5 تفاوت آرایش شب و روز | آرایش شب و روز چه فرقی باهم دارند؟

فرق ارایش شب و روز

شما راجع به تفاوت آرایش شب و روز چه قوانینی را می‌دانید؟ آیا از آن گروه خانم‎‌هایی هستید که فقط یک نوع آرایش برای تمامی شرایط دارید و از اصول و تفاوت‎‌ها در آرایش شب و روز چیزی نمی‎‌دانید ؟ و یا از اصول‎ و قوانین آرایش در شرایط و موقعیت‎‌های مختلف پیروی می‌کنید؟ در ادامه مطالب برای شما راجع به تفاوت آرایش شب و روز گفته‌ایم و ریز تا درشت قوانین آن را بازگو کرده‌ایم. بنابراین اگر قصد یافتن پاسخ سوال،آرایش شب و آرایش روز چه فرقی باهم دارند؟ را دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 تفاوت ها در آرایش شب و روز

می‌‎توانیم بگوییم که ریز تا درشت آرایش روز و شب به صورت کامل با یکدیگر متفاوت است، به دلیل اینکه ماهیت و ویژگی‌های زمان شب و روز با همدیگر تفاوت‎‌‌های بسیار زیادی دارند. به فرض مثال در شبانگاه نور بسیار کم است و تنها روشنایی از مهتاب می‎‌‌رسد. اما روزها نور خورشید روشنایی بسیار زیاد و شدیدی را به زمین هدیه می‌‎‌کند. به همین دلیل در شبانگاه که نور کم است آرایشی سبک، کمرنگ و حتی لایت نمی‎‌‌تواند گزینه مناسبی باشد. در آرایش شب بایستی از رنگ‎‌‌هایی استفاده کنیم که در نور کم نیز قابل مشاهده هستند. رنگ‎‌هایی همچون: زرشکی و قرمز. اما در طول روز بهتر است که آرایش لایت‎‌تر و کم رنگ‌‎تری داشته باشیم، چرا که نور خورشید کوچک‎‌ترین ذرات نشسته بر روی صورت ما را به نمایش می‎‌گذارد. به طور کلی اصول و تفاوت‎‌ها در آرایش شب و  روز شامل موارد زیر می شوند:

  • در طول شب و روز بایستی آرایش چشم‎‌ها متفاوت باشد.
  • رنگ رژ لب‎‌ نیز در طول شب و روز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.
  • در شبانه روز زیرسازی پوست متفاوت انجام می‌گیرد.
  • تفاوت در رنگ رژگونه‎‌ها هنگام آرایش در طول روز و شب.
  • در طول شبانه روز بایستی که آرایش ابروها متفاوت باشند.

اصول و تفاوت ها در آرایش شب و روز

نقش رنگ در آرایش روزانه و شبانه

یکی از اصلی‎‌ترین و البته مهم‌ترین تفاوت آرایش شب و روز، تنوع و تناژ رنگی است که می‎‌خواهید در آریش‎‎ خود از آنها استفاده کنید. شاید تا به حال به مورد برخورد کرده باشید که برخی از خانم‎‌های در برخی از مراسم‎‌های مخصوص با رنگی خاص به یاد ما می‎‌آیند. مثلا در شب یلدا، شب سال نو و یا حتی در عروسی‎‌ها. در همین شب یلدا معمولا خانم‌‎ها از سایه‎‌های قرمز و یا دودی رنگ استفاده می‎‌کنند . نکته قابل توجه در این مورد این است که اکثر این جشن‎‌ها  از غروب خورشید به بعد شروع می‎‌شود. پس بهتر است از رنگ‎‌های تیره در شب و از رنگ‎‌های روشن و ملیح در آرایش روز استفاده کنید. البته این نکته فقط مختص سایه چشم نیست و برای تمامی بخش‌‎های آرایشی چون رژ لب، رژگونه و غیره نیز است. سعی کنید در آرایش روزانه خود از رنگ‌‎های نود دوری کنید و به سمت استفاده از رنگ‎‌های زنده و روشن روید.

مقاله پیشنهادی: نحوه چیدمان میز آرایش

تفاوت آرایش چشم در شب و روز

پیش از اینکه درمورد تفاوت ها صحبت کنیم، فراموش نکنید که برای حفظ سلامتی خود بهتر است قبل از خوابیدن ارایش خود را پاک کنید و بهتر است در اطراف سرویس خواب خود وسایل پاک کننده مناسب داشته باشید. در آرایش شب و روز چشم، همانطور که در بالا گفتیم، تفاوت‎‌هایی وجود دارد. مطمئن باشید که اگر نکات ارائه شده را صورت صحیح رعایت کنید، چشمانی جذاب تر از همیشه خواهید داشت. در ادامه مقاله اصول و تفاوت‎‌ها در آرایش شب و روز، این نکات را بیان کرده‌‎ایم.

ریمل

در آرایش روز بهتر است به نحوی ریمیل به مژه‎‌های خود بزنید که تنها حالت بگیرد و مایع سیاه ریمل بر روی مژه های شما باقی نماند. اما در آرایش شب شما بایستی مژه‌‎های خود را با استفاده از مایع سیاه ریمل به خوبی پر رنگ کنید.

آرایش شب و آرایش روز چه فرقی باهم دارند؟

سایه

در آرایش روزانه بهتر است که از سایه‌‎های کم رنگ و البته ملایم استفاده کنید. رنگ‎‌هایی چون صورتی روشن، بنفش روشن، یاسی گلبهی، آجری و آبی روشن از جمله رنگ‎‌های مناسب سایه برای آرایش روز است. اما در آرایش شب بهتر است که از رنگ‌‎های غلیظ‌‎تر و البته تیره‌‎تری استفاده کنید تا در شب و تاریکی مطلق نمای کافی را داشته باشد. می‎‌توانید از رنگ‎‌هایی چون طلایی، قهوه‌‎‎ای برای سایه‎‌های پشت پلک خود و یا قسمت خارجی چشم‌ها استفاده کنید.

خط چشم

در آرایش مخصوص روز بهتر است که از خط چشم‎‌های نازک استفاده کنید و در آرایش مخصوص شب از خط چشم‎‌های پهن‎‌تر. در هنگام کشیدن خط چشم در روز، آن را زیاد دنباله‎‌دار نکنید و تنها گوشه‎‌ای از چشم خود را با خط چشمی نازک بکشید. اما در هنگام شب می‎‌توانید از خط چشم‎‌های دنباله‌‎دار و یا حتی گربه‎‌ای استفاده کنید. استفاده از خط چشم‎‌های پهن‎‌تر در طول شب، چشمان شما را از نمای خواب آلوده دور می‎‌سازد و به شما چهره‌‎ای سرحال گونه‎‌ای می‎‌بخشد.

آرایش شب و روز

تفاوت رنگ رژ لب در آرایش شب و روز

یکی از اصلی‌‎ترین بخش‌‎های آرایش چه در شب و چه در روز، رژ لب می‎‌باشد. در آرایش روز بایستی از رنگ‌های ملیح‌تر و روشن‌تری همچون: صورتی کم رنگ، گلبهی، هلویی، آلبالویی کم رنگ، گوشتی و البته قرمز کم رنگ استفاده کنید. این رنگ‎‌ها در طول روز چهره‎‌ای شاداب را به شما هدیه می‎‌کنند. اما در شب می‎‌توانید از رنگ‎‌های غلیظ‌‎تری چون: ارغوانی، زرشکی تیره، قرمز پررنگ، قهوه‌‎ای، سرخابی پررنگ و عنابی استفاده کنید. این رنگ‌‎ها در طول شب، جذابیت شما را افزایش می‌دهند.

مقاله پبشنهادی: بهترین رنگ اتاق خواب دخترانه از نظر کارشناسان طراحی داخلی

تفاوت رنگ رژگونه در آرایش شب و روز

تا اینجای راهنمای اصول و تفاوت‎‌ها در آرایش شب و روز به بررسی کلیت تفاوت آرایش شب و روز پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که به صورت کلی استفاده از رنگ‎‌های پر رنگ‌‎تر در شب و استفاده از رنگ‎‌های ملایم‌‎تر در روز شیوه‎‌ی درستی برای آرایش کردن است. اما این نکته برای رژگونه صدق نمی‌‎کند. رژگونه‎‌ها معمولا به برجسته کردن گونه کمک می‌‎کنند و اگر شما مقدار زیادی از آن را بر روی گونه‎‌های خود بزنید قطعا جلوه خوبی نخواهد داشت و انگار رنگ را ناشیانه فقط‌بر روی گونه خود پخش کردید.

تفاوت آرایش شب و روز

آرایش شب و روز چه فرقی باهم دارند؟

امیدواریم که با ذکر موارد بالا جواب سوال: آرایش شب و روز چه فرقی باهم دارند؟ را دریافته باشید.  اما همانطور که در ابتدا و قسمت‎‌های اول گفتیم، به صورت کلی مهم‌‎ترین و اصلی‎‌ترین تفاوت در آرایش شب و آرایش روز این است که در روشنایی روز آرایش ملایم‌‎تر و مات‎‌تری داشته باشید و برای آرایش شب به سراغ رنگ‌‎های غلیظ‎ و براق‌تر استفاده کنید. همینطور می‎‌توانید برای خرید میز آرایش لاکچری و دیگر وسایل اتاق خواب مانند: سرویس خواب دونفره، تخت خواب و … به بالسا اعتماد کنید.

سوالات متداول

  1. زیرسازی پوست در آرایش شب و روز چه تفاوت‌هایی باهم دارد؟
    در طول روز به دلیل وجود نور شدید خورشید، بهتر است که از کرم ضد آفتاب به عنوان زیرساز استفاده کنید. ولی در آرایش شب می‎‌توانید از کرم‌‎پودری با تناژ رنگی نزدیک به پوست خود استفاده کنید.
  2. تمرکزم روی آرایش چشم باشه یا آرایش لب؟
    ما نمی‎‌توانیم هم آرایش لب‎‌ها را تمام و کمال انجام دهیم هم آرایش چشم‎‌ها را اگر می‎‌خواهید نتیجه کارتان عالی باشد، بهتر است که تمرکزتان را مطابق با سلیقه‌‎ی خود فقط روی یکی از این دو قرار دهید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید