5 ایده برای تزیین پاتختی یا میز کنار تخت

پاتختی یکی از انواع لوازم موجود در سرویس خواب است که در کنار تخت خواب قرار می‌گیرد. این وسیله علاوه بر این که سرویس تخت خواب را کامل و زیباتر می‌کند، کاربردهای دیگری نیز دارد. معمولاً پاتختی‌ها کشو دارند و می‌توان از آن‌ها برای قرار دادن برخی لوازم استفاده کرد.

اما با توجه به برخی نکات، علاوه بر کاربردی بودن، می‌توان آن را به زیبایی تزیین کرد تا زیبایی بیشتری به اتاق خواب ببخشد. در این مطلب از بالسا قصد داریم بگوییم که تزیین پاتختی را چطور انجام دهیم؟ تا انتها با ما همراه باشید.

کاربرد پاتختی چیست؟

قبل از این که به سؤال تزیین پاتختی را چطور انجام دهیم؟ پاسخ دهیم، بد نیست به کاربرد پاتختی بپردازیم و نکاتی را در این زمینه بیان کنیم. میزهای کوچکی که در یک یا دو طرف تخت خواب قرار می‌دهند را پاتختی می‌گویند. این میزها معمولاً سایزی کوچک و دو کشو دارند. اگر بخواهیم به کاربرد پاتختی به طور کلی و خلاصه اشاره کنیم، باید بگوییم که میزی است که معمولاً لوازمی که از آخرین ساعات شب تا اولین ساعت‌های صبح به آن نیاز دارید را در آن قرار می‌دهید.

چیدمان پاتختی

بسیاری روی پاتختی چراغ خواب یا چراغ مطالعه نیز قرار می‌دهند تا در زمان خوابیدن بتوانند به راحتی آن را خاموش کنند و همچنین در صورتی که در نیمه‌های شب بیدار شدند، بدون نیاز به بیرون آمدن از رختخواب، بتوانند چراغ را روشن کنند. معمولاً در کشوهای پاتختی اشیا متفاوتی مانند لوازم آرایش و داروها را قرار می‌دهند که افراد بتوانند به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

بیشتر بدانید : سرویس خواب شامل چه چیزهایی است

تزیین میز کنار تخت یا همان پاتختی

باید بدانید که تزیین پاتختی کار سخت و پیچیده‌ای نیست و سلیقه در آن نقش زیادی دارد. افراد معمولاً برای تزیین پاتختی از موارد زیر استفاده می‌کنند.

1- چراغ مطالعه
این روزها استفاده از تلفن همراه بسیار رایج است و افراد این تلفن را حتی تا لحظه خوابیدن رها نمی‌کنند اما باید بدانید که استفاده از تلفن همراه در اتاق تاریک می‌تواند باعث رسیدن آسیب به چشم‌ها شود. همچنین وجود یک چراغ مطالعه در کنار تخت می‌تواند باعث شود تا شما به نور کافی برای خواندن کتاب قبل از خواب نیز دسترسی داشته باشید. به همین دلیل یکی از وسایلی که می‌توان در تزیین پاتختی از آن استفاده کرد و از کاربردهای آن بهره‌مند شد، چراغ مطالعه است.

2- چراغ خواب
برخی افراد نمی‌توانند در اتاق کاملاً تاریک بخوابند. به همین دلیل نیاز به روشن گذاشتن حداقل یک چراغ کم نور دارند. این افراد می‌توانند روی میز پاتختی خود، چراغ خوابی مناسب قرار دهند تا هم پاتختی را تزیین کنند و هم این که به نور مورد نیاز برای خوابیدن دسترسی داشته باشند.

3- ساعت‌های رومیزی
یکی دیگر از وسایلی که می‌تواند روی میز پاتختی قرار داد، ساعت‌های رومیزی زیبا و جذاب است. این کار باعث می‌شود تا پاتختی زیباتری داشته باشید و همچنین به راحتی بتوانید زمان را متوجه شوید.

4- قاب عکس
از دیگر لوازمی که علاوه بر زیبایی می‌تواند باعث ایجاد حس بهتر شود، قاب عکس است. شما می‌توانید عکس عزیزان خود را در قاب عکسی زیبا قرار دهید و آن را روی پاتختی خود بگذارید.

5- گل و گیاه
برخی افراد به گل‌‌ها و گیاهان علاقه خاصی دارند و دوست دارند یک یا چند گلدان در اتاق خواب خود داشته باشند. می‌توانید گلدان مناسب و زیبایی برای گیاه انتخاب کنید و آن را روی پاتختی قرار دهید. باید بدانید که برخی از گیاهان برای اتاق خواب بسیار مناسب‌ هستند و قرار دادن آن‌ها در اتاق خواب باعث بهره‌مند شدن افراد از فواید این گیاهان می‌شود. به عنوان مثال قرار دادن یک گلدان کوچک گیاه اسطوخودوس در اتاق خواب باعث می‌شود تا افراد خوابی عمیق‌تر و بهتر را تجربه کنند.

تزیین پاتختی

نکاتی برای تزیین پاتختی دخترانه یا عروس

باید بدانید که تزیین اتاق دختران آن‌قدرها که فکر می‌کنید ساده نیست و نمی‌توان تنها با رنگی کردن دیوار، به آن رسید. یکی از بخش‌هایی که باعث جذاب‌تر شدن اتاق دختران در کنار تخت خواب می‌شود، پاتختی آن‌هاست. برای تزیین پاتختی دخترانه علاوه بر موارد گفته شده که باید در رنگ‌های مناسب تهیه شود، می‌توان از مجسمه‌های زیبا نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که رنگ در اتاق دختران حرف اول را می‌زند.

پاتختی یکی از اجرای اصلی سرویس خواب عروس می‌باشد که دقت به تزیین آن از اهمیت بالایی برخوردار است. قرار دادن گلدان گل طبیعی در اتاق خواب عروس می‌تواند زیبایی و حس بهتری به این اتاق هدیه کند. شمع‌های کوچک نیز یکی دیگر از مواردی است که از آن می‌توان برای تزیین پاتختی عروس بهره برد تا حس بهتری در اتاق ایجاد شود.

کلام پایانی …

پاتختی یکی از لوازم کاربردی موجود در سرویس خواب است. این میز کوچک که در یک یا حتی دو طرف تخت قرار می‌گیرد، جای لوازمی است که در ساعات انتهایی شب تا اولین ساعات صبح به آن‌ها نیاز دارید. نکته‌ای که نباید از کنار آن بی‌تفاوت رد شد، تزیین پاتختی برای افزایش زیبایی اتاق است.
افراد می‌توانند با توجه به رنگ اتاق خواب و سرویس خواب از لوازم متعددی مانند ساعت، چراغ خواب، چراغ مطالعه، آباژور، قاب عکس، گیاهان مختلف، مجسمه و شمع برای تزیین پاتختی استفاده کنند.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید