راه حل برای مشکل کمبود جا در اتاق کودک

مشکل کمبود جا در اتاق کودک

داشتن اتاق کوچک و در نظر گرفتن آن برای نوزاد یا کودک لزوما ویژگی بدی نیست. برای چیدمان اتاق کودک و نوزاد به فضای زیادی نیاز نداریم اما بهتر است با رعایت اصول دکوراسیون مشکل کمبود جا در اتاق کودک را حل کنیم. اگر به دنبال راه حل برای مشکل کمبود جا در اتاق نوزاد هستید، با ما همراه باشید تا چند نکته در راستای داشتن بهترین چیدمان برای اتاق کودک را بیان کنیم.

مشکل کمبود جا در اتاق نوزاد و کودک

ابتدا بهتر است شکل و اندازه فضا را ارزیابی کنید. با این کار می‌دانید چقدر فضای قابل استفاده دارید و بر اساس آن سرویس خواب نوزاد را خریداری می‌کنید. چرا که شاید ابعاد اتاق به شما اجازه ندهد هر مدلی را انتخاب کنید یا تمام اقلام سرویس خواب را بخرید. سپس به ترتیب اولویت اقدام به خرید سرویس خواب نوزاد کنید تا با مشکل کمبود جا در اتاق کودک مواجه نشوید.

بر اساس اولویت سرویس خواب نوزاد بخرید

حال که ابعاد اتاق را مورد بررسی قرار داده‌اید، بهتر است برای خرید سرویس خواب نوزاد اقدام کنید. اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب نوزاد به ترتیب اولویت به شرح زیر است:

  • تخت خواب نوزاد
  • کمد لباس نوزاد
  • میز تعویض پوشک نوزاد
  • ویترین دکور اتاق نوزاد

راه حل برای مشکل کمبود جا در اتاق نوزاد

شما می‌توانید برای جلوگیری از مشکل کمبود جا در اتاق کودک، بر اساس نیاز و فضای اتاق مد نظرتان تمام یا برخی از این اقلام را تهیه کنید. اما فراموش نکنید که تخت خواب نوزاد و فضایی برای نگهداری لوازم نوزاد از موارد ضروری اتاق کودک و نوزاد به شمار می‌روند.

مطلب پیشنهادی: سرویس خواب نوزاد شامل چیست؟

جای خواب کودک را تعبیه کنید

نوزاد دلبند شما بیشتر روزش را در خواب به سر می‌برد. به همین دلیل جای خواب نوزاد باید محلی آرامش‌بخش باشد. تخت خواب نوزاد را در محلی قرار بدهید تا بتوانید سایر اجزای اتاق را بر اساس آن بچینید. این کار بهترین چیدمان برای اتاق کودک به شمار می‌رود. بهتر است از ابتدا برای کودکتان یک تخت نوزادی فراهم کنید تا با افزایش سن هم بتواند از آن استفاده کند. چرا که گهواره تنها برای ماه‌های اول تولد مناسب است اما از تخت نوزادی در صورتی که به تخت کودک تبدیل شود، می‌توان تا سال‌ها استفاده کرد.

رنگ اتاق را هوشمندانه انتخاب کنید

یک راه حل برای مشکل کمبود جا در اتاق نوزاد انتخاب درست رنگ اتاق خواب و سرویس خواب نوزاد است. رنگ‌های تیره نور را جذب کرده و به همین دلیل فضا را کوچک‌تر و شلوغ‌تر نشان می‌دهند. رنگ‌های خنثی می‌توانند انتخاب بهتری باشند چرا که هم نور را جذب نمی‌کنند، هم باعث رشد و نمو کودک شما در بستری از آرامش می‌شوند. رنگ‌های سفید، طوسی و بژ و کرم، رنگ‌های مناسب برای اتاق نوزاد هستند. برای این که اتاق نوزاد را با حس و حال بهتری همراه کنید، می‌توانید از تابلوهای دکوراتیو استفاده کنید تا هم اتاق زیباتر شود، هم خلاقیت کودک رشد پیدا کند.

اتاق کودک

میز تعویض نوزاد را در جای مناسب قرار دهید

میز تعویض نوزاد علاوه بر اینکه فضایی جهت تعویض پوشک نوزاد را برای شما فراهم می‌کند، شامل کشوها و فضایی است که بتوانید لوازم مورد نیاز تعویض پوشک نوزاد را قرار بدهید. برای تعویض پوشک نوزاد بهتر است چنین فضایی داشته باشید تا هم اتاق نوزاد مرتب بماند، هم کودک با نظم آشنا شود و بداند که هرجایی مخصوص چه کاری است. برای حل مشکل کمبود جا در اتاق نوزاد نه تنها میز تعویض نوزاد مزاحم نیست، بلکه محلی است که می‌توانید از آن به عنوان هم استفاده کنید. برخی سرویس خواب‌های نوزادی، شامل تخت خواب هستند که با میز تعویض نوزاد همراه است. می‌توانید با استفاده از این مدل‌ها، بهترین چیدمان برای اتاق کودک را داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید تخت کودک

اتاق را به شکلی مناسب نورپردازی کنید

برای اتاق نوزاد می‌توانید از یک لوستر سقفی و دیواری استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید یک نور ملایم دیواری داشته باشید تا کودک را در آرامش آن بخوابانید. همچنین نورهای دیواری به زیبایی اتاق می‌افزایند و نوعی اکسسوری زینتی به شمار می‌روند. نورپردازی اصولی باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد، فضای زیباتری پیدا کند و به آرامش اتاق خواب نیز اضافه می‌کند. پس برای حل مشکل کمبود جا در اتاق کودک از تأثیر نورپردازی غافل نشوید.

از قفسه‌های دیواری بهره بگیرید

دیوارها در اتاق کوچک نقش مهمی ایفا می‌کنند. چرا که می‌توانند به ما فضایی برای نگهداری وسایل نیز بدهند و همانند کتابخانه مفید باشند. قفسه‌های دیواری بهتر است با فاصله زیادی از زمین نصب شوند تا از دسترس کودک دور باشند. این قفسه‌ها در شکل و رنگ‌های متنوعی قابل سفارش هستند و به زیبایی دکوراسیون اتاق شما کمک می‌کنند. همچنین می‌توانید از این قفسه‌ها برای قرار دادن کتاب‌های کودک، اسباب بازی کودک و هر چیزی که بخواهید، بهره بگیرید تا با مشکل کمبود جا در اتاق کودک مواجه نشوید.

مطلب پیشنهادی: روانشناسی رنگ اتاق کودک

فضای اتاق نوزاد

فضا را مینیمال نگه دارید

کودک به فضایی برای بازی کردن نیاز دارد. اگر کل اتاق را با وسایل پر کرده باشید، علاوه بر شلوغ به نظر رسیدن فضا، مانع بازی کردن کودک در اتاق خوابش می‌شوید. به همین دلیل بهتر است برای مشکل کمبود جا در اتاق کودک، اتاق را مینیمال دکور کنید. این شیوه می‌تواند بهترین چیدمان برای اتاق کودک به شمار رود. برای اینکه فضا مینیمال به نظر برسد، بهتر است تمام لوازم کودک را پس از استفاده سر جای خود برگردانید. برای اسباب‌بازی‌های کودک می‌توانید علاوه بر کشوهای کمد سرویس خواب و قفسه‌های دیواری، از یک سبد بزرگ نیز بهره بگیرید.

در نهایت، فضایی دنج درست کنید

لزوماً اتاق خواب بزرگ همیشه بهتر نیست، چرا که می‌توان در یک اتاق کوچک فضایی دنج و صمیمی داشت. کودک در این محیط صمیمی رشد می‌کند و به داشتن فضایی برای خودش عادت می‌کند که در نهایت منجر به پرورش حس استقلال کودک می‌شود. رعایت بهترین چیدمان برای اتاق کودک می‌تواند آرامش کودک را بیشتر کند و مشکل کمبود جا در اتاق کودک را نیز برطرف کند. برای دکوراسیون اتاق خواب نوزاد می‌توانید با کارشناسان بالسا در ارتباط باشید.

  • 1

    آیا استفاده از لوازم چندکاره برای اتاق خواب کوچک مناسب است؟

    استفاده از تخت خواب نوزادی که در بخش انتهایی‌اش میز تعویض نوزاد دارد، می‌تواند برای اتاق خواب کوچک مناسب باشد.
  • 2

    چگونه می‌توان در اتاق خواب کوچک تمام سرویس خواب نوزادی را جای داد؟

    بهتر است تا جایی که فضای اتاق به شما اجازه می‌دهد این کار را انجام بدهید و از شلوغ کردن اتاق خودداری کنید.

خودمونی بالسا

از آخرین ها ، اولین نفر مطلع شو

دیدگاهتان را بنویسید