راهنمای خرید میز تعویض پوشک نوزاد

میز تعویض

یکی از نیازهای اولیه هر نوزادی که تازه به دنیا آمده، تعویض پوشک او و داشتن محیط شخصی تمیز است. یک نوزاد در طول زندگی خود به تعویض هزاران پوشک نیاز دارد که درصد قابل توجهی از آن در سال اول تولد صورت می‌گیرد. شاید انجام تعویض پوشک نوزاد در وهله اول کاری ناخوشایند به نظر برسد اما با راهکارهایی می‌توان به انجام آن سرعت بخشید و با دردسر کمتری این کار را انجام داد. یکی از این راهکارها داشتن ابزاری راهگشا به نام میز تعویض پوشک نوزاد است که با قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند انجام تعویض پوشک نوزاد دلبندتان را تسریع ببخشد. در این مقاله از وب‌سایت بالسا سعی داریم تا به روش مناسب تعویض پوشک نوزاد اشاره کنیم و برای خرید میز تعویض نوزاد راهنمای شما باشیم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

نکات مهم هنگام خرید میز تعویض پوشک نوزاد

پیش از خرید میز تعویض پوشک نوزاد باید به نکات مهمی توجه کنیم که در ادامه به آن‌ها با ذکر دلیل می‌پردازیم:

امنیت میز

اولین و اصلی‌ترین موضوعی که باید درباره میز تعویض مورد توجه قرار بگیرد امنیت میز است. میز تعویض باید قابلیت قرارگیری در کنار دیوار را داشته باشد تا در صورت لزوم به دیوار متصل شده و محکم شود. همچنین فضای کافی داشته باشد تا در صورت غلتیدن احتمالی نوزاد امکان سقوط وجود نداشته باشد. پس سعی کنید ابعاد میز را به خصوص برای نوزادان درشت در نظر بگیرید. توجه کنید که سطح میز گوشه‌های تیز نداشته باشد.

وجود فضای کافی در میز

پیش‌تر اشاره کردیم که برای تعویض نوزاد به ابزار و وسایل گوناگونی نیاز است. پس بهتر است که میز تعویض مورد نظر شما دارای کشوها و قفسه‌های کافی باشد تا بتوانید لوازم مورد نیاز خود را در دسترستان داشته باشید. همچنین وجود یک شلف در بالای میز به شما امکان دسترسی به لوازمی مثل پماد ضد سوختگی، دستمال مرطوب و تعدادی پوشک جهت استفاده روزانه را در کمترین وقت ممکن می‌دهد.

میز تعویض نوزاد

رنگ ضد حساسیت

پوست نوزادان بسیار حساس بوده و نیازمند مراقبت حداکثری است. رنگ‌هایی که برای سرویس خواب نوزاد مورد استفاده قرار می‌گیرند باید از این نظر استانداردهای لازم را کسب کرده و قابل اطمینان باشند. محصولات بالسا همگی از این نظر تحت نظر کارشناسان باتجربه بوده و استانداردهای کافی را دارا هستند و می‌توانند برای نوزاد دلبند شما مورد استفاده قرار بگیرند.

متریال مقاوم به رطوبت

از آن جایی که میز تعویض ممکن است با لوازم مرطوب و آب برخورد داشته باشد، بهتر است از محصولاتی بهره بگیرید که به رطوبت مقاوم بوده و عمر طولانی‌تری دارند. محصولات بالسا این استاندارد را هم دارا هستند و تا حد ممکن به رطوبت مقاومت نشان می‌دهند. با اینکه چوب به خاطر ساختار طبیعی خود جاذب آب و رطوبت است، در مراحل تولید محصولات بالسا نکاتی رعایت شده که تا حد ممکن این محصولات را به رطوبت مقاوم می‌کند.

مطلب پیشنهادی: اصول مهم در دکوراسیون اتاق دوقلوها

راهنمای تعویض پوشک نوزاد

تعویض پوشک نوزاد به‌خصوص در روزهای اولیه زندگی‌اش می‌تواند کاری پر از چالش باشد. چرا که اگر برای اولین بار در حال تجربه حس مادری باشید، ممکن است دچار این واهمه شوید که روزی چند بار لازم است این کار را انجام دهم؟ تا چه موقع از زندگی کودکم باید این کار را تکرار کنم؟ یا اصلا چگونه پوشک نوزادم را تعویض کنم؟ باید صادقانه بگوییم که شاید این کار از دیگر کارهای مادرانه کمتر خوشایند باشد اما در هر صورت به اندازه تغذیه کودک مهم است. یک نوزاد تا یک سالگی به حدود 3000 پوشک نیاز دارد. پس در نظر داشته باشید که انجام تعویض پوشک نوزاد باید روزانه چندین بار صورت بگیرد. اگر در انجام این کار تجربه کافی ندارید، در ادامه به مراحل تعویض پوشک نوزاد اشاره می‌کنیم:

  1. در ابتدا از گوشه پشتی پوشک نوزاد از پر شدن آن مطمئن شوید.
  2. یک زیرانداز مخصوص بر روی یک سطح صاف و مطمئن مثل میز تعویض پوشک نوزاد پهن کنید.
  3. سپس کودک را بر روی زیرانداز قرار داده و از ایمنی او مطمئن شوید.
  4. دست خود را بر روی قسمت شکمی پوشک نوزاد قرار داده و با دست دیگر به آرامی چسب‌های پوشک را باز کنید.
  5. پوشک کثیف را تا قبل از تعویض کامل از روی شکم نوزاد برندارید. به خصوص اگر نوزاد شما پسر است؛ چرا که ممکن است بر روی شما یا خودش ادرار کند.
  6. دو پای کودک را از ناحیه مچ گرفته و به سمت بالا ببرید تا دید بهتری به پشت نوزاد داشته باشید.
  7. حال با دستمال مرطوب تمامی چین‌های پای نوزاد را تمیز کنید. اگر لازم است پماد ضد سوختگی نوزاد را به تمامی نواحی قرار گرفته در پوشک بمالید.
  8. پوشک کثیف را با فاصله از نوزاد قرار داده و پوشک تمیز را با بالا گرفتن پاهای کودک در زیر پای او قرار بدهید.
  9. دقت کنید که پوشک جدید تا میانه کمر کودکتان را پوشش دهد. سپس روی پوشک را تا بالای ناف آورده و چسب‌های آن را به قدر لازم محکم کنید.
  10. لباس کودتان را بپوشانید و پوشک کثیف را با چسب‌های خودش محکم بسته بندی کنید و در سطل مخصوص پوشک کثیف بیندازید.

نکته: دقت کنید که از قبل لوازم مخصوص تعویض نوزاد مثل پوشک تمیز، پماد ضد سوختگی، دستمال مرطوب و لباس‌ مناسب را در کنار خود قرار داده باشید. برای انجام بهتر این کار و همچنین داشتن فضایی مناسب بهتر است یک میز تعویض پوشک نوزاد تهیه کنید.

راهنمای خرید میز تعویض پوشک

چرا به میز تعویض پوشک نوزاد نیاز داریم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، لوازم تعویض پوشک نوزاد لازم است تا در نزدیکی شما قرار داشته باشند. چرا که برای کودک رفت و آمد شما حین تعویض او خطرساز بوده و ممکن است کودک دچار آسیب‌های جبران ناپذیری شود. یکی از فضاهایی که برای تعویض پوشک نوزاد مناسب بوده و بر اساس نیازهای این کار طراحی شده است، میز تعویض پوشک نوزاد است. این میز اول از همه فضایی را فراهم می‌کند تا عمل تعویض را راحت‌تر انجام بدهید و نوزاد به مرور با فضای آن آشنا شده و متوجه کاربرد آن شود. کاربرد دیگر این میز، فضای قرارگیری لوازم و وسایل تعویض نوزاد است. این کار باعث می‌شود تا تمام آن چیزی که نیاز دارید را در یک جا به صورت منظم داشته باشید و بدون رفت و آمدهای مکرر و خسته کننده و همچنین به هم ریختگی مداوم، عمل تعویض را انجام بدهید.
از لحاظ روان‌شناسی، یک فرد بیشترین تاثیر از محیط را در دوران نوزادی و کودکی می‌گیرد و اولین فضایی که یک نوزاد با آن مواجه می‌شود، فضای خانه و خانواده‌اش است. با قرار دادن فضای مخصوص به تعویض پوشک به صورت مجزا، فضای بازی مجزا، فضای خواب شخصی و فضای تعویض لباس خصوصی از ابتدا به کودک خود حریم شخصی را آموخته و او را برای داشتن زندگی بهتر آماده می‌سازید.
از دیگر مزایای میز تعویض پوشک نوزاد، امکان استفاده از آن به صورت ایستاده است. خم شدن برای مادرانی که تازه زایمان کرده‌اند به ویژه اگر زایمان به شکل سزارین انجام شده باشد، می‌تواند سخت و حتی همراه با درد باشد. این میز به این افراد این امکان را می‌دهد که راحت‌تر عمل تعویض را انجام دهند و می‌تواند یک تصمیم هوشمندانه باشد.

مطلب پیشنهادی: 3 ویژگی سرویس خواب کودک

کلام پایانی

کودکان ما سرمایه زندگی ما و ثمره عشقمان هستند پس لازم است تا از همان ابتدای نوزادی آن‌ها را گرامی داشته و برای آینده روشنشان تلاش کنیم. از نیازهای اولیه یک نوزاد داشتن جای خواب راحت، تغذیه مناسب، لباس و بهداشت کافی و فضای بازی است. انسان‌ها از دوران نوزادی مشغول یادگیری هستند و از بزرگسالانشان می‌آموزند. داشتن یک فضای اختصاصی برای هر یک از نیازهای کودک ما به او حریم شخصی را آموزش داده و او را برای ورود به جامعه آماده می‌سازد. داشتن یک میز تعویض در کنار رعایت بهداشت نوزاد به او امنیت کافی می‌دهد و این حس را به او القا می‌کند که هرجایی برای چیزی خاص و خصوصی طراحی شده است. با رعایت این نکات کودکی سالم به جامعه تحویل داده و برای آینده‌ای بهتر قدم برمی‌داریم. به نظر شما چه نکات دیگری برای امنیت کودک و بهداشت فردی او مهم و اساسی است؟

راهنمای خرید میز تعویض

 

  • 1

    آیا با داشتن میز تعویض نوزاد باز هم به پد تعویض نیاز داریم؟

    بله، چرا که پد به راحتی شسته می‌شود و برای بهداشت نوزاد بهتر است.
  • 2

    آیا وجود شلف در بالای میز تعویض لازم است؟

    وجود شلف باعث می‌شود لوازم مورد نیاز شما به راحتی قابل دسترسی باشند و وجود آن بهتر است.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

4 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید میز تعویض پوشک نوزاد;

دیدگاهتان را بنویسید