چگونه میز آرایش بچینیم؟ ۹ نکته مهم چیدمان میز آرایش شیک

چیدمان میز آرایش

میز آرایش بدون شک یکی از مهم‌ترین وسایل اتاق خواب دخترها و خانم‌های عزیز است. می‎توانیم بگوییم که یکی از دغدغه‌های اصلی ما خانم‌ها بعد از خرید میز آرایش، نحوه چیدمان و مرتب کردن آن است. زمانی پیش می‌آید که تعداد اکسسوری‌ها و لوازم آرایش به قدری زیاد است، که قطعا تمیز و مرتب یا حتی چیدمان آنها برایمان به کاری دشوار تبدیل می‎شود. این نامرتبی علاوه بر ایجاد آشفتگی درون ما، باعث گم شدن اشیا نیز می‌شود. اما نگران نباشید! امروز با یکدیگر در ادامه مطالب به بررسی چیدمان میز آرایش می‌پردازیم. اما شما بگویید که چیدمان میز آرایش شیک را ترجیح می‎دهید یا چیدمان میز آرایش ساده را؟ و یا اصلا هر دو ویژگی را همزمان با هم؟ همراه ما باشید تا به جواب سوال چگونه میز آرایش خود را بچینیم؟ یکبار برای همیشه جوابی تمام و کمال دهیم.

چیدمان میز آرایش ساده

اگر میز آرایشی با طرح و مدلی ساده خریداری کرده‌اید، بهتر است که چیدمانی ساده بر روی میز آرایش خود داشته باشید. تا علاوه بر زنده کردن سبک مینیمال، زیبایی سرچشمه گرفته شده از سادگی در محیط شما سرازیر شود. وجود آینه‌های زیبا بر روی میز آرایش ساده، جلوه‎ای چشمگیر را به محیط شما می‎بخشد.

چیدمان میز آرایش شیک

چیدمان میز آرایش شیک

طرفداران چیدمان میز آرایش شیک، بیشتر دختر خانم‌ها و تازه عروس‌ها هستند. این نوع چیدمان که از اسمش مشخص است، سبک کلاسیک و لوکسی را به محیط شما می‌بخشند. این نوع چیدمان‎ها، بر خلاف چیدمان میز آرایش ساده، ظاهری بسیار حرفه‎ای‎تر دارند. وجود این مدل میز آرایش‎ها در هر اتاقی، تحولی عظیم از زیبایی و لوکس بودن را به محیط می‎بخشد. اگر عاشق داشتن یک اتاق خواب رویایی هستید، حتما این میزهای آرایش را همراه با ست و سرویس خواب یا تخت خواب خود خریداری کنید.

چگونه میز آرایش را بچینیم؟

در ادامه همراه ما باشید، تا قدم به قدم و مرحله به مرحله، میز آرایش خود را بچینیم و مرتب کنیم.

ابتدا تمامی لوازم میز آرایش را خالی کنید

در اولین قدم از چیدمان و مرتب کردن میز آرایش، بایستی ابتدا تمامی وسایل خود اعم از: وسایل آرایشی، شانه و برس، لوازم بهداشتی، عطر و اسپری، براش و یا قلمو، لوازم برقی، وسایل تزئینی و دیگر موارد موجود بر میز آرایش خود را از روی میز و حتی داخل کشوها خالی کنید. بهتر است که قبل از خالی کردن وسایل، پارچه‎ای بر روی زمین پهن کنید و بعد وسایل را بر روی آن قرار دهید تا زمین و یا فرش اتاق شما کثیف نشود.

مقاله پیشنهادی: ابعاد استاندارد میز تحریر و کامپیوتر

پس از خالی کردن تمامی وسایل از داخل و بر روی میز آرایش، با دستمالی نخی و کمی نم‎دار، به آرامی گرد و خاک روی میز و داخل تک تک کشوها را تمیز و پاک کنید. اگر نم‎ پارچه به قدری بود که بر روی میز، ردی می‌انداخت، بهتر است که با پارچه‌ای  کامل خشک آنها را پاک کنید. اگر علاقمند هستید که همیشه داخل کشوهای میز آرایش شما تمیز باشد، بهتر است که کمی از کاغذهای مخصوص کشوهای داخل کابینت را بر کف کشوها قرار دهید.

لوازم روی میز آرایش خود را دسته‌بندی کنید

برای ساده‌تر شدن هرچه بیشتر کارتان بهتر است که هر کدام را در دسته مخصوص به خود دسته‌بندی کنید. بهترین دسته‌بندی برای اجزا میز آرایش عبارتند از:

  • عطر، اسپری، ادکلن و بادی اسپلش
  • لوازم آرایش
  • لاک‎ها
  • براش و یا قلمو
  • لوازم برقی آرایشی و شخصی
  • اکسسوری مو
  • لوازم پدیکور، مانیکور و موچین (لوازم اصلاح)
  • شانه و یا برس
  • موارد دیگر لوازم آرایشی

لوازم ارایش

حال، لوازم آرایشی را دسته بندی کنید

به دلیل حجم بالا و تنوع زیاد لوازم آرایشی، بهتر است که آنها را به دسته‌های کوچکتری تقسیم بندی کنید. دسته اول را مختص: پنکیک، کانتور، کانسیلر، کرم‎پودر و رژگونه، دسته دوم را برای، ریمل، خط چشم و مداد چشم، دسته سوم را رژ لب‎ها و دسته چهارم را مختص سایه‌ها قرار دهید. حتما در هنگام مرتب کردن میز آرایش، به تاریخ انقضای لوازم آرایشی خود دقت بفرمایید، تا لوازم آرایشی تاریخ گذشته را دور بیاندازید، چرا که لوازم آرایش تاریخ گذشته، باعث ایجاد حساسیت‌های شدید پوستی و چشمی می‎شود و حتی ممکن است که سرطان‌زا باشند.

مقاله پیشنهادی: اصول انتخاب رنگ اتاق خواب

اگر علاقمند چیدمان میز آرایش به گونه‌ای هستید که لوازم آرایش در دسترس شما و بر روی میز آرایش باشد، بهتر است که از باکس‌های آرایشی برای مرتب‌سازی آنها استفاده کنید. باکس‌های آرایشی شامل فضاهای مشخصی برای سایه‌های چشم، رژ لب‌ها، لوازم آرایشی مربوط به پوست نظیر کرم‌پودر و لوازم آرایشی مختص چشم است. اما اگر علاقه‌ای به این مدل باکس‎های دسته‌بندی شده را ندارید، می‎توانید از نمونه سبدها و یا باکس‌ها یپارچه‎ای برای نظم هرچه بیشتر میز آرایش خود استفاده کنید.

لاک زنانه

خب اگر  دوست دارید که لوازم آرایشی خود را درون کشوی میز آرایش قرار دهید، می‌توانید از جعبه‌های کوچک، سبد، جعبه‌های کادویی و یا حتی از نظم‌دهنده استفاده کنید. اگر هیچ کدام از این موارد در دسترس شما نیست و یا قصد تهیه کردن آنها را ندارید، می‌توانید خودتان فقط با چند تکه مقوا فضای داخل کشو را بخش بندی کنید.

توصیه ما به شما برای چیدمان میز آرایش دخترانه این است که ، لوازم آرایشی که به صورت روزانه و دائم از آن استفاده می‌کنید را داخل کیف لوازم آرایش قرار دهید تا روی میز و داخل کشوها شلوغ نشوند.

مطلب پیشنهادی: تفاوت های آرایش شب و روز

لاک‎ها را مرتب‌سازی کنید

تشخیص تفاوت‌ها و حتی اسم‌های رنگ لاک‌هایی که در یک طیف قرار دارند، کار هر کسی نیست و فقط از عهده خانم‌ها بر می‌آید. لاک‎‌هایتان را می‎توانید در جعبه‌های کوچک و یا حتی جعبه‌های کادویی قرار دهید. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه می‎توانیم رنگ لاک‎ها را وقتی درون جعبه هستند، تشخیص دهیم؟ شما می‎توانید با یک گوش پاک کن کمی از رنگ لاک را به بالاترین سطح در لاک بزنید، تا بتوانید با باز کردن در جعبه بدون در آوردن تک تک لاک‎ها رنگ آنها را تشخیص دهید.

چیدمان میز آرایش ساده

لوازم بهداشتی را در یک کیف لوازم آرایشی قرار دهید

لوازم بهداشتی فقط مخصوص چیدمان میز آرایش دخترانه و یا مختص خانم‌ها نیست، بلکه آقایان نیز از لوازم بهداشتی نیز استفاده می‌کنند. لوازم بهداشتی شامل: کرم دور چشم، کرم موبر، ضد تعریق و یا مام، لوازم آرایشی، کرم مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب و موارد دیگر می‌باشند. پیشنهاد ما به شما این است که تمامی لوازم بهداشتی خود را بر روی میز قرار ندهید، بلکه فقط لوازم پرکاربرد خود را بر روی میز قرار دهید و دیگر وسایل را داخل کیفی مخصوص و داخل کشو قرار دهید.

مقاله پیشنهادی: نحوه شستشوی تشک

لوازم برقی را از جعبه خارج کنید

بهتر است که در چیدمان میز آرایش دخترانه و یا مردانه، وسایل برقی نظیر: سشوار، اتو مو، حالت دهنده مو، دستگاه اصلاح و دیگر وسایل برقی را به دلیل اینکه فضای زیادی از میز آرایش را اشغال نکنند، از جعبه خارج کنید. البته به یاد داشته باشید که اصلا جعبه وسایل برقی خود را دور نیندازید، چرا که بر روی برخی از این جعبه‎ها گارانتی و یا ضمانت‎نامه درج شده است.

عطر و ادکلن را روی میز آرایشی قرار دهید

به صورت معمول عطرها، ادکلن‌ها، بادی اسپلش و یا اسپری‌ها ، دارای شیشه و یا بسته بندی ظریفی هستند و ممکن است حتی با اندک ضربه‌هایی دچار شکستگی و یا آسیب دیدگی شوند. همچنین وجود عطر و ادکلن به صورت نامرتب داخل کشو میز آرایش، ممکن است با برخورد به سایر وسایل، آنها را عطرآگین کند و عطر شما هدر رود.

مقاله پیشنهادی: نحوه صحیح شستن روتختی

براش و قلموها را بشویید

اگر تعداد زیادی براش و قلمو مخصوص به کرم‎پودر، کانسیلر، کانتور، سایه چشم و رژگونه دارید، بهتر است که در ابتدا به صورت جداگانه هر کدام را با کمی مایع دستشویی و آب ولرم به خوبی بشویید و پس از آن با قراردادنشان زیر نور مستقیم خورشید زمان کافی بدهید تا کاملا خشک شوند.

این را بدانید که براش‌های کثیف بستر بسیار خوبی برای رشد و زندگی باکتری و میکروب‌ها هستند. که این امر موجب ایجاد آکنه و جوش بر روی صورت شما می‎شود.

میز آرایش سرویس خواب

لوازم تزئینی مو را مرتب کنید

لوازم و وسایل همچون گل‎سر، سنجاق‎های مو، کش سر و دیگر وسایل را در فضای تمیزی قرار دهید، چرا که این وسایل رابطه بسیار مستقیمی با مو و سلامت آن دارند. توصیه می‌کنیم که وسایل تزئینی موی خود را در کیف و یا جعبه‌های سربسته قرار دهید تا هم فضای مخصوص به خود را داشته باشند و هم در معرض آلودگی و گرد و غبار قرار نگیرند.

سخن پایانی

امیدواریم که با بررسی نکات گفته شده در چیدمان میز آرایش، در کمترین زمان ممکن بتوانید چیدمان میز آرایش دخترانه خود را به نحو احسنت انجام دهید و از تمیزی و زیبایی آن لذت کافی را ببرید. اگر قصد تغییر و یا خرید میز آرایش جدید و یا اکسسوری‌های مخصوص به آن را دارید، شما می‌توانید با مراجعه حضوری به شعب متعدد و سراسری بالسا در تمام نقاط ایران از مدل‎های بسیار زیبا و شیک میزهای آرایش دیدن بفرمایید.

سوالات متداول

  1. قاب مغناطیسی مخصوص چیدمان وسایل آرایشی چیست؟
    شما می‎توانید بر روی قابی خالی، صفحه فلزی مغناطیسی بپوشانید و سپس آن را با پارچه نازک بپوشانید تا زیبا شود. در نهایت لوازم آرایشی آهنربایی شما به راحتی به روی آن می‎چسبد.
  2. بهترین فضا برای وسایل برقی آرایشی کجاست؟
    شما می‎توانید با نصب قلاب و گیره‌های چسبی داخل کمد و یا درب آن، فضای بسیار مناسبی را برای آویزان کردن لوازم برقی داشته باشید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید