کاربرد پاف چیست؟

پاف یک وسیله کاربردی و تزئینی است که از چوب یا فلز، پارچه و اَبر تشکیل شده است. اصولا دو نوع پاف با عنوان پاف مبلمان و پاف سرویس خواب وجود دارد و هر دو مانند یک اثر هنری می‌توانند زیبایی خاصی به محیط اطراف شما بدهند. پاف مبل به صورت کلی تشکیل شده از چوب، پارچه و اَبر است که به دست یک هنرمند خوش سلیقه ترکیبی زیبا در کنار هم ایجاد می‌کنند. پاف مبل یا پاف تخت و یا هر مدل دیگری از پاف هیچ تفاوتی باهم ندارد، همگی مانند یک اثر هنری محل زندگی شما را زیبا می‌کنند. بدون شک پاف به عنوان یکی از وسایل اتاق خواب یا پذیرایی می‌تواند فضای کلی را دل‌نشین‌ و جذاب‌تر کند.

اگر از یک طراح دکوراسیون داخلی بپرسید که کاربرد پاف چیست؟ مطمئنا از بعد دیدگاه هنری خود آن را وسیله‌ای برای افزایش جذابیت فضای خانه یا اتاق خواب تلقی می‌کند. درحالی‌که اغلب فروشندگان پاف را به‌عنوان ابزار کاربردی برای استراحت کوتاه یا قرار دادن وسایل اضافی محسوب می‌کنند. در ادامه به جزئیات بیشتری از انواع پاف اشاره خواهیم کرد تا بتوانید با آگاهی کامل برای خرید آن اقدام کنید.

پاف تخت خواب چیست؟

پاف سرویس خواب در ظاهر یک صندلی یا مبل کشیده بدون پشتی است که اصولا در انتهای تخت خواب قرار می‌گیرد. البته در مدل‌های قدیمی سرویس خواب دو نفره، پافت یک پشتی کوچک چوبی نیز داشت.

برحسب نوع طراحی پاف می‌توان از آن به‌عنوان مبل تک برای نشستن در اتاق خواب یا در قالب گنجه برای نگهداری از وسیله‌های اضافی مانند روتختی استفاده کرد. به‌همین‌دلیل، براساس نوع هدف خود حتما پیش از خرید سرویس خواب به کارایی پاف آن دقت کنید.
در حال حاضر انواع پاف سرویس خواب وجود دارد که می‌توانید برحسب سلیقه از یکی از آن‌ها برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید. مواردی چون:

  • پاف ساده یا دارای باکس: اگر اتاق خواب بزرگی دارید و صرفا زیبایی پاف برای شما اهمیت دارد، خرید یک پاف ساده با ساختار چوبی، فلزی یا همراه با روکش پارچه‌ای هیچ ایرادی ندارد. اما اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید و اصرار بر وجود پاف زیر تخت خواب خود دارید، بهتر است یک پاف باکس‌دار خریداری کنید که حداقل بتوانید وسیله درون آن قرار دهید.
  • پاف چوبی یا فلزی: اگر تخت خواب شما چوبی است، مطمئنا خرید یک پاف چوبی با روکش چرم یا پارچه فکر بهتری است. تخت‌های فلزی ویژگی‌های ظاهری خاص خود را دارند و معمولا پاف آن‌ها طراحی ظریف و ساده‌ای دارد. اخیرا باب شده است که برای سرویس خواب تک نفره از پاف‌های فلزی یا چوبی کوچک استفاده می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت که پاف بیشتر یک وسیله تزئینی و در عین حال پرکاربرد برای فضای اتاق خواب است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از چیدمان اتاق خواب عروس، در مورد ویژگی‌های پاف متناسب با سایر وسایل اتاق با یک طراح داخلی حرفه‌ای مشورت کنید.

پاف مبلکاربرد پاف در دکوراسیون

اگر علاوه‌بر پاف تخت خواب به فکر تهیه پاف مبلمان نیز هستید، بهتر است بدانید که چندین نوع پاف برای افزودن زیبایی بیشتر به دکوراسیون منزل شما وجود دارد. مواردی چون:

پاف گرد

این نوع پاف در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی وجود دارد و علاوه‌بر صندلی گاهی از آن به‌عنوان زیرپایی یا میز نیز استفاده می‌شود. ممکن است از حصیر، پارچه یا چرم برای روکش آن استفاده شود.

پاف پایه‌دار

از این نوع پاف می‌توانید به‌عنوان زیرپایی هنگام استراحت روی مبلمان، میز جانبی برای پذیرایی از مهمانان یا صندوقچه برای چینش وسایل اتاق پذیرایی استفاده کنید. امروزه اغلب مبلمان‌های نئوکلاسیک، این نوع پاف را دارند.

چرا باید از این نشیمن ها استفاده کنیم؟

پاف یا همین نشیمن‎های دوست داشتنی، به خانه‎های شما می‎آیند تا برخی امور را برایتان راحت‎تر کنند. مثلا بعضی‎هایشان در کنار مبل قرار می‎گیرند تا وقت استراحت پاهایمان را بر روی آن‎ها قرار دهیم. و یا در مهمانی، در کنار مبل‎هایمان به کمک‎مان می‎آیند تا به عنوان صندلی میزبان به استقبال مهمانان برویم.

پاف منزل

ویژگی پاف خوب چیست؟

پاف‌هایی که برای سرویس خواب خریداری می‌شوند معمولاً در کنار وسایل اتاق خواب مثل تخت خواب قرار می‌گیرد که استفاده‌های مختلفی دارد. البته که می توانید با توجه به سلیقه و ابعاد اتاق جای مناسب دیگری هم برای قرار دادن پاف در نظر بگیرید. پاف در کنار آینه قدی هم می تواند زیبا باشد یا از آن به عنوان صندلی برای میز آرایش استفاده نمایید

بهترین نوع پاف تخت، از جنس‌های چرم و پارچه‌ایست و قسمت پایه نیمکت‌ها نیز می‌تواند فلزی و یا چوبی باشد. بهتر است پافی را که خریداری می‌کنید هماهنگی زیادی با سرویس خواب داشته باشد.

پاف مناسب برای اتاق خواب در کنار تخت خواب باریک و سبک است. در واقع باید از عرض تخت خواب کوچکتر باشد و در زمانی که پاف مقابل تخت خواب قرار می‌گیرد تفاوت عرض ها از دو سو ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر باشد. با خرید یک پاف مناسب ظاهر اتاق شما زیباتر می‌شود و رفت و آمد راحت‌تر بوده و نظم بیشتری در اتاق برقرار می‌شود

سخن آخر
در این مطلب سعی کردیم با ارائه نکات زیادی، شما را به پاسخ پرسش کاربرد پاف چیست؟ نزدیک کنیم. چراکه سال‌های زیادی است که به منازل ما ایرانیان راه پیدا کرده است. از طرفی، زیبای و کارایی خاصی دارد و نمی‌توان وجود آن را در دکوراسیون منزل به‌خصوص اتاق خواب نادیده گرفت.

سوالات متداول

  1. بهتر است پاف چه رنگی بخرم؟
    رنگ پاف طبیعتا باید با مابقی اجزار دکورتان ست باشد. کافی است دنبال رنگ‌های مکمل بگردید. پاف‌های طرح‌دار را بیشتر برای مواقعی پیشنهاد می‌کنیم که در کنار دیوار یا مبلمانی ساده قرار می‌گیرند، اما اگر دیوارها یا مبلمان‌تان طرح‌دارند، ترجیحا دنبال پاف‌های تک‌رنگ باشید.
  2. پاف تخت چیست؟
    پاف تخت را می‌توان یک میز در نظر گرفت که محل قرار دادن وسایلی مانند ساعت، چراغ خواب، در نظر گرفت. البته نمونه‌هایی هم موجود هستند که در پایین تخت قرار می‌گیرند و عرض آن‎ها اندازه تخت و طول‎شان نیم متر است.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

2 دیدگاه دربارهٔ «کاربرد پاف چیست؟;

دیدگاهتان را بنویسید