نکات دکوراسیون اتاق خواب مشترک 

رنگ خنثی و یکدست برای دکوراسیون اتاق مشترک

دکوراسیون اتاق خواب مشترک

مهم‌ترین مسئله چیدمان اتاق خواب مشترک چیست؟ احساس راحتی و استقلال با در نظر گرفتن سلیقه هر دو نفر مهم‌ترین فاکتور برای دکوراسیون اتاق خواب مشترک است. دکوراسیون اتاق مشترک دختر و پسر، دو خواهر، دو برادر یا حتی افراد متاهل نیاز به برنامه‌ریزی و طراحی خاصی دارد. برای یک دکوراسیون اتاق مشترک زیبا، باید لوازم‌ها و وسایل‌های مشترک و شخصی هر شخص،  به‌صورت صحیح در مکان مناسب قرار بگیرند. در این مقاله چندین ایده برای انتخاب رنگ اتاق، وسایل‌های اتاق خواب، نکات چیدن دکوراسیون اتاق مشترک و سرویس خواب مشترک را معرفی کردیم که باتوجه‌به سلیقه هر دو نفر، یک اتاق خواب زیبا با چیدمان جذاب داشته باشید.

انتخاب رنگ خنثی و یکدست برای دکوراسیون اتاق مشترک

در طراحی دکوراسیون اتاق مشترک از یک پالت رنگی خنثی در پس زمینه دیوار‌ها استفاده کنید. انتخاب رنگ‌های سفید و طوسی به فضای اتاق ظاهر منسجم‌تری می‌دهد. البته اگر از رنگ‌های آبی، سبز و  تیره برای دیوار‌ها استفاده کردید بهتر است رنگ وسایل‌های اتاق مشترک مانند کتابخانه و سرویس خواب نوجوان یا کودکانتان به رنگ سفید باشند؛ زیرا ظاهر اتاقتان حس به‌هم ریختگی به مخاطب ندهد و فضای اتاقتان بزرگ‌تر به نظر برسد.

اتاق خواب مشترک

ایجاد فضای مطالعه مشترک برای دکوراسیون اتاق مشترک

یک گوشه از اتاق خواب مشترک را به میز مطالعه اختصاص دهید. میز مطالعه را با طراحی ساده و با ابعاد متوسط انتخاب کنید و به‌صورت مشترک از آن بهره ببرید. میز مطالعه علاوه‌بر زیبا‌تر کردن اتاق خوابتان، محیطی دنج برای مطالعه در اوقات فراغت را برای شما فراهم می‌سازد. همچنین ترکیب میز مطالعه و کتابخانه در بالای میز نیز ایده کاربردی و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که فضای جذابی را برای شما ایجاد می‌کند.

استفاده از شلف‌های دیواری برای نمایش کلکسیون‌های شخصی

شاید اتاق خواب شما فضای کافی برای قرار دادن دکوری‌ها در گوشه‌های اتاق را نداشته باشد. برای دکوراسیون اتاق خواب بچه‌ها از قفسه‌های چسبیده به دیوار برای به نمایش گذاشتن دکوری‌های خود استفاده کنید. استفاده از شلف‌های دیواری و چیدمان هم‌تراز آن‌ها در کنار یکدیگر ویترین جذابی را برای اتاق خوابتان ایجاد می‌کند.

طراحی تخت خواب دو نفره به‌صورت طبقه‌ای

برای دکوراسیون اتاق خواب مشترک دختر و پسر یا خواهران و یا برادران، تخت خواب دو نفره طبقه‌ای یک ایده جالب است که فضای اتاقتان را فانتزی‌تر نشان می‌دهد. اما تخت خواب جداگانه چسبیده به دیوار رو‌به روی یکدیگر نیز، گزینه ایده‌آلی برای تقسیم اتاق خواب به‌صورت دو نیمه است.

تخت خواب دو نفره

سرویس کامل اتاق خواب برای دکوراسیون اتاق مشترک

بهترین روش برای چیدمان و دکوراسیون راحت، خرید سرویس خواب به‌صورت ست است. سرویس خواب شما می‌تواند همرنگ یا رنگ دلخواهتان باشد. فقط به این نکته توجه داشته باشید که برای دکوراسیون اتاق مشترک دختر و پسر از رنگ‌های غیرمرتبط مانند رنگ بنفش و نارنجی در کنار یکدیگر استفاده نکنید و از دو طیف رنگی مرتبط یا دو رنگ مکمل مانند سفید مشکی یا صورتی و آبی کمرنگ استفاده کنید.

 

دکوراسیون اتاق مشترک با فرش مینیمال

انتخاب فرش با رنگ خنثی و طرح مینیمال جذاب‌ترین انتخاب برای دکوراسیون اتاق مشترک است. از فرش‌‌هایی با طرح‌های بدون جنسیت مانند طرح زیگزاگی، راه راه و ساده برای دکوراسیون اتاق مشترک از جمله اتاق دقلوهای خواهر برادر استفاده کنید.

فضای اتاق مشترک دختر و پسر

تقسیم صحیح فضای اتاق مشترک دختر و پسر

اگر اتاق خواب مشترک شما از ابعاد بزرگی برخوردار است، فضای جداگانه برای هر فرد ایجاد کنید. برای دکوراسیون اتاق مشترک دختر و پسر نوجوان به‌آسانی  می‌توانید با استفاده از پرده، پارتیشن، قفسه و یا حتی دیوار فضای اتاق خود را جدا کنید تا حریم خصوصی و فضای شخصی خود را داشته باشید.

نکات اصولی برای دکوراسیون اتاق خواب مشترک فرزندان یا متاهلین

علاوه‌بر انتخاب تخت، فرش و رنگ اتاق مشترک باید به موارد دیگری نیز توجه کنید. در ادامه کاربردی‌ترین و آسان‌ترین راهکار‌ها برای جذاب‌تر کردن اتاق مشترک را به شما معرفی خواهیم کرد:

به نور‌پردازی قسمت میز مطالعه و تحریر بیشتر توجه کنید.

  • تا حد امکان از رنگ‌های ساده با طرح مینیمالیستی استفاده کنید تا فضای اتاق منظم‌تر به‌نظر برسد.
  • از  زیر تخت و گوشه‌های اتاق برای طراحی کمد استفاده کنید تا از فضا بیشترین استفاده را داشته باشید.
  • امکان انتخاب رنگ‌های دیگر برای بخش‌های کوچک را مهیا سازید تا احساس آرامش و تعلق بیشتری به اتاق‌ خواب خود داشته باشید.
  • اگر متاهل هستید و وقت طراحی و خرید همه وسایل‌ها را به‌صورت جداگانه ندارید، می‌توانید سرویس خواب دو نفره همراه با کمد، پاتختی و دیگر وسایل‌ها را به صورت کامل و ست از فروشگاه بالسا تهیه کنید.
  •  وسیله‌های سرگرمی و اسباب بازی با‌توجه‌به علایق کودکانتان را انتخاب کنید و فضایی برای جیدمان آن‌ها در اتاق خواب در نظر بگیرید.

البته چیدن دکوراسیون اتاق مشترک بستگی به سلیقه افراد دارد و تا حد امکان نباید برای سلیقه افراد محدودیت ایجاد کند. مهم‌ترین فاکتور‌های دکوراسیون اتاق خواب مشترک، انتخاب صحیح لوازم‌های اتاق بر‌اساس سن، سلیقه و جنسیت است که از همه وسایل‌های مورد علاقه خود  را در اتاق مشترکتان قرار دهید.

اتاق خواب مشترک فرزندان یا متاهلین

دکوراسیون‌ اتاق مشترک با محصولات بالسا؛ خرید مطمئن و با کیفیت

در این مقاله ما در مورد ایده چیدمان اتاق خواب مشترک و قرار دادن وسایل‌ها در اتاق خواب پرداخته‌ایم. با‌توجه‌به نکاتی مانند انتخاب فرش، رنگ اتاق، سرویس خواب دو طبقه یا جداگانه که در این مطلب ذکر شده است، اکنون می‌توان با خرید محصولات بالسا مانند سرویس خواب، کمد، میز تحریر و دیگر وسایل را به بهترین نحو در کنار یکدیگر دیزاین کرد.

اگر مشتاق به تغییر دکوراسیون خانه علاوه‌بر اتاق خواب برای عید هستید، مقاله تزیین خانه برای عید را در قسمت مجله سایت بالسا مطالعه کنید تا با استفاده از ایده‌های کاربردی، دکور اتاق مشترک جذاب‌تری داشته باشید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید