 7 ایده کاربردی و جذاب برای تزیین تخت خواب یک نفره و دو نفره را به شما همراهان عزیز بالسا معرفی کردیم. تزیین تخت خواب ساده یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ایجاد تغییرات قابل‌توجه در دکوراسیون اتاق خواب است. برای این کار به لوازم چندانی نیاز نخواهید داشت؛ فقط کافی است کمی خلاقیت و سلیقه خود را به کار گیرید تا بتوانید فضای اتاق خوابتان را متحول کنید. امیدواریم از مطالعه مطلب فوق لذت برده و اطلاعاتی کافی در این زمینه به دست آورده باشید. لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان بالسا به اشتراک بگذارید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

1 دیدگاه دربارهٔ «تزیین تخت خواب دو نفره و یک نفره با 7 ایده جذاب;

دیدگاهتان را بنویسید