روش‌های ساده و موثر برای پاک کردن لکه خون از تشک

پاک کردن لکه خون از تشک

آیا برای شما پیش آمده است که بعد از بارها و بارها شستن تشک هنوز هم آثاری از لکه خون بر روی تشک باقی مانده باشد؟ بسیاری از افراد فکر می‌کنند که پاک کردن لکه خون به ویژه از روی تشک و تخت خواب کار غیر ممکنی می‌باشد. اما بهتر است بدانید که روش‌های ساده و موثر برای پاک کردن لکه خون از تشک وجود دارد که کار هرکسی را راحت کرده است. دانستن این ترفندها به شما کمک می‌کند که تنها در چند دقیقه لکه خون را از روی تشک پاک کنید. امروز در ادامه‌ی این مطالب برای شما از روش‌های از بین بردن لکه خون از تشک صحبت کرده‌ایم. بنابراین اگر شما هم در زمینه پاک کردن لکه خون از تشک به مشکل خورده‌اید، با ما همراه باشید.

آیا پاک کردن لکه خون از تشک امکان پذیر است؟

ممکن است برای خیلی از ما پیش آمده باشد که علی رغم تلاش‌هایمان برای پاک کردن لکه خون از تشک همچنان ردی از لکه بر روی تشک باقی مانده باشد. اما بهتر است بدانید، ترفندهایی وجود دارد که پاک کردن لکه خون را از روی سرویس خواب یک نفره یا سرویس خواب دو نفره و … بسیار آسان کرده است. شما با دانستن این ترفندها می‌توانید لکه‌های خون را به راحتی پاک کنید. پس بنابراین در جواب سوال آیا این کار امکان پذیر است؟ باید بگوییم که بله، با این ترفندها امکان پذیر است.

لکه خون تشک

روش‌های از بین بردن لکه خون از روی تشک

همان طور که گفته شد برای پاک کردن لکه خون از روی تشک تخت یا سرویس خواب بایستی که یکسری نکات و ترفندهایی را بدانید. روش‌های از بین بردن لکه خون از روی تشک عبارتند از:

  1. آب سرد: به یاد داشته باشید که بر پاک کردن لکه خون هرگز از آب گرم استفاده نکنید. استفاده از آب گرم برای پاک کردن لکه خون باعث پخش شدن آن و کثیف شدن محیط اطرافش می‌شود. اما اگر لکه خون تازه باشد و شما از آب سرد برای تمیز کردن آن استفاده کنید، به راحتی پاک می‌شود . ذره‌ای از آن باقی نمی‌ماند.

 

  1. جوش شیرین: جوش شیرین از جمله موادی است که برای پاک کردن لکه‌ها بسیار زیاد از آن استفاده می‌شود. برخی از مواد هستند که فقط لکه‌ها تازه خون را پاک می‌کنند. اما خبر خوش آنجاست که جوش شیرین هم لکه‌های بسیار قدیمی را پاک می‌کند و هم لکه‌های جدید را. برای پاک کردن لکه خون تازه بایستی مقداری پودر جوش شیرین را بر روی خون بریزید تا کاملا پوشیده شود. سپس 30 دقیقه به آن زمان استراحت دهید و پس از آن با دستمال تمیز و مرطوبی و البته کمی احتیاط، پودر جوش شیرین و لکه را پاک کنید. برای پاک کردن لکه خون قدیمی کافیست که مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا حالتی خمیری شکل پیدا کند. سپس آن را بر روی لکه خون قدیمی بمالید و همچون مورد قبل تا 30 دقیقه اجازه دهید استراحت کند. سپس به احتمال زیاد خمیر خشک شده است. شما می‌توانید با کاردک و یا قاشق خمیر را بکنید و باقی مانده مواد و خون را به وسیله‌ی حوله‌ای مرطوب پاک کنید.

مقاله پیشنهادی: نحوه شستشوی تشک خوشخواب

  1. آب اکسیژنه: در ابتدا باید بگوییم که اگر تشک شما طرح‌دار است از این گزینه دوری کنید. چرا که آب اکسیژنه نوعی سفید کننده به حساب می‌آید که البته بسیار زیاد در لباسشویی‌ها کارایی دارند. اما اگر تشک شما سفید است و طرحی ندارد خیالتان راحت باشد که آب اکسیژنه می‌تواند به راحتی وظیفه پاک کردن لکه خون از روی تشک را به عهده بگیرد. برای محو کردن لکه خون به وسیله‌ی آب اکسیژنه ابتدا مقداری از آن را %

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو